Hoe heette jullie paarden eerst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Hoe heette jullie paarden eerst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 15:47

Voordat je hem had gekocht, als je hem dan veranderd hebt.
Lijkt me wel grappig om te weten *LOL*


Passion heette eerst Bob, dat vond ik dus niks en paste totaal niet bij hem dus heb ik 'm veranderd. Maar hij wist toch niet dat hij Bob heette, hij stond alleen maar op het land Lachen


mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:48

robin = robin vete igenwijs beestje dus paste wel goed en op wedstrijd royal pride

Just Beleve and HOPE

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:49

Rowan heette vroeger Presley, z'n spangenoot Elvis. Tja...

M'n vorige paard heeft trouwens echt een hoop namen gehad: Sambo, Macho, nog iets anders, toen weer een tijdje Sambo, toen Roy. Ik noemde hem Roy, maar uiteindelijk kwamen we steeds meer uit bij Lomion...
Laatst bijgewerkt door 796285 op 29-07-03 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

TweetyKarin

Berichten: 75
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:50

Chiara heette Mientje (hoe bedenk je het he !)

Begin de dag met een dansje , begin de dag met een lach .
Wie vrolijk kijkt in de morgen , lacht de hele dag.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:52

Joelle heete eerst willemina!!! PFFFFFF Wat een naam (vin ik hoor)

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:55

Leuk topic Haha!

Pinky schijnt Gijsje geheten te hebben. Hun hebben het toen wel zelf veranderd naar Pinky. Ik heb de naam maar gehouden. Hij 'luisterde' er al echt naar.

Fellow heet op papier Tosca's Paco (roepnaam paco) maar dat is echt een homo naam Haha! . Hun noemde hem Macho (de 4 weken dat hij daar op stal stond) maar ook dat vond ik niet echt bij hem passen..
Omdat hij toch nog niet aan een naam gewend was (heeft op het land gestaan) heb ik hem omgedoopt tot Fell(ow).

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:03

claire heeft 2 jaar geleden boefie zn naam gegeven, toen had de ponyclub hem gehad en weer weggegeven aan andere mensen(daarvan heb ik hem), ik vind het niet echt een leuke naam, maar heb het maar zo gehouden. hoe hij echt heet weet ik niet, ik weet helemaal niks over zijn verleden.. de man die hem aan de pc heeft gegeven zei dat hij van judy de winter kwam, dus vroegen we het aan der en die herkende hem niet, der nichtje ook niet.. hij zou daar lotje geheten hebben volgens die man, maar dat klopt niet want die lotje zou nu nog niet zo oud zijn..

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:09

Parcival was door de importeur/handelaar Jumper gedoopt omdat hij even snel weer uit zijn stal sprong over de boxdeur als zij hem er in gezet hadden. Maar aan die naam was hij uiteraard niet gewend.

Gwen heet officieel Weigelia, niet nodig om te zeggen waarom ik dat veranderd heb Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:13

Kiara heette eerst Christy, maar die naam hadden de verkopers zelf bedacht. Op haar entingsboekje (dat kreeg ik veel later) stond Ginger.
Maar toen heette ze bij mij al Kiara, wat 'klein en donker' betekent, en dat vond (en vind) ik toepasselijker.



HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:26

Duncan had geen naam (geen papieren), maar bij de handelsstal noemden ze hem heel erg orgineel de Clyde of Bobbie. Ik heb er dus heel sjiek "Craignethan's Duncan" van gemaakt.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:31

Odin heette al Odin, ik vond het een mooie naam dus heb het maar zo gelaten!

Mijn vorige paard heette officieel Gokatosa, ik vond dat echt zo'n vreselijke naam dat ik haar heb omgedoopt tot Gotcha.

Mijn eerste eigen paard had geen naam toen ze naar onze manege kwam (was gekocht door de manege-eigenaar op een paardenmarkt). Ze werd daar Guusje genoemd, maar toen ik haar kocht omgedoopt tot Ginger. Later kwam ik erachter dat ze officieel Honetta heette. Nu heet ze weer Guusje (sinds ik haar terug heb verkocht aan de manege).

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:37

Polly heet officieel Mary-Lou van de Traanbok. Toen ik haar ging verzorgen heette ze al Polly en dat heb ik maar zo gelaten.
Sharif heette al Sharif maar wordt nu door iedereen Biebje genoemd (roept lekker) en Katinka heette eerst Brammetje maar dat was omdat we verkeerd gekeken hadden en dachten dat ze een hengst was Haha! Dat heeft maar 10 minuten geduurd

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:40

Darmorah heeft nog steeds haar naam die ze bij haar geboorte heeft gekregen, maar haar vorige eigenaren hadden echt een vresselijke afkorting hier voor nl: Doortje, brr. M'n moeder vond het wel schattig maar m'n zusje en ik echt vresselijk, dus we hebben er gewoon Darmorah van gemaakt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:00

Al mijn paarden hadden al namen toen ze kwamen, en die heb ik ook altijd gewoon gehouden. alleen donderdag komt dus mijn nieuwe paard (waarschijnlijk) en die heet Joop. Ook wel Jasper. Die wil ik wel een nieuwe naam geven, ik denk dat het Jafar word, van Alladin, lijkt er nog op ook.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:19

Railly heete al Railly
En pepper heete BOBO Tong uitsteken hahaha

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:33

Honey: Iris v/d Zuidweg (en zo heet ze op papier, en dus op keuringen enzo nog steeds)

Jamaica: Lotte....

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:32

Die van mij komt van een handelaar en werd in de wandelgangen zwartkopje genoemd. Het is toch geen konijn Boos! .

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:36

Rachel heeft vanaf haar geboorte Rachel geheten.
Indian Summer hebben we zelf bedacht, bij de man waar ze stond werd ze Pipi genoemd, lekker origineel Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:36

jake heet officieel judor

maar we noemen hem sjaak Verward *LOL*

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:40

jack heet officieel, Igo's sun, vonnik geen naam, vooral omdat hij vaak werd verward met de dekhengst Igo sun.
bij de handelaar was hij bonte nr 2 Verward
Dus ik heb hem maar Jumping Jack genoemd. roepnaam gewoon Jack

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:41

Mijn eerste paard noemde ze op de stal Shampoo......zo noemde ze alle paarden die binnen kwamen voor de verkoop Verward

Die werd natuurlijk verandert, en dan wel in Amber Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:55

mijn paard heten eerst:

Ballerina en nou > Geena, ik wou wel dat het op elkaar leek omdat ze op haar naam reageert en die gewend is Lachen dus het achtervoegsel lijkt op elkaar.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:37

Zo heb je even Haha!

Greg heet eigenlijk Lange Voren George, werd altijd Jorske genoemd, later Gregory, toen Joske en nu Greg Haha!

Foxy (vroegere pony) had niet echt een naam, toen ik ze kocht zei die handelaar dattie dacht dat ze Trendy heette (afschuwelijke naam Haha!) dus toen hebben paps en ik der omgedoopt tot Foxy Lady.

Al de andere pony's hebben hun eigen naam mogen houden (1 heette Bianca, ook zo afschuwelijk maar ja ze kwam als je ze riep dus ...)
Te weten:

Cherry Moon
Mistral
Bianca
Greg
Foxy Lady
Vanta
Gypsy Eyes

Enkel Foxy heb ik dus bewust veranderd Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 29-07-03 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:38

mijn paard heette vroeger Schönbrunn Elmar, maar bij zijn hengstenproeven bleek hij 2 cm te klein te zijn en moest hij zijn naam + zijn ballen inleveren. Ze zijn hartstikke streng met dekhengsten in Oostenrijk!

Nu heet hij Moritz, heb ik ook niet zelf bedacht, maar staat wel op al zijn papieren, dus ik hou het maar zo!

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:42

Er was net zo'n vraag bij 'vraag maar raak'. Daar heb ik ook al geantwoord.

Magic (Adventure) heette eigenlijk Marloes, maar dat konden we nog net officieel veranderen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, DDDara, Desi_2409, Igniss, janneke584, kimmetje26, Monique1963 en 132 bezoekers