Al 3 dagen kramp in mijn hand, wat is dit?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Al 3 dagen kramp in mijn hand, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 22:52

Hey
Sinds 3 dagen heb ik kramp in mijn rechterhand.
Ik heb er niks verkeerds mee gedaan en kwam gewoon in een keer. Ik dacht: 'zal wel krampje zijn...zo weer over'.
Nou niet dus...
Heb het nu nog steeds..vooral in mijn pink.
Het is als ik bepaalde bewegingen maak, en ik kan ook geen fles opendraaien met mijn rechterhand want dan verga ik van de pijn.
Wat moet ik nu doen? Het begint me nu een beetje te irriteren...

Liefs Sun

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:55

Zoiets had m'n moeder ook en toen bleek het ms te zijn.
maar dat komt zelden voor op zo'n jonge leeftijd dus zal het wel wat anders zijn. Ik heb alleen geen idee wat?

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 23:00

Boogiegirl schreef:
Zoiets had m'n moeder ook en toen bleek het ms te zijn.
maar dat komt zelden voor op zo'n jonge leeftijd dus zal het wel wat anders zijn. Ik heb alleen geen idee wat?


Mag ik misschien weten wat ms is?
Hoop niet gevaarlijk...maar je zegt al dat het zelden voor komt op jonge leeftijd.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 23:03

ms is een spierziekte kan in lichtere mate zijn(alleen soms wat stom gevoel in je arm of ergens anders) of in zwaardere mate(in een rolstoel belanden).


sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 23:05

Nou ik denk niet dat dat het is...
Misschien overbelast? Maarja waarvan en dan krijg je geen kramp lijkt mij.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 07:48

Ik denk dat je een beetje teveel achter de computer hebt gezeten in de vakantie.....? Je kunt last krijgen van bepaalde zenuwen in je handen en armen van de muis en het toetsenbord. (Rsi)

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:18

Ik dacht ook meteen aan RSI maar het kan ook een tennisarm zijn (net zoiets als RSI, maar dan meer vanuit je schouder/elleboog).
Toch even langs de dokter voor een goede reactie.

:evaw:

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:22

een muishand (zelf bedacht!! )

neej ff serieus. Ga eens langs de dokter. Die weet vast wel wat het is. Dan krijg je misschien rekverband om je hand heen ofzo.

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 11:42

Ja maar onze dokter is er vandaag niet
Bedankt voor de reacties!! Teveel achter de comp? Denk het niet, ik doe niet meer als anders...

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:43

Hmmmm, grappig, heb net een afspraak gemaakt bij de huisarts voor hetzelfde.... Scheve mond

Kramp in de buitenkant van m'n rechterhand (dus juist niet bij die muis Knipoog ) En veel pijn in m'n pink als ik die tegen m'n ringvinger druk Verward Vreemd verhaal trouwens zo Haha!

Anyway... Allebei m'n ouders hebben reuma, en voor zoiets ben ik altijd wel bang.

Groetjes,
Jacqueline


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 12:54

Chubby schreef:
Hmmmm, grappig, heb net een afspraak gemaakt bij de huisarts voor hetzelfde.... Scheve mond

Kramp in de buitenkant van m'n rechterhand (dus juist niet bij die muis Knipoog ) En veel pijn in m'n pink als ik die tegen m'n ringvinger druk Verward Vreemd verhaal trouwens zo Haha!

Anyway... Allebei m'n ouders hebben reuma, en voor zoiets ben ik altijd wel bang.

Groetjes,
Jacqueline


Dat heb ik ook!!
Ook als ik tegen mijn ringvinger aandruk gaat de pijn helemaal door mijn pink.
Vertel je me wat er aan de hand was?
Heb jij er ook al een paar dagen last van??

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:00

MMM, wel toevallig dat jullie allemaal hetzelfde hebben ! Ik denk dat het een bokt-ziekte is ! Verward Grote kans dat het toch van het computeren komt hoor, en dan hoef je niet eens meer te doen als anders, maar soms bouwt zoiets op en na tijdje voel je er pas wat van. Misschien eens leren om met je andere hand de muis te bedienen ?

~Turbohoof Solutions ~

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:07

Hey,

stom he?! natuurlijk vertel ik je wat het is (als de huisarts me tenminste serieus neemt: meestal zegt die zoiets van "ow gaat vanzelf wel over"... Boos! Alsof ik voor elk dingetje bij hem voor z'n neus sta (eerlijk: 't is anderhalf jaar geleden dat ik bij hem was, met een gekneusde rug, toen ik van een knollie was gevallen)) Maar ik heb 't sinds ik maandagochtend uit bed kwam (na 2 dagen niet te bokken oid Knipoog ) En ik ben pas sinds een weekje wat aktiever hier (heb niet zo'n zin meer in m'n werk, vandaar Schijnheilig )...

We merken het wel...

Groetjes,
Jacqueline

ps. wat ik ook altijd heb bij een huisarts: dan ga ik ergens voor en is het de volgende dag over Verward


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:07

Chubby schreef:
Hmmmm, grappig, heb net een afspraak gemaakt bij de huisarts voor hetzelfde.... Scheve mond

Kramp in de buitenkant van m'n rechterhand (dus juist niet bij die muis Knipoog ) En veel pijn in m'n pink als ik die tegen m'n ringvinger druk Verward Vreemd verhaal trouwens zo Haha!

Anyway... Allebei m'n ouders hebben reuma, en voor zoiets ben ik altijd wel bang.

Groetjes,
Jacqueline


laat je testen op ziekte van Lyme. Mijn ouders hebben ook allebei rheuma, ik kreeg dus ook diagnose rheuma mee. Bleek drie jaar later ziekte van Lyme te zijn. Als je bij paarden in de buurt komt, heb je een grote kans dat je ook wel een keer door een teek gebeten bent. Dit kan deze klachten veroorzaken. En niet iedere huisarts denkt eraan.

50% van de lyme-patienten kan zich niet herinneren door een teek gebeten te zijn...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:11

Jeetje... Kun je me vertellen wat daarvan dan de symptomen zijn?

Al vanaf m'n 6e banjer ik met de honden door de bossen en vlakten en vanaf m'n 10e rijd ik regelmatig met de paarden buiten in bossen en heide enzo.... OK dan! Ik kan me eigenlijk juist niet voorstellen (al heb ik er geen specifieke herinnering aan idd.) dat ik nooit door een teken ben gebeten..

groetjes en bedankt!
Jacqueline


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:08

Ik heb nooit een teek gezien... Toch bleek ik derde fase lyme te hebben. Symptomen zijn heel divers. Bij een deel van de mensen zie je om de beet eerst een rode kring als het Lyme is. Bij een deel van de mensen ook niet. Sommige krijgen allerlei vage klachten. Bijvoorbeeld vermoeide armen en benen. Daarna komen gewrichtsklachten, soms ook met hele scherpe pijnlijke scheuten door een gewricht of meer een pees. Dan is er nog een hele reeks verschillende huidklachten, die uiteindelijk (na drie jaar of zo) wel eindigen in een grote duidelijk rode vlek met daaromheen perkamentachtige huid. De gewrichtsklachten worden meestal ook erger in die tijd. Verder nog: blaasproblemen, aangezichtspijn en nog zo wat van die dingetjes. Maar... dat is voor iedereen anders en niet iedereen krijgt alle klachten. Uiteindelijk kan Lyme tot verlamming of hersenvliesontsteking leiden, dus oppassen is nodig. Tot 10 jaar geleden kwam Lyme in Nederland niet voor, nu is ongeveer 30% van de teken besmet. Niet alle huisartsen zijn hiervan al op de hoogte. Het is vaak zaak ze zelf te vertellen dat je veel in het bos of in weides komt.

Niet alleen de teken zelf, maar ook de nymfen kunnen de ziekte overbrengen. En die zijn maar 2 mm groot. Als je ziekte van Lyme intikt in google krijg je veel informatie. Engels: Lyme dissease.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie