Geen paarden maar katten :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Geen paarden maar katten :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 20:34

Heeft eigenlijk geen zak met paarden te maken... Maar ik wil het verhaaltje toch graag kwijt... Ben zoooooo blij OK dan!

We hebben 2 Persische katten, waaronder 1 poes die inmiddels tegen de 2 jaar aan begint te lopen (oktober). Het is altijd een erg mooi, klein, fijn ding geweest en ik was dan ook al heel lang van plan om er mee naar keuringen te gaan.

Zo gezegt, zo gedaan. Ze deed het best goed op die keuringen! En tja, dan begint het natuurlijk te kriebelen... Ik wilde fokken Lachen

En dan begint de hele rompslomp: beest moet gekeurd worden op kattenaids en leukemie (beiden negatief, dus goed) en evt. PKD (nierziekten) en HCM (hartproblemen). HCM negatief, ook goed dus. Erg goed zelfs. Alleen bleek ze 1 nier te missen... Verward Dus maar gedeeltelijk PKD-negatief getest! En dat is dus NIET goed... Om te beginnen kan een kat met 1 nier 3 jaar, maar ook 20 jaar in leven blijven, daarbij is PKD erfelijk. Gina's nierwaarde was verder in orde, dus dat zal bij haar wel loslopen.

Hoop gezeur over en weer met de fokster van Gina (ondertussen moordneigingen)... Ouders zouden beiden negatief getest zijn op PKD, nou daar wil ik dan wel eens bewijzen van zien! Blijkt ineens de kater niet getest en inmiddels gecastreerd... Verward

Er gaat dus op zeer korte termijn een hele mooie (en vooral lange) klacht naar de vereniging over de fokster in kwestie...

Anywayz: de eigenaresse van de dekkater die we op het oog hebben heeft iig een erg goeie naam en het is ook een erg mooie kater. Haar probleem zat hem er dus in dat als dadelijk die kittens maar 1 nier hebben (en Gina dus PKD positief blijkt te zijn) dan staat háár naam nog steeds op de stamboom. Erg gemakkelijk om te zeggen: de kater is PKD positief, niet onze poes...

Nu hebben we dus besloten om Gina toch te laten dekken. We houden de kittens, mits ze naar kennissen/vrienden gaan (die kennen het verhaal en fokken er toch niet mee), tot ze 6 tot 10 maanden oud zijn. Dan laten we ze testen op het aantal nieren. De kittens met 2 nieren kunnen weg (we willen er 1 of 2 van houden als ze PKD negatief zouden zijn) met een verkoopcontract waarin duidelijk staat dat de kittens óf getest worden (evt. op onze kosten) of gecastreerd. En die met 1 nier, tja, die geven we weg aan kennissen en vrienden. Ze hebben wel een stamboom, maar zijn in feite waardeloos omdat ze niet bruikbaar zijn voor de fok. Tis natuurlijk niet te hopen dat dat gebeurd, maar er blijft een kans van 50% bestaan natuurlijk!

Nou is het mooiste van het hele verhaal... De eigenaresse van de dekkater is bereidt hem te laten dekken! Joechei! Ik heb liever een betrouwbare kater (ook wat kattenaids en leukemie betreft) dan eentje van Marktplaats! En aangezien de eigenaresse van Bherto (de kater) mij zal moeten helpen met dat verkoopcontract... Lachen

Ik ga dus 99% zeker morgen naar Amsterdam (even op en neer vanuit Roermond Haha!).

Beetje wazig verhaal denk ik, maar ik ben zoooooo blij! OK dan!

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:00

Hé, dat klinkt leuk! Wat voor kleur heeft jouw pers? Mijn zus heeft eens een rood katertje gehad ( heeft ze wel laten castreren). Hardstikke lief beestje, dus ik zou er ook wel voor voelen als je een leuk nestje hebt. Wel dan graag een poes, die ik net als onze andere poezen laat steriliseren. Ik heb nu nog een rode poes, gesteriliseerd, de andere twee zijn vorig jaar op 17-jarige leeftijd en dit jaar op 18-jarige leeftijd ingeslapen. Dus mijn rode poes is nu alleen, vermaakt zich wel, maar een jonkie erbij is voor mijn man erg leuk, die is door ziekte de hele dag thuis. Dus als het allemaal bij je lukt, kan je eventueel bij ons een poesje kwijt!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 23:21

So he, Anna Paulowna... Woont familie van mijn vriend!

Ik zal tzt wel contact met je opnemen, we willen er (indien 2 nieren) zelf 1 of 2 houden om mee verder te fokken en een vriendin van me heeft er al eentje geclaimt, hahaha Lachen Maar ik geef wel een seintje over een jaartje Lachen

Gina is een langharige Pers, blue creme tortie tabby point. Jawel *LOL* Gewoon wit met grijze staart, oortjes, pootjes en neus dus... Roze neusje, aftekening boven het neusje. Ze wordt nu gekruist met golden shaden point. Ook wit/grijs (mist alleen de tortie/tabby aftekeningen) met een goudachtig randje over de neus.

Heb een paar nestjes van hem geweest die choclate waren (moeders ook blue creme)... Maar Gina draagt die kleur niet in zich als het goed is... Dus dat moeten haast wel blue cremepjes of golden shadeds worden...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:37

Wat leuk,joh.Ik heb een witte pers (zie profiel).Ik heb er ook aan gedacht haar een keer te laten dekken.Ik weet nog niet of ik dat doe,hoor.

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:47

Voor mij zou het niet echt uitmaken, 1 of 2 nieren, zolang ze verder gezond is... De kleur klinkt erg leuk, we hebben een gewone cyperse gehad, nogal afstandelijk, en een egaal grijze poes, die superaanhankelijk was. Die miste de ondervacht en zag er daardoor vaak wat onverzorgd uit, had het wat sneller koud en dan stonden haar haren overeind. Dat was een superlieve kat, die altijd bij Marc op zijn rolstoel op schoot kwam zitten en die missen we nog dagelijks. De rode die we nog hebben is wat afstandelijker, voor mij valt het mee, maar voor anderen... Als er vreemden komen, zit ze meteen boven, lekker veilig. Maar een jong erbij, zeker als dat volgend jaar pas is, zou voor Marc ook wel erg leuk zijn, die groeit op met de rolstoel en zal er daardoor ook minder bang voor zijn. Ik wacht het rustig af en als het zover is en je hebt er eentje over.... Dan houd ik me aanbevolen!