[JV] Rechten van een jury

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

[JV] Rechten van een jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 10:27

N.a.v. van een aantal onderwerpen hier ben ik er benieuwd naar jullie mening / ideeen over de rechten van een jury. De plichten weten we en kunnen we halen uit de reglementen maar wat nu met de rechten? B.V.
- aangepaste (aangevulde) startlijsten
- om 17.00 uur verwacht worden om te beginnen en om 21.30 uur klaar
zijn (eten)
- op snik hete dagen in een auto gezet worden in de zon
- in de winter in een ijskoude bak in een houten hokje
- etc etc
We komen het allemaal wel eens tegen, wat kun je eraan doen en wat doe je eraan???

De wonderen zijn de wereld nog niet uit


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:37

Ik ben geen jurylid maar wel van een wedstrijdcie. Ik zou het héél graag willen horen. Het liefst op de dag zelf, zodat we kunnen proberen er van tevoren wat aan te doen. Als dat niet is gelukt, zou ik graag na de wedstrijd een brief ontvangen met uitleg en klacht. Dit wordt dan altijd behandeld tijdens de bestuursvergadering zodat het een verbetering voor de toekomst kan zijn.
Het ergste wat je tegen je kunt hebben als rv is als juryleden niet willen komen door de slechte omstandigheden.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:40

Ik heb gelukkig nog niet echt negatieve dingen meegemaakt. Wel dat ik op een wedstrijdterrein kwam en de wedstrijd afgelast bleek, maar dat is ook keurig opgelost.
Bij een bepaalde vereniging waar ze liepen te zeuren over een paar km. meer omdat zij de kortste route hadden uitgedraaid en ik via de snelste route was gekomen kom ik niet meer jureren. Makkelijk zat.

Uiteraard heb ik wel zo mijn voorkeuren maar ik denk dat iedereen dat heeft.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 10:46

Het idee van een brief is wellicht geen slecht idee, ik ben zelf echt niet op mijn mond gevallen maar heb in dit geval best problemen, gewoon om dat ik nergens kan staven wat nu normaal is en wanneer je kunt en mag zeggen dit pik ik niet als jury nu is de maat vol en wat dan.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:38

Natuurlijk lijkt het me vervelend als je als jury op niet al te comfortabele plaatsen wordt neergezet, maar ik neem aan dat, voordat je jury wordt, je zelf ook wel de nodige wedstrijden hebt gereden en je dus ook wel een klein beetje een idee hebt waar je aan begint. Maar, wat eten en drinken tijdens het jureren betreft, daar kan de vereniging een hoop aan doen, dus daar kun je toch gewoon je eisen aan stellen.


Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 06:56

Ik al van alles meegemaakt, zelfs staande in de stromende regen met de schrijfster staande achter me om de papieren uit de regen te houden (een lol hebben we toen gehad ongelooflijk, was iets voor de leukste thuis).
Paarden die met 5e losgegooid worden in de wei nog geen 2 meter van de ring. Protocol ophalers op een knetterbrommer. Een juryhokje pal tegen de letter C aan waarvan de zijkanten dicht waren (geen hoeken te zien). Zo'n krap programma dat bij het afgroeten de volgende de ring al in kwam (vrije stap de rijban verlaten was dus niet te punten). Beoordelen in groepjes dus 4 combinaties, dan opstaan voor de volgende jury die deze 4 de 2e proef beoordeelde, dan weer 4 combinaties dan weer de andere jury, dan ik weer en dit bij 28 combinaties (tel uit je tijd). Als dit je overkomt dan sta je voor een probleem, afhaken dan zijn de ruiters er de dupe van, bondsvertegenwoordiger niet aanwezig, en wat dan......

De wonderen zijn de wereld nog niet uit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers