Metall x Contango, kan dat wat zijn ????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Metall x Contango, kan dat wat zijn ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 13:52

Ik ga misschien kijken naar een afstammeling van Metall, met aan moeders kant Contango erin. Ze in 2,5 jaar, zwart en nu 1.65.

Kent iemand deze bloedlijnen goed, en wat voor soort paarden daaruit voortgekomen zijn ?


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:14

klinkt als een paard wat meer richting dressuur als springen zal gaan.ik gok wel op een wat smal, schonkig paard,aangezien dat bij beide hengsten nog al eens voorkomt.
maar al met al,bloedlijnen zeggen lang niet alles!!! kijken naar dat paard, en dan weet je pas of het iets is!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:21

Klinkt gaaf!
Ik ben heel benieuwd wat voor paard daar bij hoort!
Ik denk inderdaad dat het meer een dressuur- dan een springpaard zal zijn, maar goed, dat zal je in de praktijk moeten ondervinden!

Verder denk ik niet dat 'ie iel en schonkerig hoeft te zijn, ik ken hele forse Contango's!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 14:22

Dat ga ik doen, zeker weten !! Ik heb trouwens over Contango betere verhalen gehoord als over Metall. Deze laatste schijnt nogal eens een kort voorbeen te fokken.( is van horen zeggen hoor, ik heb het zelf nog niet kunnen nagaan )

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 14:24

weet iemand ergens een foto van deze hengsten te staan ?

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:31

Ik denk dat je hebt zitten neuzen op marktplaats.nl , want daar staat een zwarte merrie van Metall x Contango te koop Knipoog

http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/paarden/34488.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dcontango%26submit1.x%3D70%26submit1.y%3D10

Citaat:
Aangeboden: Mooie zwarte merrie (Metall-Contango)
Prijs: 3750 euro
Beschrijving: Unice is een mooie 2,5 jarige zwarte merrie.Ze is nu al ruim 1.65 en heeft een vriendelijk karakter.Ze heeft alles in zich om een leuk sportpaard te worden.(haar opa is de olympische Ferro).Als U meer over haar wilt weten dan hoor ik het graag.
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: Dorine Spuybroek (Alle advertenties)
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: -
Woonplaats: Limmen
Provincie: Noord-Holland

Afbeelding

.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:22

Ik denk dat je je niet moet fixeren op de bloedlijnen en alle verhalen er om heen, maar dat je gewoon moet gaan kijken. Neem een ervaren iemand mee en probeer het paard gewoon kritisch te bekijken en te bepalen of het wat voor jou is of niet, dat is nog altijd belangrijker! Lachen

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 20:16

Ik ben bang dat ze voor mijn neus weg is, want ik kan nu nog geen ander paard aanschaffen, zolang mijn Pyra nog niet verkocht is. Dus ik ga denk ik nog niet kijken, want straks is het helemaal mijn typje, en kan ik nog geen beslissing nemen....

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:21

Bloed is mooi genoeg. Op de foto is de merrie jonger want de foto is in de winter genomen en zo'n foto van voren zegt weinig, alleen dat de kleur klopt Haha! .

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:25

Tja Contango he! Daar ben ik helemaal weg van. Alleen ik heb alleen maar nare ervaringen met metal's gehad. Het bloed is leuk nu het paard nog. Gewoon gaan kijken, dan zie je vanzelf of het iets is.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 09:36

Ik heb zojuist recente foto's gekregen, en het ziet er niet verkeerd uit.Als ik ben gaan kijken, zal ik mijn bevindingen aan jullie doorgeven.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:17

Op mijn oude werk hadden wij ook een merrie van Contango.
Maar deze merrie had zowel dressuur als springen in zich.
Het was een forse en grote merrie met een goed karakter. *LOL*

groetjes kim

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:45

Lijkt leuk bloed!! Gewoon gaan kijken kan geen kwaad??

DELGRANGE zadels/ beenbescherming te koop
PB voor info

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:48

het bloed en de kleur is goed, als het nu ook nog eens een leuk passend paard is voor je. Ik zou zeker gaan kijken.
Contango is erg leuk bloed, zelf vind ik Metall wat minder maar dat zou geen reden zijn om niet te gaan kijken.

ladietje
Berichten: 38
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:52

Ik ken allbei de paarden! Contango heeft heel vroeger bij ons op stal gestaan. en ook ken ik de amazone van metall! mooi bloed, zou gaan kijken als ik jou was!!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:32

Vraag me af of je al bent gaan kijken???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers