Paardenhemel.....??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Boktoff
Berichten: 129
Geregistreerd: 07-07-03

Paardenhemel.....??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 12:53

Aangezien ik Tos van de week heb moeten laten inslapen komt regelmatig de opmerking naar voren: "ik hoop dat ze een goed plekje in de paardenhemel krijgt"
Nu geloof ik in principe wel in een soort van leven na de dood maar vraag me toch af.......... of er een paardenhemel bestaat. Natuurlijk kan niemand hier een echt antwoord op geven maar vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk geloven in zo´n mooi paardenparadijs daar ergens boven tussen de sterren?
Ik ben absoluut niet gelovig o.i.d. maar denk zelf dat het daar een gigantisch uitgestrekte vlakte met een berg gras is waar onze kanjers allemaal een mooi plekje hebben. Misschien hangen er wel krentenbollen aan de bomen, leven ze daar in kuddes e.d.

Okay ik draaf misschien een beetje door maar ben benieuwd naar jullie reacties en ideeën.


kiek
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-06-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:56

Laten we het maar hopen dat de paardenhemel echt bestaat!
groetjes kiek

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:58

Ik denk dat het inderdaad gewoon de hoop is dat het paardje het goed krijgt na zijn dood.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:29

Ik heb daar eens een heel gesprek over gehad, ik ben namelijk wel gelovig, en geloof dus ook in hemel en hel, en vroeg me dus af of dieren dan ook in de hemel kwamen. Toen zei een man tegen me dat dieren geen ziel hebben. Ze kunnen dus ook niet denken zoals wij mensen dat doen. En ze komen dus ook niet in de hel, maar ook niet in de hemel. Misschien klinkt dit naar, want ja dan is dood dus ook echt dood. Maar in mijn gedachte gaan ze toch altijd ergens naartoe, ook al zei die man van niet.

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:38

ik geloof wel in de paardenhemel
tenminste ik geloof dat mugga(pony waar ik tijdje op heb gereden) daar in vrede haar laatste dagen slijt!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:47

Nee, ik geloof niet in dit soort zaken. Ik wil hiermee geen mensen voor het hoofd stoten, absoluut niet. Voor veel verdriet is het een mooi troostmiddel.
Zolang je leeft moet je het er het beste van maken, hopelijk met veel plezier. Dit geldt voor mensen maar ook de dieren waar zij de verantwoording voor hebben, zoals paarden. Dus als jouw paardje een prettig en gezond leven heeft gehad, dan is dat toch mooi? Daar gaat het om...

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:58

Ik geloof er op zich best in, heb een paar jaar geleden een konijn verloren en kon heel veel troost vinden bij een "hemel" zoals jij hem beschrijft, hier een link (gaat weliswaar over konijnen, maar toch)

http://www.konijnen.nl/verdriet/verdriet.html

Sterkte

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:01

Sweettinka wat vreemd dat jij zegt erg gelovig te zijn en dan van iemand aanneemt dat beesten geen ziel hebben en omdat ze anders denken dan wij en dan niet in een hemel zouden komen.
Een gelovig iemand zou toch moeten weten dat alle levende wezens schepselen van God zijn.
Ik geloof zelf niet in een hemel of hel,ik denk dat als mens of dier een goed leven op aarde heeft gehad men een "hemel op aarde had".
Als jij je dier goed behandeld hebt en lijden bespaart hebt door hem in te laten slapen ,heeft het mijn inziens de hemel gehad.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:18

Ik ben ook niet gelovig in de zin van hemel en hel enzo. Maar ik geloof wel in een leven na de dood. Er is meer in dit universum. Ik kan het niet bewijzen, maar ik vind de reïncarnatie-theorieën ook allemaal erg interessant en die bevatten voor mijn gevoel ook een kern van waarheid.
Het lastige is dat het niet te bewijzen is met een videofilmpje, een boekje of een foto van die 'plek'. Ik geloof ook niet dat het een plek is, maar een andere vorm van leven. Niet gebonden aan ene lichaam of onderhevig aan zwaartekracht. En wat mij betreft geldt dat voor zowel mens als dier en misschien zelfs wel voor de plantjes op deze aardbol. De mooiste reïncarnatie-theorie vind ik die van het beter of slechter reïncarneren. DWZ dat als jij je leven je als een hond gedraagt (als mens zijnde dus) dat je in een volgend leven een hónd bent.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:29

proudmama schreef:
Sweettinka wat vreemd dat jij zegt erg gelovig te zijn en dan van iemand aanneemt dat beesten geen ziel hebben en omdat ze anders denken dan wij en dan niet in een hemel zouden komen.
Een gelovig iemand zou toch moeten weten dat alle levende wezens schepselen van God zijn.



Dat klopt, maar dat hoeft niet te zeggen dat alle schepselen zielen hebben toch? Een mens werd geschapen naar God's evenbeeld... een dier niet. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik dat zeker weet hoor, niemand kan hier een echt antwoord op geven. Maargoed dit kan zo een eindeloos lange discussie worden, want ieder heeft z'n eigen mening en ik ook zo de mijne. Als het mensen troost geeft te denken dat hun dier in de hemel is, dan mogen ze dat best denken.

En trouwens ff offtopic een reactie op wat je zei... als je zelf niet gelovig bent, hoe kun je dan weten hoe een gelovig iemand denkt? Of weet je in je achterhoofd toch wel dat het waar is, maar geloof je het liever niet?

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:53

DWZ dat als jij je leven je als een hond gedraagt (als mens zijnde dus) dat je in een volgend leven een hónd bent.
_________________
Dit schreef Laui!

Ik vind het geen schande me als een "hond te gedragen" Leuke beesten hoor!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:48

Ik ben niet gelovig, maar vind het gewoon een prettige gedacht dat mijn Dimp ergens ronddraaft, gelukkig en zonder pijn.

Ik noem dat zelf altijd 'de groene vallei' (uit Platvoet en zijn Vriendjes, deel 1 *LOL* )
Het geeft mij een gerust gevoel en maakt het dat ik haar dood makkelijker kan accepteren.

Mijn dierbare medemensen en dieren worden 'een sterretje'. Dus als je s'avonds naar buiten kijkt en de hemel verlicht ziet.............dan komt dat door mijn dierbare vriendjes!!

Op zoek naar de zon!!!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:53

Ik geloof niet in dat soort dingen. Ik snap wel dat het 't verdriet draaglijker maakt als je je voorhoudt dat je paard nu ergens is waar het erg mooi is en waar hij/zij zonder pijn rond kan dwarrelen..... maar erg logisch is het natuurlijk niet.

Ik zou het wel heel fijn vinden als het wél zo zou zijn... Knipoog

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:04

ik geloof het wel misschien is er wel niet zo iets wat wij denken maar er is(dat denk ik)wel degelijks na de dood
want er zijn ook op de tv mensen die met hun zielen kan praten en las dat kan zal er toch nog ene leven na de dood zijn of zie ik dat verkeerd

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:21

SweetTinka schreef:
Ik heb daar eens een heel gesprek over gehad, ik ben namelijk wel gelovig, en geloof dus ook in hemel en hel, en vroeg me dus af of dieren dan ook in de hemel kwamen. Toen zei een man tegen me dat dieren geen ziel hebben. Ze kunnen dus ook niet denken zoals wij mensen dat doen. En ze komen dus ook niet in de hel, maar ook niet in de hemel. Misschien klinkt dit naar, want ja dan is dood dus ook echt dood. Maar in mijn gedachte gaan ze toch altijd ergens naartoe, ook al zei die man van niet.


Huhm bedoel je met ziel je geest, je karakter enzo dus??
Tuurlijk hebben dieren dat anders zou elk dier toch hetzelfde doen..
Wat een stomme man dat hij dieren onder mensen plaatst... dieren denken niet zo ingewikkeld als wij, maar wil nog niet zeggen dat ze dan geen leven na de dood waardig zijn.

Citaat:
De mooiste reïncarnatie-theorie vind ik die van het beter of slechter reïncarneren. DWZ dat als jij je leven je als een hond gedraagt (als mens zijnde dus) dat je in een volgend leven een hónd bent.


Heb je het hier over een godsdienst?
En wil je me ook uitleggen waarom een hond slechter is dan een mens???

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:26

Het idee dat je als reincarnatie terugkomt als bijv. een hond en dat dan zou betekenen dat je in je vorige leven slechter geleefd/ gedroeg vind ik niet erg acceptabel. Dat is een idee wat van ons mensen af komt en die er automatisch van uitgaan dat wij mensen het best zijn op deze aardkloot. Het enigste wat wij met deze aardkloot doen is de boel gebruiken in ons voordeel zónder dat dat in evenwicht met de natuur is.

Mijn idee is liever dat ieder ziel gewoon doorgaat. Maar ja, eerlijk is eerlijk daar komen we pas achter als we zelf dood zijn/gaan.

- Offline -

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:37

DeesDeBest schreef:
Het idee dat je als reincarnatie terugkomt als bijv. een hond en dat dan zou betekenen dat je in je vorige leven slechter geleefd/ gedroeg vind ik niet erg acceptabel. Dat is een idee wat van ons mensen af komt en die er automatisch van uitgaan dat wij mensen het best zijn op deze aardkloot. Het enigste wat wij met deze aardkloot doen is de boel gebruiken in ons voordeel zónder dat dat in evenwicht met de natuur is.

Daar zeg je me wat... amen

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:04

Ik geloof in reincarnatie.
Ik denk dat de dieren eerst op een mooi plekje komen en dat ze dan reincarneren.

Just keep passing the open windows.


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:07

Ik ga met Wieske boven me mee Haha!
Je maakt een tussenstop, of je nou mens of dier bent, en dag ja weer na een rustperiode weer terug naar aarde.

Mijn vriend weet het nog iets moeilijker te maken.
Je gaat naar boven, voor die rust en leer periode.
Daar mag je kiezen wat je wilt zijn in je volgende leven, en kan je het pad kiezen en de problemen die je voor je kiezen gaat krijgen.
Als je eenmaal terug bent weet je dat niet meer, maar je kiest er voordat je terug komt wel zelf voor, zodat je meer bij kan leren.

Ikzelf kan me er weinig bij voorstellen, want wie kiest er nou zelf voor om bepaalde rotdinen mee te maken *lees mishandeling, dakloos, verkrachting*.

Maar ok ieder het zijne ermee.

Er zijn ook mensen die geloven dat waar jij in gelooft uitkomt.

Eindeloze discussie met zoveel mensen, dus laat ik het voorlopig maar op hemel op aard is op je paard Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:56

En ik sluit me weer aan bij de vriend van Sily Haha!

Leo

Berichten: 50038
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:40

Tja..... Het zou een heel fijn idee zijn, ook al ben ik niet gelovig..... Je hebt toch een ziel. (Denk eens na over de vraag.... waar zit je ziel?) Juist, dus ik geloof dat er 'iets' met je ziel gaat gebeuren. Want wat is het eigenlijk? Het heeft in principe niet veel met je dode lichaam te maken, of sterft je ziel ook????
Ik hoop dat de gelovige mensen gelijk mogen hebben, dat ik ooit een keer samen met mijn lieverds in een prachtig nieuw land ben ofzo....

Maar denk nou nog eens na..... het lichaam is er dan toch niet meer? Wat 'ben' je dan?????

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:14

Ik heb nooit gezegd dat een hond slechter is Knipoog
Het is een voorbeeld dus dat zegt ook al niks. En eerlijk is eerlijk, mij maakt het echt niks uit wat ik mijn volgende leven zou zijn. Als ge maar leut het toch? Beter lezen, want ik heb NOOIT gezegd dat een hond 'slechter' is. Dit wordt door velen wel zo geïnterpreteerd omdat een mens het hoogst aan de keten staat en nog meer geblaat, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Ik vind het interessant en er zit wat mij betreft wel een kern van waarheid in.
Voordat mensen ergens over vallen: beter lezen. Hypothetisch voorbeeld en ik bedoel er verder NIKS mee, er staat nergens dat het slechter zou zijn en ook nergens hoe je als een hond leeft (overigens moet het accent op bent staan en niet op hond Verward ).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:51

Anoezzz schreef:
Aangezien ik Tos van de week heb moeten laten inslapen komt regelmatig de opmerking naar voren: "ik hoop dat ze een goed plekje in de paardenhemel krijgt"
Nu geloof ik in principe wel in een soort van leven na de dood maar vraag me toch af.......... of er een paardenhemel bestaat. Natuurlijk kan niemand hier een echt antwoord op geven maar vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk geloven in zo´n mooi paardenparadijs daar ergens boven tussen de sterren?
Ik ben absoluut niet gelovig o.i.d. maar denk zelf dat het daar een gigantisch uitgestrekte vlakte met een berg gras is waar onze kanjers allemaal een mooi plekje hebben. Misschien hangen er wel krentenbollen aan de bomen, leven ze daar in kuddes e.d.

Okay ik draaf misschien een beetje door maar ben benieuwd naar jullie reacties en ideeën.

Krentenbollen aan de bomen?
Doet me denken aan dat verhaal van Ciara, de Fjord uit de penny.....

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:00

Baduh heeft absoluut een ziel. Zonder ziel geen emotie en hij kan bang zijn en depri, dus ik geloof dat niet. Ik hoop dat er een paardenhemel is, want Baduh verdient het om daar ooit naartoe te gaan.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:11

Wat kan je dan bedoelen met 'je als een hond gedragen'?? Al blaffend door het leven gaan of wat Schijnheilig
Ik had het wel goed gelezen, maar als je hond als hypothetisch voorbeeld gebruikt bedoel je dat meestal slecht, zoals bijv: hondenweer--> slecht weer
Maare is dat van een godsdienst, reïncarneren in dieren?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GoogleAdsense, RS11, YandexBot en 2 bezoekers