HELP!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 20:13

jean krijgt witte voorbenen!ik vind dat heel jammer!jean is heel mooi bruin en als hij nu witte voorben krijgt zou ik dat heel jammer vinden! kan dat komen doordat jean altijd beenbeschermers draagt? Huilen


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:19

Uhhh dan zou ik eens heel snel stoppen met die peesbeschermers! Wat jij te zien krijgt zijn drukplekken! Zo doen die dingen meer kwaad dan goed!
AUB meteen stoppen met die dingen en GOED passende beschermers kopen. Nog liever zonder dan diegene die je nu gebruikt.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:24

Sluit me volledig aan bij Pinky_girl

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:42

ja idd,of is het nog een jong paard?denk niet he?want hij/zij word bereden.
ik ben het dan met pinky girl eens,je zult ze dan wel te strak om hebben gehad.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 12:52

we hebben nu ook besloten om ze alleen om te doen met zwaardere trainig!hij is ongeveer 9/10 jaar oud!ja hij heeft al zijn hele leven met beenbeschermers gelopen!ze kunnen niet echt strak zitten hoor!dat valt op zich wel mee!alleen baal ik er wel van!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:09

meeste zijn met elastiek voren,dus je kunt ze onbewust behoorlijk hard aantrekken.
of als hij ze echt nodig heeft even zolang met bandage's/pijpkousen rijden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:07

lovebonney schreef:
we hebben nu ook besloten om ze alleen om te doen met zwaardere trainig!hij is ongeveer 9/10 jaar oud!ja hij heeft al zijn hele leven met beenbeschermers gelopen!ze kunnen niet echt strak zitten hoor!dat valt op zich wel mee!alleen baal ik er wel van!


In plaats van toch stug door te rijden met deze schijnbaar niet goed zittende Beenbeschermers kun je beter even andere gaan kopen.
Grote kans dat je het nu veel pijn met die beenbeschermers doet ook al rij je dr alleen nog maar mee als je hem met zware training ermee rijd.
Kijk er niet vreemd van op als hij strax slechter gaat lopen omdat je hem met deze beenbeschermers laat lopen.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 13:23

ik zal het erover hebben op stal me de eigenaar wat dit kan inderdaad niet lang meer!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:38

Idd wat Kim al zegt. Die witte plekjes kunnen wel drukkingen zijn!
Praat er even met Maaike over en koop nieuwe Knipoog

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:35

Arm paard...ligt het aan mij dat bij het lezen van een dergelijk topic, ik er een akelig gevoel aan overhoudt?

Gillian

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 13:29

ik zit er ook wel mee!kunnen die plekjes (witte haartjes) ook weer verdwijnen?ik hoop het!volgens mij heeft jean er zelf geen last van!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:02

Ik val jou er niet op aan Lovebonney, de eigenaar had beter moeten weten.

Gillian

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:00

Nee withaar blijft wit... je zou het kunnen verven maar das best lastig maar idd over op andere beenbescherming

...Dreaming with my eye's wide open...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:13

lovebonney schreef:
ik zit er ook wel mee!kunnen die plekjes (witte haartjes) ook weer verdwijnen?ik hoop het!volgens mij heeft jean er zelf geen last van!


Drukplekken blijven...
Ik weet niet of ik het voor 100% goed begrepen heb maar door de drukking verdwijnt het pigment en komen er witte haren.

Pinky heeft een klein wondje gehad op schoft (door zijn schofttuig). Hier kreeg hij helaas ook witte haren voor trug. Maar geloof het of niet, deze zijn verdwenen Scheve mond OK dan!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:33

Chronos schreef:
Nee withaar blijft wit... je zou het kunnen verven maar das best lastig maar idd over op andere beenbescherming


Verven? Dat lijkt me nou niet direct een paardvriendelijke oplossing. Gewoon accuut stoppen met de beenbeschermers waar hij deze plekken van krijgt, zodat het zich niet nog verder uitbreid.

* To Belg, or not to Belg *

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:36

Dat zeg ik ook! Maar voor evt. keuringen zou je het kunnen verven ....

...Dreaming with my eye's wide open...


lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 11:35

ik heb gister ook niet met beschermers gelopen!en ik moet zeggen dat hij geen last van had om zonder te lopen!eerst maar even overleggen met de eigenares!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:34

Bandages of strijklappen zijn ook niet slim!

Als je er geen ervaring mee hebt zorg je hoogstwaarschijnlijk voor dat het te strak zit! Dan krijg je nog druk plekken. Of een dikke olifanten poot.

Rij zonder steun-dingen om het been. Het paard had al moeten leren lopen op zijn eigen benen. Niet met verstevigingen. En voor springen of cross logisch! Maar als het niet nodig is niet doen, en anders laat iemand je peesbeschermers na kijken, of koop peesbeschermers met bont. Beetje warm alleen nu!

Wist je dat het onder bandages zo 40 tot 45 *C kan worden?? Laatst gelezen in de bit! zonder rijden is dus het beste!

En ik ben het er mee eens dat het drukplekken zijn. Je laat ze toch niet wel een perongeluk om in de stal ofzo he? Of in de wei? Dan is je paard zo een keer kreupel........en wit.

Nou...ik peer um

Groetjes BounceBabe

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:41

Wat BounceBabe al zei...
Je laat ze toch niet hele dagen,nachten aan he?

Wanestha RIP !!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 11:17

nee natuurlijk!alleen met rijden!maar ik rijd nu al zonder dus het kan niet erger worden!ik heb er al met iemand naar gekeken en die zij dat we nu gewoon zonder moesten gaan rijden!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:27

Bij ons op stal is het ook een keer voorgekomen dat Peru met te strakke om in de wei is gezet. Foutje, kan gebeuren. Dikke benen als gevolg en witte plekjes nu...helaas....

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:24

hallo wacht eens even voordat er misverstanden komen! het zijn helemaal geen plekjes of wat dan ook maar witte haartjes die er zijn gekomen en als t echt te strak zit ofzo dan zal ie dat echt wel laten merken! en de benen zijn ook helemaal niet dik ofzo en natuurlijk laat je ze niet dag en nacht om! pff :|

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:29

ff offtopic: Lovebonney!! Waarom!! Zet!! je!! achter!! elke!! zin!! 2!! uitroeptekens!! ??

Nu weer on topic: Ik ga nu iets heel erg onzinnigs zeggen hoor, maar Miepie (van evy) die heeft nooit witte plekjes gehad en die krijgt nu over haar hele lichaam allemaal witte vlekjes. Ook waar geen zadel of evt. beschermers zitten...

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:34

jeej go mariek Knipoog precies mischien is t gewoon wat anders!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:39

Pinky_girl"]
[quote="lovebonney schreef:
ik zit er ook wel mee!kunnen die plekjes (witte haartjes) ook weer verdwijnen?ik hoop het!volgens mij heeft jean er zelf geen last van!


Drukplekken blijven...
Ik weet niet of ik het voor 100% goed begrepen heb maar door de drukking verdwijnt het pigment en komen er witte haren.

Pinky heeft een klein wondje gehad op schoft (door zijn schofttuig). Hier kreeg hij helaas ook witte haren voor trug. Maar geloof het of niet, deze zijn verdwenen Scheve mond OK dan!
[/quote]

Guus heeft ook drukplekken gehad van een niet goed passend zadel. Maar die witte drukvlekken zijn na verloop van tijd wel degelijk verdwenen. Misschien kan dit per paard verschillen???
Laatst bijgewerkt door Kyan01 op 31-07-03 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, xDaylight en 86 bezoekers