Knuffelpaard of dressuur/spring-crack?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Knuffelpaard of dressuur/spring-crack?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 17:42

Als jullie zouden mogen kiezen tussen:

Een super dressuur/springpaard, die ge-wel-dig kan lopen en waar je alle prijzen mee wegkaapt, maar die een super-sjaggrijn is, dominant, zuur tegen jou en anderen, andere paarden de wei uitmept..... of.....

Een wat "minder" getalenteerd paard, die weliswaar aardig kan lopen, een huppeltje kan maken of een pasje kan wijken, maar daarintegen een suuuuuper knuffel is! altijd blij om je te zien, maatjes met iedereen in de wei...

Het ligt er natuurlijk aan waar je prioriteiten liggen, maar ik kan me zo voorstellen dat als je iedere week met prijzen thuiskomt, maar je paard geeft nooit eens blijk van genegeheid, het ook niet zo leuk is.

Daarom: wat vinden jullie?


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:47

Ik zou voor die 2e gaan.

Het is veel leuker om je paard vrolijk te zien rondhuppelen en met vriendjes in de wei te zien spelen Lachen
Bij die 2e valt ook heus nog wat te leren!

Wat heb je nou aan een paard waar je alleen maar prijzen mee wint...

Nee de 1e zou ik Nooit nemen!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:01

ik ga voor de 1e(heb ik nu ook zo ongeveer op stal staan Knipoog )
en voor het knuffelen heb ik mn andere paardje die niet meer geschikt is om op te rijden!

een paard is voor mij geen knuffeldier, maar daar wil ik lekker mee kunnen rijden, en iets bereiken.

Hij mag van mij in de wei en op stal zo chagie zijn als ie maar wil, heb ik toch geen last van!

maar hij moet dan wel onder het zadel mee willen werken en geen staker zijn(zoals mn paard dus wel is)

en ik hoef echt niet iedere week prijs, maar ik wil wel graag iets kunnen bereiken in de sport.het hoeft ook niet vanzelf te gaan, maar ik heb dan liever een paard met taslent en dat ook meewerkt, dan een paard dat matig loopt en een echte knuffel is....

niet dat ik met mijn chagie knol nooit knuffel hoor, als ik een appel in mn hand heb is het ineens wel een slijmbal Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:20

Ik ga voor de 2e, en die heb ik ook zo ongeveer Haha! Oké, soms kan ie wel knorrig zijn Tong uitsteken

Ik rijd geen paard om te winnen, ik rijd paard omdat ik het leuk vind en (hopelijk) m'n paard ook. Je maakt mij 10x blijer met een gave buitenrit waarbij m'n paard oppergelukkig is, dan een gewonnen wedstrijd en een paard wat niet te genieten is.

Ik hou er wel van om wedstrijden te rijden, maar het moet van beide kanten goed voelen. En met een sjaggo paard kan ik me niet lekker voelen.

Ik ben een kroeler en m'n paard ook en daar ben ik verdomd blij mee Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:25

Ik zou voor de eerste gaan.
Eigenlijk om dezelfde rede als Renske. Ik heb een paard om er iets mee te bereiken. Niet om mee te knuffelen. Daarom kan ik beter een paard met talent hebben, wat wel meewerkt. (Hoeft echt niet helemaal vanzelf te gaan, liever niet zelfs Tong uitsteken ) Dan dat ik een knuffelkont heb.
En gave buitenritten zou ik ook absoluut willen maken, daar word ik blij van, en mijn chago paard ook wel hoor. Hij mag zn oren dan naar achter hebben, maar ik weet zeker dat je paardje daar ook wel van geniet.
En of ie nou wil of niet, ik zou m gewoon afentoe een dikke knuffel geven Haha!

Gelukkig heb ik nu 2 pony's die gecombineerd zijn. Én ze hebben talent, én ze vinden het heerlijk om geknuffeld te worden. Lovers

*geen onderschrift*

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:48

Ik ga voor de eerste. de tweede heb ik al. M springen en kan niet verder terwijl ik dat misschien wel zou willen maar mijn paard heeft niet de capaciteiten om een Z parcours te springen, hoe grrag ze dat ook zou willen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:56

Ik mag zeker niet gewoon kiezen voor een kruising tussen die twee?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:57

Ik ga ook voor de eerste. Ik heb nu ook een chagerijn en heb er totaal geen problemen mee.
En ik wil gewoon echt een sportpaard met onbeperkte mogelijkheden, en geen paardje om uren per dag mee te tutten en knuffelen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:23

Gewoon, het paard dat je het meest aanspreekt, dat is de beste keuze.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:37

Tja, moeilijk. Ik zou denk ik doorzoeken Knipoog . Naar een paardje wat wel wat kan presteren en mij aanspreekt kwa karakter.
In Dennis heb ik al een goeie, een onwijze knuffel. Doet het leuk onder het zadel en super op keuringen. Wat wil ik nog meer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:45

Mijn paard is een enorme grote lobbes, lieve knuffel..... En toch zal ze geschikt zijn voor keuringen en heeft ze goed papier......
Een wedstrijdpaard is overigens echt NIETS voor mij..... Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:58

Renske20 schreef:
ik ga voor de 1e(heb ik nu ook zo ongeveer op stal staan Knipoog )
en voor het knuffelen heb ik mn andere paardje die niet meer geschikt is om op te rijden.


Maar sommige mensen hebben niet de luxe om te kiezen uit verschillende paarden.

Ik zou voor de 2e gaan, ik vind het leuk om wedstrijden te rijden en afentoe een prijs is ook niet verkeerd Haha! En dan gewoon lekker met zijn 2en lol hebben. Heerlijk toch? Haha!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:15

ik zou de eerste kiezen, grote kans dat na een week parelli training het chagarijnige er al uit is. En dan heb je ook nog eens een super goed paard ook, kan niet beter.
vriendinnetje van mij had een vreselijke dominante knol die altijd oren in de nek deed als je de stal in kwam en heel erg chagarijnig was, weekje emiel voest oefeningen en het gedrag was weg.....

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:27

Ik zou net als Sanne83 voor de eerste gaan, zorgen dat hij het naar zijn zin krijgt, dan gaat dat zure er wel vanaf (hebben we al meerdere malen met dravers in training meegemaakt).

Extremely rare and Beyond Compare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:38

Das een goeie

Ik heb nu een knuffelknol die dan ook nog wel leuk kon springen
Maar met de dresuur zit ik nu vast, terwijl de instructrice zegt, dat ik echt wel meer kan, maar dat er dat nu niet uit komt. En om eerlijk te zijn denk ik dat zelf ook.

Dus ik denk dat ik als ik nu moet kiezen, het getalenteerde dresuurpaard zou kiezen, dan maar zuur.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:48

renske schreef:
ik hoef echt niet iedere week prijs, maar ik wil wel graag iets kunnen bereiken in de sport.het hoeft ook niet vanzelf te gaan, maar ik heb dan liever een paard met talent en dat ook meewerkt, dan een paard dat matig loopt en een echte knuffel is....



Hier precies hetzelfde Paarden die matig lopen heb ik al genoeg gehad en het is behoorlijk frustrerend om iedere keer na het L/M vast te lopen, omdat het paard gewoon niet meer kan. je steekt er toch een hoop tijd, geld en aandacht in.
Bij mij draait het er dan meestal op uit dat er langzaamaan wat anders komt *LOL* Bloos

Ik zou voor de eerste gaan, nu nog wachten tot er één in het budget past Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:54

Ik ben het ook met Renske en Gomir eens. Steeds maar vastlopen met een paard bij L/M niveau is ook niet leuk.

Met Magic heb ik een superknuffel en nog een leuk sportpaard ook. Geen GP paard, maar dat hoeft ook echt niet.
Ik hoop nog een aantal wedstrijdjes mee te kunnen rijden en misschien nog eens een Z2 proefje te rijden. Meer zit er lichamelijk voor haar gewoon niet in. Ze had het misschien wel gekunt, het is een vechtertje en heeft heel veel plezier in het werk. Ook worden haar gangen steeds beter. Tuurlijk zal ze nooit spectaculair worden, maar zoals ik al zei: dat hoeft niet.

Ook springen zou ze best wat kunnen, maar zullen we om dezelfde reden nooit weten hoever precies.

Dan heb je een paardje dat het misschien wel kan, het wel wil en ook lief is. Maar werkt haar lichaam weer niet mee Scheve mond

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:05

Het ligt eraan hoe het paard knuffelt ik heb namelijk een hekel aan van de opdringerigen knuffelbeesten waar je niet voorbij kan lopen zonder dat je een stoot krijgt omdat hij wil knuffelen.
Maar ik wil ook niet zo'n super chagerijn die je de stal uit trapt.

Maar als ik dan moet kiezen ga ik toch voor UHM Verward

Ga ik toch voor een vrolijk paardje waar je misschien wat harder aan moet werken (vind ik juist wel leuk altijd) om iets mee te bereiken...
Dat spreekt ook vaak meer aan als je er een gaat kopen.
Als hij/zij al super chagerijnig loopt te doen heb ik vaak al zoiets van wat een lelijkerd.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:23

Het hoeft ook niet makkelijk te gaan, ik wil er best hard voor werken. het is toch de vooruitgang waar je het voor doet...Maar een paard dat de capaciteiten niet heeft zal ze ook niet krijgen, hoe hard je ook traint

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:35

Ik zou absoluut voor het 1e gaan!!!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:56

Ik zou voor de eerste kiezen. Dan houd ik mijn huidige pony wel om te knuffen Ach gut Haha! ! Al had ik het liefst een combi van paard 1 & 2 Schijnheilig

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:11

Ik kies voor de tweede. Ik heb mijn paardjes vooral om lekker mee te tutten, te knuffelen en om troost bij te vinden. Vind wedstrijden niet zo belangrijk (nog niet), we zien wel wat de toekomst met Quell brengt.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:48

ik zou voor het eerste gaan. ik ga graag op ocnour en vind een goed paard daar wel belangrijk bij. op dit moment heb ik een redelijk goed paard onder me die wel heel lief is maar absoluut niet van knuffelen houdt.
als ik een knuffelpaard zou willen hebben zou ik wel een shet kopen...

Love the life that you live, live the life that you love

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:27

Daar kunnen we kort over zijn, je mag die dominante zuurpruim zelf houden. voorop gesteld dat het een ECHTE dominate zuupruim is, zoeen van het kaliber die niet om te turnen is, zoals hierboven wordt gesugereerd. Neem van mij aan, die bestaan ook.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:28

Een combi van...beide!

Wanestha RIP !!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers