Moeilijke keuze (auto)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Moeilijke keuze (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 10:39

Ik ben al een paar maanden op zoek naar een auto.
Na veel auto's gezien te hebben was ik er over uit, het moest een Volkswagen Golf worden.
Nou na veel golf'jes gezien te hebben zou het een 1.9 tdi (rode i) van bj rond de 2001. Nou we hebben er dus een hele hoop gezien. Er belde een vriend gisteren die had 'de' auto gezien, wij natuurlijk gelijk gekeken. Ja hoor daar stond DE auto, een golf 1.6 SR zwart mettalic, Alpina geluisdinstalatie, speciale velgen van rond de 1100 (gulden of €) per stuk.
Het is dus niet de auto die ik wilde hebben, het is geen 1.9, geen diesel, en hij is uit eind '99, maar wat een vreselijke mooie auto zeg !
Vandaag krijgen we nog een andere golf te zien, een 1.9 tdi automaat.

Oh ik vind het zo moeilijk !
Waarschijnlijk ben ik dus vandaag een auto rijker Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 11:29

Niemand die me kan helpen met de moeilijke beslissing ? Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:31

Hmmm moeilijk, van de ene kant zou ik zeggen: automaat -> Blergh, maar van de andere kant vind ik te veel tuning nou ook weer niet echt super. De keuze is toch aan jou Knipoog

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 11:34

Oh echt moeilijk hoor. We krijgen als het goed is zo die automaat te zien, ik heb er verhalen over gehoord en die auto zou ook helemaal geweldig zijn.
Jemig ik kan gewoon niet kiezen Scheve mond !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:36

Heel herkenbaar Heel moeilijk om te kiezen.
En auto met veel tuning die al gebruikt is zou ik persoonlijk niet voor kiezen omdat er dan een grotere kans is dat íe aardig afgeragd is.
Veel succes met je beslissing!

:evaw:

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 11:42

Sjimmy schreef:
Heel herkenbaar Heel moeilijk om te kiezen.
En auto met veel tuning die al gebruikt is zou ik persoonlijk niet voor kiezen omdat er dan een grotere kans is dat íe aardig afgeragd is.
Veel succes met je beslissing!


Ik heb net de man gesproken, hij is niet afgeragd en heeft weinig kilometers, ik mag hem door iedereen laten keuren dus ze hebben niks te verbergen. Ik ga er zo weer heen om hem te kopen denk ik (weet het nog niet zeker). Die man heeft trouwens alleen maar exclusiefe auto's staan, hij heeft een paar mercedes'en die brabus uitgevoerd zijn, jemig echte keijl auto's .
Nou mischien heb ik vanmiddag een nieuwe auto.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:43

Succes!
De ANWB heeft een aankoopkeuring, dat kun je ook overwegen. Daar gaan ze écht héél veel punten na.
Ben benieuwd.

:evaw:

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 11:50

Sjimmy schreef:
Succes!
De ANWB heeft een aankoopkeuring, dat kun je ook overwegen. Daar gaan ze écht héél veel punten na.
Ben benieuwd.


De garage zit vlakbij het rdw, we hebben daar een bekende zitten en die gaat hem nakijken.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:20

Sypheron schreef:
Hmmm moeilijk, van de ene kant zou ik zeggen: automaat -> Blergh, maar van de andere kant vind ik te veel tuning nou ook weer niet echt super. De keuze is toch aan jou Knipoog


Automaat is super!!!!!!!!! OK dan!
Starten, in drive zetten en gas geven
Vroeger waren de automaten in combinatie met diesel traag, tegenwoordig ben je de meeste middenklassers te snel af. Vooral als je een rode TDI hebt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:25

Lekker automaat OK dan! zeker als je veel file moet rijden, kost wel iets meer brandstof.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:19

Automaat is comfortabel autorijden.
Enige nadeel dat ik vind is dat de automatische bak ten koste gaat van het trekvermogen, maar dat is geld dus alleen voor autos waarmee je echte aanhangers wilt gaan trekken.
Voor een reisauto is een automaat echt helemaal perfect en relaxed!
Onbegrijpelijk waarom minstens de helft van Nederland nog niet automaat rijdt..zal een hoop ongelukken schelen!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:22

On topic: het rood van VW is erg zonlicht gevoelig: binnen 5 jaar buiten staan heb je een lichtroze dakje. Zo ook onze nieuwgekochte VW.... ik koop dus nooit weer rood bij een VW.

Toch, ik ging wel voor de betere motor. Die benzine motoren willen bij VW na een jaar of 6, 7 behoorlijk gaan stinken. Echt getverderrie stank. Ruik maar eens als je achter een wat minder jong VW-tje rijdt...
Ik koop om die reden waarschijnlijk nooit weer een VW....

Toyotas rijden minstens zo luxe, en gaan veel, veel langer mee, met veel, veel midner problemen. En zo zijn er nog een aantal (mn japanse) merken waar dat voor geldt in verhouding tot VW... VW is daarom te duur.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:29

ik zou kijken naar de kwaliteit-prijs verhouding
zelf ben ik ook geen vw golf -fan, de meeste zijn afgeragt en er gebeuren met schade golfjes dingen die je niet wilt weten, ze doen een dashboard van een nieuwe verongelukte golf , in een oudere golf en hoppa, er staan weer weinig kms op de teller !!!

wat dat automaat betrefd, ik heb liever een schakelbak, anders word me linkervoet zo lui Tong uitsteken:P
de trekkr8 word idd wat minder,maar het schijnt voor de paarden veel beter te zijn omdat het met schakelen veel hakkeliger gaat als met otomaat, das dus ook eik wel logisch
ik heb als luxe oto een mazda 626 gehad, zo'n bananenmodel met spoilertje, mega oto, ook niet de duurste , maar super de luxe rijden!!
golfjes zijn in aanschaf duur maar ook in onderhoud

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 16:44

Ik ga dus morgen mijn nieuwe auto ophalen !
Het is de 1.6 SR geworden. Het is echt een vreselijk mooi ding !
Morgen een volledig verslag.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __sanne, _Sun, Amazonbot, Anoukjuuuhh, gigil, GoogleAdsense, Noor, ogidni, OmgiliBot, stella92, TessaxQuincy, Venthe, YandexBot en 190 bezoekers