Irritaties over de opvoeding van mijn vriend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Irritaties over de opvoeding van mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 16:33

Ik heb nu zo'n anderhalf jaar met mijn vriend en ik krijg steeds meer twijfels over de opvoeding van mijn vriend. Nou zijn mijn "schoonouders" toch al niet m'n grootste vrienden, maar toch. Hij kan zo weinig.
Hij kan niet strijken, schoonmaken, was opvouwen, wassen in het algemeen, normaal eten met mes en vork, zijn eigen administratie bijhouden, enz. Het is absoluut geen onwilligheid van hem, maar hij weet het gewoon echt niet.

Ik irriteer me er nog wel eens aan, maar hij kan er imo maar weinig aan doen. Ik doe hem wel dingen voor, maar hij voelt zich snel aangevallen op dat gebied en zit dan eigenwijs te doen.

Wie komt dit bekend voor of heeft er iets over te melden?


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:46

Dat is toch niet alleen opvoeding?
Dat vind ik voor een groot deel ook eigen initiatief van je vriend hoor. Gewoon gaan doen en met vallen en opstaan en wat begeleiding links en rechts komt hij er vanzelf.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:52

en tevreden zijn als hij dingen doet op zijn manier en niet de jouwe. Ik houd er ook niet van als ik alles ineens anders moet doen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:52

Nee, het zit 'm niet alleen in de opvoedig, da's waar. Maar sommige dingen moeten wel eens aangeleerd worden, zoals fatsoenlijk met bestek omgaan. Als je dat thuis niet leert en je vindt het zelf ook niet belangrijk, moet iemand anders je daar even op wijzen. En dan is het aan jou of je daar dan wat mee doet of niet...

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:09

Nou tessebes, die opvoeding doet n hoop hoor!
Ik heb ook zo'n vriend, zn mammie rent zich rot voor hem. Van geld storten tot vakantiekoffer inpakken om misselijk van te worden. Voordat hij heeft gezegd ik heb honger heeft ze al zes boterhammen klaar. Voor hem is het allemaal geen opzet, als hij zegt "ik heb honger" en ik zeg "Ik ook" dan zegt van goh kan ik helpen met eten koken? Het kost veel tijd en zeg alsjeblieft niet dat ie geen opvoeding genoten heeft want dan barst ie waarschijnlijk uit zn vel.

Maareh de mijne smekt ook. Ga jj soms vreemd met mijn vriend Lachen haha

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 17:17

Ow, die van mij slurpt ook z'n soep en gaat onder het eten naar het toilet. En het mag gewoon allemaal. Ik heb gelijk zoiets van joh... doe ff normaal.
Dingen zoals strijken en zo, doet hij wel, maar echt op zo'n manier waarvan ik denk; "Wie heeft dit jou ooit zo voor gedaan?"
Het is een ander verhaal dat het hem gewoon geen klap interesseert, maar ik denk dat je toch een gedeelte in je opvoeding meekrijgt.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:48

Oh dat moet wel irritant zijn! Mijn vriend eet gelukkig aardig netjes en heeft verder ook best wel manieren. Bloos
Koken kan hij ook. (goed he?)
Maar als zijn mammie alles altijd voor hem deed is het nu natuurlijk wel moeilijk voor hem, maar hij WIL wel en dan moet je hem denk ik ook niet afkraken als hij niet zo netjes strijkt als jij anders doet hij het misschien nooit meer.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:57

sinds dat mijn vriend iets met mij heeft, heeft hij leren koken en doet dit regelmatig! Toen we voor het eerst alleen waren in de vakantie heb ik hem laten strijken en ik heb hem geleerd om met de wasmachine om te gaan Haha! Ik heb hem al bijna helemaal opgevoed Knipoog .

Ik ben blij voor hem dat hij dit nu allemaal een beetje onder de knie heeft. Is alleen maar mooi meegenomen voor later!

Zijn moeder is trouwens zo'n schoonmaakfan dus zij deed alles zodat alles naar haar zin schoon is.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:31

ik ben het met je eens dat het voor het grootste deel aan de opvoeding ligt en daarnaast willen veel mannen lekker genursed worden, hangen blijven in mama's schoot en borst die jij hebt overgenomen... en daarbij mannen zijn blind aangaande huishoudklusjes... wen er maar aan of prepare for a life time battle... ~~}>

mama's maken een structurele fout bij het opvoeden van hun kleine jongetjes en dat is dat ze niet volwassen en zelfstandig mogen worden. >;)

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:51

Tessebes schreef:
Hij kan niet strijken, schoonmaken, was opvouwen, wassen in het algemeen, normaal eten met mes en vork, zijn eigen administratie bijhouden, enz. Het is absoluut geen onwilligheid van hem, maar hij weet het gewoon echt niet.


.........wil je dan een vriendin van hem maken.....? Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:00

Pellie schreef:
ik ben het met je eens dat het voor het grootste deel aan de opvoeding ligt en daarnaast willen veel mannen lekker genursed worden, hangen blijven in mama's schoot en borst die jij hebt overgenomen... en daarbij mannen zijn blind aangaande huishoudklusjes... wen er maar aan of prepare for a life time battle... ~~}>

mama's maken een structurele fout bij het opvoeden van hun kleine jongetjes en dat is dat ze niet volwassen en zelfstandig mogen worden. >;)


Da's in de meeste gevallen helaas waar.
Ik heb er zo 1 die het diploma van de kleuterschool niet heeft kunnen halen en kans ziet om het theewater aan te laten branden.
Dus blijf ik trouw knoopjes aanzetten en word ik onwijs vaak mee uit eten genomen.
Top deal toch? OK dan! Afbeelding

(CGJ12 : Afbeelding )
.
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 01-08-03 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:01

Sinds mijn vriend mij heeft heeft ie eindelijk eens met zijn handen leren eten Haha! . Tja, ik ben nogal makkelijk hoor. Eerst at ie z'n patatjes nog met mes en vork. Nu eet ie zijn salade als het moet nog met zijn handen. Ik zag het van de week en riep nog 'zo, begin je het eindelijk te leren'? OK dan!

En voor je nu denkt dat ik een of ander ma Flodder type ben, je hebt gelijk. Nee hoor, valt best mee. Alleen ben ik gewoon erg gemakkelijk met dingen.

Op zich begrijp ik je frustraties wel maar hij heeft vast weer zijn andere kwaliteiten. Wij hebben ook wel eens iets wat ons opvalt dat we niet hetzelfde doen maar ja, uiteindelijk moet je er ook in groeien. Soms besef ik dat ik te ongeduldig kan zijn. Maar gelukkig besef ik dat dan ook op tijd Haha!

Hoe oud is hij? Geef hem gewoon een beetje kans. En, niet roepen van 'dat moet je zo en zo doen'. Maar beter: 'ik zie dat je hetop die manier doet, denk je dat het op deze manier iets efficienter kan zijn? (woordenboek paraat houden voor als je efficient moet gaan uitleggen Knipoog ) . Maar alle gekheid op een takje, dat komt anders over dan dat je meteen bazerig gaat roepen dat het op jouw manier moet.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:01

knoopjes aanzetten kan ik ook niet echt hoor!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:09

CGJ12"]
[quote="Tessebes schreef:
Hij kan niet strijken, schoonmaken, was opvouwen, wassen in het algemeen, normaal eten met mes en vork, zijn eigen administratie bijhouden, enz. Het is absoluut geen onwilligheid van hem, maar hij weet het gewoon echt niet.


.........wil je dan een vriendin van hem maken.....? Haha!
[/quote]

Mag ik daaruit opmaken dat jij helemaal niets doet qua huishoudelijke zaken?

Zal je wel een erg gelukkig huwelijk hebben. OK dan!

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:11

Pellie schreef:
ik ben het met je eens dat het voor het grootste deel aan de opvoeding ligt en daarnaast willen veel mannen lekker genursed worden, hangen blijven in mama's schoot en borst die jij hebt overgenomen... en daarbij mannen zijn blind aangaande huishoudklusjes... wen er maar aan of prepare for a life time battle... ~~}>

mama's maken een structurele fout bij het opvoeden van hun kleine jongetjes en dat is dat ze niet volwassen en zelfstandig mogen worden. >;)


Hmm die van mij wast en strijkt als het moet hoor. En stofzuigt ook en als het uitkomt kookt ie zelfs, ruimt de tafel af en op en vult en leegt de vaatwasser.

Mijn broer idem dito. Maar die zit dan ook in het leger dus die moet wel Haha!

'Paint' it 'Black'

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:19

Fasel schreef:
Mag ik daaruit opmaken dat jij helemaal niets doet qua huishoudelijke zaken?

Zal je wel een erg gelukkig huwelijk hebben. OK dan!


Kwestie van afspaken maken......er zijn namelijk nog veel meer dingen te doen thuis.
...Ze mag van mag van mij ook de jonge paarden bekappen als ze dat liever wil. Of elke dag voor het inkomen zorgen. PRIMA, ruilen we toch......

Sommige vrouwen hebben best een prima leven.....sommige kerels trouwens ook!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:23

Op zich is mijn vriend op dat gebied ook redelijk opgevoed. Heb hem al zo ver dat hij het vaakst kookt (en vervolgens ook weer de troep opruimt *LOL* ), stof zuigt en zijn eigen hond uitlaat (ja moet je horen, ik doe altijd de deur open voor mijn kat dus moet hij zijn eigen hond maar uitlaten Tong uitsteken ). Strijken heeft hij een godsgruwelijke hekel aan dus dat doe ik meestal (of niet Haha!). Schoonmaken gebeurt samen. Alleen je (andere) troep achter je opruimen of het koffiezetapparaat uitzetten (met het gevolg dat die dus nu kapot is *LOL* ). Verder doet hij buitenshuis veel meer dan ik. Schilderen, trailer+auto´s maken/repareren, gras maaien, etc.
En ach, hij hoeft van mij ook niet alles te doen zolang hij de hint maar wel begrijpt als ik overduidelijk rotzooi begin op te ruimen en hij me dan gaat helpen Knipoog

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:25

Smijnes kon eerst niet wassen. Alles werd grijs of roze.
Heeft daar geen gevoel voor en zal dat ook nooit krijgen.
Nu zoek ik de was uit en kies het wasprogramma, maar de rest doet hij keurig.
De handdoeken vouwt hij 'dom' op; geen probleem als het alternatief 'zelf doen' is! Afbeelding
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:39

CGJ12 schreef:
...Ze mag van mag van mij ook de jonge paarden bekappen als ze dat liever wil. Of elke dag voor het inkomen zorgen. PRIMA, ruilen we toch......

Sommige vrouwen hebben best een prima leven.....sommige kerels trouwens ook!


de meeste gezinnen/koppels bestaat tegenwoordig uit tweeverdieners, niet meer dan normaal dus dat beiden hun deel doen in het huishouden


Ik woon nog niet samen met mijn vriend, we zitten beiden op kamers (wel dicht bij elkaar), maar gaan wel vaak bij elkaar koken ed. Mijn vriend kan koken (en heel belangrijk: kookt gezond!), al heb ik hem wel moeten leren hoe je sausen maakt, want dat komt bij hem thuis altijd uit een pakje (*rolleyes*)
Hij dekt de tafel, ruimt af, wast af (ik droog en zet weg) en is zelfs zo'n toper dat hij uit zichzelf het volledig ondergemorste kookvuur en aanrecht schoonmaakt.
Lakens vervangen zou hij wel iets vaker mogen doen, en stof afdoen kent hij ook niet echt. NIet slim van hem, hij heeft huisstofmijtallergie...
Verder is hij wel heel netjes en vrij ordelijk (hangt er van af welk hoekje van de kamer je bekijkt). Dweilen doet ie ook vaak.
Wassen kan hij ook zelf, en aan strijken wordt bij hem thuis nauwelijks gedaan, dus dat weet ik niet of hij het kan. Om eerlijk te zijn ben ik zelf ook geen ster in strijken, ik ben namelijk rotverwend met een tante met een stomerij die mijn spullen er wel even tussendoor bijneemt op te wassen/stomen en te strijken. Lovers

Wat dat opvoeding betreft: welja mijn vriend had nooit geleerd om te wachten tot iedereen aan tafel zit vooraleer je begint te eten. Slurpte met zijn soep, met zijn vrije hand onder de tafel.
En idd het enige wat dan helpt is heel voorzichtig een zo tactvol mogelijk aanbrengen van "bij mij is dat er zo ingehamerd en hoe jij het doet komt op mij nogal onbeleefd over" Heb er altijd bijgezegd dat het mezelf zoveel niet kon schelen, zolang hij maar zorgt dat hij zich op restaurant, bij familie van mij thuis en later met kinderen erbij wel gedraagt, en toen is hij er zelf beginnen op letten. Knipoog
Zoals ik al eerder zei, komt bij hem thuis saus eeuwig en altijd uit pakjes, was hij dus zo gewend, maar wilde hij wel zelf anders doen.

Je moet altijd in gedachten houden, alles wat volgens jou mis is met de opvoeding van je vriend, is niet zijn eigen schuld. Natuurlijk laten de meesten zich met plezier door hun mammie in de watten leggen (is bij mijn vriend totaal niet het geval, daar is het zijn jongere zus die rotverwend is en niks kan en niks doet in het huishouden), maar breng gewoon stilaan en rustig over dat jij zn mammie niet bent en dat het bij jou anders gaat. Kan je altijd als compromis aan toevoegen dat hij bij zn moeder mag doen of laten wat ie wilt, maar dat hij bij jou ook wat rekening met jou moet houden.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:46

CGJ12"]
[quote="Fasel schreef:
Mag ik daaruit opmaken dat jij helemaal niets doet qua huishoudelijke zaken?

Zal je wel een erg gelukkig huwelijk hebben. OK dan!


Kwestie van afspaken maken......er zijn namelijk nog veel meer dingen te doen thuis.
...Ze mag van mag van mij ook de jonge paarden bekappen als ze dat liever wil. Of elke dag voor het inkomen zorgen. PRIMA, ruilen we toch......

Sommige vrouwen hebben best een prima leven.....sommige kerels trouwens ook!
[/quote]

Ben je naast je normale werk ook nog hoefsmid dan?

Nu weet ik zeker waar jouw naam voor staat:

Chaotisch Gefrustreerde Jongeman van 12

Tja, kon het niet laten. Of zoals Finkers zei ''t Rolde d'r in een keer uut'

'Paint' it 'Black'

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:46

Ach mijn vriend heeft ook zo'n moeder die alles voor hem deed (en voor zijn zus niet Lips are sealed , maar toen we net samen gingen wonen heb ik meteen gezegd dat ik nooit zijn kleren zal strijken (doet hij dus zelf) en dat we een lijst moesten maken met taken. Die lijst is eigenlijk altijd blijven bestaan, maar hij doet het nog steeds niet uit zichzelf.

Hij doet wel veel, maar je moet alles vragen ~~}> en dat is denk ik wat irritatie opwekt. Overigens is 1 x vragen vaak niet genoeg.

En wat een hele goede tips is: neem een schoonmaakster als je het geld kan missen, dat zorgt voor veel minder ruzies.

Van de buitenkant bekeken: hij doet de boodschappen, ruimt ze op, ruimt de tafel af (de volgende dag) en doet de vaatwasser (de volgende dag), doet de vuilniszakken en af en toe op commando de was opvouwen of ophangen.

Ik ruim op, kook, doe de was en verder niks geloof ik.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:46

Eh Botervlieg, avatar gelukt zie ik.....(schaam)

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:49

tja ik heb het ook allemaal moeten leren. vind hier niets raars aan. vind het eerder vreemd dat jij je irriteert aan de opvoeding van je vriend. respecteer elkaar een beetje en maak er iets positiefs van ipv iets negatiefs.

Amor Vincit Omnia

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:49

Fasel schreef:
Zal je wel een erg gelukkig huwelijk hebben. OK dan!


Kun je misschien beter aan mevrouw CGJ12 Afbeelding
vragen? Haha!
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:50

Mijn wederhelft doet eigenlijk niets in het huishouden, behalve alles viesmaken... Hoe dat zo? Hij werkt 80 uur in de week en ikke maar 32, dus is het wat ons betreft logisch dat ik het huishouden doe.

Aan zijn opvoeding kan ik me wel vreselijk ergeren: Slurpen, boeren, alleen voor zichzelf drinken pakken, was overal neermikken waar hij het uitdoet, ga zo maar door. Ondanks deze kleine minpuntjes, hou ik zielsveel van hem!!! Lovers

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje00, Danseresje, Facebook, GrapeshotBot, hooi, IASCrawler, Jintexx, mriek1990, ynskek en 193 bezoekers