Yakult/yoghurt geven voor de darmflora??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Yakult/yoghurt geven voor de darmflora??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 03:32

Jammergenoeg gaan de nieuwe amerikaanse jaarling merrietjes nog niet zo heel erg goed....... De 2 jarigen en Thriller zijn kerngezond maar de kleintjes nog niet echt....
Al sinds ze aan zijn gekomen vond ik ze niet fit, maar goed, de eerste maand denk je dingen als "stress, transport,verandering van klimaat, verandering van voedsel, enz" en ik dacht dat het gewoon tijd nodig had...

Maar er treedt geen verbetering op, eerder een verslechtering. De da is erbij geweest, we hebben bloedonderzoek gedaan, uitslag -> slechte leverfunctie, een bepaald eiwit veelste hoog in het bloed, bloedarmoede.
Allereerst hebben we ze vorige week rechtstreeks in de bloedbaan ontwormd en daarbij een vitamine stoot en extra ijzer gespoten. Ik had ze natuurlijk al een aantal keren ontwormd, maar dat had geen resultaat gehad, en omdat ze buikjes hebben zoals je soms bij een nest puppies ziet, ik noem het altijd "waterbuikjes" omdat ze zo vol/bol zijn, vertrouwden we het toch niet.....

Dat ontwormen heeft zo op het eerste oog niks opgelevert, Grace is alweer aan de diaree net als voor die tijd, de diaree is maar een dag of 4 echt over geweest.
Ze krijgen een ijzerdrank over het voer, dat moet ik tenminste 2 weken geven, maar liever langer, maar ze blijven mat.

Nu heb ik kontakt gehad met verschillende mensen en heb toevalligerwijs ook van die verschillende mensen gehoord over yakult of yoghurt.
Hierin zouden bacterien zitten die de darmflora helemaal op gang helpen, het zou hartstikke goed voor ze zijn en geen kwaad kunnen.....
Iemand hier ooit eerder van gehoord?

Het lijkt me niet echt schadelijk te zijn, maar ben toch nieuwsgierig naar de reacties hier.

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 06:25

Paardentandarts raade het een stalgenootje ook aan..
In een lege spuit en dan het mondje in.. Hij raade het dus ook aan om de darmflora goed op gang te brengen en te houden. Ze is er zelf niet mee begonnen.. Maar ik denk dat als mensen het mogen hebben een paard er ook geen last van zal hebben Succes iig.

Het is wel duur trouwens Knipoog

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 06:31

Ik heb het wel gehoord bij onden, dat het gebruikt wordt om de darmflora op te bouwen. bijv als ze een antibioticakuur gehad hebben.

Goedgekeurd onderschrift :)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 06:32

Wij geven ook Yakult aan een van onze paarden, omdat die erg gevoelig is voor koliek. Het flesje wordt gewoon over het voer geleegt en het wordt keurig opgegeten. Knipoog


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:35

Mijn paardjes krijgen een schepje zeewier door hun eten en 1 keer in de maand krijgen ze een half vitaminestootje, zo´n spuit in pastavorm zegmaar net als een wormspuit.
Wat moeten mensen met bloedarmoede eigenlijk doen om het te verbeteren? Verward

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:50

Meavey schreef:
.
Wat moeten mensen met bloedarmoede eigenlijk doen om het te verbeteren? Verward


IJzertabletten innemen.. Haha!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:51

Pleegzuster Bloedwijn helpt ook *LOL*

Goedgekeurd onderschrift :)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:24

onze DA raadde het aan voor de hond. Maar je kunt misschien beter biologische yoghurt nemen (aldi heeft een hele goede) ipv yakult. Yakult blijft een duur product en biologische yoghurt is net zo goed. Je moet wel even op de verpakking controleren of de juiste bacterien er inzitten (o.a. bifidus).

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:41

Er zijn ook goede voedingssupplementen te verkrijgen, van het merk NAF. Met daarin probiotica. Deze supplementen zijn meer op paarden gericht. Oa te verkrijgen bij de paardendrogist.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:46

als er probiotica voor paarden op de markt is zou ik daar ook de voorkeur aan geven. De dosering is dan op paarden afgestemd evenals de samenstelling.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 09:55

MirandaB"]
[quote="Meavey schreef:
.
Wat moeten mensen met bloedarmoede eigenlijk doen om het te verbeteren? Verward


IJzertabletten innemen.. Haha!
[/quote]

Mijn paardjes hebben nu een injectie gehad rechtstreeks in de bloedbaan met ijzer en krijgen nu nog dagelijks ironcyclen over het voer.
Ze krijgen per paardje 30ml perdag en de da heeft 3 liter achtergelaten, dus dat duurt nog wel even aangezien het maar 3 paardjes zijn....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:36

Maarja hoe snel het dan aanslaat is natuurlijk nog afwachten.
Zat nog even te denken, die dikke buikjes kunnen niet van zand komen?
Anders moet je ze voor de zekerheid maar zo´n zand-weg kuurtje geven, als het na die ijzer-kuur niet bijtrekt.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:51

ijzer wat direkt in de bloedbaan wordt gespoten heeft zover ik weet ook direkt effect.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:01

Vraag jouw dierenarts eens hoe hij denkt over Enterogel. (uitspreken als enter o sjel) Ik heb een veulen sterk aan de diaree gehad (werkelijk niets hielp) en met enterogel was het over! Als een jong dier aan de diaree is, moet het ook van alles mankeren, want het kan geen waardevolle voedingsstoffen vasthouden.Succes!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 10:15

Ik heb sand gard besteld bij de paardendrogist, hierin zitten ook de gisten, bacterien en enzymen die nodig zijn voor de darmflora en tevens neemt het eventueel zand mee naar buiten.....
Dit leek me dan net zo verstandig om te geven dan yoghurt ofzo...

Ben heel benieuwd, het zit me gewoon dwars dat de paardjes niet fit zijn, je voelt je op een bepaald moment zo machteloos, maar goed, we gaan gewoon door en zien wel wat er gebeurt, hopelijk helpt dit in ieder geval tegen de diaree, en verwijdert het eventueel zand ed..

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azmay, Babootje, Emj_23, MiVita en 32 bezoekers