Rijfoto´s.. Mening gevraagd :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Rijfoto´s.. Mening gevraagd :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 15:40

*verzameld moed*

Hier dan weer eens wat rijfoto´s van Navy. Vergeleken met de vorige foto´s ( http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=108124&highlight=rijfoto ) zijn we toch weer wat vooruit gegaan, maar nog lang niet waar we zijn moeten. Ik heb echt een vreselijke houding Scheve mond Les zit eraan te komen, maar ik was even benieuwd naar jullie mening.
Overigens: het gaat om mijn Dravertje, toen ze bij mij kwam (eerst op de baan, toen voor de kar) had ze niks aan Dressuur gedaan, en zeker de eerste maanden waren dus ook een ramp (blijf zitten, Mandy, blijf zitten.. Knipoog ). Na 3 jaar gaat het eindelijk wat beter, maar het blijft gigantisch moeilijk, ze heeft eigenlijk té veel pit en temperament om ook maar een beetje in mijn tempo te kunnen draven, maar we boeken vordering.
Ze loopt veel te veel op de voorhand, maar het is zo moeilijk een paard op zijn achterhand te laten lopen zónder hem actiever te maken. Ze gebruikt d´r kont namelijk zeer zeker wel, en zeer actief ook, maar ze draagt er niet (genoeg) op.
Maar ik ben benieuwd, het zijn er niet veel en erg onscherp/donker, vriendjelief is niet zo handig met de digi schijnt (veel kont, veel staart, veel neusgat, veel bakrand, weinig hele combinaties Lachen ).

Afbeelding
Stapje.. wel héél erg op de voorhand..

Afbeelding

Afbeelding
Erg diep..

Afbeelding

Afbeelding
En uiteindelijk wat meer ontspanning. Mandy, NAAR VOOR KIJKEN! Hakken uitdrukken.. Bloos!

Ik ben benieuwd.. Overigens alleen foto´s van de linkerhand, de rechterhandfoto´s waar te onbruikbaar en de batterij stopte ermee..

Ik weet het: CAP OP..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:47

Ten eerste vind je er supernetjes opzitten, niks ergs hoor! En ja, iiietsje te diep ja, maar dat komt wel goed! Enne, Mandy, CAP OP! Heb ik zelf ook nooit op hoor Schijnheilig Haha!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:55

ik vindt ook dat je heel goed recht op zit en je handen ook goed hebt. valt nie zo veel over te zeggen!!! je zit is goed!!! en wat je zelf al zegt hoef ik dus nie meer te zeggen

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:57

Hey Mandy.....lang niet gesproken en gezien!
Navy ziet er goed uit en jullie rijden netjes hoor!

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:06

heeey mandy! ja idem als simo ! maar ben jij nou zo verandert joh!!??
ja het rijden is idd wel iets voor uit gegaan!! maar vebaas me ook overjou ..!! doei gr robin

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:09

ziet er netjes uit, al loopt je bij die laatste foto "op de kop" dus te diep en op de voorhand...
daar nog aan werken en dan is het super netjes!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:44

hoi, mijn karrepaardje was in het begin ook verschrikkelijk, tegen de teugel en wegrennen en zo., loopt nu ook redelijk diep soms als ik wat vraag. net als bij jou ook wat op de voorhand, maar als ik de foto's nu zie, is dat toch niet zoo slecht???????? vind ze zelfs netjes hoor! greetzzzz OK dan!

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:28

Ik vind het al wel een heel verschil met die vorige foto's! Je hebt je teugels ook beter op maat en je zit ook netjes rechtop Lachen Ik vind het echt al veel beter

~And all our moments, good and bad forever in my head~
~wish we could go back just once and laugh at things we said~

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:45

Ik vind dit echt zo grappig meer dan een half jaar rij ik nu ook op een dravertje ik herken alles wat je zegt, echt leuk om even te horen hoe jij dat doet met je dravertje. Waar ik op rijd lijkt ook wel een beetje op de jouwe. Ik ben ook druk aan het oefenen met dressuur. Jambo (zo heet ie) zet ook niet zijn achterhand eronder. het sleept er een beetje achteraan zeg maar. die pit is er moeilijk uit te krijgen. ik kan m nu al aardig rustig laten draven. gallop wil die nog wel s scheuren. De eigenaresse van jambo heeft ook veel werk aan m gehad. Maar ik vind het leuk dat ik me zo kan herkennen in de dingen die je schrijft echt leuk. als ik Jambo probeer rond te rijden dan is hij snel geneigd zijn kin op zn borst te leggen. maar ik ben al aardig bezig dat hij dieper gaat. Bij jou doet ie dat al toppie.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:01

Er zijn heel veel bokkers die zouden hopen zo op hun paard te kunnen zitten als jij zelfs sommige die z dressuur rijden. Het ziet er echt niet verkeerd uit en om jezelf zo naar beneden te halen heeft geen zin. Je kunt echt wel trots op jezelf en op je paard zijn! Om kritisch te zijn op je zelf is goed maar je kunt het natuurlijk ook overdrijven Haha!:D:D:D:D

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:12

Kun je niet iets meer oprichting vragen?
Dan komt de voorkant in iedergeval al iets omhoog.

Ik weet dravers zijn niet makkelijk helemaal niet als ze ook nog gekoerst hebben. Maar dat voorhand probleem moet je wel aanpakken anders kun je daar serieuse problemen mee krijgen.

Voor de rest zit je keurig op je paard

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 21:14

Ontzettend bedankt allemaal, ontzettend lief. Ik was van de vorige foto´s echt gigantisch geschrokken, zeker over mijn houding, leek net een pennymeisje. Ik zie natuurlijk ook wel verschil met toen, maar jullie overdrijven Tong uitsteken *kijkt eigenwijs*

En Robin; jij hier?? Lachen Hoe gaat het met Sletta? En veel veranderd ben ik niet hoor.. Tong uitsteken

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:16

Aan je paardje d'r kont te zien zit je er al in de buurt met het trainen aan de achterhand ze heb al een lekker gespiert kontje. Over je houding zou ik zeggen benen iets verder naar achter leggen dat "drijf" je die acterhand er beter onder en rem je weer wat beter met je boven benen. (ik wel iig) en jah handjes rechtop (je moet denken dat je een beker hete koffie vast heb die wil je nie over je paard gooie!) En met de bocht meeDRAAIEN (met je bekken en je schouders en je hoofd) en niet met de bocht meeHANGEN! Voor de rest vin ik het er TOPPIE uitzien! Haha! Haha!

In mijn profiel:
Evitatje staat te koop....
Kijk in mijn pro NIEUWE foto's.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 21:20

Cowgirl schreef:
Ik weet dravers zijn niet makkelijk helemaal niet als ze ook nog gekoerst hebben. Maar dat voorhand probleem moet je wel aanpakken anders kun je daar serieuse problemen mee krijgen.


Ik weet het, we zijn daar al de dupe van geweest (rugklachten, te scheef, etc.). We boeken elke dag vooruitgang, en ze gaat ´m steeds iets meer gebruiken, zeker aan de longe. Over een kleine 3 weken zal ik starten met les (wegens tijdgebrek om te kijken niet eerder), en eventueel privéles.

Die spieren in d´r kont krijgt ze doordat ze wel actief voorwaarts is, en veel bergen/mul zand loopt. Dankzij onze Endurancetraining/wedstrijden leggen we gigantisch veel kilometers af, en die spieren komen dan algauw. Belangrijker vind ik persoonlijk de rugspieren, Dravers hebben natuurlijk al geen sterke rug van zichzelf..

Nogmaals bedankt Bloos! Bloos!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:12

Het is heel moeilijk met een erg voorwaartse pony, maar blijf toch drijven. Rijdt hem van achteren op naar voren, zodat de neus er ook wat verder uit komt. Dan zal ie meteen niet meer zo op de voorhand lopen.

Met je zit zo veel mogelijk het tempo terug leggen.
Maar hoe moeilijk het ook is, rijdt van achteren op naar voren zodat ie niet zo op die voorhand blijft.

Succes!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 13:29

Dank je, alleen ben ik bang dat er op die manier niks meer mee te beginnen is de rest van het uur Lachen Mevrouw raakt dan helemaal heet, en voor ik d´r dan weer rustig heb zijn we een half uur verder. Dan dus weer drijven, en hoppa, Navy weer in rengalop Frusty Het is gewoon een vrij lastig paardje, maar we blijven proberen, ik weet zeker dat het ooit zal lukken Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:34

Heel rustig drijven ook. Gewoon je been erbij houden en zorgen dat ze daardoor niet op de voorhand kan komen. Blijf werken met veeeeeel voltes enzo, zodat ze haar aandacht erbij moet houden.

Ik ken het probleem.... Ed was precies zo! Alleen nu gaat ie echt sjouwen als dressuurknol, dus doorzetten hoor mandy!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:47

Weet niet of iemand dit al heeft geschreven, maar kijk naar de kant waar je naar toe gaat en niet naar je paard, dan draai je automatisch je lichaam mee in de bochten, en blijf je mooi rechtop/achterover zitten.
Als je het gevoel hebt dat je je balans af en toe kwijt raakt kun je je beugels evt. een gaatje langer doen, dan blijf je makkelijker in de lijn schouder,heup,hak zitten.

Voor de rest vind ik je een mooie rustige uitstraling hebben, met correcte zit.

Groetjes
Tamara

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:28

Erg netjes. maar hij loopt wel te diep en idd op de voorhand.
Probeer eerst die achterhand eronder te zetten, en hem ietsje op te richten.
Dan is het beeld NOG mooier.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 22:31

Dank jullie wel! Carola, fijn te horen dat het bij jou uiteindelijk wél resultaat heeft gehad!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 01:09

Ik kan er niks over zeggen Haha!

Shanti Kusje

Moreno Kusje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers