Gister pony wezen kijken ( met foto's )

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Gister pony wezen kijken ( met foto's )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 12:30

Zie ook dit topic : [VMR]Pony op leeftijd....Zou je die nog kopen?

Eindelijk was het gisteren dan zo ver: Ik ging kijken bij Bambi, de wat oudere pony waar ik al een tijdje op zit te azen.

Op naar Markelo ! Om kwart voor tien stapten we in de auto.
We hadden afgesproken tussen 12 uur en half 1 en we waren mooi op tijd ( we waren maar 1 keer verkeerd gereden Knipoog )

Daar aangekomen liepen we naar een box waar 2 kleine donkere oortjes boven de staldeur uit kwamen.Wat een lekker koppie zat er op dat ding zeg!
Even dr uit en natuurlijk een proefritje maken.Nou wat een leuk ding hoor, je kan aan het beestje niet merken dat hij 19 is.Lekker wakker en heel kwiek.
En dat koppie vanaf de bok, die oortjes...kwijl Lovers

ikke is in love met Bambi Haha!
Misschien kent iemand van jullie hem wel, hij staat op manege de Barlo

hier de foto's

Eerst even poetsen natuurlijk
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/b(15).JPG[/img]

Optuigen....
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/d(8).JPG[/img]

Klaar voor vertrek ( Hier heb ik mezelf maar even afgeknipt want anders knapt spontaan jullie beeldscherm, dat hoofd was echt niet economisch verantwoord Haha! )
Afbeelding

De fotokunsten van mn vriend blijken maar weer, SUKKEL ik sta nu toch VOOR de pony, dan zie je NIKS ! Cheese! Clown
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/f(7).JPG[/img]

En rijden met die hap !
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/g(7).JPG[/img]

Wat een geweldig uitzicht OK dan! Wow!
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/h(5).JPG[/img]


Ze komen over een week bij Maffick kijken en ik hoop dat we een beetje met elkaar overeen kunnen komen, dan word dit misschien wel mijn pony'tje en krijgt Maffick het ook weer goed, beter kan haast niet

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:55

Als ie nog een goede conditie heeft kan ie nog wel een aantal jaren mee... Als ie ook in die conditie blijft. Er komen elk jaar mensen bij ons in de manege en die hebben een pony van 27 jaar... en die is nog heel vrolijk en die maakt ook nog steeds lekkere buitenritten van een paar uur en hij heeft er geen moeite mee.... Dus ik vind dat het wel kan.
Duzzzzzzzzzz...... doen. tis ook een heel leuk beestje!
Laatst bijgewerkt door giesam op 27-07-03 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:03

leuke pony
ik hoop dat hij van jou wordt

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:15

en weet je al of je em neemt:? ik vin jullie echt bij elkaar passen!!!! echt lief!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 13:18

Dat ligt er aan, die mensen komen nog bij mijn paard kijken.
Ik kan hem namelijk niet kopen als ik mijn paard niet kwijt kan, dus we zouden eventueel kunnen ruilen.
Dus het is even afwachten wat ze van Maffick vinden.
Wat mij betreft mag Bambi bij ons op stal komen wonen hoor Knipoog Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:49

Hey leuk! Ben benieuwd wat zij van Maffick vinden, en hopelijk zijn alle partijen dan tevreden! Veel plezier iig als alles goed uitwerkt.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:53

Ga je ruilen? Ik vind het nog al een verschil hoor, een pony van 19 tegen een veel jonger rijpaard. Het is jouw keuze, maar je hebt er toch wel heel goed over nagedacht?
De pony heeft op zich wel uitstraling, maar lijkt toch iets overbouwd. Ga je mennen, of ook rijden?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:57

Hele leuke pony!! Ik voor je dat het doorgaat!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 17:03

Ja Germie ik ga niet gelijk oversteken natuurlijk, daar heb ik idd echt wel over nagedacht, Maffick is meer waard dan die pony.
Maar ik kan die pony niet kopen zolang ik Maffick niet kwijt ben, en zij wouden wel even bij Maffick kijken en dan zien of we wat kunnen regelen.

En ik ga alleen maar mennen met de pony, ik kan paarden van andere mensen rijden als ik wil rijden.De pony meet 1.37 dus die zal te klein zijn voor mij om op te rijden Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:25

Waarom die je Maffick weg? Hij is volgens mij van een instructrice of het FPC geweest... Hij deed zijn naam eer aan (mafferik Knipoog )

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:32

leuke pony!!
hope voor je dat het doorgaat, hij ziet er echt lief uit!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 17:34

Ja klopt hij is van een instructrice op t FPC geweest.En het is nog steeds een maf beest maar wel supercool!

Ik doe hem weg omdat ik voor hem geen tijd meer heb, hij heeft zoveel energie en moet er gewoon het liefst wel 3 keer per dag uit, dat krijg ik met mijn opleiding niet voor elkaar.Ik heb het te druk om hem te geven wat hij nodig heeft.
Als hij een week stil staat dan explodeert hij.Dus vandaar dat hij naar iemand toe moet die lekker veel met hem gaat rijden, dan komt hij veel meer tot zn recht dan bij mij.
Bij mij heeft hij het nu niet leuk en dat wil ik hem niet aan doen, ik ben gek op dat beest en juist daarom wil ik het beste voor hem, en dat krijgt hij niet bij mij op dit moment, en het duurt ook nog wel even voordat ik echt weer tijd heb voor zo'n paard.

suzie66
Berichten: 97
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:52

moet je er ook op rijden???? hij is erug klein denk ik voor jou en hij heeft wel een beetje een door gezakte rug

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:28

suzie66 schreef:
moet je er ook op rijden???? hij is erug klein denk ik voor jou en hij heeft wel een beetje een door gezakte rug


ik denk dat ie voor de kar gaat Lachen

maar als ie nog lekker fit is waarom dan niet kopen? Ik hoop voor je dat het door gaat en je er nog veel plezier mee zult hebben!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:01

Ik vind het een eerlijk besluit van je dat je voor het welzijn van je paard kiest!! Daar is ook moed voor nodig, lijkt mij toch altijd erg moeilijk om je paard te moeten verkopen, juist om het dier een beter leven te gunnen/geven!! OK dan!
Ik ken echt wel mensen die eigenlijk geen tijd hebben voor hun paardje en zo'n arm beest staat dan een beetje weg te kwijnen op stal.....
Nogmaals ik vind je besluit moedig!! *LOL*
En de pony van 19 jaar vind ik een superlief beestje zo te zien van de foto. het feit dat hij 19 is hoeft helemaal geen belemmering te zijn (als hij gezond is!).
Pony's worden in het algemeen toch ouder dan paarden, Wij hebben Pepsi gekocht toen hij 16 jaar was, inmiddels is hij 19 en gaat nog erg goed, en ziet er prima uit!! (je geeft hem echt geen 19!!)
Natuurlijk moet je ook niet met hem erg hard en op een hoog niveau trainen, maar als dressuurpony op B en L-niveau is hij uitstekend te rijden...juist door zijn leeftijd een prima leerpony!! En je kunt heerlijk buitenritten met hem maken
Ik hoop voor je dat alles goed geregeld gaat worden, zowel met je paard als met de pony!! Succes...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 09:25

suzie66 schreef:
moet je er ook op rijden???? hij is erug klein denk ik voor jou en hij heeft wel een beetje een door gezakte rug


Suzie66 , er staat wat eerder in het topic dat ik er niet op ga rijden omdat ik te groot voor hem ben.En dat ik alleen ga mennen.

En Stephany , het is idd een moeilijk besluit maar voor beide partijen ( paard en ikke ) het beste.
En met de pony kan ik toch nog wel paardenplezier houden en de pony ook.Ik ga vooral recreatief lekker buitenrijden met hem als ik hem koop.
Geen dikke wedstrijden o.i.d , dat kan ik niet eens Bloos!

Tja...het komt steeds dichterbij, ik zit met gemengde gevoelens, zou heel blij zijn als Bambi mijn pony zou worden maar ga mijn grote bruine vriend wel heel erg missen Scheve mond

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:29

Ik sta volledig achter je besluit hoe erg ik t ook vind voor jullie... Ik vond Bambi eerst ook een hele leuke pony, toen ik 1 of 2 foto's had gezien.. Maar als ik heel eerlijk moet zijn, viel ze me nu wel tegen... Die rug ziet er best eng uit... en ze is denk ik ook kleiner dan ik had verwacht, daarom zal ik haar ook wle wat minder vinden...

Het is natuurlijk jouw keuze en je zal er vast jaren heerlijk mee kunnen mennen! In elk geval veel succes ermee! *en ze zal vast wel heel lief zijn Lachen *

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:36

waarom vind je die rug eng?? Het is tenslotte al een wat oudere pony die hebben vaak al zo,n rug op die leeftijd!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 12:51

En ze is een hij leon haha,

die eerste foto is ook niet helemaal eerlijk, de grond liep daar een beetje af en daardoor lijkt zn rug nog wat meer doorgezakt en hij lijkt behoorlijk stijl achter.

Toen ik de eerste 2 foto's terug zag dacht ik zelf ook even van : oh... maar ik heb hem in het echt gezien en op zich valt het mee, en ja hij is een beetje doorgezakt , maar dat kun je ook wel verwachten bij zo'n leeftijd.

Hij is idd klein, 1.37 maar dat vind ik juist mooi voor de kar, een kleine pony of een mooi vol paard ( fries tinker belg o.i.d ) maar bv een simpel bruin paard ( maf bv ) vind ik niet mooi staan voor de kar, ik weet ook niet waarom, gewoon het beeld.... ach ja ik heb een vage smaak Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:56

Ow Bambi een hij? Haha! foutje *LOL*

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:57

leuk pony`tje!jullie passen volgens mij echt heel goed bij elkaar!twee dezelfde typjes (denk ik)!heel veel plezier ermee als je hem koopt! *LOL*

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:04

Als je graag wil mennen met een pony, zou ik eerder gaan voor een jongere pony, aan een oudere pony heb je veel extra kosten en die kan je moeilijk kwijt over een paar jaar.
Ik zou er in ieder geval goed over nadenken, maar dat is eigenlijk een overbodig advies Lachen

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:43

ik hoop voor je dat je um krijgt!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:52

Vind het eigenlijk voor allebei de paarde wel een goede beslissing (als het doorgaat natuurlijk) Want Maffick krijgt als het goed is een baasje die veel tijd aan hem besteed en die goed voor hem zorgt, en Bambi krijgt een lief baasje waarbij ie z'n oude dag mag slijten, lekker voor de kar mag lopen enzo, lekker rustig aan mag doen. Hij hoeft nix meer te presteren, lijkt me geweldig voor zo'n oudere pony. Dan kan ie denk best nog ff mee! En wie weet waar ie anders terecht zou komen, denk niet dat er veel mensen zijn die een pony op leeftijd willen kopen, en zeker niet die er een jongere voor willen inruilen! Het is natuurlijk een moeilijke beslissing, maar vind het wel een hele goede!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:19

Ik vind het wel een enorm schattig beestje! En het is ook leuk voor die pony hem nog een paar leuke jaren te geven, waarin hij niet meer zoveel hoeft te doen. En voor jou komt het ook beter uit, als je tijd hebt, kun je lekker wat gaan mennen enzo Lachen.

Maar je moet er wel aan denken als je ooit weer een jong(er) paard wilt, dat je deze dan niet meer zo gauw kunt verkopen (is ook best zielig, een pony op leeftijd te verkopen). En dat twee paarden best duur is (aangezien oudere paarden sneller gebreken hebben..).

Maar als je voorlopig toch geen rijpaard meer wilt, zou ik het zeker doen Lachen.