Coco van Dreamegirl voor het eerst voor de kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Coco van Dreamegirl voor het eerst voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 23:06

Hallo, Dreamegirl kwam er nog even niet uit hoe je hier foto's plakken kan dus doe ik het voor d'r... de begeleidende tekst volgt hieronder!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:13

Ja dankje wel Pellie!!!!!!!!!!!! OK dan!
nou nu ik zelf nog een verhaal eraan vast knopen
dit is mijn scheet Coco.
fries Keer bont rijpaard. 5 jaar en 1.63 hoog
we hebben 1 maand geoefend met sleep+autoband en ging super dus gisteren voor het eerst de kar erachter.
doodeng vondt ik het maar wonder boven wonder ging dit ook goed.
onder het zadel heb ik zelf gedaan en deed helemaal niks
de eerste keer kar binnen 15 min al een stukje gedraaft.
Oho wat een gouden beesje toch.
ik heb haar al vanaf 5 maand oud.
wat vinden jullie er van?????????????
ik hoop dat ik zelf foto's plaatsen ook onder de knie krijg maar dit was een goede oplossing.
Harstikkene bedankt Pellie en een groooooote knuffel aan Gammon OK dan!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:34

is ze niet braaf Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:20

[ITP] Yeahh Danno voor de wagen!!

Kijk ook eens bij dit topic.. Je tweede singel bij je schoftje, waar je limoen in hangt, zit in mijn ogen niet goed.. Dat hoort op het schoftje te blijven.. Ik vind het erg jammer dat je niet hebt willen wachten of iemand erbij hebt gehad die er echt verstand van heeft.. Maar succes met je aanspanning !! Wel lekker dat je paard zo braaf was..

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:55

MirandaB schreef:
[Je tweede singel bij je schoftje, waar je limoen in hangt, zit in mijn ogen niet goed.. Dat hoort op het schoftje te blijven..
[/quote]


Dat dacht ik ook al. Volgens mij loopt die tweede singel veel te ver naar achteren. Verder heb ik het verhaal niet gevolgd, dus kan ik ook geen commentaar geven. Veel succes met je aanspanning iig.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 10:05

volgens mij was er ook een topic met de vraag hoe je goed moet aanspannen, dus zijn tips welkom?

hoe aanspannen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:07

Voor zover ik kan zien zit de lamoen aan de buitenste singelvast? Verward

In iedergeval hangt het ding veels te laag, lamoen ogen horen veel hoger te zitten.

Je strengen zitten ook niet goed, die horen tussen de buiksingel en de buitenste singel te zitten.

Ik zou de leidsels niet an de bril vast maken(zeg maar die bit ring) maar aan het eerste bovenste gaatje. En voor zover ik het kan zien zit je kinketting te los. Je bit moet een hoek van 45 graden kunnen maken.

Ook je lamoen lijkt op de foto's te klein.
het hangt nu naar achter dus nu heb je wel ruimte tussen de achterbenen en de wagen, maar als ik denkbeeldig het lamoen naar voren trek(en dat het zo zit als bij Danno) denk ik dat je behoorlijk in de knoop komt.

Verder zou ik ook een broek aan je tuig hangen
Altijd handig als je paard die weet te gebruiken

Het klinkt misschien allemaal negatief maar ik weet wat er gebeurd als het fout gaat en dat wil je nooit en nooit meemaken.

Ga eens naar de bib en haal een een paar boeken over mennen.
Nu gaat het goed maar verwacht ook een terug slag(ik ben ook al gewaarschuwd) en je moet wel weten hoe je het moet aanpakken.
Een steigerend / bokkend paard voor de wagen is heel anders dan dat je erop zit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:03


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:52

Bbrr ook ik krijg hier kriebels van. Het is zo zo zo belangrijk dat je tuig helemaal goed zit!
Al neem je maar vast 1 les, of 1 keer dat er iemand bij is om dit allemaal op maat te laten maken...
Dit gaat fout als je zo doorgaat, echt.... Verdrietig

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:02

Dit is jammer genoeg met recht je paard voor de kar knuppen.
Erg gevaarlijk zo.
Ik sluit me bij de anderen aan, neem les van iemand die er verstand van heeft. Je wilt vast niet in de statistieken van de menongelukken komen.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:55

Leuk paard,leuke kar....domme beslissing!!
Laat dan iig iemand die er verstand van heeft het tuig (goed!!) vastmaken,dit lijkt nergens op!!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:21

ik ben erg geschrokken van jullie allemaal. ik heb gelijk een deskundige erbij gehaald en alles is nu goed jullie en ik nu tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 01:04

Hier kan ik dus echt heel erg boos om worden Boos!
Zowel het tuig als het bit kloppen van geen kant, als je graag wil verongelukken verzin dan iets zonder paard!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:49

Ilindra schreef:
Hier kan ik dus echt heel erg boos om worden Boos!
Zowel het tuig als het bit kloppen van geen kant, als je graag wil verongelukken verzin dan iets zonder paard!
mensen mensen ik heb alles nu toch goed ik twijfende daarom dit topic de eerste keer was ik dus niet tevreden dus zijn met 5 min weer opgehouden en nu iemand anders erbij gehad en alles zit nu goed.ik wil echt niet met mijn paard verongelukken hoor.daarom ben ik toen ook gelijk opgehouden.
ik vroeg jullie advies maar jullie willen alleen maar kkwaad worden. het zat niet goed maar ik ben toch gelijk opgehouden. en nu zit alles goed dus vindt het raar dat jullie nu de mensen nu nog kwaad reageren.
nou ik hoop dat jullie nu begrijpen dat alles nu goed is en goed komt. paard is superbraaf en kar zit nu goed bevestigt.hoeven jullie niet meer van die kwade berichten te sturen dat heeft nu geen zin meer doe mij een plezien en hou daar alstublieft nu mee op ik weet dat het fout was maar ik ben ook maar een mens Huilen

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:52

Lieve Dreamegirl je gaat jezelf nu tegenspreken..
Je bent niet binnen 5 minuten opgehouden.. Want na 15 minuten was hij zo braaf dat je bent gaan draven..

Citaat:
de eerste keer kar binnen 15 min al een stukje gedraaft


Ik ben wel blij dat je er hulp bij hebt gehaald, en ik hoop terrecht dat jullie samen veel lol gaan krijgen..
Succes

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:01

Maar ook al zit je tuig niet goed, als jij onbeleert je onbeleerde paard gaat beleren dan blijf je om moeilijkheden vragen!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:09

Leuk hoor, zo voor de kar ! Kun je lekker afwisselen in de training.
Goed van je dat je er meteen iemand hebt bijgehaald!
Veel succes

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:11

Je twijfelde ook niet, maar je was trots op je paard, die voor de eerste keer voor de kar geweest was.
En terecht, want als dat paard niet zo superbraaf was geweest waren er de grootste ongelukken gebeurd.
Bij mijn paard had ik dit echt niet hoeven doen toen ik er mee begon.
Die was er vandoor gegaan, en had heel de boel afgebroken. Daarom heb ik m ook beleerd samen met iemand die er verstand van had.
Ik had dat niet, en ik wilde er niet mee verongelukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:26

De reden dat ik hier zo boos over kan worden is dat ik al vaker heb gezien dat mensen op deze manier de grootste ongelukken veroorzaken.
Hier in de buurt gebeurd het nogal dat mensen uit het westen hier een huisje buiten kopen, een paardje voor dochterlief aanschaffen waar pa vervolgens totaal onvoorbereid mee wil gaan mennen Boos!
Met mennen lopen ongelukken nu eenmaal sneller beroerd af dan onder het zadel.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:11

Ipsilonka schreef:
Leuk hoor, zo voor de kar ! Kun je lekker afwisselen in de training.
Goed van je dat je er meteen iemand hebt bijgehaald!
Veel succes
dankje wel toch nog iemand die normaal blijft weet dat ik verkeerd zat maar daar heb ik nu van geleerd. zal nooit weer gebeuren

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:23

ik heb geen verstand van mennen, maar de rest zal an wel gelijk hebbn, maar iedereen maakt fouten, vind het sneu voor je dat hier zowat je huid word volgescholden, ik zou zeggen ga lekker door met je paardje, en zorg de volgende keer gewoon dat er iemand bij is die er meer verstand van heeft, dan staat het er toch heel anders dan hierboven, ik schrok van de reacties.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:37

kinglover schreef:
ik schrok van de reacties.


En wij van de foto's Knipoog Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:09

MirandaB"]
[quote="kinglover schreef:
ik schrok van de reacties.


En wij van de foto's Knipoog Haha!
[/quote]

Idd, als menner weet je meestal wel hoe spectaculair fout het kan gaan, als het fout gaat.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:17

Ik kan nou niet zeggen dat hier 'de huid volgescholden' wordt. De menners/bokkers proberen te voorkomen dat ze verder ging met het paard voor de wagen knopen. Omdat het levensgevaarlijk is!
Tuurlijk, iedereen moet leren. Iedereen moet ergens beginnen. Maar als de bokkers nu niets gezegd hadden alleen maar 'ooh wat leuk' dan was ze misschien vandaag een lekker buitenritje gaan maken en zonder paard terug gekomen.....

Sommige reacties mochten wel iets liever, ze doet het met pure onwetendheid dus niets om boos op te zijn. Haar informeren, daar berijk je wat mee!

Hopelijk zit het nu allemaal goed en gaat het verdere beleren ook voorspoedig. Succes

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:46

Pinky_girl schreef:
Sommige reacties mochten wel iets liever, ze doet het met pure onwetendheid dus niets om boos op te zijn. Haar informeren, daar berijk je wat mee!


Dit heb ik ook al meerdere keren proberen uit te leggen... Via PB en via dit topic...