boek"een ongewoon gesprek met god"wie leest m ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

boek"een ongewoon gesprek met god"wie leest m ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 10:47

Ik heb via een vriend een boek gekregen: een ongewoon gesprek met god, daarna kijk ik wel even iets anders tegen het leven aan.
Wie heeft hem ook gelezen of is het hem aan t lezen en wat heeft het met jullie gedaan?
voor degene die hem niet kennen:

Een ongewoon gesprek met God is een verrassend, meeslepend boek over de mens en het leven, sinds verschijnen een wereldbestseller en Een nieuw gesprek met God is het vervolg en gaat over de mens en de maatschappij.

Walsch beschrijft de goede gesprekken die hij met God heeft gehad. God blijkt een intelligente, kritische en humoristische waarnemer van ons leven op aarde. Zijn bemoedigende boodschap is: wees de schepper van je eigen leven. Zijn waarschuwing is: houd de aarde leefbaar.

Wie het eerste boek leest, verandert zijn leven. Wie het tweede leest, verandert de samenleving. Laat u ook raken door deze verbazende, oneerbiedige, maar absoluut fascinerende gesprekken!

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:01

En vriendin van mij, debbiedee (hier op Bokt) leest dat boek geloof ik.

Bye the way ik las in jouw profiel dat je ook in de tag komt.
Ik kom daar ook weleens

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:50

Ik heb het boek ook gelezen, en ook een Nieuw gesprek en het derde gesprek met God. Er is nu ook een boek de Nieuwe openbaringen. Die vond ik zelf ook erg goed. Mijn oma had het boekbundel Een ongewoon gesprek met god en Een nieuwgesprek met goed. Toen heeft mijn moeder het Derde gesprek met god en Vriendschap met goed. Zelf heb ik de Nieuwe openbaringen gekocht.

Een paar jaar terug las ik het eerste boek, ik haalde de dingen eruit die ik begreep, en wat mij aansprak. Dit jaar begon ik weer met dat boek, en was ik al een stuk verder. Het heeft mijn leven dus wel verandert, als je dat kunt zeggen. Ik leef met een ander doel, en ik heb een hoop dingen geleerd, sommige dingen neem ik nog met een korreltje zout, omdat het NU nog niet bij mij past.

Ik moet wel zeggen dat ik nooit 'gelovig' ben opgevoed, ik wist wel dat er meer was tussen hemel en aarde. Maar geloofde nooit in een relegie.
Ik denk dat het dan ook anders is om te lezen, maar net zo mooi. Ik geloof ook in reincarnatie en wat als er als nog geen god bestaat. Dan heb ik mooi heel mijn leven zonder angst geleefd! ( Dit zeg ik meestal als iemand zegt, en als ie nu niet bestaat Lachen )(Maar als je het kunt zeggen, ik weet dat er wel een god bestaat.) Een die niet jaloers is, en je niet straft, want tenslotte is er geen goed en fout. 'Alleen het geen wat werkt en wat niet werkt'.

Wat vind je zelf van het boek? En is jouw leven erdoor verandert?
Er is ook een site van overigens: http://www.gesprekmetgod.nl/

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:19

Ik heb ze ook gelezen. Was wel aardig....

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:24

Ik heb ze niet gelezen, maar ze lijken me wel goed. Haha!

Maar ik ben al gelovig, en dat bevalt me heeeeeeeel goed

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:48

Wat is dit voor soort boek? Is het zware kost of leest het lekker door? Ik tob namelijk nog wat en aangezien ik toch vakantie heb, kan ik het wel eens gaan proberen met dit boek. Op wat voor manier is het geschreven trouwens? Ik wil namelijk geen 'mening opleggend', zwaar en overdreven overtuigend boek..

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:53

ik heb ze ook gelezen. Ik geloof zelf wel, maar ben niet met het geloof opgevoed. Mijn eerste aanraking er mee was het boek van Walsch. Dus ik vind het goede boeken, ze hebben mijn leven dus in die zin wel veranderd (hoewel ik er daarna natuurlijk meer over ben gaan lezen en de bijbel er bij gepakt heb).

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:31

Prachtig, intrigerend, stof tot nadenken.
Dat zijn zo wat woorden die me invallen als ik aan dat boek denk.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:32

ik ben in een van die eerste delen aan het lezen nu, ik geloof niet in god, maar wel in iets, ik vind het hele gave boeken, maar weetniet wat ik ervan moet geloven, het boek is wel enorm mooi geschreven, en je komt er goed door, het zou leuk zijn als die man die god is in het boek, echt god is, want dan is het wel een goede man en is het niet zo dat hij iedereen straft die boos is ofzo, haha,
raar boek, maar wel mooi hoor, ik weet er eigenlijk geen mening over te geven. raar he

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:38

Ik heb de eerste drie delen gelezen, niet zo zeer verandering dat het bracht maar herkenning. Voor degenen die interesse hebben kan ik het boek, Boek der Schaduwen van Phyllis Curott aanraden.
En Gera is het geen zwaar gelovig, overtuigings boek Tong uitsteken wees gerust!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:40

Wie weet dat ik hem dan een kansje ga geven Lachen Kan ik ook meepraten Knipoog

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:18

Heb de boeken ook gelezen (al weer een tijdje terug).
En is het simpele niet hetgeen wat zo moeilijk is?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:21

Ik heb de eerste 3 delen ook gelezen.
Het leest heel makkelijk en raakt je zeker.
Ik heb het eerste boek (ongewoon gesprek met God) een tijdje weg gelegd toen het over Hitler ging. Ik kon en wilde daar niet aan.
Inmiddels zag ik zoveel dingen die er op wezen dat het best eens zo kon zijn als in het boek stond, en ben toen weer opnieuw begonnen met lezen.
Voor sommige stukken moet je inderdaad klaar zijn, zoals hier boven al werd genoemd.
Niet dat ik nu alles geloof wat er in staat, ik ben gelukkig nog steeds gezond kritisch, maar het zijn zeker boeken die het lezen en overdenken waard zijn, wat je er daarna ook mee doet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:26

het vervelende met dit soort boeken is altijd dat de auteur zijn eigen interpretaties erop na houdt. ook heb ik begrepen dat er iets ge-openbaard is aan de schrijver door God, (als een extern figuur dus, een begrip waar ik niet achter sta in deze context). ook iets wat ik bedenkelijk vind. ik begin liever bij het begin en dat is de oorspronkelijke openbaringen proberen te doorgronden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 23:47

Ik ben bezig het boek te lezen, en ook het boek der schaduwen, op aanraden van orri.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 00:08

SuperPepeijn schreef:
het vervelende met dit soort boeken is altijd dat de auteur zijn eigen interpretaties erop na houdt. ook heb ik begrepen dat er iets ge-openbaard is aan de schrijver door God, (als een extern figuur dus, een begrip waar ik niet achter sta in deze context). ook iets wat ik bedenkelijk vind. ik begin liever bij het begin en dat is de oorspronkelijke openbaringen proberen te doorgronden.


Bij mij komt het juist niet zo over dat het een extern figuur is. Het is inderdaad een dialoog, maar als je je er verder in verdiept merk je dat het juist geen extern figuur is, maar meer een gesprek met het deel in zichzelf waar deze 'wijsheden' verborgen liggen.
Maar dat is natuurlijk weer een interpretatie van mij en ook subjectief.
Ik snap wel heel goed wat je bedoeld trouwens hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 00:31

SuperPepeijn schreef:
het vervelende met dit soort boeken is altijd dat de auteur zijn eigen interpretaties erop na houdt. ook heb ik begrepen dat er iets ge-openbaard is aan de schrijver door God, (als een extern figuur dus, een begrip waar ik niet achter sta in deze context). ook iets wat ik bedenkelijk vind. ik begin liever bij het begin en dat is de oorspronkelijke openbaringen proberen te doorgronden.


Na de Celestijnse belofte en diens opvolgers ben ik persoonlijk wat huiverig geworden voor juist hetgeen wat jij hier opmerkt. Nee, niet gelezen dus. Maar er zijn nog zo ontzettend veel boeken die ik wil lezen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 00:46

wat dit soort metafysische onderwerpen betreft vind ik dat je zelf een mening en een beeld moet vormen, niet die van de auteur overnemen, wat is die anders waard?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 00:56

Jasmijn schreef:
Bij mij komt het juist niet zo over dat het een extern figuur is. Het is inderdaad een dialoog, maar als je je er verder in verdiept merk je dat het juist geen extern figuur is, maar meer een gesprek met het deel in zichzelf waar deze 'wijsheden' verborgen liggen.
Maar dat is natuurlijk weer een interpretatie van mij en ook subjectief.
Ik snap wel heel goed wat je bedoeld trouwens hoor.


Het komt idd net als bij Jasmijn over als een dialoog met het Goddelijke, de Christos energie in jezelf, met God gezien als Universele Energie waarmee we allen verbonden zijn met elkaar. In dit geval neer gezet als vraag/antwoord. Juist door je eigen interpretatie en het lezen en bekritiseren van vele boeken over onderwerpen die je interesseren maken het mogelijk om een eigen mening te vormen.

Mensen kunnen echter geneigd zijn tot tunnelvisie/kokervisie... dit zelfde patroon herhaald zich dan bij andere onderwerpen.
Affirmatie is bijvoorbeeld geweldige hulpmiddel... echter zijn er mensen die alleen nog maar aan affirmaties aan elkaar hangen en dus het werkelijke doel ervan voorbijgaan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 01:00

orri schreef:
Affirmatie is bijvoorbeeld geweldige hulpmiddel... echter zijn er mensen die alleen nog maar aan affirmaties aan elkaar hangen en dus het werkelijke doel ervan voorbijgaan.
kan je deze even in het nederlands vertalen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 01:09

orri schreef:
Juist door je eigen interpretatie en het lezen en bekritiseren van vele boeken over onderwerpen die je interesseren maken het mogelijk om een eigen mening te vormen.
nog iets, je vindt me misschien een lastige vent, maar op basis van wat bekritiseer jij de boeken? wanneer zeg je deze interpretatie klopt en deze niet?

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 02:02

SuperPepeijn schreef:
nog iets, je vindt me misschien een lastige vent, maar op basis van wat bekritiseer jij de boeken? wanneer zeg je deze interpretatie klopt en deze niet?


Haha! Orri vindt iedere vent een lastige vent >;) ( *LOL* geintje Haha! ).

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 02:04

Eyes"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
nog iets, je vindt me misschien een lastige vent, maar op basis van wat bekritiseer jij de boeken? wanneer zeg je deze interpretatie klopt en deze niet?


Haha! Orri vindt iedere vent een lastige vent >;) ( *LOL* geintje Haha! ).
[/quote]

en altijd weer n vent die van n serieus topic SC maakt Tong uitsteken

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:56

Eyes"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
nog iets, je vindt me misschien een lastige vent, maar op basis van wat bekritiseer jij de boeken? wanneer zeg je deze interpretatie klopt en deze niet?


Haha! Orri vindt iedere vent een lastige vent >;) ( *LOL* geintje Haha! ).
[/quote]

Nee hoor Eyes mijn katertjes zijn ontzettend lief Tong uitsteken

Ik schreef dit niet vanuit mijn eigen perceptie maar uit een mogelijkheid,
je zult echter kennis en onderricht moeten hebben voordat je ergens een mening over kunt vormen, vind ik, dus als iets me werkelijk interesseerd zoek ik een cursus of workshop (naast het lezen van meerdere boeken). Daadwerkelijk werken met materie is tenslotte de manier om ervaring op te doen. Ook het openstaan voor mogelijkheden en theorieen. Ik denk ook dat jij wellicht bekritiseren anders ziet dan ik dat doe, ik bekritiseer niet het boek maar mijn eigen denken erover en ben geinteresseerd in andermans visie en concept, wellicht weten zij dingen die een andere draai kunnen geven aan een principe. Ik denk dat ik het in mijn vorige bericht onduidelijk omschreef, mijn excuses.

Over het affirmeren is heel simpel, een affirmatie om jezelf te helpen in jezelf een gevoel te bevestigen is mooi.... maar om dag-in-dag-uit overal maar affirmaties voor lopen opdreunen, je leeft nog altijd zelf je leven en 'you reap what you sow'.

En om nog maar 'vaag' te blijven, dieper voelen en weten, dat is de sleutel. En daar geef ik verder geen uitleg bij.

Verder is het natuurlijk moeilijk om te oordelen over gechannelde informatie, wat is gechanneld en waar kwam er invloed van de auteur bij kijken, ik hou maar aan dat 'moeten' en 'dwingen' eerder in de mens zit dan in een Lichtwezen Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:35

orri schreef:
...je zult echter kennis en onderricht moeten hebben voordat je ergens een mening over kunt vormen, vind ik, dus als iets me werkelijk interesseerd zoek ik een cursus of workshop (naast het lezen van meerdere boeken).
als ik de auteur zie verplaatsen in de "persoon" God dan vind ik het doorspekt met zijn eigen interpretaties. en absoluut niet objectief, het is eerder een soort science fiction geworden.

dit soort boeken zijn een hapklare commerciele brokken zodat de mensen die het gelezen hebben kunnen zeggen: "goh, wat voel ik me vandaag toch verlicht zeg". als alternatief zou je bv. "God" van Karen Armstrong kunnen lezen, dat boek dringt niets op.

van je laatste stukje kan ik geen kaas van maken, sorry Tong uitsteken