Kun je op marktplaats.nl wel een goed paard kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Kun je op marktplaats.nl wel een goed paard kopen?

Ja, waarom niet? het is gewoon 1 van de middelen die gebruikt worden voor verkoop
154 (86%)
Nee! je wordt belazerd waar je bijstaat
1 (0%)
Het ZOU kunnen, maar dan moet je heeeeeel erg goed zoeken
24 (13%)

Totaal aantal stemmen: 179


Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Kun je op marktplaats.nl wel een goed paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 17:30

Ik heb er mijn twijfels over want: wordt een goed paard niet "vanzelf" verkocht? en blijven de kneusjes, watjes, slechte paarden etc. niet over voor een dergelijk medium als marktplaats.nl????????????

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:33

Wat is dat nou voor onzin, waarom zou marktplaats anders zijn dan alle andere bladen, markten, viavia, enzovoort? Kijk er zullen altijd paarden tussenstaan die niet goed zijn, maar dan moet je je paard maar laten keuren, of in elk geval een deskundig iemand meenemen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:37

DePennyBitch schreef:
Ik heb er mijn twijfels over want: wordt een goed paard niet "vanzelf" verkocht? en blijven de kneusjes, watjes, slechte paarden etc. niet over voor een dergelijk medium als marktplaats.nl????????????


dat denk ik dus ook maar die paarden worden dus al heel lang aangeboden. Jaike en Ilet komen ook bij marktplaats vandaan en ik heb er toch hele leuke paarden aan

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:38

Meavey schreef:
Wat is dat nou voor onzin, waarom zou marktplaats anders zijn dan alle andere bladen, markten, viavia, enzovoort? Kijk er zullen altijd paarden tussenstaan die niet goed zijn, maar dan moet je je paard maar laten keuren, of in elk geval een deskundig iemand meenemen.
OK dan! OK dan!
Helemaal mee eens dus.....

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:40

Ik ben al bij een paar van marktplaats gaan kijken en leken op het eerste gezicht hele leuke paardjes. Zou wel altijd laten keuren trouwens, maar ook paarden die niet op marktplaats staan.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:41

Mijn paard komt ook van marktplaats Schijnheilig en het is een superpaard! Hij was van een particuliere eigenaar en daar heb ik ook nog steeds heel goed contact mee. Ik heb mijn paard nu 1 jaar en 3 maanden en het gaat super Lovers 28 september a.s. gaan we dressuur starten en ik wil graag endurance gaan rijden met hem.

Dus het is absoluut onzin dat je geen goed paard zou kunnen kopen op marktplaats. Met paarden kopen moet je sowieso altijd voorzichtig zijn.. maakt niet uit waar je gaat kijken.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:42

ik vind dat ook onzin!

Als ik bv bij iemand een paardkoop kan ik ook belazerd worden waar ik bij sta!

Marktplaats is gewoon een handige site waar je je paardje te koop kan zetten zodat veel mensen dat zien!

Ik ben het daar dus niet mee eens Knipoog

(dit is mijn mening he Knipoog )

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:44

Ik ben laast nog bij een paardje wezen kijken van Marktplaats,nee dit paard was niet goed maar die mensen waren naar mijn gevoel wel eerlijk..
Ik heb zelf mijn pony via bokt verkocht als er op bokt niet zo snel gereageerd was had ik hem ook op marktplaats gezet en mijn pony was 100% goed lief en braaf enz..vraag maar aan Alice (Supertje) Haha!
Ik ben nu trouwens weer aan het zoeken op marktplaats en ik denk dat er echt wel goede paarden tussen zitten hoor..

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:47

Haai,
ik vind wel dat het kan! Je moet voor dat je hem echt koop zo als ze zeggen laten keuren! Mijn vriendin had voor haar verjaardag ook eeen paardje gekregen, ook van marktplaats, ik weet niet of hij gekeurt is maar dat is echt een heel leuk beesie!!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:52

Zeker weten dat 9 v/d 10 paarden goed zijn, omdat bij de verkoper vaak een internet aders staat van hun website en dus een naam hoog te houden hebben!

En als je een paard voor aan koop helemaal goed laat keuren door een goede veearts(het liefst die van jezelf) is er niks aan de hand.
Maar veel mensen vinden het keurings geld te duur en dat komt hun zuur te staan!

Kleine handelaren/particulieren iets voorzichtiger mee zijn, zij kunnen je immers geen omruil recht geven en of geld terug enz....
Dus koop je een paard van iemand thuis/particulier hele goede afspraken maken op papier en laten keuren en testen en proef periode..

Monique

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 17:57

De reden waarom ik het vraag is omdat ik van iedereen die ik ken en een paard hebben gekocht via " een site" ik wel slechte dingen heb gehoord, ZELFS toen het paard helemaal gekeurd was!
En dan praat ik over de meer "niet toonbare" zaken zoals een geheel verkeersmak paardje dat bij de eerste de beste bosrit OP een tractor ging zitten, een braaf paardje voor beginners die bij de derde keer rijden tot drie keer toe het kind in kwestie er af knikkerde, een luchtzuiger, een wever, een springpaard dat bij nader inzien alleen maar thuis wilde springen en niet op concours...... dat soort zaken bedoel ik eigenlijk meer dan de lichamelijk ongemakken van een paard, want dat is in ieder geval door keuren redelijk te onderscheppen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:21

Ik vind t ook onzin.. Ik heb mijn paard ook via marktplaats en ben er heel blij mee! Heb je al die dingen die je net opnoemde dan niet als je op een andere manier aan een paard komt?
Verkeersmak, braaf voor beginners dat zijn gewoon stomme dingen, als je op een normale manier bij een paard kijkt voordat je m koopt (en daar bedoel ik dus mee een paar keer gaat rijden, poetsen, wandelen, enzo) kan je dat al zien..
Ik zie t verschil niet tussen een paard via marktplaats kopen of een paard viavia kopen, overal zitten bedriegers tussen en overal zitten goede paarden tussen!
Laatst bijgewerkt door Aramat op 31-07-03 18:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33107
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:22

Ik heb allebei mijn pony's gekocht via de marktplaats en ik ben er nog steeds heel blij mee hoor
Rotte appels vind je overal dus ook daar...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:19

Onzin, Nicole staat ook op marktplaats, is ook een fantastisch paard. Je kunt de eerste dagen niet alles verwachten van een paard in zijn nieuwe omgeving, maar het lijkt me zowieso logisch dat je je nieuwe aanwinst laat keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:26

Ik heb mijn paard gevonden via marktplaats en die bevalt prima Haha!
Maar goed, er zullen ook wel mindere aangeboden worden, maar dat heb je overal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:28

DePennyBitch schreef:
De reden waarom ik het vraag is omdat ik van iedereen die ik ken en een paard hebben gekocht via " een site" ik wel slechte dingen heb gehoord, ZELFS toen het paard helemaal gekeurd was!
En dan praat ik over de meer "niet toonbare" zaken zoals een geheel verkeersmak paardje dat bij de eerste de beste bosrit OP een tractor ging zitten, een braaf paardje voor beginners die bij de derde keer rijden tot drie keer toe het kind in kwestie er af knikkerde, een luchtzuiger, een wever, een springpaard dat bij nader inzien alleen maar thuis wilde springen en niet op concours...... dat soort zaken bedoel ik eigenlijk meer dan de lichamelijk ongemakken van een paard, want dat is in ieder geval door keuren redelijk te onderscheppen


Ja, dat kan ook nog. Maar als je dit alles wilt voorkomen, zul je denk ik toch een paard moeten kopen dat je al heel lang kent. Paard kopen is altijd een verrassing, weet er alles van. Het kan meevallen, maar ook tegenvallen, het zijn levende wezens.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:31

De paarden die daar staan zijn gewoon normaal hoor. Mijn vriendin heeft daar haar pony gekocht voor n zacht prijsje en het schijnt n heel goed paard te zijn ze is nog maar net 3 en ze kan nu al heel veel! en ik zie er ook andere goede paarden staan. Ik bedoel: niet iedereen die je kent wil een paard en op marktplaats kijken heel veel mensen, dus raak je je paard sneller kwijt en dat is ook de bedoeling van te koop toch?

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:03

Ja dat kan zeker, mijn zus heeft er een geweldige pony vandaan.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:06

tuurlijk kan dat, je gaat toch eerst naar zo'n paard kijken en evt keuren.
Waarom zou je dan daardoor geen goed paard vinden?
als ik ooit een paard er bij mag ga ik daar ook zoeken hoor. en starlight word nooit verkocht, maar dat is toch gewoon een handige manier van je paard verkopen. Belazeren doen ze ook wel recht in je gezicht hoor...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:51

een paard van marktplaats kopen is niet anders dan een paard uit de hoefslag of het bit of de vondst kopen
op alle advertentie verzamelplaatsen, al dan wel of niet digitaal
staan een boel paarden die hardtsikke goed zijn en niets mis mee is
en er staan op elke advertentie verzamel paard paarden die iets minder goed zijn of ronduit slecht, of anders aangeprezen worden in de advertentie dan dat het dier werkelijk is

maar dat heeft niets met de site of met het blad te maken waar het in staat
die gevallen komen overal voor op maneges fokkerijen, handelstallen en ga zo maar door

oftwel het is gewoon 1 van de middelen
en het maakt niet uit waar je je paard koopt, gewoon altijd laten keuren en dan kun je alsnog voor verrassingen komen te staan zoals dat een paard toch feller is dan gedacht . of toch niet zo geschikt voor het doel waar je hem voor kocht
het blijven levende wezens die op verschillende mensen en situaties verschillend reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:43

DePennyBitch schreef:
Ik heb er mijn twijfels over want: wordt een goed paard niet "vanzelf" verkocht? en blijven de kneusjes, watjes, slechte paarden etc. niet over voor een dergelijk medium als marktplaats.nl????????????

Twilight, die ken je toch Lachen
en dat is geen kneusje Haha!

Maar om eerlijk te zijn vind ik dat paarden die op wedstrijd lopen zichzelf wel daar horen te verkopen.
Maar paarden die nog niet in de kijker staan, zul je via een advertentie aan het publiek moeten tonen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:46

De eerste Lachen

Je moet gewoon goed uit je ogen kijken maar dat is ook als ze "gewoon" verkocht worden Lachen

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:47

ik heb mijn pony er ook vandaan en ik ben wel super tevreden met hem Haha! en als je je paard niet naar een handelaar wil brengen, moet je tog advertenties zetten om je paar dte verkopen, waarom dan niet op marktplaats, dat kent iedereen en kijken veel mensen

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:50

Ik heb mijn haffie van a1markt (volgens mij een zakelijke partner van marktplaats)
Hij stond in de buurt en we dachten, we kunnen altijd kijken, en ik zocht zoiets als in de advertentie, dus dat was wel mooi Haha!

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:56

Ik heb de advertentie opgezocht (stond er nog op Haha!)
Ik vond hem wel leuk klinken (hoe zeg je dat Verward)
Aangeboden: Haflinger
Prijs: n.o.t.k
Beschrijving: Te koop ,zeer goed gebouwde haflinger, schofthoogte; 1.48.
zijn naam is Sting en is zeven jaar oud.
Sting is lief maar is wel een beetje eigenzinnig.
Sting probeerd vaak zijn eigen weg te volgen,een beetje eigenwijs. Verder is Sting braaf en betrouwbaar.Ook is hij verkeersmak.Sting is niet geschikt voor beginners. Als je goed kunt paardrijden heb je er absoluut een fijn paard aan.
Het is de moeite waard om een kijkje te nemen.
Mocht u meer willen weten, aarzel niet en neem gerust contact op.