En weer is ie uitgebroken *zucht*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

En weer is ie uitgebroken *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 08:39

Te koop bruin heel lief paard, onmogelijk in een box te houden.
Boos!
Nieuwe sluiting op de box,die echt heel zwaar ging,ik kreeg 'm zelf met moeite open.
En idd hij bleef zowaar op stal OK dan!

Tot eergister ineens stond er een dikke bruine kont tussen de loods en de varkensschuur te grazen.
stom stom sluiting vast niet dicht gedaan.

Vanmorgen vroeg ging mijn vader de hond uitlaten niets aan de hand.
Komt ie terug ziet hij nog net hoe lot op z'n dooiegemakkie de stal uitwandeld naar de wei.
Hij mij uit bed geroepen dus op lottie vangtour.
Nou mooi niet he als blackbeauty him self bleef ie maar rondcrossen.
Uit eindelijk besloot ie uitgespeeld te zijn en kwam braaf naar me toe *grom* braaf paard.
Pluk manen en weer op stal gezet.

Straks maar een ketting kopen en die met een klip ofzo vastmaken.Onderschuif op de schuifdeuren is niet mogelijk bij deze stallen.
nog een mazzel dat ie mooi bij huis blijft maar toch ik heb ze liever of in stal of in de wei

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:45

Kom maar brengen Kim, ik heb nog wel een plekkie

Goedgekeurd onderschrift :)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:21

Hihihii owwww hij heeft het wel te pakken zeg..... houdini is er jaloers op, hihihii
Stata er geen paard naast wat zijn deur open kan maken, dat hoor je ook nog wel eens.....?
Sterkte!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:39

Geloof dat jouw beestje een reincarnatie is van Houdini Haha!


curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:01

Hee Kim, heb je al met hem gesproken Cool .........misschien wil Lodewijk wel helemaal niet op stal

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:25

misschien een tip: een stableguard in je stal aanbrengen. Dat is speciaal gemaakt om ervoor te zorgen dat je paard niet zomaar de stal uit kan als de deur open is...


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:16

Vreselijk zeg een paard wat steeds uitbreekt.... idd toch maar iets van een kettig erop ??

Sterkte vannacht

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:28

PriscaZ schreef:
misschien een tip: een stableguard in je stal aanbrengen. Dat is speciaal gemaakt om ervoor te zorgen dat je paard niet zomaar de stal uit kan als de deur open is...


Volgens mij is bijna niets meer opgewassen tegen deze uitbreker Haha! Tong uitsteken

Haha, Kim als ik een paard in deventer zie lopen, weet ik iig waar die weg komt..... Clown

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:33

lijkt me echt irri .. de heletijd uitbreken.. straks rent hij de weg bv op en komt hij onder een auto

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:49

Wat een grapjas zeg Haha! hoe krijgt ie het toch steeds weer voorelkaar?
Je kunt trouwens ook schuifslotten krijgen dat als je het schuifje er voor schuift dan valt er nog een metalen plaatje voor het schuifje,kan je hem onmogelijk los krijgen zonder dat je dat metalen plaatje eerst omhoog doet,het lijkt mij stug dat ie dat nog wel voor elkaar krijgt. OK dan!
Maar ja met dat paard van jou weet je het natuurlijk nooit Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:41

Ik zou een goede ketting aanleggen met de uiteinden buiten zijn bereik en een grote musketonhaak eraan. Zo'n karabiner die een extra draaiveiligheidje heeft. Zo'n draairingetje. Als hij DAT openkrijgt dan kan je hem leren punniken.

Afbeelding

(die dingen kan je bij een buitensportzaak kopen, ze gebruiken ze voor bergbeklimmen en abseilen)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:00

Idd ArwenLune, volgens mij als hij dat open krijgt, kun je hem zelfs een trui laten breien Tong uitsteken

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:05

Tjee wat een ondeugd!
Gelukkig zijn die van mij gewoon braaf.
Groetjes

Maskers op? Hoezo? Geupdated profiel nu, maar binnenkort met foto's!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:14

pffff, zo ene hebben wij ook gehad.....maar niet lang!!!
Die gooide z'n gewicht tegen de deur totdat ie het begaf!??!
Veel sterkte met het vinden van een geschikte sluiting!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgiƫ, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:21

Kan je er geen elektr. sluiting ofzo opzetten gelijk van appartementsdeur of als de staldeur opengaat een systeem die iets doet afgaan zodat je het tenminste hoort als die ontsnapt.
Er moet toch wel iets bestaan kan nie anders, niet?

Wij hebben ook paard dat z'n achterste volledig tegen deur leunde maar hebben nieuwe sluitingen gehangen en is nu ok, anders misschien meer dan 2 sluitingen hangen?

Keep on riding, maar vergeet
niet van af en toe eens te rusten Knipoog

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:21

ArwenLune schreef:
Ik zou een goede ketting aanleggen met de uiteinden buiten zijn bereik en een grote musketonhaak eraan. Zo'n karabiner die een extra draaiveiligheidje heeft. Zo'n draairingetje. Als hij DAT openkrijgt dan kan je hem leren punniken.

Afbeelding

(die dingen kan je bij een buitensportzaak kopen, ze gebruiken ze voor bergbeklimmen en abseilen)


Prachtig systeem hoor, alleen wat te doen als er brand uitbreekt? zo'n ding krijg je volgens mij niet met spoed open.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:25

kojack schreef:
Prachtig systeem hoor, alleen wat te doen als er brand uitbreekt? zo'n ding krijg je volgens mij niet met spoed open.


Kost mij 5 seconden. Het ringetje draait over de sluiting heen, dus je rolt het tussen je vingers terug van de sluiting af, haakt de karabiner open, en los ben je. Het gaat inderdaad niet zo vlot als een paniekhaak, maar kost mij niet langer als een veiligheidsgrendel (zoeentje met een klepje dat je eerst omhoog moet peuteren)

Het is hoe dan ook veiliger als een hangslot (geen sleuteltje om kwijt te raken) en ik denk eerlijk gezegd dat ze niet zoveel andere opties heeft.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:17

Wat voor sluiting heb je nu op de stal zitten ? En hoe sluiten de deuren.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:25

Inderdaad, wat voor sluiting heb je op je deur?
Hier thuis had ik altijd van die sluitingen waar je nadat je de schuif had dichtgeschoen, ook nog zo'n plaatje erachter kon zetten
En als je dan aan de sluiting friemelde, ging hij dus niet open...maar daarvoor moet je dus langs de onderkant van de sluiting dat klepje weer omhoogduwen.

Djeez, hoe moet ik dat uitleggen Haha! Verward

Het leven is een gebakje!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 21:26

Het zijn schuifdeuren van binnenboxen er zit achter de deur dus zo'n pal die je naar voren klapt zodat de duer niet verder kan schuiven.
Inmiddels hebben we die er opnieuw aangezet met een bout ertussen dat je dus eerst de deur dicht moet duwen tegelijk dat palletje wegschuiven en dan pas kan de deur open.
Hoe dan ook dat had hij door.

enne minkyboy dat slot hebben wij op de vorige stal geprobeerd kreeg ie ook open. Ook die schuifdeuren dat je aan 1 spijl moet trekken en dan de deur openschuiven? die krijgt hij dus ook open denk dus aan een ketting met een muskatonhaak oid

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:33

Werkt het beste als hij geen cooperatieve buurman of buurvrouw heeft zoals bij Gaija vroeger

Fiesta, freiberger, what else?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:39

Mijn kennis heeft bij 1 paard met een zelfde box en die ook uitbreekt ook een kettinkje gemaakt. Het kettingje klip je vast met een musketonhaak. Ze blijft nu netjes in de box.
Succes!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:28

Kun je achter de schuifdeur geen gaatje in het hout boren en daar een dikke ijzeren pen in doen. Die pen maak je vast aan de deur zodat hij altijd bij de hand is. Niet te hoog, maar op 80 van de grond.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:35

Gewoon zo'n veiligeidskettinkje die ook op mensendeuren zit als ze de deur niet helemaal open willen doen.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 09:32

Sorrie maar ik moet zo ontzettend grinniken om je verhaal! * grin* Echt geweldig hoe je het schrijft! Helaas is het voor jou wat minder. Nu moet je je bed uit voor zoiets. Ik hoop maar dat je gauw een oplossing hebt, want echt makkelijk is het niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danielle_h, Dartel, fleurtjeuh, lotte_dl, Sas75, TamaraFloor, Vickym98 en 93 bezoekers