wanneer terug rijden na veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

wanneer terug rijden na veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 16:28

ja, wanneer beginnen jullie terug te rijden en hoelang. en zetten jullie het veulen op stal?

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:25

Polly's veulen is nu 9 weken en we zijn rustig aan weer aan het mennen, vandaag heb ik voor het eerst gefietst.
In het begin zette ik Katinka op stal maar dan gaat ze alleen maar vreselijk tegen de deur opspringen en op het land gaat ze eerst rondjes rennen en daarna gewoon eten.
We hebben het wel over een shet hier hoor, weet niet wat ik met een grote zou doen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:11

Ik ben na een week er alweerop gaan zitten en nu na 9 wkn rijd ik al weer essen en ben 2 uur weg van het veulen ze is super rustig en het veulen ook!zaterdag ga ik eenhalfve dag weg met de moeder veulen staat dan bij zusje en oppasmoeder in de wei en vermaakt zich dus wel...

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:23

Mijn veulen is 7 weken en ik heb de merrie ook alweer 6 weken onder het zadel. Het veulen laat ik op stal staan die is wel rustig, de merrie ook wel ben elke dag wel een dik uur weg.

21-5-2010 Luc geboren!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:43

Hilde's veulen is nu 11 weken oud en na 2 weken zat ik er al weer op. Helaas kreeg ze toen een verschrikkelijke mok-aanval en nu heb ik gister haar weer voor het eerst opgepakt.

Met het behandelen van de mok was ze meestal een uurtje weg van haar veulen, die is al echt bijna gespeend, ze roepen al niet meer naar elkaar. Nu is Watch Me een vrij onafhankelijk hengstje, misschien dat het daar ook aan ligt.

Toos paardloos

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:05

Ik ben met ruim een week begonnen met longeren,
op 2 weken rustig begonnen met rijden.
Nu zijn we bijna 3 weken verder en ik rijd weer bijna als normaal.

Zowel merrie als hengstveulen geven er niet veel om.

Wanestha RIP !!

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:06

Veulentje blijft op stal met voor de zekerheid bovenluik dicht.

Wanestha RIP !!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:16

wij zijn ook na de eerste week alweer begonnen met rijden. Veulens gewoon op stal gelaten (de eerste keer met iemand erbij aangezien onze stallen 5x7 zijn en de hekken maar 1m hoog) en de merries opgezadeld en gereden. De eerste keer 20 minuten en dan na een week als alles goed gaat met het veulen eind vd week 1 uur of langer. Belangrijkste os dat de veulen en de moeder elkaar niet kunnen horen- anders blijven ze onrustig.
Trouwens, na de eerste dag rust gaan ze er al af. We poetsen ze dan op de poetsplaats (1 iemand blijft bij het veulen) en gaan halverwege de week ook gewoon een stukje aan de hand stappen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N, pjer, YandexBot en 50 bezoekers