eigenwijzen rassen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

eigenwijzen rassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 19:31

wat vind jij nou echt eigenwijzen rassen, en wat vind je er van dat ze zoow eigenwijs en ondeugend zijn?? Verward
ik vind dit eigenwijzen rassen:
shetlanders
haflingers
fjorden
tjah en nog wel van dat soort stevige paarden hihihi!!
ik vind paarden die zoow eigenwijs en ondeugend zijn heel schattig en lief!! OK dan!
maar jah soms zijn ze wel erugggg ondeugend!


FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:58

Tinkers

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:11

Welshcob... is mijn ervaring. Maar Guus ( haflinger ) kan er ook wel wat van hoor

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:20

Shetlander, volgens mij kan daar geen ander ras tegenop Haha!
Vind het wel cute Lovers, zolang ze klein zijn.. Haha! En een Shetlander hou je wat gemakkelijker dan een Shire als ie trek voor een grassprietje Tong uitsteken

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:49

shetties zijn de meeste!!!! maar weet je wat ik zo haat Boos! van die paarden die je helemaal niet kan sturen
maar ik vind het echt cool als ie gaat bokken of rennen ofzow Haha! Haha! Haha! *LOL* (like shetties) helaas ben ik te groot voor shets Boos!

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:18

ey IJSLANDERS kunnen er ook wat van ze zijn echt super eigen wijs vooral 1 van onze ijslanders: sola dan loopt ze gewoon niet meer als ze geen zin heeft dus misschien verslaan ijsco's de shetties wel?! Verward
xxicelandichester Party!!

I love my ijsjes!! en mijn andere paardjuhs!!
kus xxx icelandichester

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:33

icehester schreef:
ey IJSLANDERS kunnen er ook wat van ze zijn echt super eigen wijs vooral 1 van onze ijslanders: sola dan loopt ze gewoon niet meer als ze geen zin heeft dus misschien verslaan ijsco's de shetties wel?! Verward
xxicelandichester Party!!


idd ijslanders!!!!

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 08:35

hiihih ik weet het niet, ijslanders en shetlanders zijn allebei eigenwijs. en welsh cob en tinkers natuurlijk ook!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:35

Hoe komt iedereen er toch bij dat fjorden eigenwijs zijn, of heb ik dan zo'n netjes opgevoed exemplaar? Ieder ras is "eigenwijs" als ze niet opgevoed worden, en de meeste rassen die je nu opnoemt worden meestal "opgevoed" door kinderen (onder het mom van kinderpony) en als hij dan wat dominant wordt en zijn eigen gangetje gaat (omdat er toch nooit wat van gezegd wordt) is het meteen maar een eigenwijze pony of eigenwijs ras. Blech.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:44

Vippie heeft zooooo gelijk. Eigenwijzigheid is een direct gevolg van slechte opvoeding...........

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 10:11

ohw nou ik ben het niet met jullie eens hoor. er zijn ook gewoon eigenwijze rassen

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:23

Haflinger (vooral de mijne): de ene keer is hij o zo lief en de andere keer, tjeeezzz ik kan hem dan echt niet volgen , gister nog: ik was met Icehester in het bos, lekker galloperen begint die rotbok gigantisch te bokken, en hij bokt nooit Lips are sealed , en hij ging net zo lang door totdat ik eraf lag en toen stopte hij meteen een stond heel lief te wachten tot ik er weer op zou stappen Rolleyes .

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:33

mallaslover schreef:
ohw nou ik ben het niet met jullie eens hoor. er zijn ook gewoon eigenwijze rassen


neeheeeeyyy je hebt rassen die consequenter opgevoed moeten worden. Haha!

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 10:48

jah dat klopt, maar ze blijven eigenwijs.

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:32

gijsenkim schreef:
Vippie heeft zooooo gelijk. Eigenwijzigheid is een direct gevolg van slechte opvoeding...........
Boos! Boos! Boos! Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

dat slaat helemaal nergens op!!! Boos! wij hebben een ijslander die drie jaar in een begrazingsproject heeft gestaan in limburg toen heeft niemand haar dus kunnen opvoeden, ze is nu een jaartje weer thuis en we hebben zowat nog niks met haar gedaan, ze is gewoon een geboren eigenwijze pony! toen ik er voor het eerst op ging zitten wou ze al niet meer lopen! dus het kan ook gewoon aangeboren zijn!!!! Boos!
groetjes icelandichester Clown

I love my ijsjes!! en mijn andere paardjuhs!!
kus xxx icelandichester

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:37

icehester schreef:
dat slaat helemaal nergens op!!! Boos! wij hebben een ijslander die drie jaar in een begrazingsproject heeft gestaan in limburg toen heeft niemand haar dus kunnen opvoeden, ze is nu een jaartje weer thuis en we hebben zowat nog niks met haar gedaan, ze is gewoon een geboren eigenwijze pony! toen ik er voor het eerst op ging zitten wou ze al niet meer lopen! dus het kan ook gewoon aangeboren zijn!!!! Boos!
groetjes icelandichester Clown


Haha! Haha! De opvoeding dus Haha! Haha!


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:39

Je hebt toch ook eigenwijze mensen? Ligt dat dan ook aan de opvoeding? Voor een deel wel, maar een ander groot deel is ook aangeboren. Mijn haf was supereigenwijs, maar je moest gewoon heel erg consequent zijn met hem.
Als hij dan koppig werd, en hij wou iets doen wat niet mocht, en ik betrapte hem op tijd, ging hij gewoon heel erg chagrijnig Boos! naar mij staan kijken. Puur karakter dus, want van mij mocht hij niet doen wat hij wou en dat wist hij verdomd goed.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:41

Mijn KWPNer heeft een behoorlijk eigenwijs smoelwerk... telt dat ook?

Vooral als hij een "Ik weet dat ik dit niet mag en ik weet ook dat jij schuin achter me staat maar ik doe het lekker toch..." actie doet.

Europe is our playground

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:44

er zit een groot verschil tussen iets willen doen wat niet mag en doen wat niet mag...........ze kunnen zoveel willen als ze willen, maar op het moment dat ze gaan doen wat ze willen en wij als mens kunnen ze niet tegenhouden dan schort er daar een stukje in de opvoeding

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:59

Ja, dat is ook wat ik bedoel, maar sommige paarden doen gewoon niet moeilijk, en zijn dan ook niet eigenwijs.

Eigenwijze paarden zijn op te voeden tot eigenwijze-paarden-die-hun-eigenwijze-acties-niet-tot-uitvoering-brengen. Maar ze blijven wel eigenwijs, en dàt is aangeboren.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:45

icehester schreef:
dat slaat helemaal nergens op!!! Boos! wij hebben een ijslander die drie jaar in een begrazingsproject heeft gestaan in limburg toen heeft niemand haar dus kunnen opvoeden, ze is nu een jaartje weer thuis en we hebben zowat nog niks met haar gedaan, ze is gewoon een geboren eigenwijze pony!
toen ik er voor het eerst op ging zitten wou ze al niet meer lopen! dus het kan ook gewoon aangeboren zijn!!!!
:(
groetjes icelandichester Clown


Wel eens bedacht dat heel veel jonge paarden dit hebben? Komt door de onbalans als er iemand op gaat zitten dan durven ze geen voet meer te verzetten of juist het tegenovergestelde dat ze gaan rennen. Heeft nog steeds niks met aangeboren te maken of eigenwijsheid, is gewoon natuurlijk gedrag.
En doordat ze niet opgevoed is door mensen de eerste 3 jaar denken jullie dat ze eigenwijs is, misschien snapt je ijsje wel gewoon niet wat jullie van dr vragen. Voor jullie is dat nl heel normaal wat je van dr vraagt, voor haar niet.
Succes met inrijden komt echt wel goed, gewoon geduld hebben.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:53

Tja, iid. Een paard word eigenwijs gemaakt. Niet geboren. Natuurlijk hebben alle paarden een ander karakter en drijft de een zijn zin meer door dan de ander maar om van een eigenwijs ras te spreken, nou nee.

Net als dat shetlanders meteen genoemt worden. Er zit een goed karakter in en ze gaan voor je door het vuur. Tenzij je ze niet opvoed. Dan krijg je van die bokkende, bijtende gemene monsters.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:12

Shetlanders!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:22

Idra schreef:
eigenwijze-paarden-die-hun-eigenwijze-acties-niet-tot-uitvoering-brengen. Maar ze blijven wel eigenwijs, en dàt is aangeboren.
Haha! Haha! Haha! OK dan! geweldig!!!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:31

Citaat:
Hoe komt iedereen er toch bij dat fjorden eigenwijs zijn, of heb ik dan zo'n netjes opgevoed exemplaar? Ieder ras is "eigenwijs" als ze niet opgevoed worden, en de meeste rassen die je nu opnoemt worden meestal "opgevoed" door kinderen (onder het mom van kinderpony) en als hij dan wat dominant wordt en zijn eigen gangetje gaat (omdat er toch nooit wat van gezegd wordt) is het meteen maar een eigenwijze pony of eigenwijs ras. Blech.....


OK dan!

Uhh ik heb ook een netjes opgevoed exemplaar die alles super braaf doet.
Ben half overladen met complimentjes de laatste week.

Danno is zo braaf. Haha!

Krijg haast zin om nog zo'n geel monster aan te schaffen Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers