Zijn dressuur ruiterd nou echt zo slecht???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Zijn dressuur ruiterd nou echt zo slecht???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 20:45

Wordt er een beetje moe van er worden zoveel slechten dingen over dressuur ruiters gezegt en waarom?
Alle dressuur ruiters worden ook over 1 kam gehaald en we zouden allemaal de zelfde dingen doen? Verward
Gaat het niet over hoe slecht het is dat Al DIE dressuur ruiters met bandages rijden dan raakt ons paard wel uitgeblust door de trainingen die we geven of dat wij het niet leuk vinden als er continue hindernissen in de bak staan (is bij mij op de manege vaak wel het geval omdat de springruiters het te veel moeite vinden om het even op 1 hoop in het midden van de bak te leggen).
En even over die hindernissen als er 1 hindernis zou staan geen probleem maar onze binnenbakken zijn niet zo groot en in 1 zijn vaak manege lessen en in die andere kan je dan dus niet meer normaal rijden als er 5 hindernissen staan en dan ook nog op de hoefslag.
En NEE niet alle springruiters doen het er zijn er ook genoeg die het wel normaal vinden OK dan!
Maar goed ik moest dit even kwijt want ik werdt er echt even niet goed van Huilen [/u]


dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:12

Nou vraag deze vraag niet aan mij.
-waarom zou je je paard steeds maar weer vooruit ''schoppen'' als die al loopt?
-waarom zou je een paard met hulpmiddelen naar benenden ''trekken'' omdat je hezelf (nog) niet kan
En ga zo door.
En jah nu krijg ik weer veel mensen op mijn dak maar ik zeg het vast dit is mijn mening!

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:19

ik denk dat dat gewoon met de hokjesgeest van de meeste mensen (incl mijzelf Haha! ) te maken heeft. Het is makkelijker om iemand te beoordelen in een groep waar je hem in plaatst dan ieder persoon als afzonderlijk individu te beoordelen.

en ik denk dat praktisch iedereen zich er schuldig aan maakt .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:28

Beetje relativeren. De groep ruiters die "dressuur" rijdt is gewoon het grootst van de sportdisciplines, dus krijg je daar ook de meeste opmerkingen over.
Gewoon naast je neerleggen en doorgaan met het goede werk


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 21:55

dola schreef:
Nou vraag deze vraag niet aan mij.
-waarom zou je je paard steeds maar weer vooruit ''schoppen'' als die al loopt?
-waarom zou je een paard met hulpmiddelen naar benenden ''trekken'' omdat je hezelf (nog) niet kan
En ga zo door.
En jah nu krijg ik weer veel mensen op mijn dak maar ik zeg het vast dit is mijn mening!


Hier snap ik dus niks van Verward
Bedoel je met die punten dat een dressuur ruiter dat doet...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:56

iedereen maakt zich schuldig aan het hokjes syndroom. Als iemand in een hokje zit kunnen mensen het nu eenmaal makkelijker behappen. Wat dat betreft moet je je daar niet teveel van aantrekken. Daarbij, als je anders bent dan anderen, wordt dat best gezien Lachen

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:06

Ohh, niet alleen de dresuurruiters krijgen opmerkingen hoor... Springen is zielig, want bij de landing hebben de benen het heel zwaar, en waarom zou je ze over een hindernis laten springen. Mennen is ook niet goed, en zelfs op vrijheidsdressuur hebben mensen vanalles aan te merken.
Oftewel: het is gewoon nooit goed. Rolleyes Als je je van alle mensen die commentaar hebben op de dingen die je met je paard doet wat aan moet trekken kan je beter maar niks meer doen.
Laatst bijgewerkt door Lepeltje op 30-07-03 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:23

Roxxie"]
[quote="dola schreef:
Nou vraag deze vraag niet aan mij.
-waarom zou je je paard steeds maar weer vooruit ''schoppen'' als die al loopt?
-waarom zou je een paard met hulpmiddelen naar benenden ''trekken'' omdat je hezelf (nog) niet kan
En ga zo door.
En jah nu krijg ik weer veel mensen op mijn dak maar ik zeg het vast dit is mijn mening!


Hier snap ik dus niks van Verward
Bedoel je met die punten dat een dressuur ruiter dat doet...
[/quote]

Ik in ieder geval wel. Het gros van de dressuurmiepjes die ik ken is niet om aan te zien. Het rukt, pluk en sjort om hem naar "beneden"te rijden, het schopt en slaat om er dan vervolgens weer wat snelheid in te krijgen en vervolgens zijn ze hoogst beledigd als ze eens een jury treffen die het doorziet en het genadeloos afstraft (helaas zijn die er ook niet zoveel).
Hou me te goede, ik mag graag naar mooie dressuur kijken. Er staat een vrouw bij ons op stal, dat is echt een genot om naar te kijken. Ik heb eens een discussie van drie kwartier met haar gehad over wat ik zag en of dat was wat zij voelde en als zij iets voelde of ik dat dan ook zo zag, ja dus. Geweldig, zoiets, zeker als het paardje er ondertussen ook steeds beter onder gaat lopen, daar kan ik dus uren naar kijken.
Ik weet ook dat er hier mensen zijn die dat kunnen maar helaas zijn er ook die het wel pretenderen, maar er in de praktijk geen barst van terecht brengen. En nee, ik ga geen namen noemen!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

prompter

Berichten: 10915
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:30

Ik heb meer moeite met de wannabe-dressuurruiters, die als een gek alle spullen kopen die "in" zijn en waardoor ze er professioneel uit moeten zien, maar ondertussen voor geen meter kunnen rijden, en nooit eens buiten de bak rijden want "dan kunnen ze hem niet houden".

Met de échte dressuurruiters heb ik geen problemen, daar heb ik alleen maar bewondering voor

Extremely rare and Beyond Compare

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 22:33

ikke"]
[quote="Roxxie"][quote="dola schreef:
Nou vraag deze vraag niet aan mij.
-waarom zou je je paard steeds maar weer vooruit ''schoppen'' als die al loopt?
-waarom zou je een paard met hulpmiddelen naar benenden ''trekken'' omdat je hezelf (nog) niet kan
En ga zo door.
En jah nu krijg ik weer veel mensen op mijn dak maar ik zeg het vast dit is mijn mening!


Hier snap ik dus niks van Verward
Bedoel je met die punten dat een dressuur ruiter dat doet...
[/quote]

Ik in ieder geval wel. Het gros van de dressuurmiepjes die ik ken is niet om aan te zien. Het rukt, pluk en sjort om hem naar "beneden"te rijden, het schopt en slaat om er dan vervolgens weer wat snelheid in te krijgen en vervolgens zijn ze hoogst beledigd als ze eens een jury treffen die het doorziet en het genadeloos afstraft (helaas zijn die er ook niet zoveel).
Hou me te goede, ik mag graag naar mooie dressuur kijken. Er staat een vrouw bij ons op stal, dat is echt een genot om naar te kijken. Ik heb eens een discussie van drie kwartier met haar gehad over wat ik zag en of dat was wat zij voelde en als zij iets voelde of ik dat dan ook zo zag, ja dus. Geweldig, zoiets, zeker als het paardje er ondertussen ook steeds beter onder gaat lopen, daar kan ik dus uren naar kijken.
Ik weet ook dat er hier mensen zijn die dat kunnen maar helaas zijn er ook die het wel pretenderen, maar er in de praktijk geen barst van terecht brengen. En nee, ik ga geen namen noemen!
[/quote]

Hier ben ik het inderdaad helemaal mee eens en ook met het hier bovenstaande berichtje.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:37

tja je hebt dressuuruiters en dressuuruiters.... net zoals je springruiters en springruiters hebt Lachen
ik heb geen moeite met welke tak van de paardensport dan ook, zolangt het maar met RESPECT voor je paard gebeurd.. dus niet naar beneden sjorren, in de krul trekken voor het plaatje enz.... daar heb ik een hekel aan!
maar als het met respect naar het paard gebeurd heb ik er geen moeite mee..

enne dola denk om je hart meis Knipoog

Dag lieve mama...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:49

Ik ben een dressuurtrut en ik ben er trots op Tong uitsteken

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:50

Zep schreef:
Ik ben een dressuurtrut en ik ben er trots op Tong uitsteken


*LOL*

Dag lieve mama...

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:58

promptertje schreef:
Ik heb meer moeite met de wannabe-dressuurruiters, die als een gek alle spullen kopen die "in" zijn en waardoor ze er professioneel uit moeten zien, maar ondertussen voor geen meter kunnen rijden, en nooit eens buiten de bak rijden want "dan kunnen ze hem niet houden".

Met de échte dressuurruiters heb ik geen problemen, daar heb ik alleen maar bewondering voor


Mee eens. Over die wanabe's kan ik nog wel een blik opentrekken, ik zal het niet doen
Met een Fjord bij de paarden starten, dat is lef hebben, zeker als dan ook af en toe met een oranje lint thuis komt OK dan!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:10

dola schreef:
Nou vraag deze vraag niet aan mij.
-waarom zou je je paard steeds maar weer vooruit ''schoppen'' als die al loopt?
-waarom zou je een paard met hulpmiddelen naar benenden ''trekken'' omdat je hezelf (nog) niet kan
En ga zo door.
En jah nu krijg ik weer veel mensen op mijn dak maar ik zeg het vast dit is mijn mening!


Volgens mij is de kunst bij het echte dressuur gebeuren om dit juist NIET te doen.
Als mijn been ook maar 1 keer te veel uitschiet bij het rijden wordt ik gewoon afgestraft door mijn instructrice.

Verder vint ik dit vrij makkelijk genomen.
Ik hoop zelf ook ooit met mijn haffie dressuur te gaan doen.
Maar heb op zekers geen hulpmiddelen nodig om mijn paard lekker ontspannen te laten lopen (en het kan me al geen bal schelen of dat naar beneden is of naar boven)
Als ze het doet geweldig, doet ze het niet zullen we er alletwee iets meer ons best voor moeten doen (meestal ik, ik geef het toe Haha! )

Ik vindt het vrij rechtlijnig om te zeggen dat alle dressuur ruiters of ruiters met dressuur dromen dat doen.
Natuurlijk zijn ze er wel!!
Maar die zullen ook onder de springers en de recreatieruiters zitten hoor.
MIsschine dat het iets minder opvalt maar als je rond gaat kijken...oeioei.
En dan heb je nog de recreatieruiters die het gewoon heel mooi vinden maar geen les erbij krijgen.
Dat is immers niet nodig als je alleen maar voor de lol rijdt.
Die kunnen er ook wat van hoor, zagen, trekken en schoppen, want zo hoort dat toch?

Dus als *hopelijk* toekomstig dressuurtrutje wil ik gewoon een paard waarbij ik 1 keer aangeef in welk tempo we gaan zitten en dan gewoon met mijn simpele hoofdstel en zonder poespas lekker rijden.
En als dat naar beneden is krijgt ze gewoon een knuffel Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 07:49

ach ja ik ben een echte 'dressuurmuts' vinsdt dressuur echt het leukste van heel de paardensport, maar ja ik heb ook gesprongen met mn pony, een keer aan een jacht meegedaan en rij veel buiten!
en deze winter wil ik met mn dressuurknol ook gaan springen, en dan van t voorjaar hoop ik ook Z1 dressuur te starten, en daarnaast wil ik dan officeel gaan springen

dus ik voel me niet aan gesproken als het over dressuurruiters gaat die niet kunnen sturen Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:06

ikke"]
[quote="promptertje schreef:
Ik heb meer moeite met de wannabe-dressuurruiters, die als een gek alle spullen kopen die "in" zijn en waardoor ze er professioneel uit moeten zien, maar ondertussen voor geen meter kunnen rijden, en nooit eens buiten de bak rijden want "dan kunnen ze hem niet houden".

Met de échte dressuurruiters heb ik geen problemen, daar heb ik alleen maar bewondering voor


Mee eens. Over die wanabe's kan ik nog wel een blik opentrekken, ik zal het niet doen
Met een Fjord bij de paarden starten, dat is lef hebben, zeker als dan ook af en toe met een oranje lint thuis komt OK dan!
[/quote]


Jaha, en als je dan geen oranje lint hebt kun je zeggen dat de jury aan rassendiscriminatie doet...

Wat is dit nou weer voor zinloze opmerking???

Ik ben ook een wannabee, doe enorm mijn best om een beetje leuk rond te sturen, en de ene keer lukt het wel, en de andere keer niet. Ik moet het gewoon nog leren, dus dan trek je wel eens te hard, en schop je wel eens verkeerd. Wat is daar mis mee? Als we alles in 1 keer helemaal perfect kunnen is de lol er ook een beetje af he? Of niet?
De schimmel maakt het niet uit hoor, die blijft naar me hinniken als ik aankom in de stal, en als we rondjes hobbelen heeft ie z'n oren blijd naar voren.

Lekkere dingen worden er over mensen gezegd in dit topic.... Je pikt er zo uit wie zichzelf geweldig vind....

Ehmja??

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:15

ik ben een typische recreatie ruiter Haha!
maar rijd af en toe ook wel in de bak!
nou reed ik gister in de bak en een meisje die reed ook in de bak en de pony waar ze op reed wou niet aan de teugel, gaf ze haar een tik met de zweep, ze rijd anders altijd buiten en er is al 2 maand niet meer in de bak gereden...
ik vind verder dressuurruiters niet erg!
ze moeten er ook zijn...
en tsja ik sjor ook wel eens in radijs z'n mond maar dat is gewoon al voor het zandpad omdat ik haar anders gewoonwqeg niet kan houden, en als ik haar tegen een boom aan stuur staat ze opeens stil en donder ik er voorover af dus dat is ook geen optie...

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:17

Nuv"]
[quote="ikke"][quote="promptertje schreef:
Ik heb meer moeite met de wannabe-dressuurruiters, die als een gek alle spullen kopen die "in" zijn en waardoor ze er professioneel uit moeten zien, maar ondertussen voor geen meter kunnen rijden, en nooit eens buiten de bak rijden want "dan kunnen ze hem niet houden".

Met de échte dressuurruiters heb ik geen problemen, daar heb ik alleen maar bewondering voor


Mee eens. Over die wanabe's kan ik nog wel een blik opentrekken, ik zal het niet doen
Met een Fjord bij de paarden starten, dat is lef hebben, zeker als dan ook af en toe met een oranje lint thuis komt OK dan!
[/quote]


Jaha, en als je dan geen oranje lint hebt kun je zeggen dat de jury aan rassendiscriminatie doet...

Wat is dit nou weer voor zinloze opmerking???

Ik ben ook een wannabee, doe enorm mijn best om een beetje leuk rond te sturen, en de ene keer lukt het wel, en de andere keer niet. Ik moet het gewoon nog leren, dus dan trek je wel eens te hard, en schop je wel eens verkeerd. Wat is daar mis mee? Als we alles in 1 keer helemaal perfect kunnen is de lol er ook een beetje af he? Of niet?
De schimmel maakt het niet uit hoor, die blijft naar me hinniken als ik aankom in de stal, en als we rondjes hobbelen heeft ie z'n oren blijd naar voren.

Lekkere dingen worden er over mensen gezegd in dit topic.... Je pikt er zo uit wie zichzelf geweldig vind....
[/quote]

Mee eens, Nuv! En niets aan toe te voegen ook.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:32

Het is gewoon heel makkelijk om kritiek te hebben op anderen.
Als mensen eerst eens naar zichzelf zouden kijken, zou de wereld er heel anders uit zien. Maar goed, dat is mijn mening.

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:51

ikke"]
[quote="Roxxie"][quote="dola schreef:
Nou vraag deze vraag niet aan mij.
-waarom zou je je paard steeds maar weer vooruit ''schoppen'' als die al loopt?
-waarom zou je een paard met hulpmiddelen naar benenden ''trekken'' omdat je hezelf (nog) niet kan
En ga zo door.
En jah nu krijg ik weer veel mensen op mijn dak maar ik zeg het vast dit is mijn mening!


Hier snap ik dus niks van Verward
Bedoel je met die punten dat een dressuur ruiter dat doet...
[/quote]

Ik in ieder geval wel. Het gros van de dressuurmiepjes die ik ken is niet om aan te zien. Het rukt, pluk en sjort om hem naar "beneden"te rijden, het schopt en slaat om er dan vervolgens weer wat snelheid in te krijgen en vervolgens zijn ze hoogst beledigd als ze eens een jury treffen die het doorziet en het genadeloos afstraft (helaas zijn die er ook niet zoveel).
Hou me te goede, ik mag graag naar mooie dressuur kijken. Er staat een vrouw bij ons op stal, dat is echt een genot om naar te kijken. Ik heb eens een discussie van drie kwartier met haar gehad over wat ik zag en of dat was wat zij voelde en als zij iets voelde of ik dat dan ook zo zag, ja dus. Geweldig, zoiets, zeker als het paardje er ondertussen ook steeds beter onder gaat lopen, daar kan ik dus uren naar kijken.
Ik weet ook dat er hier mensen zijn die dat kunnen maar helaas zijn er ook die het wel pretenderen, maar er in de praktijk geen barst van terecht brengen. En nee, ik ga geen namen noemen!
[/quote]
Citaat:
Verward
Laatst bijgewerkt door Grani op 31-07-03 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:10

de meeste springruiters rijden hun paard meer dressuurmatig dan dat ze springen. aangezien dat voor het springen net zo belangrijk is. de meeste springruiters bij ons op stal springen 1 keer in de week. de rest maken ze buitenritten en oefenen dressuur, dus... ik ben dressuurprikker in hun ogen maar ik heb hetzelfde schema als hen dat is erg grappig. ik spring 1 keer in de week, rij buiten en oefen dressuur....

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:13

Noem ons die naam van die vrouw bij jouw op stal. ehh grapje, maar wat betreft de dressuurmiepjes: je ziet toch op allerlei andere disciplines dat de paarden "aangepakt " worden. Ook in de western sport-spring en wat dacht je van het paardenrennen. Bij slijtageverschijnselen is het opruimen geblazen, het zijn allemaal "wereldjes" op zich. Die zgn "miepjes" komen we ook regelmatig in het bos en op de heide tegen, maar er zijn ook een behoorlijk aantal "desperado's" die er ook wat van kunnen hoor. Veel gehoord: "de ruiter is net zo goed als zijn paard"! Jaja, in het circus misschien.....draai maar om en plaats voor "ïs" wordt.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:52

ik ben een typische recreatieruiter en als ik dan al eens in de bak rij, krijg ik van iedereen commentaar: hij loopt niet aan de teugel, de achterhand is er niet onder enz. Dat hoeft voor mij ook helemaal niet, de bak is een noodoplossing, als ik weinig tijd heb, of iets wil uitproberen, of op iemand wacht. Ik probeer 1 keer per week iets dressurigs te doen, maar als mijn paard alleen al het idee krijgt dat het gaat gebeuren, wordt ie al sjaggo.........

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:03

da's dan erg!
m'n paard gaat even graag op buitenrit als een uurtje trainen.

dat moet je bereiken ! als je paard zegt: ohh nee, de bak, da's weer dressuur, bah.
dan zit het ruitertje fout hoor!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Lalladidoo, rien10, savieralover, Slmt9, SusanH, Tijn8 en 77 bezoekers