vinden jullie dat dat nog kan op deze leeftijd:?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

vinden jullie dat dat nog kan op deze leeftijd:?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 13:54

ik heb een pony van 26 jaar oud!ze is een kruising tussen een welsh en een arabier!Ze is een E-pony`tje en ze loopt bijna elke dag nog!ook op zaterdag word er nog les op haar gegeven (ze staat niet op een manege)!vinden jullie dat dat nog kan op deze leeftijd!



Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:57

Ligt eraan of ze het nog aankan, ik neem aan van wel als ze haar nog elke dag laten lopen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:57

Ligt eraan.... ik ken genoeg pony's die tot hun 30-ste in de manege lessen meeliepen.
Zolang de pony nog fiek eruit ziet en het allemaal goed lijkt te gaan zou ik zeggen, waarom niet.
Mocht ze duidelijk "oud" worden zou ik het nietmeer doen en de pony lekker laten pesioneren.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:58

Voor een ouder paard is het vaak beter dat het regelmatig (elke dag) loopt. Zo wordt het minder snel stram. Het rijden zelf kan je best niet te zwaar meer maken, als het paard echt al "ouderdomsverschijnselen" heeft.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:06

Ja hoor, als ze verder goed loopt kan dat prima. Juist als je nu zou stoppen zul je zien dat het snel bergafwaarts gaat met de soepelheid.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:09

Als het nog prima gaat dan zou ik doorblijven gaan, daar worden ze ook minder stijf van mits je rustig aan blijft doen Knipoog

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:25

Als het paard het nog aankan dan kan dat idd best...
wij hadden er vroeger een pony lopen van 35 en die moest je laten lopen anders werd ie wild en gevaarlijk!!! Haha!

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:33

Lekker laten lopen zolang het nog kan! Manegepaarden kun je een beetje vergelijken met topsporters, ze zijn vaak veel fitter dan paarden van particulieren. Als je die beestjes ineens stil gaat zetten, dan beginnen de problemen vaak pas.
Hoe vaak hoor je trouwens niet dat een (dek)hengst die altijd in de sport heeft gelopen met pensioen is en dan binnen 1-2 jaar overlijdt, vaak zijn die paarden nog veel jonger!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 11:19

nou bonneykan zich af en toe nog gedragen als of ze een veulen is!je moet haar eens buiten zien!ze gaat hard!ze mag inderdaad niet meer voor de volle 100% lopen!ook als ik op jean ga rijden kkijkt ze echt zo:hey mag ik niet!ze wil alles nog zo graag!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:25

lovebonney schreef:
nou bonneykan zich af en toe nog gedragen als of ze een veulen is!je moet haar eens buiten zien!ze gaat hard!ze mag inderdaad niet meer voor de volle 100% lopen!ook als ik op jean ga rijden kkijkt ze echt zo:hey mag ik niet!ze wil alles nog zo graag!


dan zal ze het nog wel aankunnen.......

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:28

Als je ziet dat ze het nog aankan kan het gewoon.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:29

Ligt puur aan het paard. Als ze echt nog zo levendig is als dat jij het beschrijft dan moet het wel kunnen.. ligt er ook weer aan wát er precies met haar gedaan wordt.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 11:22

we rijden gewoon ongevver een uurtje per dag!en dan af en toe een klein sprongetje en dan nog wat lichte dressuur!op zaterdag rijden er kleine kinderen op haar twee of drie uurtjes met pauze`s ertussen door!het is wel waar dat als we bonney stil laten staan dat ze dan juist achteruit gaat!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:44

lovebonney schreef:
!het is wel waar dat als we bonney stil laten staan dat ze dan juist achteruit gaat!

dat is idd zo, veel mensen denken een maqnegepaard te redden door hem uit het werk te halen en rechtstreeks op de wei te gooien, dan worden die beesten in de meeste gevallen heel erg snel oud!
als ie met pensieon gaan dan moet je dat rustig afbouwen
maar ik ken connemara pony's die bij ons op de manege (waar ik vroeger zat)
tot hun 30e zonder enige problemen ,mee in de lessen deden lopen , werden ze echt oud dan gingen ze naar hun "favoriete leerlingen" en konden ze nog n paar jaar meehobbelen.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 13:02

ja we gaan voorlopig ook nog lekker door met rijden!zolang ze het vol houd!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:25

als ze het kan .....dan wel !

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:11

Jah, dat is wel het verstandigst!!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:36

Op die leeftijd scheurde mijn paard nog als een dolle door het bos, hoe harder hoe liever, lekke hartkleppen ten spijt, gaaaaannn. Niet dat ik je wil advieseren dit na te gaan doen, mijn paard is nou eenmaal zo, zelfs nu ze bijna niet meer kan lopen (arthrose), als ze de kans krijgt doet ze het.
Gewoon doorgaan, rijden=conditie onderhouden=soepel blijven, het is DE basis voor een lang paardenleven.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:37

In de endurance loopt Happy. Een pony van 27 jaar en met succes Haha!

'Paint' it 'Black'

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:51

Bij ons op de ponyclub hebben jaren 2 kleine pony'tjes rond gelopen. 1 daarvan is er pas geleden verkocht en loopt nu weer wedstrijdjes mee. De ander loopt nog steeds bij ons op de club rond, is erg leuk omdat die al als jong beestje bij de club liep, steeds verder verkocht en nu dus weer bij een ander meisje. Pony's zijn denk ik allebei rond de 35, gaat nog steeds heel erg goed.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 18:57

ik hoop dat bonney het nog een tijdje volhoud.ik moet er niet aan denken dat ik haar moet gaan missen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Evito_06 en 83 bezoekers