Paard in Almere stallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jojanneke
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-07-03

Paard in Almere stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 23:37

Binnenkort ga ik verhuizen naar Almere en natuurlijk moet ook mijn pony mee!

Weet iemand een pensionstal of privéstal met bak (hoeft geen binnenbak te zijn, buitenbak met goede bodem is ook prima), weidegang voor enkele uren per dag, toezicht, meerdere voerbeurten, etc.
Hoeft niet superdeluxe te zijn maar wel " professioneel", geen stal bij de boer.

Ik heb al contact gehad met Lies Beuker, Pampeshout en Rijvereniging Almere, maar deze zitten allemaal vol (en mijn voorkeur gaat ook uit naar een pensionstal)

Alle tips zijn welkom!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:07

er is een nieuwe stal in naarden. een pensionstal met alles erop en eraan.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:10

ik zou even gaan kijken in de buurt enzo. Meestal zie je wel een stal als je in de buurt van de polder gaat kijken Verward

Jojanneke
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 11:15

Ik heb er al een keer rondgereden maar kon helemaal niets vinden. Ook navraag gedaan bij 2 huizen waar wel paarden stonden maar ook hun konden me niet verder helpen.

Heb je meer informatie over de stal in Naarden. Telefoonnummer/website ?

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:28

zet eens een advertentie op marktplaats. Heb ik destijds ook gedaan voor stalling omgeving Den Haag en had wel 20 reacties. Sta nu op een hele kleine gezellige pensionstal die ik anders nooit gevonden had.

Jojanneke
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 13:16

Bedankt voor jullie tips.

Alle verdere tips blijven welkom!!!!!!!!

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:18

In weesp zit manege Blijenberg. In Muiden(berg) zit Any Dale.Misschien is dat iets, is wel ietsjes verder .

Telnrs heb ik niet maar zijn vast en zeker op het net te vinden
Laatst bijgewerkt door Sterre_Nova op 30-07-03 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:19

Lelystad, Swifterbant en Dronten hebben ook kleine pensionstallen en tevens in Zeewolde zat er iets nieuws waar veel mensen van Lies Beuker heen gingen toendertijd... Je hebt ook Harry's Hoefjes ofzoiets in Almere, maar daar heb ik gemengde berichten over gehoord.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:24

Wil je zeker weten in Almere? De stal waar wij staan is een fijne stal. Ok we hebben wel een misverstandje gehad maar het is goed opgelost. Flexibiliteit is daar oneindig, de stallen zijn open, wat heel fijn voor je paard is en je hebt een bak en bos bij de hand. En ze zijn zeer betaalbaar.

Jojanneke
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 13:45

Fasel,

Op welke stal sta je ? Is het ver buiten Almere ?

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:47

Any Dale is op zich ook wel een goede manege En zoals paardje al zei er is een hele mooie pensionstal in Naarden waar je paard altijd naar buiten kan en waar meerdere voerbeurten zijn en een binnen en buitenbak
Laatst bijgewerkt door anydale op 30-07-03 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jojanneke
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 13:49

Anydale is me net even te ver om elke dag op en neer te rijden en het is er wel erg druk. Ben er een paar weken geleden wezen kijken, maar is niet helemaal wat ik zoek.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:42

Jojanneke schreef:
Anydale is me net even te ver om elke dag op en neer te rijden en het is er wel erg druk. Ben er een paar weken geleden wezen kijken, maar is niet helemaal wat ik zoek.

dan is die nieuwe stal ook te ver, wel erg jammer. is super daar!

pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:43

he paardje, sta jij ook op die nieuwe stal? waar zit dat ergens?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:50

pieank schreef:
he paardje, sta jij ook op die nieuwe stal? waar zit dat ergens?

nee, ik sta bij any dale. om verschilende redenen zijn wij iet naar die stal gegaan (oa, omdat ik volgend jaar toch naar Deurne ga). echt niet omdat die stal niet goed is!

de stal bestaat uit:

boxen van 3x3 met weefrek
dagelijks uitmesten
keuze uit hooi/kuil
sportbrok + haver
zomers weidegang
trainingmolen
binnenbak (20x60)
buitenbak (20x60?)
paddock
longeerpiste
en noem maar op!!! echt aardige mensen enzo! wel 80 stallen. het is in naarden aan de amsterdamsestraatweg.

pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:52

klinkt allemaal goed kun je er ook les krijgen?? zoja van wie?

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:20

Als het goed is komt er begin volgend jaar een nieuwe pension-stal in Almere zelf.

pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:44

hoi ponymens kun je daar wat meer over vertellen? ik verhuis over 4 maanden naar almere en ben erg nieuwschierig. tot nu toe vind ik de pensionstalling in almere wat tegen vallen

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:48

ik weet niet of de manege er nog is maar in almer haven was ook een manege, verder zijn er op een aantal plaatsen prive stallen bij elkaar misschien heeft iemand daar nog een plekje. Waar in almere ga je wonen?

pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:52

in almerehaven! opzich klinkt het plan van paardje hier op bokt ook erg leuk,nog ff afwachten maar...

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:57

Any Dale is inderdaad een leuke manege zeker als je aan dressuur doet.
Het nadeel is wel dat je wel even onderweg bent voor dat je bij je paardje bent. Zeker niet in spits uur gaan rijden. De paralel weg is alleen voor bestemmingsverkeer maar je zou bij de politie of andere even kunnen vragen of Any Dale daar ook onder valt. Dan kun je vanaf de dijk in Almere-haven zo tussendoor rijden.

pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:02

ja opzich is de afstand nog wel te doen maar ik vond het de laatste x op die manege echt een bende, misschien verkeerde moment???? maar aan die paralel weg waar je langs komt ligt ook een kleine pensionstal zou dat wat zijn? iemand ervaring met die stal???

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:10

Any dale is wel vaker wat rommelig. De pensionstal aan de parlelweg was vroeger van een ouder echtpaar. Ik weet niet wie het nu doet. De sfeer was wel gezellig maar toen stonder er veel jonge kinderen, waar door het echtpaar (die er vaak waren) goed in de gaten werdt gehouden. Verzorging was goed, uitrijmogenlijkheden zijn een stuk minder alleen het bos (een pad met aan de einde een lus)tussen daar en Naarden, misschien is dit al aangepast aangezien Lies Beuker vroeger op het industrie terein zat.

pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:14

ik bedoel dus die stal langs de a6 richting almere(tussen het spoor en de snelweg in) hebben we het nu over dezelfde stal?? ik denk dat ik er maar is ga kijken lijkt me evengoed leuk om er is binnen te kijken een vriendin van mij was er ook geweest en zij dat het er binnen heel anders uit zag als aan de buitenkant,profesioneel en netjes wel oud maar dat maakt niet zo heel veel uit. als het maar schoon is

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:20

Klopt we hebben het over de zelfde stal. van Almere uit gezien eerst wei dan een stal dan wei en weer een grotere stal met daarachter(als het nog zo is) een buitenbak. Ze zijn inderdaad ouder ik woonde in Almere rond 1986. Het echtpaar was gewoon een pietje precies (wat ik graag zie)