wisselvallig verslagje..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 22:07

..vandaag dus gelukkig les gehad met Marillion. Inderdaad, meneer had dus wel erge spierpijn: mijn instructrice ging met haar vinger over zijn bil en hij ging zowat zitten. In zijn hals etc verder geen reacties, alleen op zijn bil en broekspier.
En het gaat dus inderdaad om het rechterachterbeen dat hij graag zoveel mogelijk wil ontlasten, laat staan dat hij dat wil buigen.....hij grijpt dus alles aan om eronder uit te komen. Maar als ik dat niet oplos zal zijn spierpijn ook niet echt beter worden.
Moest hem eerst doorgesteld naar rechts longeren, toen zag ik duidelijk het verschil als hij het been wel of niet goed gebruikt en recht onderzet. Daarna erop, vooral rechtsom Misselijk . We hebben het zwaar gehad, hoewel we alleen maar basiswerk hebben gedaan! Weer geleerd dat ik meer geduld moet hebben, net iets langer moet wachten op hem voor ik in ga grijpen. Het gaat maar om een paar meter, maar thuis had ik dat al ingegrepen, terwijl nu bleek dat hij 3 meter later vanzelf komt, zonder spanning.....ik hoop dat ik dat thuis ook vol kan houden...wat is het soms toch moeilijk!

Groetjes Suzanne


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 08:27

erg he? daarom ben ik blij dat ik 2 keer in de week priveles heb!
tijdens de les gaat het meestal beter dan als ik voor mezelf rijd *zucht*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 09:28

Nou, in mijn les gaat het meestal bar slecht Party!! Ze zei nu ook, dat we ook leuk oefeningetjes konden gaan doen, maar dat ze dit aanpakt omdat we hier moeite mee hebben. Bovendien zijn die oefeningen alleen maar een schijnvertoning, als hij niet goed door die lengtebuiging heen wil. Punten rijd je er wel mee, maar voor spieropbouw en gymnastiseren slaat het nergens op. Dus maar door en door, ik kon haar schieten op het laatst, maar dat vindt zij een goed teken Lips are sealed . Voelde alsof ik op een manegepaard aan het raggen was, maar uiteindelijk gaat het altijd goed. Ik hoop alleen dat ik thuis, als er mensen aan de kant staan vooral, ook geduld op kan brengen. Mijn instructrice zegt dat ik te snel perfectie wil. Die perfectie krijg ik wel, maar ik moet het in een training iets meer tijd geven.... Frusty Moeilijk!!!!!!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 09:40

Iig fijn dat je nu weet wat er aan de hand is. Tja en geduldig blijven valt niet altijd mee, maar dan hebben we zelf ook iets om aan te werken Haha! Haha! Ik herken het overigens wel dat 'gewoon' aan de basis werken veel meer protest oplevert dan die oefeningen, omdat ze er dan toch onderuit weten te komen. Succes ermee.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 12:35

Tja iedereen weet het zo goed, als de basis niet bevestigd is heeft het geen zin andere dingen te gaan doen. Waarom vergeten we het dan zo vaak als we aan het rijden zijn en er staan mensen te kijken. Je moet erboven staan, maar ja, soms.

Navragen is beter dan afvragen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:07

Pas als je de basis mooi voor elkaar hebt, dan kun je wel een mooi showtje weggeven voor alle geinteresseerden langs de bak, maar dan wel zo dat ze er een grote punt aan mogen zuigen.
Als je tenminste stalgenoten hebt die een goedgaand paard kunnen herkennen en waarderen, klinkt bot hoor, maar 9 van de 10 kan dat niet, die willen alleen maar in de krul indrukwekkend stampen zien en zien volkomen over het hoofd dat een paard door de nek, over de rug met dragend achterbeen enzovoort enzovoort.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 20:21

Dat is dus precies het probleem Lov. Ik kan Marillie prachtige kunstjes laten zien, hij kan bv heel geweldig uitstrekken. Ik hou me daar de laatste tijd niet zo mee bezig, omdat hij zijn rug wegdrukt bij het uitstrekken. Maar wow..hij tikt uit en dan is het prachtig Frusty
Het kromme is dat ze dat leuk vinden, maar als ik mijn paard L/R/D op een volte om mijn binnenbeen wil laten buigen, daarbij recht in zijn voorspoor tredend en hij gaat aan de kletter omdat hij dat lastig vindt, dan krijg je commentaar. Als ze nou eerst zelf hun paard eens uit de B kregen, van achteren meekomend ipv zo'n vaag knikje (zo'n lekkere lange recht hals, met bij de kaak zo'n knikje...) in de hals en zo'n halfwegzettend achterbeen, dan zouden ze het veel drukker hebben en geen tijd hebben om op anderen te letten. Het meest stomme van alles is wel dat ik er energie in steek om me daar druk om te maken, want ik zou me natuurlijk dood moeten lachen.
Vandaag Marillie eerst weer doorgesteld gelongeerd, toen erop. Ik zat opeens op een heuvel, heel vaag Verward Mijn instructrice maar weer eens gebeld. Zij zei dat ie echt barstende spierpijn heeft, als ie braaf was (ontspannen en laag en die volte braaf deed...wat zo was) meteen laag, over de rug, lichtrijden, afwerken, klaar. Terwijl ik daarmee bezig was voelde ik die berg wegzakken, gaf zijn rug en ik kreeg er een geweldig mooie RECHTER ( Haha! Party!! *LOL* ) travers uit! Links doet ie 'm prima, SB doet ie beide kanten, maar die rechtertravers vindt ie zo vreselijk...door dat rechterachterbeen dus. Maar hij deed hem zo! Ik zat helemaal te glimmen, na deze dagen van ellende. Die travers kent ie ook pas 2 weken!!! Heb hem de hemel ingeprezen, lange teugel laten rengalopperen door de bak (dat vindt ie het mooiste van alles), lang uitgestapt, lekker ingesmeerd met spierspul, hoefjes uitgebreid gedaan etc etc. Met een extra schepje musli en een dikke appel op stal....braaaaaaaaaaaaf! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 23:01

Hahaha, van die stalgenoten die ook niet weten waar ze het over hebben dus, erg fijn.
Probeer echt om je niet op te laten fokken daardoor, het welzijn van je paard is 1000 keer belangrijker dan de mening van die types.
Dus, geen uitstrekken als het uitmondt in steekgang (als hij zijn rug wegdrukt dan tikt ie niet, maar steekt), je hebt er niks aan en je paard ook niet. Dat soort dingen toch doen levert alleen maar problemen op. Geen zijgangen als je paard niet lekker loopt bijvoorbeeld, gewoon lekker aan de leningheid werken meer niet.
Fijn dat maril zo lekker ging.
Laat die pottenkijkers lekker in hun eigen sop gaar koken. Als ze het beter denken te kunnen dan moeten ze het ook maar eens beter DOEN, en dat kunnen ze helaas niet.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:09

Precies, als er mensen kijken die er verstand van hebben is het niet zo moeilijk je gewoon bij het werk te houden waar je mee bezig hoort te zijn. Juist de beterweters werken op je zenuwen, ik kan me er alless bij voorstellen hoor, ik ben ook zo.

_________________
Een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-09-10 12:16 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desi_2409, JudithO, Juut, M_arjolein, Mark0919, Martje80, Mieke, Nouki_poek, SusanH en 44 bezoekers