Sebacil wie-o-wie..??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Sebacil wie-o-wie..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 08:32

Hallo mede-bokkers,

Is er hier iemand die weet hoe en waar ik nog aan een fles Sebacil (Bayer) kan komen??

Zoals misschien bekend, is het goedje uit de handel genomen. Er is inmiddels wel een vervangend product genaamd Neocidol, echter dat helpt niet zo denderend bij mijn paardenbeest!

Ik gebruik het goedje voor mijn Fries, welke nogal gevoelig is voor mok en schurft/mijt op zijn achterbenen. Vorig jaar heel wat middeltjes en smeerseltjes geprobeerd, ook Neocidol maar niets hielp afdoende. Van een bevriende schapenboer nog een beetje Sebacil kunnen krijgen en het euvel was binnen een week verholpen.

Ik wil dus eigenlijk voor het najaar/winterseizoen een flesje preventief op voorraad hebben!

Dus als iemand me er aan kan helpen of weet waar ik het nog (illegaal Knipoog ) kan verkrijgen....

Bij voorbaat dank!

Groeten Marijke

*tok, tok, tok* Rare jongens die romeinen...????(Obelix)


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:46

Dierenartsen rondbellen...
Ikzelf heb nog een flesje staan maar die houdt ik achter de hand mocht ik nog eens een luizenbaal kopen.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 09:11

Goede tip Haha!

Ging er eigenlijk vanuit dat m'n dierenarts het niet meer zou hebben, omdat ik vorige keer Neocidol kreeg toen ik er naar vroeg!

Toch maar even gebeld... en zowaar off-label-use vanuit Duitsland nog illegaal (:+ ssttttttt.... niet verder vertellen) een flesje kunnen arresteren.

Mijn luizebolletje kan weer jeukvrij de winter in!!

Bedankt Sjuimpje! OK dan!

*tok, tok, tok* Rare jongens die romeinen...????(Obelix)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:17

He kun je me ook nog een flesje bezorgen, mijne is nu halverwege leeg, maar met een tinker gaat het hard en hier is het nergens meer te krijgen, ben al een half jaar op zoek, maar nergens staat er nog een fles in een achterkamertje.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 09:28

Hai,

Ik had al geprobeerd of ik zelf niet meteen twee flesjes kon krijgen.... maar helaas...!! Mijn dierenarts kan/mag dit natuurlijk ook eigenlijk niet doen!

Ook Neocidol (als dat helpt bij jouw paard) moet je zuinig op zijn want dat is ook al niet meer te verkrijgen!

Kan je dus niet helpen, maar ik zou zeggen zoek op internet naar paardenklinieken en ga aan het bellen. Of vraag het na bij boeren met schapen bij jullie in de buurt.

Succes!

*tok, tok, tok* Rare jongens die romeinen...????(Obelix)

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:33

Is Sebacil alleen in Nederland uit de handel genomen, of overal? Zou zomaar kunnen zijn dat je in het Nederland/Duitsland nog kan vinden...

In de UK kun je buut volgens mij ook nog gewoon krijgen...

Europe is our playground

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 09:46

Hoi,

Ik weet niet zeker of het alleen voor Nederland geldt. Ik meen begrepen te hebben dat het te maken heeft met Europese wetgeving Verward

Het geldt voor een heleboel bestrijdingsmiddeltjes en diergeneesmiddelen. In het paardenwereldje is het meest bekend dat Sedalin, Switch-Pour-On en dus Sebacil niet meer in de handel is.

Mijn hoop was ook om eventueel via een omweggetje of een ander land (België, Duitsland, ofzo) er aan te kunnen komen. Vandaar een berichtje op bokt!!

Zowaar ben ik er nu toch via mijn eigen DA aangekomen, maar ik kan me voorstellen dat er meer mensen/bokkers zijn die graag nog een flesje op de kop willen tikken.

Dus als je een adresje weet in Duitsland of UK.... misschien dat je er nog iemand anders mee kunt helpen!

Groeten,

Marijke

*tok, tok, tok* Rare jongens die romeinen...????(Obelix)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:14

Ik weet dat wij op de praktijk nog een aangebroken flesje hebben staan. We hebben het in jaren niet meegegeven aangezien het echt rotgoed is. Staat helaas ook geen houdbaarheidsdatum op (anders haaden we het al lang weggeflikkerd).
Maar idd artsen afbellen (kleine huisdieren, want die verkochten het meestal niet per hele fles), en hopen dat je nog wat kunt krijgen. Nee heb je....

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:18

Zit dat in zo'n alimunium flesje of iets? Is oor vee en paarden tegen schurft?? Je kan er van flauwvallen als je er boven hangt en het bijt....

Kan best zijn dat ik het nog heb staan!

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 11:45

Sebacil zit idd in een aluminium flesje met origineel een maatbekertje bovenop de de schroefdop.

Het is idd een vies goedje (bijt en stinkt!!) wat voor schapen, koeien, paarden (en ik geloof ook varkens) werd gebruikt voor schurft/mijt, e.d.

Hoewel het dus niet al te 'gezond' spul is, lijkt het voor mijn paardenbeest wel een wondermiddel te zijn, niets wat afdoende werkt en dit binnen een paar dagen!

Als je nog hebt staan, dan kun je er Karuna een plezier meedoen, zie voor in dit topic haar berichtje!

Groetjes,

Marijke

*tok, tok, tok* Rare jongens die romeinen...????(Obelix)

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:01

Ik zou wel eens kunnen bellen of ze bij onze kliniek een flesje hebben als Karuna dat heeeeel graag wil hebben Haha!. Ik moet er wel zeker van zijn dat ze het afneemt dan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:05

Zolang het nog houdbaar is heel graag, ik heb nu nog maar een half flesje, en bij ons op stal staat ook nog iemand met een fries met bijna chronische mok, waarbij de dierenarts graag sebacil zou willen voorschrijven ook al is het verboden. Maar ook hij kan er niet meer aankomen.

Dus het komt wel op. Maar ik wil haar mijn flesje niet laten gebruiken om dat ik dan zelf niks meer heb. DAN zou ik haar wat kunnen laten overnemen en de rest zelf houden.

En hoe het dan hierkomt daar verzinnen we wel wat op het heeft geen haast dat scheelt.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Tinka

Berichten: 3717
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:47

Ik heb op mijn werk ook nog wel een half flesje staan. Ik wil alleen niet alles kwijt, want dat hebben we zelf nog nodig. Je moet het dan wel zelf komen halen.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:50

je kunt t nog ff bij de boerenbond proberen,die hebben soms nog een flesje achter de hand.wij zijn bezig om het in belgie te bestellen omdat het daar wel gewoon gebruikt mag worden

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:35

Ok het liefst heb ik een niet aangebroeken flesje en iedereen die een aangebroken flesje heeft staan zou ik aanraden het zelf te houden als je het nog gebruikt, het zou vervelend zijn als je het nodig hebt en je dan zelf misgrijpt. Na mijn vakantie weet ik waar ik het vandaan kan halen ken wel mensen in de regio R'dam den haag arnhem en noord Brabant. dus kom altijd wel ergens.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:38

Op Marktplaats las ik net nog onder het kopje Kleding/Toebehoren een advertentie voor Sebacil.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Justico en 27 bezoekers