[NH] Natural horsemanschip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

[NH] Natural horsemanschip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 19:45

Hallo,

weten jullie wat sites waar informatie te vinden is over natural horsemanship, freestylen enz met je paard?

Groetjes Tessa

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:46

Je kunt het natuurlijk in een zoekmachine gooien. Een erg handige site vind ik naturalhorsemanship.pagina.nl een erg handige site omdat daar een hele verzameling aan links staat

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:32


pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:44


Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:44

Ga eens naar de Nvvr-site en kijk dan bij Links. Of wordt lid. ben je gelijk in de wereld van de NH terecht gekomen.

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 23:02

Ben benieuwd naar het land van de Kahn, Elise.Als je ons op de hoogte zou willen houden hoe het bij die Steppenruiters gaat ? Die Mongolen hebben uiteindelijk voor een stukje wereldgeschiedenis gezorgd, dus het lijkt me ontzettend gaaf om eens tussen die mensen te verblijven. Verder als Polen ben ik nog niet gekomen. Stond ooit eens op het punt om een aanbod Siberie uit te gaan proberen maar dat was me op dat moment even een te onbekend terrein. Kun je straks voor de reizigers belangrijke tips op Bokt zetten

Miracle

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:01

En uit de praktijk leer je altijd het meest he...vraag eens wat rond Knipoog

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:04


Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:33

Bedankt ga ik doen !!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:52

Grani schreef:
Ga eens naar de Nvvr-site en kijk dan bij Links. Of wordt lid. ben je gelijk in de wereld van de NH terecht gekomen.


Het principe wat achter alle huidige NH-goeroes zit was bij de NVVR al veel langer bekend. Alle kunstjes die nu voor veel geld overal geleerd worden, die deden wij al toen de kreet NH nog moest worden uitgevonden, Emiel nog op Terschelling zat, Hemphling niemand iets zei en Parelli nog ontdekt moest worden.
Ook toen was er al heel veel kennis beschikbaar, alleen (bijna) niemand die erom vroeg, denk aan Sally Swift, Ursula Bruns Linda Tellington-Jones.
In '90 was het voor mij een verademing om een club mensen tegen te komen waar ik eindelijk mijn opvattingen onderbouwd en bevestigd zag. uiteindelijk heb ik veel van mijn kennis direkt of indirekt via de NVVR vergaard. Dat alles heeft mij niet meer gekost dan de jaarlijkse conributie, de weekenden (bijna allemaal) die ik bezocht heb en de inzet om me de kennis eigen te maken.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:45

het princiepe van NH is iid nog ouder dan van het klassieke rijden, bij het klassieke rijden moet je denken aan leger voorschriften die het griekse leger kregen. (links opstappen ivm met de wapens)
NH gaat terug op het oer van het paard, mensen leren hoe paarden reageren uit hun natuur.....
Alleen het klassieke rijden is te conservatief (vind ik) bij NH wordt alles weer eens onder de loep genomen, maar ook al die basis dingen worden verklaard, en wat is beter dan altijd te vertellen waarom je iets doet

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:52

Ik heb het boek gelkocht van K.F. Hempfling - als ik het zo goed schrijf - die is ontzettend duidelijk en er staan heel veel plaatjes bij.