Wie heeft er evaring met konijnen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:37

Het kan komen door het stof van het hooi of stro.
Het is dan ook beter dit erin te doen als het konijn niet in zijn hok zit (als het daarvan is).

Het kan ook dat hij kou heeft gevat, omdat hij misschien op een tochtige plaats staat.

Het kan ook dat hij verkouden is, meestal hebben ze dan ook een nattig neusje.
Nog een paar dingen die ze dan ook hebben zijn, waterige oogjes, niet glimmende vacht.

Vanaf hier kan ik niet echt oordelen, ff langs de dierenarts, die kan je meer vertellen.

Kleine beestjes zijn altijd erg vatbaar

22 Januari verwachten we ons kleintje


cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:59

Ik ben het helemaal met haagsemeid eens. Heb zelf namelijk ook een hangoor en ze is ook heel lief.(je heb goed gedaan om een hangoor te kopen, ze zijn namelijk het liefs zeggen ze)

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:07

Ga gewoon even langs de dierenarts, is zoiezo altijd handig om dat te doen met een nieuwe aanwinst Lachen . Zo weet je tenminste waar je aan toe bent.
Verder ben ik het wel met de reactie van Haagsemeid eens, alleen wil ik daar nog aan toevoegen dat het wanneer het een ernstige ziekte als Myxomatose blijkt te zijn, je beter ook even de winkel waar je het konijn hebt gekocht kunt waarschuwen, zodat zij hun andere dieren ook nog even extra kunnen controleren.
Veel beterschap iig met je nijn, als ie ziek blijkt te zijn.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:29

Mijn cavia nieste soms ook wel, maar dat kwam als ik het hok net schoon gemaakt had en er nieuw stro en hooi inlag. En dat is soms een beetje stoffig. Maar als je je er zorgen om maakt kun je altijd de DA bellen of er heen gaan. Lachen

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:32

Je kan misschien proberen met zaagsel als ondergrond. Dat kan heel veel schelen want in stro zit meer stof.... Anders heb je bij de dierenspeciaalzaak ook vaak hooi wat minder stof bevat.

Heel veel succes.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:43

In zaagsel zit idd veel stof, houtsnippers zijn wel iets beter, maar let op dat het niet scherp is aan de pootjes.

Wat die vitamine druppels betreft, wat ik uit je tekst kan opvatten heb je ze niet van de DA voorgeschreven gekregen?! Pas op daarmee.... konijnen die teveel verkeerde vitaminen krijgen kunnen last krijgen van hun nieren!!!

Wat dat niesen verder betreft..... 2 maanden afwachten is te lang!! Een konijn dat "ziek" is (als je het kan zien) is vaak al erger ziek dan wij kunnen denken. Wacht niet te lang af, straks is het te laat!!!
Als hij dus idd nogsteeds niest over 2 dagen (ondanks die andere bodembedekking) zou ik zeker eens langs de DA gaan.

Wat je ook nog even kan nakijken is of hij niet te dicht bij een raam staat, of op de tocht of dicht bij een kachel (allemaal dingen waarvan ze ziek worden).

Kijk anders eens op deze site:
http://www.konijnen.nl

Daar kan je aardig wat dingen vinden over konijnen die niesen.

Suc-6


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackClaw, Everest, IASCrawler, Lanoca, ontherun, zivazoef en 39 bezoekers