Tonglepel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Tonglepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 19:12

Ik heb vandaag de rubbere tonglepel besteld, maar ik zou echt niet weten hoe ik die nu over het bit heen ga krijgen, het lijkt mij niet namelijk dat ik hem er zo omheen kian buigen, maar dat er waarschijnlijk ook nog iets doorheen Verward moet? Wie weet dit????

Groetjes rianne

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:43

hey n amstelvener Haha! sorrie mar wat is een tonglepel?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:34

dat lipje moet door het gaatje en hij moet om het bit heen.
Als je paard een tongoproller is, moet je uitkijken, de mijne stikte er bijna in!

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:42

je moet hem een half uur voor dat je gaat rijden in een bak warm (heet) water liggen dan wordt hij soepel
maakte je vroeger van een winegumsleutel wel eens een speen?
nou zo moet je hem dus om je bit heen doen met de lepel naar achteren en dan zo dat hij plat op zijn of haar tong ligt

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 22:07

gijs schreef:
je moet hem een half uur voor dat je gaat rijden in een bak warm (heet) water liggen dan wordt hij soepel
maakte je vroeger van een winegumsleutel wel eens een speen?
nou zo moet je hem dus om je bit heen doen met de lepel naar achteren en dan zo dat hij plat op zijn of haar tong ligt


Dus als ik het goed begrijp moet dat lange stuk naar achteren liggen Verward haha vind het maar een raar ding, maar als het gaat helpen, ik denk dat ik er dan wel uit ga komen, als ik hem als een winegum erdoor heeb moet gaan halen Haha!

thx

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:29

ja dat lange gedeelte moet naar achteren daardoor kan hij zijn tong er niet meer overheen krijgen
verwacht niet dat hij er erg blij mee is hoor hij zal best wel even verzet geven.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 21:10

gijs schreef:
ja dat lange gedeelte moet naar achteren daardoor kan hij zijn tong er niet meer overheen krijgen
verwacht niet dat hij er erg blij mee is hoor hij zal best wel even verzet geven.


Maar als ik het dus nu heel goed begrijp, is het dus voor paarden die hun tong over het bit heen gooien, o jee help, die van mij gooit alleen zijn tong aan de zijkant eruit, en gooit helemaal niet zijn tong eroverheen, helpt dan z'n ijzeren daarvoor????

haha ik denk dat ik het een beetje begin te snappen....

rianne

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:11

het helpt alleen als hij zijn tong over het bit doet
als hij hem er aan de zijkant uithangt denk ik niet dat daar een bit voor is dat helpt

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 11:54

Rianne schreef:
Maar als ik het dus nu heel goed begrijp, is het dus voor paarden die hun tong over het bit heen gooien, o jee help, die van mij gooit alleen zijn tong aan de zijkant eruit, en gooit helemaal niet zijn tong eroverheen, helpt dan z'n ijzeren daarvoor????

haha ik denk dat ik het een beetje begin te snappen....

rianne



Er staat ergens op Bokt een topic over een soortgelijk probleem (tong aan zijkant) en daar bleek geloof ik dat 't bit te dik was, waardoor 't bit constant tegen het (lage) gehemelte schuurde/prikte. Zal 's kijken of ik 't ergens kan vinden.
Dit is het topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=137081

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 17:25

hee dank je, dat heb ik nog niet eerder gelezen, ik heb nu een 18 mm dikte omdat zo ook zeiden bij de winkel dat 21 echt heel dik was en bijna nooit iemand mee reed, maar je kan ze toch ook in 16 mm krijgen? misschien is het ook zo dat hij die tonglepel zo leuk vind in zijn mond dat hij ermee gaat spelen, en hem binnen houdt Haha! daar zie ik hem namelijk wel voor aan...

Ik ga me goed orienteren en kijken wat er precies met hem aan de hand is...

thx

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:28

ik heb vooor die van mij net een bid met tongepel gekocht werk heel goed je moet hem in warm water leggen en dan met 2 hoevenkrabbers uit elkar trekken het lukt meestal wel ik heb ook zo'n ding gehad maar hij kon niet op en dubbel gebroken bid.

sucses