Positieve berichten over bijrijdsters?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Positieve berichten over bijrijdsters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 20:23

Hoi,

Na alle verhalen over bijrijdsters die misschien niet zo positief zijn, zijn er ook verhalen van mensen die bijrijdster zijn of een bijrijdster hebben die super positief zijn? En wat zijn die positieve verhalen. Natuurlijk is er in de andere topics al het wel wat gezegd hierover, maar het leek mij leuk een positief bijrijder topic te openen.

Ik heb zelf een hele tijd bijrijder geweest van het paard van een vriendin en van iemand bij ons hier op stal. Ik doe het misschien heel egoistisch en arrogant overkomen. Ik denk van mijzelf dat je aan mij een hele goede bijrijdster hebt. Ik kan niet zo goed rijden en rij puur recreatief maar de mensen zijn wel blij met mij geweest omdat ze zelf geen tijd hadden en ik wel. Paard kreeg toch de aandacht en mocht lekker mee naar buiten of af en toe een dressuurpoging doen. Ik heb ook gewoon les gehad. Ik hoefde er niet voor te betalen. Ik ruim altijd alles netjes op. Ik verzorg het paard goed en de spullen. Dat is wat voor mij het meeste telt.

Nu mijn vriend ook aan het rijden is gaan we misschien kijken naar ons eigen paard. Bijrijder zijn kan een hoop voordelen hebben maar je bent nog altijd geen eigenaar en je hebt geen ruk te vertellen. Het zij zo

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:00

Ik heb geen bijrijdster, maar wel een meisje op stal die wel eens op mijn pony rijdt, en dat gaat perfect! Ze is 13 jaar, maar doet het echt prima. Wel handig, zij fietst dan mee met buitenrit en halverwege wisselen we van "voertuig" Haha! en dat is echt gezellig

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:02

OK, positief dus eens kijken of dat lukt Knipoog Haha!

Hahaha, ik heb een goede, leuke bijrijdster/verzorgster.

Ze is er vandaag voor het eerst opgestapt, en op een paar kleine dingen na ging alles goed.
Nogal logisch ook met een paard dat pas 8 weken onder het zadel is maar ok Haha!

Ze ruimte de spullen altijd netjes op, zorgt goed voor mijn paard, die dus automatisch gek op haar is en gaat ook gezellig mee naar de keuring.

In het begin werd ze nog weleens overhoop gelopen door Par die toch een geheel eigen willetje heeft, maar verleden keer kwam ik weer eens even kijken en toen stond ze netjes in het longeerbak*je* Par te longeren, helemaal los met alleen een halstertouw.
5 Weken daarvoor hing ze er nog de hele tijd achteraan omdat Par haar gigantisch in de maling liep te nemen.

Gewoon een nee als het niet mag en een braaf als ze het goed doet.
Lekker kleppen met het paard en afentoe eens wat lekkers toeschuiven.

Kortom ik ben tevreden hoor OK dan!

PS: Toen ik zei dat ik in de 3 weken vakantie Par ook vakantie liet houden reageerde ze met ja dat is goed ik rij toch liever als jij er bij bent.
Vindt ik ook erg prettig want het is best wel eng je paard zo uit handen te geven als je er niet bij bent....vooral omdat ze jong is maak ik me weleens zorgen van heir tot morgen.
PLuspunte voor haar dus.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:18

Ow ja hoor, genoeg!

Toen ik mijn Haflinger, Maartje nog had, had ik op het laatst ook een bijrijdster.
Een leuke meid van 15 jaar en dol op Maart Haha!

Ik kon haar alles toevertrouwen (was wel toezicht op het erf), ze ruimde alles netjes op. Behandelde mijn spullen goed en natuurlijk Maart ook, eerder nog te lief Haha!

Toen ik Maart moest verkopen, wilde ze maar één ding: Maartje Lovers
Maar helaas, haar ouders vonden het maandelijkse bedrag te hoog (waar ik goed in kan komen Knipoog )

Ze kwam de dag voor dat ze weg ging, nog gedag zeggen Lachen

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:21

Ik was zo blij met mijn bijrijdster dat we nu samen een paard hebben gekocht ( al weer 3 jaar geleden) en we gaan er ook nog een veulen bijkopen!! Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:28

Jahoor Haha!

Mijn bijrijdster Patricia (Littleghoul hier) is een toppertje! Ze gaat super met Kasje om. Heeft nog wel regelmatig vrees, maar doet erg haar best om daar overheen te komen en ik help haar daar ook graag bij. Ze rijd heel leuk, dat heeft ze zelf alleen af en toe nog niet helemaal door *LOL* Dus dat prent ik af en toe in haar koppie Haha!

Ze is netjes met de spullen en ook in haar verzorging betreft Kasje. Ze helpt me met vanalles. Soms ook als het haar dagen niet zijn. Ze interesseert zich in vanalles, gaat ook graag mee als ik op pad ga. En ze groomt me dan ook geweldig OK dan!

Ze heeft veel voor Kasje over. En Kasje is gelukkig ook helemaal gek met haar.

Jahoor, ik heb aan haar een fijne bijrijdster en vriendin Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:35

Ik heb geen vaste bijrijdster, maar wel iemand die Kevin wil rijden als wij op vakantie zijn of een dag niet kunnen.

Ze kan lekker rijden, is eerlijk tegen het paard, borstelt hem beter als wij doen. Ze gaat fijn met hem naar het strand, maar vind het ook leuk om eens dressuur met hem te doen. Spulletjes zien er keurig opgeruimd uit als zij hem een keer een dag gedaan heeft. Ze is voorzichtiger met hem als dat wij zijn. Kortom: ik ben erg blij met haar Lachen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 07:35

Vippie schreef:
Ik geef je helemaal gelijk hoor, ben blij dat YouKnowWho (denise) zo netjes is. Daar laat ik met plezier mn paard achter, hihii . Denies is gewoon mn steun en toeverlaat wat mn paardje betreft, ze is net zo zuinig op mn paard en spulletjes als ikzelf, helpt me super met trainen van die gele donder en weet me op wedstrijden lekker rustig te krijgen zodat ik lekker relaxed mn proefjes rij.
Oftewel een super bijrijdster/groom en bovenal vriendin!
En nee ze is niet te huur, te leen, te koop oid......
Viv

Jojanneke
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:12

Ik heb nooit een bijrijdster gehad, alleen mijn nichtje die soms kwam rijden en een vriendin die voor mijn pony zorge als ik met vakantie was. Beiden doen het altijd keurig. Niks te klagen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:36

Jip (Jeanette op bokt) en ik hebben een fantastische meerijdster: Anita. Ik vertrouw haar 100% met de paarden! Bovendien is het ook nog een hartstikke leuke meid. Je kunt het treffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:31

Mijn vorige bijrijdster was een absoluut gouden meid! Kwam altijd als ze afgesproken had, was superlief en goed voor de paarden, zuinig op mijn spullen, schreef altijd keurig op wat ze gedaan had, echt een wereldmeid. Helaas klikte het qua rijden alleen totaal niet met Milena, die liep haar gewoon constant in de zeik te nemen, waardoor ik er last van had in mijn training. Daarom is het ook gestopt vorig jaar. Ik had steeds een paard dat op 1 kant vastpakte wat ik eerst weer moest fixen, en ze begon zelfs dingen te doen als bokken bij het aangalopperen. Dat kun je gewoon niet hebben.
Maar verder was het gewoon een hele leuke, lieve meid waar ik heel blij mee was!


Als de paarden straks verhuisd zijn naar de manege in Holten, wil ik ook heel graag weer een bijrijder. Gewoon voor wat extra aandacht en beweging voor de paarden, maar ook om mijn eigen geluk met iemand te kunnen delen. Dat vind ik leuk. Dus hopen dat daar een leuke meid/jongen rondloopt die een beetje geinteresseerd is in western!

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:36

Ja, hoor.
een meisje wat helemaal gek was van mijn pony, zij deed hem als ik niet kon, en dat was perfect! Ze had alles voor hem over, helaas moest ik hem vanwege een hartafwijking laten inslapen op 19-jarige leeftijd.
Daarna heb ik een ander paard gekocht, maar zij vind pony's leuker, en dat kan ik me goed voorstellen.

Groetjes
tamara

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:44

Ookal liet mijn bijrijdster een hoop zooi achter......we konden wel lol smaen hebben hoor! We hebben bijv. een keer tijdnes de les (zij op een andere pony, ik op Forrest) carrousel gereden en dat ging echt zo fout dat we uiteindelijk in de slappe lach in het zadel zaten.....en we zijn al vaak buiten wezen rijden.....Zelfs nu ze gestopt is spreken we nog weleens af om te gaan rijden...

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:47

Mayo schreef:
Jahoor Haha!

Mijn bijrijdster Patricia (Littleghoul hier) is een toppertje! Ze gaat super met Kasje om. Heeft nog wel regelmatig vrees, maar doet erg haar best om daar overheen te komen en ik help haar daar ook graag bij. Ze rijd heel leuk, dat heeft ze zelf alleen af en toe nog niet helemaal door *LOL* Dus dat prent ik af en toe in haar koppie Haha!

Ze is netjes met de spullen en ook in haar verzorging betreft Kasje. Ze helpt me met vanalles. Soms ook als het haar dagen niet zijn. Ze interesseert zich in vanalles, gaat ook graag mee als ik op pad ga. En ze groomt me dan ook geweldig OK dan!

Ze heeft veel voor Kasje over. En Kasje is gelukkig ook helemaal gek met haar.

Jahoor, ik heb aan haar een fijne bijrijdster en vriendin Haha!



Bloos *blooooos*...

(weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen..)

Zoo positief!! Echt lief!!

Ik weet wel topic om positief te zijn over bijrijders maar moet het ff kwijt.. Mayo je bent top eigenaar voor bijrijder en een super vriendin! *LOL*

Super lieve reactie!

Knuf! *LOL*

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:36

Tuurlijk zijn er ook veel positieve dingen. Als die er niet geweest waren denk ik dat niemand een bijrijdster had Haha!

Mijn positieve punten:
* Pinky vind het leuk
* Pinky leert ervan
* Het is gezelliger
* Je doet er een meisje plezier mee

Zolang het van 2 kanten komt en ze zich aan mijn regels houden ben ik totaal niet moeilijk.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:36

ik was zelf altijd bijrijdster (5 jaartjes) en ik vind dat ik het heeeeel goed deed! Tong uitsteken

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 04:48

Ik heb 3 puike verzorgsters (dat zijn bijrijders die niet meebetalen Knipoog )
gehad. Dol op de paarden, netjes rijden en verzorgen, tuig poetsen, stal + erf vegen/harken en met evenveel frisse tegenzin als ik eeuwig drollen uit het land halen.
Jaaaaaaren gebleven (tot ze ver weg gingen studeren/wonen).
Maar behalve een goede instelling hadden ze natuurlijk ook perfecte begeleiding. Afbeelding
*LOL*

.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:45

Ik ben jaren bijrijder geweest en heb er altijd voor gezorgd dat ik de paarden net zo goed deed als de eigenaar zelf of zelfs nog beter. Ik heb nooit problemen gehad met eigenaren. Nu met Codex ben ik soort van bijrijder (alleen rijdt de eigenaar zelf niet, dus ik ben de enige) en met hem heb ik ook nog nooit problemen gehad. Ik heb dus al een flink aantal jaren positieve ervaringen en kan niks negatiefs noemen.