[AR] quinto voor de wagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

[AR] quinto voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 19:29

hier dan eindelijk een verslagje van quinto's eerste keer voor de wagen.
had om 7 uur met m'n baas Bennie afgesproken en had quinto vast gepoetst. wagentje stond al klaar in de wei.
toen bennie kwam heeft ie alle pony's bekeken en daarna heb ik Quin opgetuigd. eerst nog even slepen met een grote band in de bak. dat ging goed. toen wei verkennen aan de lange lijnen en daarna Bennie met het wagentje achter quin en mij aan. (zodat ie goed kon wennen aan het geluid vd wagen achter hem)
na 1,5 rondje hem ingespannen en ik naast zijn hoofd en Ben aan de leidsels naast de wagen. ook dat ging goed en na een rondje is Ben op de wagen gestapt. heb eerst nog een stukje meegelopen naast quin maar al gauw liet Ben quin draven. ik ben van de zijkant ff gaan kijken en het zag er echt super uit. nadat Ben een poosje wat had 'gespeeld' met quin, van hand veranderen voltes draaien en stappen en weer aandraven halthouden enz. ben ik op de wagen gestapt en moest ik mennen. vond het doodeng maar het gaf een supergevoel om quin zo aan t werk te zien en voelen. een keertje schrok ie van de koeien ofzo in de wei achter de wei waar we in reden (koeien kon ie niet zien overigens ivm struiken bomen enz.) en schoot ie iets weg, maar kwam gauw op m'n stem terug. kortom de eerste keer ging echt goed.

de 2e keer dat ie ervoor heeft gestaan was minder, hij wou niet trekken als ik op de wagen zat (mijn nichtje was erbij die overigens veel ment met d'r eigen paard) alleen maar als ik ernaast liep. steigeren en wegdraaien was wat ie ineens deed. uiteindelijk liep ie dan toch wel als ik op de wagen zat. na die keer ben ik er niet meer aan toegekomen om hem ervoor e zetten, wil er namelijk wel iemand bij hebben die verstand heeft van mennen.
maar we pakken het hopelijk snel weer op.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:14

Echt gaaf hoor.
Ik zie jullie volgend jaar nog wel meedoen aan de Eper paardenvierdaagse
Quin is ook zo stoer voor de wagen OK dan! .....ik kom snel een keertje langs.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:07

Leuk zeg. Altijd spannend he, zo'n eerste keer.
Toen ik de titel zag moest ik wel even schakelen. De pony waar ik regelmatig aangespannen mee rijd (of als groom mee ga) heet ook Quinto.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:16

Wat leuk dat 'ie het meteen de eerste keer zo goed deed zeg, gefeliciteerd!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:51

wauw dat gaat dus helemaal goed komen met die stoere kerel van jou
als hij zover is kom ik een keer een ritje maken met hem en jou.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:53

akerna schreef:
nadat Ben een poosje wat had 'gespeeld' met quin, van hand veranderen voltes draaien en stappen en weer aandraven halthouden enz. ben ik op de wagen gestapt en moest ik mennen.


de 2e keer dat ie ervoor heeft gestaan was minder, hij wou niet trekken als ik op de wagen zat (mijn nichtje was erbij die overigens veel ment met d'r eigen paard) alleen maar als ik ernaast liep. steigeren en wegdraaien was wat ie ineens deed.


Hetzelfde doen als Benny deed, dus veel wenden en overgangen maken, hem als het ware niet de tijd geven om rottigheid te verzinnen.
Hem consequent aan pakken en je niet door hem in laten pakken.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 11:18

Wat leuk dat het zo goed ging!
Heb je ook foto's? Ik ben zo benieuwd hoe Quinto eruit ziet, in mijn herinneringen is het nog steeds zo'n klein zwart hummeltje Haha!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:46

Echt leuk !!!

Fotos!!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 16:05

ilindra: hij begon met dat geklier zodra ie echt moest gaan trekken. ik heb hem bij getikt met de zweep, maar daarop begon is dus ook te steigeren. later toen ie wel beter wou lopen, heb ik inderdaad ook veel voltes gedraaid, van hand veranderd enz. en ging het ook wel wat beter. quin had mijn onzekerheid denk ik gewoon door. maar ik geef niet op. hij zal er toch eens normaal voorlopen Haha!

ik heb wel foto's maar mijn vader heeft de scanner niet aangesloten Boos!
hij is nu niet zo zwart meer, hij is al behoorlijk grijs.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers