De rotste opmerking die je ooit hebt gekregen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

De rotste opmerking die je ooit hebt gekregen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 11:33

Wat is je rotste opmerking (over je rijden/je paard etc.) die je ooit hebt gekregen (en dan niet van die roddels, maar écht rechtstreeks van bv. jury, dierenarts, tandarts etc.) en hoe heb je erop gereageerd???

Een voorbeeld dat ik heb meegemaakt:
ik had een serieuze koper gevonden voor mijn toenmalige Z2-paard. Hij moest gekeurd worden bij de dierenarts. Eerst een klinische keuring en daarna rontgenologisch. Mijn paard werd gekeurd bij de dierenarts van de koper.
Reeds bij de klinische keuring zei de dierenarts al niet verder te gaan met keuren (dus geen rontgenologisch) omdat hij voor het aankoopbedrag al niet klinisch werd goedgekeurd.
De rotste die ik in mijn leven over mijn paard heb gehoord was het volgende: leuk paard voor in je achtertuin maar meer ook niet!!!

Nou gaat het mij er niet om of hij wel of niet werd goedgekeurd, maar om de opmerking zelf. Dat van een dierenarts met grote eigen praktijk etc. Ik was ten eerste al teleurgesteld over de keuring zelf, maar die opmerking was het allerergste.

Mijn reactie was niets: ik was té verbaasd en voelde me behoorlijk te kakken gezet zodat ik z.s.m. naar huis wilde (mét paard).
Het paard heb ik overigens 2 jaar later alsnog te koop gezet, verkocht en is gewoon goedgekeurd.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:44

Het is inmiddels al weer 5 jaar geleden, ik reed een toen 10 jarige ruin Zevenaar x Transvaal) groot donker massief paard. Zijn eigenaar sprong met hem in de klasse Z en als zes jarige ben ik met hem begonnen in de B dressuur. 4 jaar later mochten we Z starten en dat had best wat voeten in aarde want B L1, L2 en M1 ging als een speer nagenoeg elke wedstrijd een winstpunt, 4 x gestart in de klasse M2 en 4x een winstpunt maar het 5e winstpunt om over te mogen naar de Z1, ik kreeg het niet voor elkaar. Steeds tussen de 149 en 155 punten (eigen schuld was veel te vroeg met stang en trens gaan oefenen, paard was redelijk sterk en volgens de kenners een echt stang en trens paard en met 4 winsten in de M2 moest ik maar vast gaan oefenen). Eerlijk het heeft 8 maanden en circa 18 wedstrijden gekost om het laaste punt te halen, heb na 3 maanden de overstap gemaakt naar het Z1, eerste wedstrijd was een weekend dus had meteen 4 proeven om te oefen, zaterdags 2 winstpunten en was 1 en 2. Op zondag na het rijden van de 2e proef, zit ik moe maar voldaan uit te puffen op het paard met een trotse eigenaar bij me (zo van mijn paard loopt toch maar mooi winst in de Z1) komt er een jurylid (andere klasse) en tevens verenigingslid aan gelopen die ziet mij, die zit het paard met stang en trens en roept keihard, start jij Z met die knol belachelijk hij had het M niet door mogen komen. Nou de meeste van jullie zouden er waarschijnlijk om gelachen hebben maar ik heb eigenlijk nog nooit zo'n koude douche gehad, gewoon het moment en de manier waarom.
Sorry voor het lange verhaal maar als ik er nu nog aan terugdenk voel ik nog steeds dat ongelukkige en onterechte gevoel

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:51

Die dierenarts was tenminste wel recht-door-zee.

Ik heb meegemaakt dat na niet-goedkeuring aan de dierenarts gevraagd werd wat de waarde dan WEL was......

......."eerlijk?" vroeg ie..............KILOPRIJS.....1,50 Euro (schoon)

Dat kan bot overkomen, maar wel eerlijk.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:55

Dat was jaren geleden, toen reed ik nog L.........
Kon toen niet echt goed rijden, niet dat ik het nu wel zo geweldig kan, maar och, je blijft leren he......

Riep de jury zich bij me, en maakte de complimenten, dat mijn paard zo keurig afgericht was en zo lekker liep Haha! , maar dat ik zelf nog een hoop moest leren....... Haha!

Maar degene die Fab beleerd had was ik zelf hihihi Verward Verward Verward

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:01

opmerking van een clubgenootje (toen mijn pony nog mijn verzorgpony was):
"Die knol van jou is echt zooo lelijk, je mag al blij zijn als je ooit de L haalt."
(en inmiddels zijn we M, muhahaha Tong uitsteken )

opmerking van het zelfde clubgenootje toen ik bij haar (zij was L springen met haar pony en ik Groen) in de springles mocht omdat mijn pony het zo netjes deed:
'geez waar slaat DAT nou op, jij met je goedkope knol in MIJN les Boos! '
(inmiddels ben ik L springen met mijn pony en is zij wegens teveel weigeringen teruggezet van de L naar de B Haha! )

opmerking van een jury afgelopen zaterdag:
'nou als ik geweten had dat je met deze winstpunt naar de M mag, had ik hem je nooit gegeven'

opmerking van iemand toen ik een buitenrit aan het maken was:
'he! dat is een haflinger!!!'
'niet!!' Boos!
'ow, dan is het een Fjord'
'neeee! Boos! '
(het is een Palomino kleurige Nrps)

:)

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:06

Kan van mezelf eigenlijk niet zo snel iets voor de geest halen (hihi, automatische blokkade misschien?).
Maar heb wel een andere anekdote. Een niet nader te noemen jurylid heeft bij een amazone met een wat grotere confectiemaat (...) het volgende op de coupon laten zetten: "ik adviseer Herbalife".

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:18

O jee wat grof!!!!!!

Maar ik heb inderdaad ook wel eens bij een jurylid geschreven en de commentaren die hij gaf heb ik wijselijk NIET opgeschreven. Dan stap ik nog eerder uit de auto!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:23

mijn vorige stalhouder zei toen ik bibberend van angst weer op het paard zat waarmee ik achterover was geslagen en dus in een wat te hoog tempo door de bak heeb ging Knipoog : "ja, als je er zo opzit krijg je een slak nog wel aan het rennen" Fijne vent! Net als degenen hierboven trouwens!

Andere opmerkingen schieten me zo niet te binnen, die zal ik vast ver weg gestopt hebben.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 13:02

CGJ12 schreef:
Die dierenarts was tenminste wel recht-door-zee.

Ik heb meegemaakt dat na niet-goedkeuring aan de dierenarts gevraagd werd wat de waarde dan WEL was......

......."eerlijk?" vroeg ie..............KILOPRIJS.....1,50 Euro (schoon)

Dat kan bot overkomen, maar wel eerlijk.


Recht door zee kan ik waarderen maar het ligt wel aan de manier waarop. Zoiets zég je gewoon niet, hij had het anders kunnen formuleren. Als dierenarts zijnde ga je met dieren om, maar je hebt ook met de eigenaar en daarbij behorende emoties te maken. Wat geeft hem het recht om te beoordelen of mijn paard leuk is voor in de achtertuin en meer niet?
Helemaal omdat ik hem 2 dagen erna (na het weekend) door een andere dierenarts klinisch heb laten keuren, werd door hem gewoon goedgekeurd (ook voor de verkoopprijs die ik vroeg). Belachelijk.

Noot: betreffende dierenarts staat erom bekend (wist ik toen nog niet) en zijn klantenbestand loopt terug maar het klachtenbestand loopt op!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 13:09

Ik heb denk ik trouwens sowieso geen goede ervaringen met een aantal dierenartsen: een aantal jaar geleden alweer.
Mijn paard werd ernstig ziek en moest naar een kliniek. Ze konden maar niet vinden wat hem mankeerde. Ondertussen stond hij er al 2 weken en was 75 kg lichter. Alle denkbare onderzoeken waren gedaan en die dag zou er onderzoek worden gedaan of hij maag-/darmkanker zou hebben (dat móest het bijna wel zijn volgens da-en). Goed, wij zeer ongerust heen (ik wilde bij de uitslag zijn). Vervolgens kwamen wij daar aan en paard lag zowat op sterven: hij stond nog op zijn benen maar daar was alles mee gezegd, hij voelde ijskoud aan en had een starende blik in zijn ogen. Bleek de drain open te hebben gestaan gedurende 1 uur (foutje). Dus, was op dat moment de vraag of hij dat zou overleven. Gelukkig, hij redde het. Vervolgens was de test verpest maar uit de uitslagen tot dan toe konden ze afleiden dat het geen maag-/darmkanker kon zijn. Volgende dag naar heelkunde: conclusie: bekken stond scheef en zou nooit meer op oude niveau kunnen presteren, hooguit als recreatiepaard. De vraag was: wat wilt u, neemt u hem mee of moeten wij hem hier laten inslapen???
Ondertussen eigen da thuis gebeld, alles verteld, hij zei: paard naar huis halen, nu meteen!!
Onze da had nog wel een 'paarden'middel.
Gevolg: paard was binnen 2 weken helemaal er bovenop en na 8 weken zat hij op zijn oude niveau. Daarna is hij zelfs nog een paar niveautjes hoger geworden in de sport en bekken stond helemaal niet scheef!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:24

Randy01 schreef:
Recht door zee kan ik waarderen maar het ligt wel aan de manier waarop. Zoiets zég je gewoon niet, hij had het anders kunnen formuleren. Als dierenarts zijnde ga je met dieren om, maar je hebt ook met de eigenaar en daarbij behorende emoties te maken. Wat geeft hem het recht om te beoordelen of mijn paard leuk is voor in de achtertuin en meer niet?
Helemaal omdat ik hem 2 dagen erna (na het weekend) door een andere dierenarts klinisch heb laten keuren, werd door hem gewoon goedgekeurd (ook voor de verkoopprijs die ik vroeg). Belachelijk.

Noot: betreffende dierenarts staat erom bekend (wist ik toen nog niet) en zijn klantenbestand loopt terug maar het klachtenbestand loopt op!


wat had de eerste DA gezegd dan, dat hje paard niet goedgekeurd is en daarna bij de volgende wel?????????

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:38

Jij rijden op een Fries. Zet dat ding voor de kar of op het land.

Koop een echt paard ipv een hobbelpaard.

Etc Etc.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:30

Ik had een verzorgpaard, een tuiger. Was hardstikke blij met de mogelijkheid om onbeperkt te rijden en van eigenaar moest ik lid worden van de rijvereniging. Nou, dat vond ik helemaal geen probleem.
Eerste les kom ik daar en ben een beetje aan het rijden, hoor ik die instructrice zeggen: nou dat wordt nooit wat Boos!

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:40

Ik heb al zoveel k*topmerkingen naar mijn hoofd gekregen dat ik zo snel niet eens wat kan verzinnen...Bloos

Weet nog wel dat ik met mijn eerste eigen pony geen startkaart kreeg op de manege om een of andere vage reden Verward Ben met die pony ergens anders gaan rijden(graag of niet Knipoog ) en we reden binnen 3 jaar M2-dressuur, M-springen en M-SGW *LOL*
Waardeloos dier hè?!

En laatst een opmerking van iemand of mijn ouders geen echt paard voor me hadden kunnen kopen Boos!
Heb zelf superhard voor mijn beestje gewerkt en ben er erg blij mee Het mag dan geen wereldtalent zijn, maar hij doet zijn best en loopt af en toe nog weleens in de prijzen ook Knipoog
Vond het nog het meest vervelend dat de betreffende persoon een beetje omhoog gevallen is en alles gewoon krijgt...Die hebben makkelijk praten Verdrietig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:50

gomir schreef:

En laatst een opmerking van iemand of mijn ouders geen echt paard voor me hadden kunnen kopen Boos!
Heb zelf superhard voor mijn beestje gewerkt en ben er erg blij mee Het mag dan geen wereldtalent zijn, maar hij doet zijn best en loopt af en toe nog weleens in de prijzen ook Knipoog
Vond het nog het meest vervelend dat de betreffende persoon een beetje omhoog gevallen is en alles gewoon krijgt...Die hebben makkelijk praten Verdrietig



als jij idd maar blij bent met je paardje!
ach heb ook zoveel naar me kop gehad!(en wie niet?!)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:53

volgens mij hebben we nog weleens stoom af zitten blazen op elkaar Tab *LOL* Weet niet meer waar dat overging, maar toen hadden we er alletwee even genoeg van Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:01

Mijn vader gister: Zozo, leuk paard heb je gekocht, maar het is wel een vetklep hoor!! Thanx pa Stoom uit je oren

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:20

Mijn vorige paard was een heel bloot paard (zonder spieren dus) en was zo'n goedzak dat een veulen zijn staart had afgebeten. Maar goed ik zag er wel wat in en ik kreeg hem ook.

Kom ik voor het eerst op de manege, krijg ik allerlei opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd hoe ik in hemelsnaam op zo'n jong paard kon gaan rijden en dat ik zo'n lelijke gratenbak had kunnen kopen. Kortom ik was een dierenbeul. Nou bedankt. Ik ben ze een half jaar later in de wedstrijden allemaal voorbij gegaan. Het paard was inmiddels flink bespierd en had een mooiere staart.

Ik heb hem nog 2 jaar met veel plezier gereden en ook in de wedstrijden. Nu staat hij bij iemand anders die er net zoveel plezier aan beleeft en heel gelukkig met hem is.


DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:21

toen ik vroeger nog op de manege reed en meer dan 10 kilo zwaarder was. kreeg ik op een manege les van zown snolletje. ik was 14 zij was 17. Toen ik zei dat ik het ergens niet mee eens was zei zij: jij heb geen recht van spreken, ga jij eerst maar s afvallen!! EN BEDANKT ik gelijk een klacht in gediend en zij moest toen haar excuses aanbieden (WRAAK Haha! ) hahaha inmiddels ben ik wel afgevallen maar reken maar niet dak dat voor haar gedaan heb! OK dan!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:51

Een paar weken terug nog zo 1 mee gemaakt.
YouKnowWho rijd mijn paardje in vanwege dat ik te onzeker ben.Als ik dan op stap dan breng ik het ook over op amber. En dat wil ik niet.
Op mijn oude stal weten ze dat ze dat doet dus op een gegeven moment komt er een meid(die denkt dat ze alles is) naar haar toe en vroeg aan haar:"Rijdt Iloon Amber niet in omdat ze Amber te hoog vind?"

Nou ik zeek zowat in mijn broek van het lachen.
Oke Amber is groter dan dat ik verwacht had maar als ik haar daarom niet inrij dan kan ik haar netzo goed verkopen.
Das toch wel het ergste wat er over mij gezegt/gevraagd is de laatste tijd.Gelukkig zag ik er de humor wel van in.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:22

Tallie1979 schreef:
Mijn vader gister: Zozo, leuk paard heb je gekocht, maar het is wel een vetklep hoor!! Thanx pa Stoom uit je oren



Hij houd gewoon wat vocht vast..... Schijnheilig

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:30

Op zich valt het wel mee, wel dat ik af en toe iets hoor, wat stiekem achter mijn rug gekletst wordt...
Iemand kon me vertellen dat er gezegd was, dat ik met handschoentjes reed, omdat ik zo hard met mijn handen was.... oké... Dat getuigd van veel verstand, dus dat leg ik zo naast me neer..
Dat jurylid, wat na mijn proef vroeg, waarom ik geen paard kocht (ipv op een pony in de rondte te blijven rijden), omdat ik toch uit het rijke westen kwam... Maar goed, zegt ook meer over zijn verstandelijke vermogens....

Verder ben ik over het algemeen, met mijn eigen paardje en dingen bezig, ga met iedereen oppervlakkig (maar goed) om, ga dus mijn eigen weg, klets niet en laat de mensen in hun waarde...
Ik heb een veelste druk bestaan (met twee kids een vriend, hond en paard) om te lang bij dit soort irritante dingen stil te blijven staan.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:41

Zulke opmerkingen ken ik ook wel ja.

Ik heb een Tinker en een Shet, en regelmatig wordt mij gevraagd waarom ik geen "echt paard" koop... Lips are sealed

Of ze zeggen: "Ja, met rijke ouders kon ik ook wel 2 pony's hebben"... Mijn ouders hebben nog nooit een cent aan de pony's bijgedragen (en dat wil ik ook niet hoor, mijn pony's dus mijn verantwoordelijkheid. Ik doe en laat er veel voor, en dan is zo'n opmerking wel hard).

Of een paar jaar terug, de man die Karin moest keuren voor de verzekering: "Nou, dat beest is ook niets meer waard".

Maar goed, gewoon niets van aantrekken en plezier hebben aan je paardjes

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:03

"Banjer is nergens goed voor"
"Met Banjer zal je nooit wat bereiken"
"Met Banjer kan je niks"

Dat zijn maar een paar van de dingen die ik regelmatig hoor... in het begin werd ik er kwaad om, maar tegenwoordig lach ik er alleen maar om... IK heb lol met haar, voor MIJ doet ze veel... en ze is van MIJ, niet van degenen die commentaar leveren!!! Haha!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:36

Sall schreef:
Dat jurylid, wat na mijn proef vroeg, waarom ik geen paard kocht (ipv op een pony in de rondte te blijven rijden), omdat ik toch uit het rijke westen kwam... Maar goed, zegt ook meer over zijn verstandelijke vermogens....


En wat voor een pony!!! Je mag hem zo komen brengen hoor als je een paard wilt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 50 bezoekers