Waarmee wassen jullie je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Waarmee wassen jullie je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 22:24

Ik ga morgen Pjelk wassen omdat we zaterdag een wedstrijd hebben en hij er dan eens picobello uit moet zien. Nu heb ik eerder alleen maar staarten gewassen of hem gewoon met water afgespoten dus vroeg ik me af: waarmee wassen jullie je paarden eigenlijk? Met een speciale paardenshampoo, of een goedkope van de drogist? Of misschien met iets wat je zelf zo in huis hebt als bv Biotex of groene zeep (die laatste twee zat ik zelf aan te denken)?

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:29

Met shampoo Haha!
Nee, die met zomereczeem met teershampoo.
Maar de andere in de zomer met tea tree shampoo tegen vliegen enz.
Maar anders gewoon goedkope milde shampoo van de drogist.
Goedkoper en vaak beter, dan die dure paardenshampoo.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:32

Gewoon met een milde shampoo, meestal neem ik het goedkoopste eigen merk baby shampoo.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:39

ik meestal gwoon babyshampoo van de kruidvat of zwitsal ofzo...
of als er paarden shampoo niet zo duur is (in de uitverkoop dus Haha! )

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 22:39

Jolynn schreef:
Gewoon met een milde shampoo, meestal neem ik het goedkoopste eigen merk baby shampoo.


Ik zat trouwens ook gewoon an Zwitsal babyshampoo te denken. Dat is dus ook goed?

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:40

me pony heeft er tot nu toe geen last van gehad iig

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:45

Normaal was ik ze met water Haha!

Nu serieus, meestal gewoon paardenshampoo ofzo...

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:56

met azijn :d
is goed tegen de vliegen en hij gaat er enorm van glanzen.
Ook een beetje in de hoop dat hij langer zwart blijft, doen ze met spijkerbroeken tenslotte ook Knipoog

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:58

Met warm water, alleen de staart met shampoo.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:50

promptertje schreef:
Met warm water, alleen de staart met shampoo.


Goh, daar zat ik ook aan te denken. Ik spoel m'n paard regelmatig af met water, bij warm weer, verder niks. Al die shampoo's en zo is uiteindelijk niet goed voor de vacht en de bijbehorende vetlaag, wedstrijden of niet.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:58

Mijn pony was ik altijd met babyshampoo van zwitsal. Dat doe ik haast nooit, want die vetlaag moet je wel blijven behouden. Voor de rest spuit ik haar altijd af met de warmere dagen.

En het fijne is....die shampoo ruikt ook nog super lekker! En je paard word er erg zacht en glanzend van Lachen

En ik haal ook altijd babydoekjes, of shampoo als er een aanbieding is haha! Die mensen bij de kruidvat zullen wel denken, heeft die nu al een kind? (tja ik ben 16 haha gaan ze denken Tong uitsteken)

Doeg Haha!

Groetjes BounceBabe

Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:04

Tea-tree shampoo. Ook goed tegen de vliegen! Gewoon te kopen voor een paar luttele eurootjes bij de Kruidavat.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:15

Peet schreef:
Tea-tree shampoo. Ook goed tegen de vliegen! Gewoon te kopen voor een paar luttele eurootjes bij de Kruidavat.

Of voor een klein vermogen bij de Paardendrogist Haha!
Ik doe het lichaam (schimmels) meestal met alleen water (doodenkele keer met betadineshampoo), en staart de ene keer met iets goedkoops zoals groene zeep, en de andere keer met de allerbelachelijk duurste zilvershampoo voor paarden Haha!
Meeste geld besteed ik doorgaans aan het vinden van de beste antiklit/conditioners voor de manen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:27

Met water, geen shampoo of wat dan ook.
Alleen de staart en de manen doe ik wel eens met groene zeep of een shampoo.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:46

met een gewone paardenshampoo. Bij warm weer worden ze anders gewoon afgespoeld met water. Mijn paarden worden enkel gewassen als ze naar de keuring moeten (als het goed is 2x per jaar). Voor wedstrijden worden enkel de benen gewassen (de witte benen met shampoo de andere gewoon afgespoeld). Aangezien ik op dit moment geen schimmels heb is het niet nodig ze meerdere keren per jaar met shampoo te wassen.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:47

biotex! Ideaal en het ontsmet ook nog.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:40

Met hondenshampoo Haha!

Heb zwavelteer, goed tegen jeuk, een insectenwerende met tea tree en citronella, ruikt erg lekker en fris, en heb nu ook nog iets speciaal voor zwarte vachten, ben benieuwd of het werkt. Haha!
En na het wassen gaat er een enorme laag antiklit/glansspray in.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:48

Gewoon met lauw water en af en toe een keer met een milde shampoo. GEEN babyshampoo, dat is niet goed voor de Ph-waarde van de paardenhuid!!!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:46

Pas op met biotex, heb paarden gezien die er allergisch op reageerde en dan zien ze er heeeeel vreemd uit plus een hoge veeartsen rekening.

Zelf was ik alleen de benen en staart, benen met paardenshampoo en staart tegenwoordig met 2-1 shampoo voor mensen (niet de staartwortel). Verder alleen met water afspuiten. Wil je toch met shampoo wassen, denk er aan om heeeeeel goed af te spoelen omdat zeep restanten irritatie en jeuk kunnen veroorzaken.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:32

ik was Prisca met de eigenmerk shampoo van de DA. haar staart was ik meestal nog een keer na met de eigenmerk silvershampoo van Kruidvat. Werkt heel goed.

Inderdaad heel goed na spoelen. Gelukkig heb ik een goed sproeistuk voor af te spuiten, dat scheelt een stuk.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:35

Ik heb een jerrycan paardenshampoo en daar doe ik al 8 jaar mee. Ik was ze helemaal niet vaak, één keer per jaar oid. Verder afspoelen. Ik was wel staarten en sokjes, maar daar verbruik je niet zo heel veel shampoo mee.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:51

Hey,

mijn bontje moet over een 3 weekjes naar de keuring en 't is een grote viespeuk. Ik was haar dus nu (als "voorwerk") zo'n 2x per week, staart en manen om de dag (*zucht*)...

Wat heb ik tot nu toe gebruikt: tea tree paardenshampoo (werkt aardig, zowel staart, manen als lichaam), biotex (niet veel resultaat, staart en manen), paardenshampoo speciaal voor de gevoeligere huid (werkt goed, zowel staart, manen als lichaam) en zilvershampoo van Guhl (*kassa*, maar werkt aardig zowel staart, manen als lichaam). Daarnaast was ik de staart en manen altijd een keer na met Creme Spoeling (goedkoop merk).

Ga dit weekend speciale shampoo voor witte hondjes proberen (*nog veel erger kassa*) Scheve mond

Groetjes,
Jacqueline

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:07

ik ga ook met de bontebol naar de keuring....ik was met goedkope shampoo en ga hem Zondag met teatrea/zilvershampoo wassen...
Alleen hij maakt er een sport van om zo snel mogelijk na het wassen in het zand te gaan liggen rollen. Stoom uit je oren
Dus mensen die in Hoogerheide naar de Tinkerkeuring gaan en een enigzins grijs/zwart tinkertje aan zien komen...thats me Haha! !!!!!!!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:21

Hey,

wordt jouw Bontebol gekeurd bij het ICS? Want mijn keuring is in Houten! Lachen

Overigens: die foto's in je profiel, is dat bij jouw huis?! Tong uitsteken

Groetjes,
Jacqueline

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:29

Die zilvershampo, daar heb ik welleens wat over gelezen, wat is t precies?
Ik meende dat het gebruikt wordt (voornamelijk) bij haflingers om de staart en manen witter te krijgen?
Of zit ik er nu helemaal naast?