De FEI gaat Reining steeds serieuzer nemen!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

De FEI gaat Reining steeds serieuzer nemen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 10:40

http://www.euroreining.com/prima.asp
www.euroreining.com/prima.asp

FEI INTRODUCES THE WORLD REINING MASTERS SERIES
[July 31, 2003 - h.10:7 AM]

The Federation Equestre Internationale (FEI) today announced a new competition for the discipline of Reining- the FEI World Reining Masters- developed by the FEI Reining Committee. "The purpose of the World
Reining Master Series is to develop a program that will encourage the continued growth of Reining internationally, hopefully leading up to Olympic participation," says FEI Reining Committee Chairman
Frank Costantini. "It will definitely preview the up-coming excitement of the 2006 World Equestrian Games in Aachen, Germany.

"One of the goals of this program is to introduce Reining to even more countries than participated in our inaugural debut at the 2002 World Equestrian Games in Jerez, Spain where eleven countries exhibited.
We are hoping that a minimum of fifteen countries will compete in the Reining Masters Series in 2004," Costantini said.

In 2004, the FEI World Reining Masters Series will offer qualifying events for individual riders competing on horses that are six-years-old and older.
There will be significant prize money and prestige as well as the opportunity for the leading money earner from each National Federation to compete at the World Reining Masters Series Finals, held in conjunction
with the 2004 NRHA Futurity & Championship Show in Oklahoma City, OK.
In 2005, the World Reining Masters Finals will be held in Europe at a venue yet to be announced.
"The FEI is very proud to announce these opportunities
for Reining," said FEI Sports Director Michael Stone.
"Building on the momentum Reining created during the 2002 World Equestrian Games, the Reining Masters Series will be an effective tool in the continued development and promotion of International Reining events." In 2000, Reining was accepted by the FEI for international competition.
Participation in the 2002 World Equestrian Games was a huge step forward for the sport. The FEI Reining Masters Series will further promote Reining internationally as well as provide the means for reining horses, competitors, owners, breeders and enthusiasts around the world to enjoy the recognition and appreciation they so richly deserve. Assisting the
FEI with the implementation of Reining as its seventh discipline have been the National Reining Horse Association and the American Quarter Horse
Association.
"The FEI Reining Committee was challenged to provide a plan to stoke the embers of excitement and enthusiasm worldwide that Reining garnered at the 2002 World Equestrian Games," says Costantini. "The World Reining Masters Series is primed to meet the challenge."


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:42

Toch snap ik het ergens niet. Wereldwijd wordt er toch enorm veel western gereden, althans, dat dacht ik altijd. Waarom is het tot nu toe dan nog steeds geen discipline op de O.S. en de wereldruiterspelen?

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:14

Omdat de regels zoals ze in de reining golden niet de goedkeuring van de FEI kon wegdragen. Hier hebben ze hard aan gesleuteld (o.a. door alleen met 6+ jarigen te mogen starten). Dit heeft o.a. te maken met het rijden op een shank en ge gevraagde figuren.

Als er nu eens wat meer goede Reining op TV kwam, zou het nog bekender worden en breder geaksepteerd.

Alleen waarom nu alleen Reining. Verward Het is een begin natuurlijk, maar Pleasure en Trail etc. worden nu wel erg achtergesteld IMO.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:31

..... door het puntensysteem van de reining (zie ook artikel jurering dressuur/reining)????. Daarbij denk ik dat iedereen heel blij mag zijn als er dadelijk 1 tak van de westernsport geaccepteerd wordt in "het wereldje".

Misschien kunnen we, na officiƫle erkenning, dan wel hopen op:
...als er 1 schaap over de dam is.......

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 11:33

Inderdaad zou wat aandacht tijdens Studio Sport ook wel leuk zijn!
Maar zelfs aan de "reguliere" paardensport wordt al bijzonder weinig aandacht gegeven
Blijkbaar heeft dat allemaal met de belangen van de sponsors (bijv. van voetbal) te maken Misselijk

Ik denk bij de paardensport het onderdeel Reining voor de "leek" als meest aantrekkelijk wodt gezien.....er zit wat meer actie in!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:49

Op verzoek heb ik dit bericht verplaats naar VN (met link). We mogen er tenslotte best een beetje trots op zijn Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:39

Sugarmiss schreef:
Als er nu eens wat meer goede Reining op TV kwam, zou het nog bekender worden en breder geaksepteerd.

Alleen waarom nu alleen Reining. Verward Het is een begin natuurlijk, maar Pleasure en Trail etc. worden nu wel erg achtergesteld IMO.


Ik zou er als kleine opmerking aan toe willen voegen: niet alleen goede reining, maar ook goede TV. Geen Mexican wave op de tribunes en alleen maar spectaculaire Barrel racing Yeeha, zoals toen met de Bob de Jong Producties.
Ik denk dat het image van de westernsport daar een lelijke knauw van heeft gehad.
Maar idd, een paar minuten aandacht op TV tijdens een Sportprogramma zou niet verkeerd zijn.

Je suis Charlie.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:54

Misschien eens een 'open mail' naar Studio Sport Lachen

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 13:05

En dan wel de eindredactie afdwingen, want anders komt er nog alleen de "Western lifestyle" op TV.

Maar ik vind het wel een goed idee van Sugarmiss....eens ff kijken of er een website is...

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 13:18

Heb ze een e-mailtje gestuurd met het persbericht erin Haha!

Heb als auto-reply gekregen:

Hartelijk dank voor uw e-mail. Gezien het groeiende aantal
e-mailberichten dat onze redactie bereikt, zijn wij helaas niet in staat iedereen een persoonlijk antwoord te sturen.

Wat doen we met uw mail?

- alle mail wordt gelezen;
- vragen die betrekking hebben op de uitzendingen worden zo spoedig mogelijk beantwoord;
- reacties en op- of aanmerkingen worden tijdens evaluaties besproken.

Op de site van de NOS hebben wij in diverse rubrieken de antwoorden op de meeste gestelde vragen verzameld. Deze kunt u vinden onder de volgende link:

http://www.omroep.nl/nos/noshome/index.html

Vanzelfsprekend worden e-mails die onwelvoegelijk taalgebruik bevatten,
niet in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet
NOS Publieksvoorlichting

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:25

Mooi, ben benieuwd of je nog iets hoort.

Een zoektocht op het woord 'reining' leverde dus 100% niks op Huilen

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:05

Al vele jaren zijn de Arabische emiraten met veel geld en fantastische wedstrijden bezig de endurance te promoten en uiteindelijk de endurance als een O.S. onderdeel te krijgen. Het is en blijft een lange weg en dat zal hier ook het geval worden. T.V promotion of niet. Ik denk eerder aan een verjonging van de FEI-top.

I love my Arabian horses

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:14

Cassidy schreef:

Ik zou er als kleine opmerking aan toe willen voegen: niet alleen goede reining, maar ook goede TV. Geen Mexican wave op de tribunes en alleen maar spectaculaire Barrel racing Yeeha, zoals toen met de Bob de Jong Producties.
Ik denk dat het image van de westernsport daar een lelijke knauw van heeft gehad.


Wat een onzin Verward !!!
Bob de Jong heeft d.m.v. de western-experience, western-lifestyle enz juist meer bekendheid aan het westernrijden gegeven! Dat is toch een goede zaak Verward
Wat betreft het barrel racing op tv; barrelracing is ook een onderdeel van het westernrijden !! En tevens een rodeo-sport en daar hoort nu eenmaal wat sensatie bij.
Als het saai zou zijn dan zou er ook niemand komen kijken= geen toeschouwers! Dat lijkt me ook niet bepaald goed voor het western...
Behalve 'Mexican Wave en Barrel Racing Yehaa' heb ik ook verschillende demo's (zoals de demo met de verschillen en overeenkomsten tussen Reining en Dressuur, Cutting Demo, Trail &Pleasure enz) Lawson Trophy en nog veel meer westernriding in zijn programma's gezien ! Nerd
Ik ken verschillende mensen die niets van het westernrijden afwisten en die nadat ze de Westernexperience hadden bezocht razend enthousiast terugkwamen (en sommige zelfs zijn overgestapt naar het westernrijden)
Ik denk juist dat de Westernsport in Nederland heel veel te danken heeft aan Bob de Jong productions.
Groetjes Wendy
PS Ik heb laatst ergens gehoord dat Cutting een van de best betalende sporten is in de USA (weet niet zeker of het klopt), waarom zou dit onderdeel van de western dan niet uitgekozen zijn?

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:57

WenS"]
[quote="Cassidy schreef:

Ik zou er als kleine opmerking aan toe willen voegen: niet alleen goede reining, maar ook goede TV. Geen Mexican wave op de tribunes en alleen maar spectaculaire Barrel racing Yeeha, zoals toen met de Bob de Jong Producties.
Ik denk dat het image van de westernsport daar een lelijke knauw van heeft gehad.


Wat een onzin Verward !!!
Bob de Jong heeft d.m.v. de western-experience, western-lifestyle enz juist meer bekendheid aan het westernrijden gegeven! Dat is toch een goede zaak Verward
Wat betreft het barrel racing op tv; barrelracing is ook een onderdeel van het westernrijden !! En tevens een rodeo-sport en daar hoort nu eenmaal wat sensatie bij.
Als het saai zou zijn dan zou er ook niemand komen kijken= geen toeschouwers! Dat lijkt me ook niet bepaald goed voor het western...
Behalve 'Mexican Wave en Barrel Racing Yehaa' heb ik ook verschillende demo's (zoals de demo met de verschillen en overeenkomsten tussen Reining en Dressuur, Cutting Demo, Trail &Pleasure enz) Lawson Trophy en nog veel meer westernriding in zijn programma's gezien ! Nerd
Ik ken verschillende mensen die niets van het westernrijden afwisten en die nadat ze de Westernexperience hadden bezocht razend enthousiast terugkwamen (en sommige zelfs zijn overgestapt naar het westernrijden)
Ik denk juist dat de Westernsport in Nederland heel veel te danken heeft aan Bob de Jong productions.
Groetjes Wendy
PS Ik heb laatst ergens gehoord dat Cutting een van de best betalende sporten is in de USA (weet niet zeker of het klopt), waarom zou dit onderdeel van de western dan niet uitgekozen zijn?
[/quote]

De best betaalde sport is volgens mij nog altijd de Reining. Met name de NRHA....

Wat je op TV zag bij Bob de Jong producties was alleen barrel racing. En via de TV bereik je nu eenmaal meer mensen dan dat er de moeite nemen om te gaan kijken bij zo'n evenement.
Het probleem van de hele actie Bob de Jong was ook dat een heleboel evenementen op de locatie van de Western Experience werden gehouden, en een heleboel westernruiters die serieus met de sport omgaan, met de mensen werd vergeleken die meer voor de western lifestyle gaan (inclusief holster met klapperpistooltjes en leren chaps) en daarom zijn gaan westernrijden "omdat het erbij hoort".

De westernsport heeft meer te danken aan de westernruiters die al dertig jaar serieus bezig zijn met de sport, dan aan de anderhalf jaar dat Bob de Jong heeft meegedraaid.


En dat is mijn niet zo bescheiden mening.

Je suis Charlie.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 07:21

Nee, volgens mij was het toch echt golf Haha!
en op de 2de plaats cutting...maar ik zal het voor de zekerheid nog even opzoeken. Ik weet zo wel dat de Barrel Race de meeste beoefenaars (NBHA heeft de meeste leden) heeft wereldwijd !
Maar ik denk dat het een goede zaak is dat Reining een olympische sport word, maar ik vind wel dat de andere western-onderdelen dan eigenlijk ook snel zouden moeten volgen....

Ik denk dat de meeste mensen intelligent genoeg zijn om het westernriding en de western-lifestyle of het western-dansen uit elkaar te houden.
Ik heb een paar keer meegereden in de western-experience, maar niemand keek raar toen ze zagen dat ik geen holster en klapper-pistool droeg. Naar zo'n paardenspektakel komen trouwens ook mensen die niets met een western-lifestyle of westernriding te maken hebben...komen bijv. ook dressuur-ruiters naar een demo van Tineke Bartels kijken (was volgens mij ook op TV )

Ik heb nog veel uitzendingen van Western-Lifestyle en Als je van Paarden houd (en de gouden koets Haha! ) op video staan, maar daar is toch echt meer op te zien als alleen barrel racing...

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, ardanwan, belle_boef, Bielsje, ChiniChar, DotBot, Faya__, flossies, Kimddddd, Luckyy80, noor14, Pieneappel, pol013, Prince, RenskeFrea, xLiez en 47 bezoekers