Kopen of laten staan!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Kopen of laten staan!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 23:18

Wat nou als je een leuke Quarter ziet staan, die laat je keuren en wat blijkt hij / zij is in principe goed maar wel met een aantekening op de voorbenen: Hij / zij loopt gevoelig op de harde bodem. het paardje is pas 2 jaar (eigenlijk 2,5 jaar) en er is nog nooit iets mee gedaan.
Wat zouden jullie doen:
1. Foto's maken van de voorbenen
2. ach zegt niets, loopt hij/zij wel doorheen (jongheid/groeipijn)
3. laten staan

Ben erg benieuwd hoe jullie hierop zouden reageren, graag jullie reaktie!!!!

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:26

ik zou foto´s maken is daar niks op te vinden en de buigproeven komt hij doorheen dan zou ik hem kopen en een ijzer er voor onder slaan, waarschijnlijk heeft hij dan een dunne zool.

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:34

Als je het paardje echt de moeite waard vind en je denkt dat je spijt krijgt als je het niet probeert gewoon foto's laten maken,
als je zoiets hebt van ach ja, dan een ander gewoon laten staan..
Het is net hoe sterk jouw gevoel over dit paardje is.
Maar ik zou nooit risico lopen!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:45

Toen ik voor een paard ging kijken, kreeg ik dus (ongeveer) hetzelfde probleem. Bij de klinische keuring bleek dat ze onregelmatig liep op het harde en na even zoeken constateerde de veearts een spierscheur (linksachter). Ze moest 6 weken rust hebben. Ik wilde het paard niet zomaar 'opgeven' dus we hebben 6 weken gewacht. Dus na die 6 weken weer de veearts erbij: liep ze ineens rechtsvoor kreupel (vrij ernstig). Toen hebben we er een punt achter gezet.
Als je het echt een leuk paard vindt, die je niet zomaar aan je neus voorbij wilt laten gaan, zou ik zeker foto's laten maken. Wel zou ik met de eigenaar overleggen over de kosten (dat jullie de kosten bijv. delen). Het is vooral belangrijk dat je realistisch blijft; ook al is het een superpaard, het moet natuurlijk ook supergezond zijn! Misschien valt het uiteindelijk reuze mee. Maar ik zou het in ieder geval niet zó kopen...
Succes verder! Lachen
Laatst bijgewerkt door Toekie op 30-07-03 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:47

ik zou foto's sowieso laten maken voordat je m koopt. Mocht er iets uitkomen wat toch chronisch blijkt of iets wat je later met rijden toch vaak tegen zult komen dan zou ik het paardje laten staan en voor een ander quartertje kijken. Vind het zelf een beetje eng om hem toch te kopen met een aantekening. Maar goed ik heb met mijn laatste paintje alleen maar beenproblemen gehad...op de foto was overigens niks te zien toen en heb de gok gewaagd.. helaas foute gok.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:58

Als het paard een dunne zool heeft is dat niet altijd op te lossen met een ijzertje. Soms zul je met siliconenzooltjes moeten beginnen, en als je daar al mee begint, is de kans aanwezig dat ze nooit zonder zal kunnen. En dat is een behoorlijke extra kostenpost.
Op de foto's bij een tweejarige kun je nog niet veel zeggen.Daar komt dan ook nog bij dat het misschien onder het zadel niet klikt. Bij een gezond paard dat nog nooit bereden is neem je alleen het risico dat het in het zadel niet klikt. Met het verschil dat je het paard in dat geval goed door kunt verkopen.

Maar in dit geval neem je dubbel risico: je weet niet of het een match is als je er eenmaal op gaat rijden, en je hebt het risico dat het niet goed komt, of dat het altijd een probleem blijft, waardoor je het paard ook niet zo makkelijk door kunt verkopen.

Ik zou hem persoonlijk laten staan. Geen handvol maar een landvol. Ook met Quarters.

Je suis Charlie.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 07:54

Als het inderdaad puur een hoefprobleem zou zijn zoals dunne zool, verstoorde witte lijn etc dan kan je dat met een natuurlijke bekapping weer prima in orde maken. Maar ik zou toch wel graag willen weten waar die gevoeligheid vandaan zou kunnen komen. Het beestje kan ook al een hoefbeenkanteling hebben. Of het komt vanuit een ander lichaamsdeel oid. Probeer toch even je verstand te volgen en niet je hart Knipoog

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:18

Ik sluit me aan bij Cassidy... waarom nu al beginnen met een jong diertje waar iets mee is... zoek verder naar een jong (of wat ouder paard) die gewoon 100% naar je zin is... die zijn er echt wel. Als je nu al moet beginnen met sleutelen....Misschien is het wel niks, maar ja, dat weet je niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:38

Ik zou 'm laten staan. Geen hand vol, maar een land vol met leuke paarden.

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:15

Het is heel afhankelijk van wat je er mee wilt gaan doen. Voor af een toe een recreatief ritje zou ik er geen probleem mee hebben. Wil je serieus de wedstrijden in dan zou ik het niet doen.

Kijk goed naar de stand van de benen, hier kun je soms de oorzaak van het probleem al zien.

Smartme9
Berichten: 86
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:21

Ik zou wachten en over een paar weken nogmaals keuren. Pas hetzelfde probleem gehad, bleek dat het paard te kort bekapt was... Tja, dan zou ik ook 'gevoelig' zijn. Ik zou wel foto's laten maken!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:58

Ik zou sowieso, geen paardje kopen zonder deze eerst rontgenlochies te laten keuren, je weet echt nooit wat er onder die huid zit in het been, het bespaart je ten eerste een hoop geld, en het belangrijkste een hoop verdriet. Als je een paardje koopt ga je dr vanuit dat ie goed is en dat je er jaren plezier van hebt. Je moet ook goed opletten er zijn in de paardenwereld natuurlijk onwijze veel trucjes om een paard "rad" te laten lopen door ze b.v. buut te geven (verdovende middelen) zodat het paard van je dromen heerlijk loopt tot hij/zij in het nieuwe huis komt en na een paar dgn "raar" begint te lopen. LET GOED OP!!! Er zijn jammergenoeg een heel hoop vervelende mensen in de paardenwereld.

Heel veel succes ermee!!!!!!!

Lenie

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:12

Hoi,

Als het paardje je echt bevalt kun je zeker eerst kijken hoe hij er op de rontgen foto's uitziet. Daar is al veel uit af te leiden. Het kost wel een paar centen maar dan weet je meer. Laat de dierenarts je aan de hand van deze foto's goed informeren. Vertrouw je het dan nog niet, laat hem dan staan. Er komt dan vast wel een ander paardje "voorbij" wat je leuk vind.

Rust zacht mijn lieve Tessa, altijd in mijn hart !
* Smartomatic Docz Com *

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:34

Persoonlijk zal ik verder zoeken maar als je toch besluit foto's te laten maken. Maak dan ook goede afspraken over de kosten hiervan (vooral als hij toch afgekeurd wordt).

Tevens ben ik van mening dat je een hoop informatie uit deze foto's kan halen. Ook al is hij nog maar twee jaar.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:58

Als dit paard je echt helemaal aanstaat, en dan bedoel ik dus echt helemaal, dan zou ik toch 100% zeker foto's laten maken zodat je niet voor onaangename verassingen komt te staan. Als de foto's super blijken moet je er denk ik nog steeds goed over nadenken wat dan de oorzaak is en wat voor financieel en 'gebruiksmatig' plaatje daar aan gaat hangen. En dan is het dus een persoonlijke afweging of je het wel of niet doet. Zijn de foto's niet goed, dan zou ik het paard laten staan.

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 13:08

Hey Mensen,

Bedankt voor jullie advies.
Zal het doorgeven aan de persoon in kwestie, ze zal er zeker wat aan hebben.

Groet
KeBu Arabians,
Mirriam Kellerhuis

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers