Wat vinden bokkers van (deze) pedofielen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Wat vinden bokkers van (deze) pedofielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 23:50

Naar aanleiding van volgend nieuwsbericht:

Drie pedofielen komen op eigen initiatief met hun volledige naam, foto en woonplaats op het internet te staan. Met de actie willen de mannen een discussie op gang brengen om de acceptatie van pedofielen in de maatschappij te bevorderen. "Net zoals je homoseksuelen hebt, heb je ook pedofielen", zegt Norbert de Jonge (25) uit Velp, één van de initiatiefnemers.

Door het maatschappelijke verzet tegen pedofielen zien die zich genoodzaakt hun geaardheid geheim te houden. De meeste mensen zouden geen onderscheid maken tussen mensen met pedofiele gevoelens en pedofielen die kinderen misbruiken. De Jonge: "Wij willen benadrukken dat mensen met pedofiele gevoelens een andere voorkeur hebben. Dat zegt verder niets over hoe wij daar mee omgaan." Volgens de Jonge zijn pedofielen "zelden kinderverkrachters".

"Het is bijna vragen om 39 stokslagen als je in deze tijd zo openlijk voor je geaardheid wilt uitkomen", zegt hoogleraar R. Bullens. Hij is verbonden aan de Vrije Universiteit en de forensisch-psychiatrische polikliniek 'De Waag' in Amsterdam. Hij noemt de actie "een redelijk ondoordachte manoeuvre" en is bang voor een jacht op pedofielen. Volgens de hoogleraar moeten pedofielen zich laten behandelen door hulpverleners. Ongeacht of ze zich wel of niet vergrijpen aan kinderen.

Risico
Ook De Jonge beseft dat hij risico loopt met het openbaar maken van zijn naam. Hij heeft zijn huisbaas en de plaatselijke politie al ingelicht over de actie. Die reageerden volgens De Jonge positief en noemden het "een dappere daad".

Volgens De Jonge denken veel mensen te negatief over pedofilie. "Het verkeerde gedrag van sommige pedofielen moet je aanpakken, niet de pedofielen zelf. Ik gruwel ook van kinderverkrachters omdat ik kinderen, in mijn geval meisjes, juist lief heb", aldus De Jonge.

Op de site, die 1 augustus online gaat, staan naast de naam van De Jonge ook die van Marthijn Uittenbogaard (31) en die van Lindsay Ashford (34) uit Duitsland. Bij alledrie staat naast de naam en waar ze wonen ook een foto.

Op de website is een essay te lezen van De Jonge waarin hij vertelt over zijn gevoelens. Onder meer is te lezen hoe hij vanaf zijn twaalfde jaar al van meisjes van diezelfde leeftijd houdt. Dat veranderde nooit meer. De website vermeldt echter niets over het seksuele contact dat De Jonge misschien heeft gehad met kinderen. "Het gaat er nu alleen om dat we een aanzet geven tot een discussie over de acceptatie van onze voorkeur", zegt hij.

'Als het kind het ook wil'
Toch geeft De Jonge toe dat de seksualitiet niet onbeproken kan blijven. Zelf noemt hij vier voorwaarden waaronder seksuele omgang met kinderen moet kunnen. De Jonge: "Dat mag alleen als het kind het ook wil en het contact moet in harmonie zijn met de ontwikkeling van het kind. Daarnaast moet het kind zich te allen tijde aan het contact kunnen onttrekken. En naar de ouders moet er volledige openheid bestaan."

Volgens hoogleraar Bullens hebben veel kinderen door misbruik schade opgelopen. "Zoals een slachtoffer eens verwoordde: 'Die man heeft mij het recht ontnomen om mijn eigen seksualiteit in mijn eigen tempo te leren ontdekken.' Dat is voor mij de grens die nooit mag worden overschreden."

Verder zegt de hoogleraar dat alle pedofielen zich moeten laten behandelen door hulpverleners. Ook als ze zich niet vergrijpen aan kinderen. "De natuur heeft hen met een fors probleem opgezadeld zoals dat ook het geval is bij zwak- en hoogbegaafden of kinderen met het Syndroom van Down. Leven met pedofiele gevoelens is niet makkelijk. Daarom moeten ze contact zoeken met de geëigende kaders, met professionele hulpverlening en niet zo maar via een internetsite hun geaardheid bekendmaken. Dat leidt tot niets", zo zegt Bullens.

De Jonge ziet een dialoog met hulpverleners zoals Bullens niet zitten. "Dat is vrijwel onmogelijk omdat Bullens pedofielen alleen maar wil behandelen. En dat staat natuurlijk lijnrecht tegenover onze wens om onze voorkeur geaccepteerd te krijgen", aldus De Jonge.

Vereniging 'Martijn'
Marthijn Uittenbogaard (31) is woordvoerder van de belangenvereniging 'Martijn' voor pedofielen dat in 1982 werd opgericht. Ook hij staat met naam en toenaam op de website. "Het is niet zonder risico. Maar als je geen risico's neemt, kom je nooit ergens", zegt Uittenbogaard.

Hij spreekt verder van een demonisering in de media. "Onze vereniging bestaat al jaren maar wij krijgen nooit aandacht tenzij het negatief is. De media mijden ons terwijl journalisten juist verschillende visies zouden moeten volgen en bekendmaken. Het enige dat wij willen is dat mensen onze gevoelens accepteren."

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:06

Ik kan me hier absoluut niet in vinden, dit is gewoon iets wat ik (moeder van 2 dochters) onacceptabel vind. Waar ligt bij deze mensen de grens tussen "liefhebben" van kinderen en misbruiken. Bah, Bah, Bah Misselijk.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:28

Ik heb het er vanavond ook nog over gehad..
Wat bezielt deze mensen acceptatie te vragen voor pedofilie Verward Boos!

Ik zal hier nooit begrip voor kunnen hebben

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:42

Citaat:
'Als het kind het ook wil'
Toch geeft De Jonge toe dat de seksualitiet niet onbeproken kan blijven. Zelf noemt hij vier voorwaarden waaronder seksuele omgang met kinderen moet kunnen. De Jonge: "Dat mag alleen als het kind het ook wil en het contact moet in harmonie zijn met de ontwikkeling van het kind. Daarnaast moet het kind zich te allen tijde aan het contact kunnen onttrekken. En naar de ouders moet er volledige openheid bestaan."


Niet mee eens!! Kinderen kunnen nog niet zelf beslissen over hun sexualiteit.

Citaat:
Vereniging 'Martijn'
Marthijn Uittenbogaard (31) is woordvoerder van de belangenvereniging 'Martijn' voor pedofielen dat in 1982 werd opgericht. Ook hij staat met naam en toenaam op de website. "Het is niet zonder risico. Maar als je geen risico's neemt, kom je nooit ergens", zegt Uittenbogaard.

Hij spreekt verder van een demonisering in de media. "Onze vereniging bestaat al jaren maar wij krijgen nooit aandacht tenzij het negatief is. De media mijden ons terwijl journalisten juist verschillende visies zouden moeten volgen en bekendmaken. Het enige dat wij willen is dat mensen onze gevoelens accepteren."


Ik ben niet van plan om de gevoelens van pedofielen te accepteren. Ik kan dat niet en wil dat niet. Ook al zijn de meeste pedofielen geen kinderverkrachters, alleen al dat ze fantasieen hebben over een kind, daar draait mijn maag van om Misselijk

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 01:15

Sorry, ook van mijn kant geen begrip voor dit initiatief en zeker geen acceptatie voor hun gevoelens !!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 01:25

lis schreef:
Citaat:


Ik ben niet van plan om de gevoelens van pedofielen te accepteren. Ik kan dat niet en wil dat niet. Ook al zijn de meeste pedofielen geen kinderverkrachters, alleen al dat ze fantasieen hebben over een kind, daar draait mijn maag van om Misselijk


Ik ben het geheel met je eens!
Daarnaast vind ik de vergelijking van pedofielen en homofielen te gek voor woorden.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 01:34

Ik vind het absoluut terecht dat hun internetprovider die site geblokkeerd heeft. Ik moet ze wel nageven dat ze wel lef hebben om te durven acceptatie te vragen. Maar van mij krijgen ze dat dus niet.
Ben het met Lis eens dat kinderen nog niet helemaal kunnen beoordelen of iets wel of niet goed is m.b.t. sexualiteit.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 03:10

'nog niet helemaal '
=
Nog helemaal niet, Marsje.

Als er geen sprake is van gelijkwaardigheid (en die is er nooit tussen kinderen en volwassenen) dan hoort seksualiteit m.i. ook niet thuis in een relatie.
De vergelijking met homoseksuelen gaat dan ook pertinent niet op.

Wat mensen denken mogen ze zelf weten, maar erkenning vragen voor pedofiele gevoelens vind ik onacceptabel.

Ik zal er wel niet genoeg van weten, maar ik vraag me af wie dan wèl kinderen verkrachten als dat geen pedofielen zijn? Verward
.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 06:46

Ik zal dat nooit accepteren, als ik er zo eentje tegen kom... Nee, liever niet, houd ze maar ver van mij vandaan.
En precies wat lis zegt: alleen al dat ze fantaseren over die kinderen Misselijk

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:14

Ach, mensen kunnen alles naar het positieve uitleggen he. Gatver.

Wat is die website eigenlijk? Klinkt bizar maar ik ben altijd erg niewsgierig naar wat in het hoofd van zo iemand rondgaat.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:42

Castreren en opsluiten was mijn eerste gedachte! Wat nou als die site was blijven bestaan en mijn broertje van 11 daarop terecht was gekomen? Ik walg echt van dat soort mensen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:13

Citaat:
Toch geeft De Jonge toe dat de seksualitiet niet onbeproken kan blijven. Zelf noemt hij vier voorwaarden waaronder seksuele omgang met kinderen moet kunnen. De Jonge: "Dat mag alleen als het kind het ook wil en het contact moet in harmonie zijn met de ontwikkeling van het kind. Daarnaast moet het kind zich te allen tijde aan het contact kunnen onttrekken. En naar de ouders moet er volledige openheid bestaan."


is hij niet goed bij zijn hoofd?!?!

hij zegt dus volgens mij dat hij wel sexueel contact heeft(gehad) met kinderen....zoalng het kind het maar goed vindt, wat weet een kind er nou vcan?!misschien is zo'n kind wel te bang om nee te zeggen

en openheid naar de ouders?? als dat echt zo was, dan weet ik 10000% zeker dat een geen 1 pedofiel sexueel contact heeft met een kind, want geen enkele ouder staat het toe dat zo'n pedofiel sexueel contact(of zelfs gewoon contact) heeft met hun kind!

of hij moet het goed vinden dat iemand anders zijn eigen kinderen 'lief heeft'.......en misbruiken die pedofielen elkaars kinderen ervoor ofzo?

want geen enkele ouder staat het toe dat er een pedofiel aan zijn of haar kind zit!

en zo ziek, dat zo'n vieze vent getrouwd is(las ie dat is) en kinderen heeft!! arme kindjes!

en pedofilie is een ziekte, ik kan me weel bvoorstellen bij fantasien van mensen, ik heb ook nix tegen homo's of bisexuele mensen of wat dan ook, maar wel tegen pedofielen!! van kinderen moeten ze afblijven!
zelfs niet eens over fantaseren!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:17

Dat ze die gevoelens hebben is een feit, dat kunnen we accepteren of niet, maar dat is gewoon zo.
Een pedofiel kan dan kiezen daar iets mee te doen, of zich in te houden en van kinderen af te blijven (ook als die het zelf 'willen')
De pedofiel die er wat mee doet mogen ze van mij oplsluiten en castreren. De pedofiel die besluit er niets mee te doen zal zijn hele leven tegen zijn eigen gevoelens in moeten gaan, en mag van mij best wat steun van zijn lotgenoten of wie dan ook krijgen. Heb er best respect voor als je iets je hele leven lang graag wil, maar niet doet omdat je weet dat de schade te groot is.
Trouwens; een pedofiel wordt niet zo geboren, maar meestal zo gemaakt. Het zijn bijna allemaal mannen met een vreselijke jeugd.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:19

Die website is gelukkig al gesloten voor hij in de lucht was.
Gelukkig een verstandige provider die niet met dit soort vuiligheid geassocieerd wenste te worden.
Wat mij betreft is er maar 1 stelregel;
Water ook gebeurt, van kinderen (en dieren blijf) je af als het op sex aankomt.
Wie dat niet kan/wil, castreren en handjes amputeren.
Dan weet je zeker dat ze eraf blijven.

Ik ben het wel met degene boven mij eens dat ik respect heb voor de pedofielen die hun hele leven vechten om van kindertjes af te blijven.
Die mensen tonen inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel
Laatst bijgewerkt door Billy op 01-08-03 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:22

Billy schreef:
Die website is gelukkig al gesloten voor hij in de lucht was.
Gelukkig een verstandige provider die niet met dit soort vuiligheid geassocieerd wenste te worden.
Wat mij betreft is er maar 1 stelregel;
Water ook gebeurt, van kinderen (en dieren blijf) je af als het op sex aankomt.
Wie dat niet kan/wil, castreren en handjes amputeren.
Dan weet je zeker dat ze eraf blijven.



Ben het helemaal met je eens Billy(zoals zo vaak)

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:24

Ik denk dat deze mensen het niet kunnen helpen dat ze deze gevoelens hebben. Ze kunnen wel er voor zorgen dat ze er nooit aan toegeven. Er zijn zat pedofielen die chemische castratie laten doen.

Wat voor gevoelens ze ook hebben, je moet met je poten van kinderen afblijven!! Boos!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:27

gewoon opsluiten deze idioten. Ik verwacht ook geen begrip van welke officiele instantie dan ook. Omdat ze "eerlijk" zijn en het openbaar maken moeten we dit soort idioterie dan ook maar aanvaarden?? No thanx.
Oproep aan alle pedofielen: Ga op Mars wonen

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:45

Yep inderdaad, welke gek mij voorsteld om het met mijn kind te doen (omdat ze het zelf wil Boos! ) gaat echt verder door het leven zonder geslachtsdeel!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:52

Craignethan schreef:
Er zijn zat pedofielen die chemische castratie laten doen.

Helpt dat? (waar tegen)
Laatst bijgewerkt door batje op 01-08-03 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:57

ja dat vraag ik me dus ook af, is dit alleen om zwangerschap te voorkomen? je kunt toch gewoon sex hebben als je als man gecastreerd bent? Of gaat het hele happie eraf?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:05

volgens mij verdwijnt de zin in sex bij chemische castratie?of heb ik het helemaal fout?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:12

chompie schreef:

Volgens De Jonge denken veel mensen te negatief over pedofilie. "Het verkeerde gedrag van sommige pedofielen moet je aanpakken, niet de pedofielen zelf. Ik gruwel ook van kinderverkrachters omdat ik kinderen, in mijn geval meisjes, juist lief heb", aldus De Jonge.


In dit geval vind ik demonisering geheel terecht.... >;)

En sex met een minderjarige is niet voor niets strafbaar....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:35

Ik accepteer het niet, wel vind ik het heel dapper van deze mensen om er voor uit te komen en hun verhaal (met naam en alles) kenbaar te maken.
Ook ga ik met enekelen hier mee dat ik respect heb voor de pedofielen die er hun hele leven tegen vechten.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:10

Billy schreef:
Die website is gelukkig al gesloten voor hij in de lucht was.
Gelukkig een verstandige provider die niet met dit soort vuiligheid geassocieerd wenste te worden.
Wat mij betreft is er maar 1 stelregel;
Water ook gebeurt, van kinderen (en dieren blijf) je af als het op sex aankomt.
Wie dat niet kan/wil, castreren en handjes amputeren.
Dan weet je zeker dat ze eraf blijven.

Ik ben het wel met degene boven mij eens dat ik respect heb voor de pedofielen die hun hele leven vechten om van kindertjes af te blijven.
Die mensen tonen inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel


Amen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:11

even geGoogled Lachen

Citaat:
'Onder de gordel veranderen de pillen iets, maar niet in het hoofd van de ontuchtpleger.' Dat zegt Jos Frenken, hoogleraar in de seksuologie in een interview in De Gelderlander. Bij chemische castratie krijgt een man een medicatie die ervoor zorgt dat zijn testosteron-spiegel omlaag gaat. Testosteron is mannelijk hormoon en 'verantwoordelijk' voor seksuele drang. In Nederland worden zulke medicijnen op kleine schaal voorgeschreven en dan altijd op basis van vrijwilligheid. Sommige plegers van zedenmisdrijven kiezen daar zelf voor. Ze willen niemand lastig vallen, maar kunnen zich soms niet beheersen.
Bijwerkingen
Het gebruik van lustverlagende middelen is niet zonder risico. Er kunnen bijwerkingen optreden zoals bustevorming, sterke gewichtstoename en stemmingswisselingen. Op den duur kunnen de geslachtsdelen slinken door de medicijnen.
Bij chirurgische castratie worden de zaadballen verwijderd. Chirurgische castratie wordt in Nederland sinds het einde van de jaren zestig niet meer toegepast. Men vond deze operatie te diep ingrijpen in het persoonlijke leven. Toch wilden sommige zedendelinquenten er wel mee akkoord gaan in ruil voor een lagere straf. Dergelijke 'deals' vond men echter te ver gaan.

Levenslang pillen slikken
Chirurgische castratie kan niet teruggedraaid worden. Bij chemische castratie ligt dat anders. Als de gebruiker de medicijnen niet langer inneemt, stijgt de hormoonspiegel weer naar het normale niveau. Maar stel je voor dat iemand op jeugdige leeftijd een zedenmisdrijf pleegt, dan kun je hem toch niet voor de rest van zijn leven tegen zijn zin pillen laten slikken? Seksuoloog Frenken ziet daar geen heil in en verwacht niets van de plannen van CDA en VVD. 'Snel bij het publiek scoren,' is volgens hem de motivatie achter die plannen.

Andere oorzaken
Volgens Frenken is alleen het afremmen van de seksuele lust geen zinvolle behandeling. Bij het plegen van een zedendelict kunnen heel andere gevoelens dan seksuele behoefte in het spel zijn. Agressie bijvoorbeeld, of wraak, gekrenktheid, of de neiging om iemand te vernederen. Zulke ingewikkelde persoonlijkheidsstoornissen verhelp je niet met chemische castratie. Medicatie kan wel een tijdelijk hulpmiddel zijn bij een uitgekiende therapeutische behandeling. En dan altijd op basis van vrijwilligheid.
Bij sommige gewelddadige zedendelinquenten zou door chemische castratie de agressie zelfs kunnen toenemen. De frustraties zoeken toch een uitweg.

In therapie
Ruim tachtig procent van de plegers van een seksueel misdrijf krijgt behalve straf geen enkele begeleiding of hulp, zegt Frenken. Hij zou veel liever zien dat naast het uitdelen van straf ook een therapeutische behandeling wordt opgelegd. Ongeveer vijftien procent van de veroordeelde zedendelinquenten moet zich laten behandelen en komt bij het Riagg, een psychiater of een psychotherapeut terecht. De ernstige gevallen komen in een tbs-kliniek, waar ze als vanzelf een of andere therapeutische behandeling krijgen. De meerderheid van de veroordeelden wordt echter niet behandeld. Frenken is van mening dat rechters in hun vonnis vaker op een behandeling zouden moeten aansturen.