miskoop gedaan op marktplaats?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

miskoop gedaan op marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 20:42

op marktplaats stond een maand geleden een advertentie dat iemand een nieuwe cap (2x gedragen) aanbood voor 30 euro. dus gemaild met die mensen dat ik hem wel over wou nemen, geld overgemaakt en ze zouden hem opsturen....na een week niks vernomen dus ene mailtje gestuurd of ie al onderweg was? daar werd niet op gereageerd, dus heb een "iets pittiger"mailtje gestuurd dat ik nou toch echt graag wou dat ie op werd gestuurd.....
kreeg ik een mailtje terug van wat is 30 euro nou en dat ze het druk had met 2 kids en een fulltime baan enzo....nou ja weer vriendelijker terug gemaild dat ik daar begrip voor had (eiegnlijk niet, je bekijkt toch wel 1x in de week je mail en waarom reageerde ze dan wel op het 2e mailtje)
nou ja ze beloofde het morgen op te sturen....
na een week weer een mailtje gestuurd, niks weer van gehoord, ik had eens op bokt gelezen dat je dat geld dan weer binnen een bepaalde tijd terug kan laten storten, dus ik ben naar de rabobank geweest, maar dat schijtn alleen met machtigingen zo te zijn....
nou heb ik wel hun adres (in Leerdam, ik woon in frl) en heb getracht hun telefoonnr. op te zoeken, dat was geheim, maar ik heb wel het nr. van de buren gebeld of zijn het tel nr. voor me hadden. de buuurf vertelde dat ze op vakantie waren....
heb nu een mailtje gestuurd dat ik van de buurv gehoord had dat ze op vakantie was en of ze de cap alsnog wil opsturen, en verteld dat ik hem ook op kan komen halen omdat mijn vader binnenkort in de buurt van leerdam moet zijn, maar dat dat omrijden was en ik liever had dat ze hem opstuurde....
nou ja ik zal mn geld wel kwijt zijn, maar ik zal er alles aan doen om het voor elkaar te krijgen, hihi *LOL* ( of grrrrrrr Boos! )
heeft iemand van bokt misschien ook slechte ervaringen met deze mensen uit leerdam? PB me dan aub....

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:49

ik denk niet dat het echt speciaal die mensen uit leerdam zijn die iedereen bedriegen. En nouja het kan zijn dat ze het wel druk hebben... Maja je had eigenlijk je geld iets later moeten opsturen Knipoog

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:59

Gelukkig heb ik nog nooit problemen met het verzenden enz van gekochte spullen op marktplaats, voor jou is dit natuurlijk heel erg vervelend! Ik hoop maar voor je dat je de cap alsnog krijgt!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 21:05

nee ik heb zelf ook heel vaak dingen gekocht en verkocht, dat ging altijd hartstikke goed! daarom baal ik nu....
maar ja het is toch wel normaal dat je betaald voor je wat opgetsuurd krijgt?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 21:05

ik koop vanaf nu alleen nog maar onder rembours, ook al is dat duurder...

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:27

dat is echt vervelend dat je je spul niet krijgt waar jij eerlijk voor betaald hebt
hopen dat het nog goed komt

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:44

missnynke schreef:
ik koop vanaf nu alleen nog maar onder rembours, ook al is dat duurder...


Klinkt misschien stom maar kan je hier uit leg over geven?
Ik ga namelijk een deken kopen via markt plaats voor 37,50 e.
Nou is dat niet zo heel veel geld maar ik vind het toch een beetje eng.
Kan het dan op een 'veiligere' manier?

Groetjes Diana

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:50

odje"]
[quote="missnynke schreef:
ik koop vanaf nu alleen nog maar onder rembours, ook al is dat duurder...


Klinkt misschien stom maar kan je hier uit leg over geven?
Ik ga namelijk een deken kopen via markt plaats voor 37,50 e.
Nou is dat niet zo heel veel geld maar ik vind het toch een beetje eng.
Kan het dan op een 'veiligere' manier?

Groetjes Diana
[/quote]

Onder rembours : zij brengen het naar het postkantoor, betalen ik geloof 12 euro verzendkosten en jij betaald aan de postbode de afgesproken prijs. Vaak is dat dus de vraagprijs inclusief die 12 euro rembours. Het is wel wat meer maar jij bent sowieso niet je geld kwijt. Wel even aan de postbode vragen of je het mag zien (als ie aardig is doet ie dat wel). En als het niet is wat je hebt afgesproken laat het hem dan weer mee terug nemen!! (zonder dat je betaald hebt natuurlijk!)
Succes OK dan!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:59

en betaald de postbode dan al het geld weer aan dat meisje?
min die 12 euro.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:05

ja de postbode zelf denk ik niet ,
maar de ptt stort het bedrag dan op de rekening!

Bij mij is het tot nu toe altijd goed gegaan!! heb zelf ook al heel wat gekocht en verkocht via internet, en dat ging altijd goed!

Ik hoop voor je dat je de cap nog terug krijgt!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:44

PB me het adres eens Haha! Ik kom regelmatig in Leerdam, dus als ik een bezoekje moet brengen? Dan stuur ik het wel weer verder naar je door. Leuk iets om even mee te 'dreigen' *LOL*

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:10

Je kunt ook bij de bank binnen een bepaalde tijd, ik dacht een maand, een betaling ongedaan maken. in principe kun je dus gewoon tegen je bank zeggen: boek het geld terug. Als je op tijd bent, tenminste.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:12

Je kunt een e-mail sturen en daarin vermelden dat er aangifte wordt gedaan bij de politie als de cap niet op zeer korte termijn wordt opgestuurd en ontvangen. En dit ook daadwerkelijk doen als je de cap niet krijgt. Er is geen enkel excuus voor om even naar het postkantoor te gaan en iets op te sturen. Al helemaal niet als er al betaald voor is.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:18

Helemaal mee eens: in een half uurtje ben je naar het postkantoor en weer terug, en dan doe je er nog lang over *LOL*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:21

precies, haal van alles uit de kast om ze het lastig te maken, binnen de grenzen van de wet natuurlijk... Schijnheilig

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:23

Ik maak pas geld over als ik een telefoonnummer en een adres heb. Dat check ik dan op www.detelefoongids.nl, of dat klopt. Googlen wil ook nog wel eens helpen, als ze daar niet in staan.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:26

ikke schreef:
Je kunt ook bij de bank binnen een bepaalde tijd, ik dacht een maand, een betaling ongedaan maken. in principe kun je dus gewoon tegen je bank zeggen: boek het geld terug. Als je op tijd bent, tenminste.

NEEHEE!
Dat kan dus NIET, alleen met automatische incasso. *zucht* Hoe komt het toch dat iedereen dat denkt? Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:30

batje"]
[quote="ikke schreef:
Je kunt ook bij de bank binnen een bepaalde tijd, ik dacht een maand, een betaling ongedaan maken. in principe kun je dus gewoon tegen je bank zeggen: boek het geld terug. Als je op tijd bent, tenminste.

NEEHEE!
Dat kan dus NIET, alleen met automatische incasso. *zucht* Hoe komt het toch dat iedereen dat denkt? Knipoog
[/quote]

Idd, dat snap ik ook niet. Dat zou een mooie boel worden. Oké het pakketje is verstuurd, ik haal m'n geld weer terug. DAT KAN DUS NIET!

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:37

Sting schreef:
Helemaal mee eens: in een half uurtje ben je naar het postkantoor en weer terug, en dan doe je er nog lang over *LOL*


Inderdaad, ik woon 5 minuten van Leerdam vandaan.
En het postkantoor daar is heel makkelijk bereikbaar!!!

wpooh

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:08

Tessebes schreef:
Ik maak pas geld over als ik een telefoonnummer en een adres heb. Dat check ik dan op www.detelefoongids.nl, of dat klopt. Googlen wil ook nog wel eens helpen, als ze daar niet in staan.


Hoe werkt dat zoeken dan bij google?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:16

Ik blijf Marktplaats een waardeloos systeem vinden. Overigens kun je Marktplaats een mailtje sturen met je bevindingen, hun zorgen er dan voor dat de persoon in kwestie niets meer kan plaatsen.

Geef mij Ebay maar. Met hun systeem van 'feedbacks' kun je tenminste zien of een verkoper zich netjes aan de afspraken houd, hoeveel hij verkoopt etc.
Voorbeeld:
http://cgi2.ebay.nl/aw-cgi/eBayISAPI.dl ... =hsmid9251
Overigens geldt dit ook voor een koper. Dus de verkoper kan zien of een bieder (potentionele koper) betrouwbaar is qua betaling.
Het is jammer dat Ebay.nl helemaal NIKS is op paardengebied Huilen
Ik wou dat Bart EA in iets dergelijks ging omtoveren Schijnheilig

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 14:28

Tessebes: ze hebben een geheim telefoonnr. ik heb wel hun adres en het telefoonr. van de buren....
ikke: dat dacht ik dus ook maar dat is dus niet zo (heb het al geprobeerd bij de rabobank, het geldt alleen voor als je iemand machtigd dat geld af te schrijven.....
haha bedankt voor alle reakties, vooral degenen die vlakbij leertdam wonen en aanbieden te helpen, ik zal het nog evenwachten, ga misschien zelf langs met mn pa die topch regfelmatig naar duindigt gaat (da's toch niet zo ver daar vandaan?)

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:41


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:21

Wat gek dat ze dat geld niet terug kunnen boeken tenminste..

Toevallig net een gevalletje gehad ik had geld overgemaakt naar iemand hier op bokt, maar na een week stond het geld nóg niet bij haar op d';r rekening, maar bij mij was het er al meteen af, ze had per ongeluk een typfoutje in d'r rek. nummer gemaakt!
Dus wij de postbank gebeld meteen.

Hun gaan nu een brief sturen naar de mensen naar wie ik het per ongeluk heb overgemaakt, of zij het geld terug willen storten, doen zij dit niet, dan krijgen ze nog een brief dat als ze het nu nog niet doen ze het adres van hun aan mij doorgeven, zodat ik ze persoonlijk kan spreken zeg maar.
Maar volgens de mevrouw aan de telefoon word het geld in de meeste gevallen met de eerste brief al terug gestort.

Gelukkig maar! Want het was wel 40 euro!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 16:27

ja zon foutje is snel gemaakt met internetbankieren....
ik heb het bij de rabobank gevraagd, die konden het niet terug l;aten storten....