fruitdag/fruitdieet

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

fruitdag/fruitdieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 13:49

Wie weet hoe het fruitdieet of een fruitdag gaat.
Hoeveel fruit je mag eten en welk.

Ik wil volgende maand een wedstrijd gaan rijden en kom door het vele BBQ en op stal niet meer in mijn leren rijlaarzen. Boos!


Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:40

hmm ik geloof dat dat iets van een druivenkuur is ofzo?? Op gezondheidsplein.nl niets te vinden over fruitvasten??

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:48

hmm niet om het een of ander maar je slaat niet zo heel veel vet op in je kuiten.
Je zal ongetwijfeld in gewicht afnemen, maar het is verre van een gezonde methode om gewicht te verliezen.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:50

sjakie schreef:
Je zal ongetwijfeld in gewicht afnemen, maar het is verre van een gezonde methode om gewicht te verliezen.

Is dat zo? Ik dacht altijd dat een fruitdagje erg goed voor je was..
Ik doe er alleen wel 's ochtends 2 bruine boterhammen (met banaan Tong uitsteken ) bij voor de vezelen en het bodempje..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:53

nee je lijf heeft dagelijks voedingsstoffen nodig (voldoende) om te kunnen functioneren. een fruitdag is verre van volwaardig. fruit is een heel gezond product, maar op alleen fruit kun je niet goed functioneren. ookal lijkt het wel zo.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:54

sjakie schreef:
nee je lijf heeft dagelijks voedingsstoffen nodig (voldoende) om te kunnen functioneren. een fruitdag is verre van volwaardig. fruit is een heel gezond product, maar op alleen fruit kun je niet goed functioneren. ookal lijkt het wel zo.

Jammer, vond het wel lekker Lachen

Weer wat geleerd..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 16:34

sjakie schreef:
hmm niet om het een of ander maar je slaat niet zo heel veel vet op in je kuiten.
Je zal ongetwijfeld in gewicht afnemen, maar het is verre van een gezonde methode om gewicht te verliezen.


ik dacht dus ook dat het een gezonde methode was. Bloos

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:01

whahahaha dat komt er nou van al die BBQ's Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:22

Is opzich toch ook wel logisch dat je daar niet op kan leven.
Je hebt eiwitten nodig koolhydraten etc.
En dat zit niet allemaal in fruit.

Fruit is goed omdat er vitamines in zitten

22 Januari verwachten we ons kleintje

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:45

Ach, wat een onzin!
Ik denk dat overgewicht heel wat ongezonder is dan af en toe een fruitdagje om je gewicht op peil te houden.

Je kunt ook te ver doorslaan hoor, qua voeding. Nederlanders zijn niet voor niets zo enorm groot geworden de laatste decennia, dat komt door die fantastische voeding. Een beetje minder voedingsstoffen kan echt geen kwaad.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:12

overgewicht is idd gevaarlijker op lange termijn (net zoals een tekort aan voedingsstoffen) , maar je moet overgewicht niet in de hand werken door dit soort "dieten" te volgen.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:21

voor een kilo erbij of eraf moet je 7000 kilocalorieën meer of minder binnenkrijgen. Lijkt me niet dat je dat even in een dagje gaat doen Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:06

Een fruitdagje op zijn tijd kan geen kwaad. Die ene dag zul je inderdaad veel meer koolhydraten binnenkrijgen dan normaal en (bijna) geen eiwitten. Maar voor een dagje is dit helemaal niet zo erg. Je moet die dag alleen niet als een idioot gaan sporten. Gewoon een uurtje paardrijden kan geen kwaad. Zorg dat je genoeg en verschillende soorten fruit eet. Dit soort dagen kun je natuurlijk alleen doen als je verder gezond bent. Het voordeel is dat je die dag heel veel vitaminen en antioxidanten binnenkrijgt. Zorg er wel voor dat je die dag goed veel drinkt (geen sap met toegevoegd suiker en geen koffie en thee) en dan ben je helemaal gezond bezig.

Om af te vallen is een fruitdagje niet geschikt. Afvallen op korte termijn is nooit aan te raden. Maar ik neem aan dag daar al genoeg over geschreven is.

En inderdaad, de meeste mensen hebben geen vette kuiten. Die dingen bestaan voor een groot deel uit spieren. Sommige mensen hebben aanleg om grote(re) kuiten te krijgen als ze veel fietsen, of kuiten trainen in de sportschool.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:17

in vers fruit zitten praktisch geen koolhydraten. Fruit bevat voornamelijk vocht. door brood en aardappelen/rijst/ pasta weg te laten in de voeding zul je aanzienlijk minder koolhydraten binnenkrijgen. Ook voor 1 dag is dit niet gezond . En absoluut niet aan te raden. Ook niet voor een gewoon uurtje paardrijden. Je zal er niet direct dood aangaan, maar gunstig voor je lichaam is het zeker niet.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:04

Mijn moeder doet op aanraden van de huisarts en homeopaat 1 dag per twee weken een fruitdag. Het is goed voor je darmen en zo. Je word als het ware helemaal schoon van binnen.
Je moet natuurlijk veel verschillende soorten fruit eten. Ook fruit wat je normaal niet zo snel eet, zoals, meloen en mango en zo.

Ook bekend als Kim20!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:00

het ligt eraan wat je schoon van binnen noemt Scheve mond . met een fruitdag is je spijsvertering vele malen minder actief en zal je minder spijsverteringssappen aanmaken. Of het echt gezond is........ kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 09:01

Mijn moeder heeft een afwijking aan haar darmen. Het helpt wel.

Ook bekend als Kim20!

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:33

als je schoon van binnen wilt worden helpt naast al het gewone eten ook gewoon 2-3 liter water drinken op een dag. Je blijft alleen naar de plee aan het galopperen (om in paardentermen te blijven)

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, GoogleAdsense en 17 bezoekers