Samenwerking tussen Groninger Paard en I.H.W.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Samenwerking tussen Groninger Paard en I.H.W.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 12:58

Uit de Paardenkrant van 30 juli.

Code
Samenwerking tussen Groninger Paard en I.H.W.

Zevenhuizen - De samenwerking tussen de Stamboekvereniging Het Groninger Paard en het International Heavy Warmblood blijft bestaan. De bestuurders van beide verenigingen hebben hierover overleg gevoerd. Het afstemmen van activiteiten en keuringen werkt goed en dit willen ze voortzetten en indien mogelijk uitbreiden. De jaarlijkse en gezamenlijke hengstenkeuring vindt 25 oktober in Marienheem plaats. De rubrieken van beide verenigingen komen om beurt aan bod.


Jammer dat er geen opheldering wordt gevraagd aan het andere stamboek in dit stuk het I.H.W. en dat er altijd voor ons moet worden gesproken. Het was puur een kennismakingsgesprek waarbij niet eens het hele bestuur aanwezig was en daarbij komt nog dat dingen zoals keuringen bij ons door de F.T.C. worden geregeld. Gaat het over fokkerijzaken dan beslist de F.T.C. Hierbij distantieert het bestuur zich van dit krantenartikel.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:50

Ik zou dan toch nog even met de paardenkrant contact opnemen, en een rectificatie laten plaatsen. Ik heb zo de indruk dat de paardenkrant klakkeloos plaatst wat er word opgestuurd (tot resultaten van modelpaardjeshows toe Haha!)

Je suis Charlie.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:02

Ja precies als het goed is is er ook al een rectificatie in de maak en die word zsm geplaatst.Verweer van hun was zeer zwak want luyisteren slechts naar het verslag van een party. Zo zijn er al eerder onjuiste stukken vermeld waarbij de naam IHW ten onrechte word en werd gebruikt.Ze hadden toen na een gesprek ook al beloofd bij plaatsing van een artikel dan contact op te nemen met het stamboek.Daar dit weer niet gebeurt is komt er deze week een rectificatie van dit stuk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:17

En dan hoop ik dat de mensen die het stuk hebben gelezen de rectificatie ook onder ogen krijgen...

Ik ben het wel met Yootha eens dat dit niet zou moeten kunnen. Deze actie van de Paardenkrant verdient geen schoonheidsprijs...

Je suis Charlie.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:33

Nee klop. Jasmm is alleen dat sommige mensen zich altijd verplicht voelen voor anderen te gaan spreken. in mij ogen vind ik dit onbeschoft. Als je hun belt over een artikel wat je geplaats wil hebben dan staat het er ook niet in.(lees hengstenshow Emmen artikel wat niet geplaatst werd.) Was toen wel beloofd maar werd niet geplaatst.Voor kleine stamboeken is de paardenkrant er niet. men noet ook maar een keer weten dat er meerdere paarden als Kwpn zijn:P

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:53

Cassidy schreef:
Ik zou dan toch nog even met de paardenkrant contact opnemen, en een rectificatie laten plaatsen. Ik heb zo de indruk dat de paardenkrant klakkeloos plaatst wat er word opgestuurd (tot resultaten van modelpaardjeshows toe Haha!)


Ik heb ook wel eens gedacht toen mijn shet uitbrak: Zal ik de Paardenkrant bellen? Ze plaatsen het vast! Haha! Ik zie het al voor me: 'Shet weer thuis na angstig avontuur in Drentse bossen'.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:14

Ja, van de Paardenkrant verwacht je toch wel dat ze hun bronnen goed checken! Blijkbaar is die fout erin geslopen door desinteresse. In een Ommelander van vorige week stond ook een lachwekkend stukje over Groningers; ze waren hooguit 1.65m en je kon er na een lange absentie zo weer op gaan zitten, no problemo!

Leuk dat ze alle dieren over één kam scheren, maar onze ruin van 1.67m is toch een heus geregistreerd paardje. Als hij `s winters van stal af komt ga ik er daarbij echt niet zomaar op. Hij mag zich eerst een kwartier uitleven in de bak, want geloof het of niet, waarde reporter van de Ommelander; zelfs een Groninger zit soms met opgekropte energie!!!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 16:17

Het punt is dat het wel voor een bij hun betrouwbare bron komt. Het is alleen niet negechekt bij ons of het klopte.


Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:17

Uums schreef:
In een Ommelander van vorige week stond ook een lachwekkend stukje over Groningers; ze waren hooguit 1.65m en je kon er na een lange absentie zo weer op gaan zitten, no problemo!

Leuk dat ze alle dieren over één kam scheren, maar onze ruin van 1.67m is toch een heus geregistreerd paardje. Als hij `s winters van stal af komt ga ik er daarbij echt niet zomaar op. Hij mag zich eerst een kwartier uitleven in de bak, want geloof het of niet, waarde reporter van de Ommelander; zelfs een Groninger zit soms met opgekropte energie!!!!


Daar doet het blaadje van het Groninger stamboek natuurlijk ook flink aan mee! Ik houd altijd maar wijselijk m'n mond maar heb ook zo een - wij hebben drie wpn-ers, maar er is niet 1 zo 'rillerig' als de Groninger..........

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:47

Het gaat altijd over het gemiddelde he.
gemiddeld is de groninger 1.65 die van mij zitten met 163 daar alle 3 onder (okee de jongste is 2 met 1.61)Frans heeft een ruin van 1.72 staan en de merrie die hier 2 weken geleden gedekt is was ook 1.71

Een vriendin van mij en ik zouden samen een paard inrijden groninger x groninger x kwpn.
Nou dat beest was echt link! daar in tegen zijn alle 4 de goedgekeurde hengsten die ik ooit heb gereden makkelijk te rijden als ze 3/4 weken stil hebben gestaan.
Hooguit dat ze iets harder stappen er is ook een verschil met stilstaan en stilstaan die van mij lopen als ze stilstaan ook nog hele dagen buiten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:56

Nimber schreef:
Een vriendin van mij en ik zouden samen een paard inrijden groninger x groninger x kwpn.
Nou dat beest was echt link! daar in tegen zijn alle 4 de goedgekeurde hengsten die ik ooit heb gereden makkelijk te rijden als ze 3/4 weken stil hebben gestaan.
Hooguit dat ze iets harder stappen er is ook een verschil met stilstaan en stilstaan die van mij lopen als ze stilstaan ook nog hele dagen buiten


Kim, je hebt helemaal gelijk. Het linke vind ik dat het Groninger paard gepromoot wordt als vreselijk braaf en flegmatiek, waar iedereen dan ook maar van uitgaat. Maar het blijven paarden, en er zit hier en daar een tussen die behoorlijk enthousiast is, of rillerig, of vervelend, of... Deze paarden komen soms terecht bij mensen die niet weten wat hun overkomt en dat is zowel voor de paarden als voor de eigenaar een ramp.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:51

Juist! En het Groninger paardenkrantje promoot dat robot-achtige karakter niet alleen maar hoor. Lees de column maar eens, of de verslagen van andere paardenbezitters wiens Groninger de billen in knijpen bij een kantjesmaaier....

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:24

En wat dacht je dan van 'Het Kanon'? De rillingen lopen me bijna over het lijf als ik die verhalen lees, omgevallen karren, paarden die bij elkaar in de strengen hangen, enz. Net alsof het je allemaal zomaar overkomt en ook niet erg is!
Sprak laatst nog iemand die er een jaar aan mee heeft gedaan. Hij zei: 'Als je je paard heel wilt houden, moet je hem nooit aan dat spektakel mee laten doen'. Hij had het dus niet over het lawaai, maar over het onnozele gedoe van de mensen die daar aan meedoen en zonder nadenken wildvreemde paarden bij elkaar in het tuig zetten, geen goede beenbescherming omdoen, geen controle over hun paard hebben enz. enz.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 20:30

De vader van Biretta Biret heeft ook altijd een kanon getrokken. Dit was een hengst die jarenlang in Essen de kolenwagen heeft getrokken.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:32

precies helemaal mee eens maar dat ligt dus overduidelijk aan de mensen.
Ook een groninger kan in de handen van een onervaren persoon een echte etter zijn.Dat zeg ik tegen alle mensen een paard blijft een paard en ook een groninger is een paard.
Lodewijk is een paard dat ik voor 99.5% vertrouw maar het blijft een paard hij kan schrikken net als ik me ook wel eens doodschrik van een knal of een idioot op de weg.

Ik ben na jaren KWPN-ers over gestapt op de Groningers puur omdat ik met de WPN-ers waar ik mee moest rijden steeds bijna verongelukte.Niet alle wpn-ers zijn zo dat ben ik helemaal met jullie eens.
Maar de handels/manege/sportstal waar ik reed fokte met zenuwachtige spring dingen.

Tot nu toe heb ik die eigenlijk niet bij groningers gevonden.Dat men in het blaadje zo blij schrijft is omdat er meerdern net als ik van de spring in het veld paarden zijn afgestapt en zo dolgelukkig zijn met onze platpootjes die zelden een stap verkeerd doen.
maar elk paard blijft een paard

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:32

Nou Kendra, wij hebben ooit een veulen aan Huib verkocht dat altijd bij het kanon loopt. Hij is nu negen, puntgaaf en absoluut niet bang. Deze week kreeg ik een foto in mijn mailbox van een meisje van 10 tijdens een buitenrit op dat paard. Van insiders hoor ik wel eens dat alles goed geoefend wordt, alles tot op de generale repetitie goed in balans is, maar dat Huib dan op het moment supreme zo in de zenuwen schiet dat hij de hele opstelling verandert. Of dat het afgesproken is over natte kinderkopjes te stappen met een zwaar kanon achter de billen en ijzers onder, tot er ineens gebroken wordt met die afspraak en er in draf overgegaan wordt. Dat soort missers berusten op een vertrouwensband bij de mensen onderling die niet goed is of halve afspraken. Want een paard blijft inderdaad een dier en het zijn lang niet alleen maar Groningers die meelopen voor het kanon. Net als dat een politiepaard zich de eerste keer lamschrikt van een harde knal, moet je met kanonspaarden ook flink oefenen. En als het een beetje kan, in praktijk brengen wat je door en door geoefend hebt.

Verder gaat het ook nog eens erg vaak goed en is het altijd een prachtig gezicht; die Huib met zijn club in tenue op die mooie beesten.

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:48

Uums schreef:
Van insiders hoor ik wel eens dat alles goed geoefend wordt, alles tot op de generale repetitie goed in balans is, maar dat Huib dan op het moment supreme zo in de zenuwen schiet dat hij de hele opstelling verandert.

Zou best kunnen, ik weet niet wie Huib is. Wel jammer hoor! In het verenigingsblad stond een keer een verslag van zo'n oefensessie, waarbij er echt van alles misging. Daarmee krijg je ook niet echt een goede naam natuurlijk. Je hebt denk ik gelijk, samenwerking en vertrouwen is bij dit soort zaken soms letterlijk van levensbelang.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:31

Nou ja, het domme is dat je je paard ook snel gaat overschatten als hij erg mak is. Dat merk ik bij mezelf tenminste. Gister wilde er graag een meisje uit de buurt op onze fokmerrie. Zij is acht jaar, maar rijdt al best goed voor zo`n koter en onze merrie is, bij haar veulen in de buurt, retesloom dus dat ging prima. Op het laatst ging ze alleen nog even in galop achterin het weiland. En dan is het altijd afgezet richting hek als je haar niet in de hand hebt. Beetje dom dat ik dat niet gezegd had, want het ging haar eigenlijk net iets te hard. Maar geen brokken gelukkig en het meisje is zo`n vuurvreter dat ze eigenlijk meteen weer wilde.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manny en 55 bezoekers