Raboconcours Annen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Raboconcours Annen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 15:09

Waarschijnlijk ga ik meedoen aan het Raboconcours in Annen in september. Dat schijnt op de Brink te worden gehouden in het dorpje Annen in Drenthe. Ik kan me er alleen totaal geen voorstelling van maken. Ik zag wel dat er vorig jaar 10 ringen waren, maar hoe past dat op een Brink in een drents dorp??? Heeft iemand van jullie er al eens aan meegedaan en heeft iemand er foto's van??

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:24

wij gaan in ieder geval met een 5-jarige

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:26

Het is een grote brink Haha! Nou ja, eigenlijk is het de brink met aansluitend een groot grasveld...

-tenminste, als mijn geheugen me nu niet in de steek laat?!

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:32

Annen is een heel mooi dorpje. De Brinkis een groot driehoekig grasveld met daarom heen bomen en daarna een weg en daarna huizen.
Hoe me als je wilt even op de hoogte welke datum het concours is dan kom ik zeker kijken.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:34

Ik zie nu pas trouwens dat je in Den Haag woont... Jij bent fanatiek dat je helemaal naar Annen afreist!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 15:34

Ah, een groot grasveld ernaast, dat verklaart het... Moet wel een heel groot grasveld zijn:-) Goed dat ik weet dat het op gras is, dan moeten er de volgende keer bij de smid toch weer even stiftgaten in...

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 15:35

Mwoh, fanatiek valt wel mee. We gaan daar naar toe met vakantie met een groep van 10 mensen en bedachten dat het dan misschien ook wel leuk was om daar te gaan starten. Vandaar dat ik het ook verder helemaal niet ken.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:46

Aha, vandaar! Wel gezelli! Vakantiestarten!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:02

Hmm... vorig jaar ben ik daar gestart en toen heb ik besloten daar neit meer te starten.
Ten eerste vond ik de organisatie erg slecht. Ik sprong en dressuurde en ben zowel met de dressuur als met het springen op slechte organisatie gestuit.
Verder vond ik de grote tegenvaller de prijzen.
Ik had een tweede prijs en kreeg een rozet en beker.
Mijn instructrice had vier eerste prijzen en twee tweede prijzen en zij ging dus met zes rozetten en bekers naar huis.
Bij ons in de buurt zijn de meeste wedstrijden met geldprijzen. Wel fijn want dan krijg je je prijzengeld er nog uit. In Annen dus niet.

De week erna is er trouwens in Eext concours. Dat ligt er een paar kilometer vandaan. Betere organisatie en geldprijzen.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 16:14

Ik geloof niet dat ik echt voor de prijzen hoef te gaan daar. Het gaat mij meer om de ervaring. Maar wat bedoel je precies met 'slechte organisatie'? Kun je je trailer niet kwijt, is niet duidelijk waar je naar toe moet, loopt het programma erg in of juist erg uit? Dat soort dingen, of gaat het vooral om de prijzen?
Ik had al wel gezien dat er in Eext de week erop ook concours is, maar dan zijn we al weer terug naar huis.

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:16

Er schijnt heel wat veranderd te zijn in het bestuur van de vereniging die het organiseerd.
Maar gaat het dan om het geld? Ik dacht dat meedoen het belangsrijkste was.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:40

Hou ook rekening met een ienie minie klein inrijterrein.
Dit vond ik dus wel heel vervelend.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:48

Meedoen is wel belangrijk, maar ik vind het ook wel interessant als ik mijn inschrijfgeld er weer uit kan rijden. Vooral met die inschrijfgelden die momenteel gevraagd worden. Die zijn in twee jaar verdubbeld.
Als ik kan kiezen tussen twee wedstrijden bij elkaar in de buurt waarvan de ene prijzengeld heeft en de andere niet, dan kies ik voor de wedstrijd met geldprijzen.

Het inrijterrein was inderdaad niet erg groot, de ringen lagen erg dicht op elkaar, de springring was afgezet met een touw dat je nauwelijks ziet als je in galop over de hindernis komt, het duurde erg lang voordat de prijsuitreiking begon, namelijk na sluiting van alle dressuurringen en daarna nog een paar küren op muziek. Leuk om te zien hoor, die küren, maar ik had ondertussen wel twee paarden in de brandende zon op de vrachtwagen staan en eentje thuis die nog gereden moest worden.


Wil er nog wel even de nadruk op leggen dat ik het idee van die afsluiting met een kür wel erg leuk vond!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 08:50

Bedankt voor jullie reacties. Als iemand nog foto's heeft houd ik mij aanbevolen, maar verder moet ik maar zien hoe het gaat... Waar ik me ook nog wel een beetje zorgen om maak: is het een groot dorpsfestijn waar ook de plaatselijke fanfare nog even komt, en de kermis drie straten verderop is??:-)

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 08:55

Coby10 schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Als iemand nog foto's heeft houd ik mij aanbevolen, maar verder moet ik maar zien hoe het gaat... Waar ik me ook nog wel een beetje zorgen om maak: is het een groot dorpsfestijn waar ook de plaatselijke fanfare nog even komt, en de kermis drie straten verderop is??:-)


Voor zover ik weet kan ik je wat betreft de fanfare en de kermis geruststellen.
Het dorp zal wel uitlopen maar dat is vaak zo bij grote concoursen.
Wil je mij trouwens op de hoogte houden qua datum? Kom ik zeker kijken.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 10:40

Het concours is 6 en 7 september. 6 september is er ook springen. Op 7 september is er alleen dressuur.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:59

Ik ga ook heen, dus wordt een mini-boktmeeting volgens mij Haha! .

Ik ben vorig jaar ook heengeweest, en het enige nadeel vond ik het kleine inrij-terrein. De ringen zitten idd redelijk dicht op elkaar, dus je voorlezer moet wel hard schreeuwen Tong uitsteken

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:24

Welke datum spreken we dan af en waar herkennen we elkaar dan aan?