ruime kniebanden slecht??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

ruime kniebanden slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 17:15

Ik ken een pony die goed is gekeurd voor de verzekering een paar maanden terug. Deze pony blijkt wel ruime kniebanden bij de achterbenen te hebben. Is zoiets nou slecht en zou ze er op latere leeftijd
(is nu 9 jaar oud) last van krijgen? Degene van wie ze is zegt dat met voldoende rijden en trainen de pony er geen last van heeft/krijgt.

Wat moet ik hier nu van denken?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:19

Het kan allebij... Maar het probleem zit hem eigenlijk niet bij het rijden maar gewoon op stal dat dmv de ruimere banden de knie op slot gaat en haast niet los kan... Maar misschien kan de DA er wat aan doen

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:14

De knie wordt dan instabiel en zou inderdaad op slot kunnen schieten. Wij hebben ook zo'n paard op stal gehad. Is niks mis mee, alleen moet de hoefsmid het even weten. Enne, trainen he? sterk maken die achterhand!
Knipoog

humpfry

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:19

Mijn paard had ook te ruime kniebanden achter. Ze kreeg daardoor veel last van haar rug en vaak verzuuringen enzo. Ze heeft daar jaren last van gehad en vorig jaar hebben ze pas ontdekt dat haar kniebanden te lang waren.
Bij een kliniek hebben ze toen haar kniebanden ingespoten met iets waardoor het ging irriteren en er littekenweefsel gevormd werd (zodat de banden minder rekken). Dit is daarna nog een keer herhaald en sindsdien heeft ze geen last meer van haar rug gehad. Misschien ook iets voor jou pony. Het is ook wel heel belangrijk dat ze dan wel goed recht op haar hoeven wordt gezet en de achterhand sterker maken is ook erg belangrijk. Mij was toen aangeraden te longeren met passoa, gaat erg goed.

veel succes

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:40

ik heb idd ook veel paarden beter zien worden na zo'n spuit, ook belangrijk is om zeer vaak buiten rechtuit te stappen, en zo'n paard nooit in de molen zetten iig, en voorzichtig met kleine voltes en wendingen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:33

In laten spuiten door Rodinde, en het is verholpen!