manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-01 22:23

Ik heb nu enkele maanden een jong pleasure paard waar ik ook halter mee ga doen, nu mijn vraag. Ze heeft dus korte manen (handbreedte) maar als ik er elastiekjes in doe, springen ze omhoog. Ik doe natuurlijk iets verkeerd, heb al haarspray, gel etc geprobeerd, 's avonds een hood om, maar 's ochtends staan ze toch wat rechtop, niet allemaal maar het bovenste gedeelte, heb je hiervoor een speciaal middeltje of moet ik de hood dagenlang omhouden', zonder elastiekjes springen de bovenste manen ook iets!!
Ik heb wel ooit een cursus gedaan maar toen had ik dit paardje niet en bij diegene bleef het mooi zitten, zonder allemaal hulpmiddeltjes.
Ik wil eind september meedoen en als ik om mij heen kijk, zitten die manen bij de meeste echt perfect. Hoe doen jullie dat????????
Vast bedankt voor eventuele tips.
Groetjes Emmy

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 07:47

Eigenlijk heel simpel. Normaal staan de manen van mijn paard ook recht omhoog. Als je staartjes indoet trek je gewoon aan de onderkant de manen iets strakker dan aan de bovenkant. Op die manier trek je het staartje mooi strak tegen de hals aan.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 09:27

Het kan ook zijn dat de manen wat te dik zijn en dan moet je dus iets uitdunnen.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 20:54

De manen zijn, denk ik, wel iets te dik, ga ze iets uitdunnen, heb vandaag haar manen gevlochten in de hoop dat ze meer plat gaan liggen, hoop meer reacties te krijgen, want er zijn hier toch ook pleasure ruiters en dan is het ook mooi en verzorgd als er elastiekjes in zitten en de manen mooi plat liggen, volgens sommige bestaat er een middeltje voor, weten jullie welke????????
groetjes emmy

Marielle

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 22:16

Hoi, ik ben sinds kort een homepage aan het maken van mijn quarter Winnie. Hij is nog niet af....maar het begin is er Party!! Heb je zin om er naar toe te surfen, hier is het adres:
http://home.wanadoo.nl/jeroen.marielle
Veel plezier *LOL* *LOL*
Ik ben alles nog aan het leren dus heb je bruikbare tips voor het maken van websites geef ze dan even door. Andere reakties zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Marielle

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 22:20

Oeps sorry, het hierbovenstaande hoort hier eigenlijk niet te staan. Verward
Beginnersfoutje