schuur plekje, hoe krijg je het haar weer terug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

schuur plekje, hoe krijg je het haar weer terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 08:56

Mijn paard geeft afgelopen winter 1 week met een paardenbh onder haar deken gestaan, dit ding heeft enorm lopen schuren Boos!
Onderaan haar schoft zat een wondje (grote van een 5 eurocent munt)
Nu zijn we dus ruim 7 maanden verder en zitten er aan de buitenkant wat witte haren (ja echt DOOD zonde, het lijkt net een drukplek Verdrietig ), maar in het midden is het nog altijd kaal Verward
Kan ik hier iets aan doen?
Er zitten nu ook best vaak vliegen op. Ze staat nu 24/7 in het weiland

Iemand tips?

alvast hartelijk dank!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 12:08

niemand??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:14

MSM-zalf van de paardendrogist. Als je dat eerder had gebruikt waren er zelfs geen witte haartjes op gekomen. Jammer!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 13:33

ik heb wel wat zalfjes geprobeerd..maar niets helpt, ik baal er zelf ook behoorlijk van!
bedankt voor de tip!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:14

calendula zalf gewoon bij de drogist kopen ik zweer erbij je houd de huid zacht zodat er weer haren kunnen groeien!!!!
Gr.Danie

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:33

ey je kunt gewoon bodymilk kopen(heel goedkoop) bij de kruidvat of zo, hierdoor hou je de huid zacht hierdoor kunnen er weer haren groeien, ook komen er geen vliegen waardoor die gaat schuren
groetjes

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:57

Mijn paard heeft dat ook gehad, ook van die paarden-bh. Alleen was het bij hem geen open wondje, maar hij had wel behoorlijk wat witte haren bij zijn schoft. Nadat hij van winter- naar zomervacht wisselde waren de witte haren gelukkig weer opeens verdwenen!
Ik baalde er ook echt van, want hij is een bruine zonder enige aftekeningen, dus ik vond dat witte echt zonde.

Maar ik zou op de plek bij jouw paard ook inderdaad calendula zalf smeren, dat werkt echt goed bij wondjes e.d. Hopelijk dat als je paard van vacht wisselt, dat het witte haar ook vervangen wordt door zijn eigen kleur.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 22:58

ik vind het dus ook dood en dood zonde, verwacht niet dat de witte haren weer weg gaan..maar probeer wel meerdere te voorkomen
Ik heb zojuist de M.S.M zalf besteld
Heb er nu even gewoon zinkzalf opgedaan