wat rijden jullie (reining,trail,recreatief enz.)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

wat rijden jullie (reining,trail,recreatief enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 12:48

Ik ben benieuwd wat jullie in de western doen of graag willen doen.

Ik zal eerst ff vertellen wat ik doe.
Ik rij reining ik ben nog vlink aan het oefenen met me paard
en het gaat de goeie kant op

ik hoop over een jaartje een goeie show te lopen misschien duurt het wel iets langer hoor maar ik wil pas wedstrijden gaan rijden als we er alletwee helemaal klaar voor zijn.

oke misschien ga ik wel meedoen aan wat onderlingen wedstrijden hoor dat is gewoon voor training.
voor de rest zal ik misschien wel aan trail mee doen gewoon voor de gein Tong uitsteken

oh ja en natuurlijk wat buitenritten voor onze onspanning tussen door.

ben benieuwd wat jullie allemaal doen
groetjes vrolijk


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 13:20

Ik zelf rij Pleasure, trail en Horsemanship op wedstrijdjes. Thuis doe ik ook wel eens Reining, maar eigenlijk alleen omdat mijn pony dit zo leuk vindt (stoppen kanze trouwens voor geen meter, vandaar geen Reining op de wedstrijden meer). Voor de rest zijn het buitenritten, oderlinge (op de manege) dressuurwedstrijdjes L1! en af en toe wat springen.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:42

Mijn paard Bonanza is eigenlijk een b'tje een all-rounder (pleasure, trail, horsemanship, reining). Maar hij is pas 3 en ik heb hem nog maar net. Om te beginnen ga ik, net als jij, meedoen aan wat onderlinge wedstrijden bij de ranch waar ik rij, vooral om te oefenen. De spins e.d. begint Bonanza steeds b'ter te begrijpen en het gaat steeds vlotter. Ik denk dat ik uiteindelijk reining ga doen, dat vind ik toch het leukste Lachen . En misschien komen we elkaar nog 's tegen bij een wedstrijd Haha!.

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

basß
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:05

aleen reining

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:35

ik en Banjer proberen allebei om te scholen... (bij Banjer lijkt het makkelijker te gaan dan bij mij... Haha!)

Maar ik denk dat Trail en Pleasure ons het meest gaat liggen.... horsemanship ken ik niet... wat houdt dat in?

Ohja... Banjer en ik rijden geen wedstrijden, alleen recreatief.... en veel buiten.. Lachen

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:51

Pleasure Knipoog
Tenminste dat is wat we voorlopig doen.
Ik wil met Sher een beetje all-round gaan rijden, het meest de reining kant op, dat ligt ons allebei het best. Trail lijkt me ook erg leuk.
Vandaag heb ik voor het eerst gesprongen met Sher, dat deed ze best braaf, dus ik kan er altijd nog een springpaard van maken Haha!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:27

Helaas rij ik alleen nog recreatief,ivm met ocd in de achterbenen van mijn haf Verward
Ik zou nog wel pleasure of trail met hem mogen doen,maar pleasure is Minco helemaal niet geschikt voor,die wil alles en iedereen voorbij Haha! en de trail lijkt mij niet zo heel veel aan.
Minco was ook het meest geschikt geweest voor de reining,en om heel eerlijk te zijn leek mij dat ook verschrikkelijk leuk.
Maar dat zit er helaas niet meer in,maar we genieten zo ook met volle teugen hoor OK dan!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:37

All round.
Wij doen eigenlijk alles wat we leuk vinden. Op wedstrijden gaan we dan ook voor de allround.
Trail, pleasure (zijn we geen ster in), horsemanship, reining en straks in exloo ook versetale horse, showmanship at halter en western riding. Ook freestyle is leuk. Dressuurproefje hebben we ook al een aantal keer gestart (oa 165 punten) Springparcoursje ook geen probleem, vrijheidsdressuur ook leuk (levert wat lekkers op) en voor een karretje gaat bijna (wel alle grondoefeningen aan de dubbellonge, maar heb geen kar) Voltige als hij stilstaat wil ook en natuurlijk hele mooie buitenritten waarbij we het soms heel leuk vinden om heel hard te gaan en te laten zien dat hij toch echt een quarter is.
Wat kan mijn quarter nog niet? (met mes en vork eten Knipoog )

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:41

Heb nog een jong paardje dus om wedstrijdervaring op te doen. Start ik met de onderlinge wedstrijden van alles.

Maar wil de Reining kant op

Euh,...?? Tsjah,...

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:31

Barrel Racing Pling Try to keep up, Cowgirls kick butt !!! Haha!

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:05

reining, horsemanship en pleasure.
Ik vind reining het leukst. Helaas heeft mijn KWPN-er daar het meeste moeite mee. Punten moet ik dus vooral halen op perfecte cirkels e.d. Niet op een prachtige stop van enkele meters Knipoog
Horsemanship en pleasure gaat me beter af.

Trail heb ik opgegeven. Alle balkjes e.d. liggen op quarterhorsemaat en hoe ik ook probeer, B'elanna blijft de galopsbalkjes als drafbalkjes zien en past niet tussen de balken met haar grote lijf en gigantische hoeven. Een paard van 1 m 73 heeft gewoon iets meer ruimte nodig.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:07

Ik zou graag wedstrijden rijden met Rainy.
Maar hij heeft helaas op zeer jonge leeftijd een ongeluk gehad en heeft nu artrose. En hij is pas 4 jaar. Daarom heb ik besloten om hem niet uit te brengen op wedstrijden dus ik rij nu recreatief met hem (en dat vindt ie helemaal niet erg Knipoog )

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 20:24

Mara00 schreef:
Ik rijd cutting met Sugar. Eén keer geprobeerd op een goed cuttingpaard, en ik was meteen verkocht. Ik vind het echt heel erg leuk om te doen. We moeten nog veel leren, Sugar had nog nooit een koe van kortbij gezien toen ik haar kocht, maar het gaat al de goede kant op. We hebben al 3 keer aan een wedstrijd meegedaan, wel Ranch-cutting waar je nog gewoon met 2 handen mag rijden, en mag blijven sturen.


tof dat lijkt me ook wel is leuk om te doen
jammer dat het in ned. weinig is lijkt me ook wel leuk om er meer van te zien.

heb je vee om te oefenen waar je staat of ga je ergends anders heen?

groetjes vrolijk

Lenie

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:43

Ik rijd trail, pleasure en horsemanship met mijn 14 jarige QH merrie. Ze is een beetje een alround type maar trail ligt haar eigelijk het beste.

Verder hou ik van buitenritten maken in de bossen rond Dronten.

Rust zacht mijn lieve Tessa, altijd in mijn hart !
* Smartomatic Docz Com *

fantasia
Berichten: 36
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:16

ik rijd reining altans ik probeer het mijn paardje vind het nog vrij moeilijk hahahhahaha

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:09

alleen reining.. en buitenritten voor de afwisseling..

euhm.. Scheve mond

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:21

Alleen buitenritten en een Boktkamp voor de afwisseling Lachen

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 16:49

Mara00"]
[quote="vrolijk schreef:
tof dat lijkt me ook wel is leuk om te doen
jammer dat het in ned. weinig is lijkt me ook wel leuk om er meer van te zien.

heb je vee om te oefenen waar je staat of ga je ergends anders heen?

groetjes vrolijk


Ik heb mijn paardjes thuis staan, daar kan ik alleen gewoon rijden. Daarom ga ik 2 keer per week naar de Double-A-Ranch in Kevelaer-Twisteden (Duitsland) om te trainen. Meestal hebben we daar 5 koeien, die geregeld een keer worden geruild voor "verse" koeien. Als we geen koeien hebben, trainen we aan de cutting machine.
[/quote]

cutting machine wat moet ik me daar bij voorstellen Verward
tja misschien voor jou een beetje domme vraag maar over cutting weet ik nog niet zo veel dus ben erg nieuwschierig Haha!

maar wel handig dat je naar een stal kan waar je echte koeien hebt om mee te oefenen nou heb je dan wel een cutting machine (wat ik dan niet weet wat het is) maar met echt vee oefenen lijkt me altijd beter om te leren.

en iedereen bedankt voor jullie reacties

groetjes vrolijk Hyper!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:45

Ik rijd het meest pleasure. Ik zou graag rreining willend oen maja kheb n leasepony en de baas wil m geen ijzers geven Kben 1 keer 1e met pleasure geworden en de 2e keer (toen ging echt alles fout) ben ik toch nog 3e geworden!!! me hoed woei af en hij beet alle paarden maja is toch goedgekomen Haha!

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:23

ik reed samen met mijn quarter merrie pleasure en trail, nu is ze gedekt en staat ze stil ivm een blessure van al een hele poos.


calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:25

ik rijd met mijn haf pleasure,trail en horsemanship.
reining is niet zo geschikt wij glijden namelijk met de VOOrbenen in plaats van achter Verward Verward

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:32

Ik rijd eigenlijk alleen nog maar recreatief, omdat ik een groentje ben... Bloos! Maar ik doe mn best en dan wil ik dolgraag reining doen... Lovers


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:41

ik reed voornamelijk reining, alleen stops had en heeft ze erg moeite mee omdat d'r hoeven erg recht zijn (dus ze struikelt er tijdens de stop over). nu m'n trainer weg is en ze drachtig is train ik minder, dus nu vooral recreatie, beetje oefenen voor het ruiterbewijs en lekker wat rondhobbelen, springen en buitenrijden enzo...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers