Charmander 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Charmander 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 15:35

Wie kent deze hengst en heeft hem wel eens zien springen?
Wat vinden jullie van deze hengst?

Het is een Cassini x Caretino x Marlon xx

Hij staat bij Dobber stables in Nederland.
Loenen aan de Vecht.

Stam 2294

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:38

Hengst is helaas nog onbekend, maar zal er wel komen. Dobber en Kirchoff brengen hun paarden voorzichtig en jagen ze niet over de kop. Charmander springt 'electrisch'zoals men dat zo mooi pleegt te zeggen. Goede combi tussen mooi exterieur, vermogen en bloed. De Berlin van over vijf jaar.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 22:40

Heb je de hengst wel eens gezien?
Heb je ook enig idee hoe zijn karakter is?

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:41

Aroud Dobber brengt al zijn hengsten tegenwoodig bij Kirchhoff en ik denk dat ik deze weleens als jonge hengst heb gezien want hij heeft zowat alleen maar Cassini bloed op stal staan.
Zal wel een aparte zijn, het bloed is in ieder geval super.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:43

Afbeelding
Afbeelding

Beautiful and very correct 3-year-old grey stallion, approved in Holstein.
Jumps with a lot of scope and excellent technique.
Trained to be a top class show jumper.

*The sire of Charmander is Cassini. He is a well known stock getter, owned by the Holsteiner Federation.
Under Franke Sloothaak he also was a very successful showjumper (winner Grand Prix of Arnhem).
The sire of Cassini is Capitol I (Capitano x Folia), one of the best producers of show jumpers in the world. Capitol I is a son of the famous mare Folia, who also is the dam of the approved stallions Capitol II, Latus I, Latus II, Cellebrio and the breeding mares U-Capitola and Gute Folia. Many horses from this famous line (called 'stam 173') have been excellent show jumpers. No wonder that Capitol I is the sire of show jumpers such as: Cento (Otto Becker), Carthago (Jos Lansink), Capriol (Holger Wulschner), Charleston (Markus Beerbaum), Indoctro (Ulrich Kirchhoff) and Corso (Willy Melliger).

*The dam of Charmander is a mare called Dolli II (Caretino x Marlon xx).
Her sire is Caretino (Caletto II x Metellus ), who was a successful international show jumper under Ludger Beerbaum. Caretino is a much sought-after stallion in Germany. The sire of Caretino is Caletto II, another world-famous stallion. He sired many excellent sport horses, such as: Classic Touch (gold medal winner at the Olympics in Barcelona under Ludger Beerbaum).
Two full sisters of Charmander are already making a career as a show jumper under Franke Sloothaak and Roelof Bril.



DOBBER STABLES
Vreelandseweg 27a, 3632 ER, Loenen a/d Vecht, The Netherlands
Tel.: +31 294 234690 Mobile: +31 650 263442 Fax.: +31 294 234291

e-mail: a.dobber@dobberstables.com

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:25

zo diej is mooi!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:31

Heb hem gezien in Weert op de hengstencompetitie. Een echte verneuker, springt mij veel te getrixed. Zie er liever iemand anders op dan Kirchhoff, die heeft al vaak laten zien dat ie het kan, ook met KWPN hengsten (Orame).

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:30

Nee Rick, dat zijn Holsteiner springpaarden.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:40

Wat bedoel je ?

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:25

_Rick schreef:
Heb hem gezien in Weert op de hengstencompetitie. Een echte verneuker, springt mij veel te getrixed. Zie er liever iemand anders op dan Kirchhoff, die heeft al vaak laten zien dat ie het kan, ook met KWPN hengsten (Orame).


Alle hengsten springen bij Kirchhoff te veel getrixed-achtig.
Ik hou er niet zo van, is niet echt natuurlijk. Deze hengsten zijn gewoon gezichtsverneukers.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 23:38

En wat houd dat voor Charmander in?
Dat Kirchhoff hem niet goed voorstelt en laat springen?
Hij heeft anders wel de Olympische spelen gewonnen met Jus de Pomme, dus waarom gezichtverneukers?

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:46

Wat ze bedoelen is dat hier wa twijfelachtige praktijken mee worden uitgehaald, zoals dat in veel stallen gebeurt, Bat begeint onschuldig met een bamboestok tegen de hoeven slaan als het paard boven de sprong is, tot het omhoog gooien van de balken, zodat het paard extra voorzichtig wordt. Maar ook van die kroondopjes van flessen achter de bandages, waardoor er echte pijn ontstaat als het paard de balk raakt. Pure direnmishandeling uiteraard. ik steek mijn hand voor niemnad in het vuur, maar weet wel als een paard niet kan of wil springen je kunt trixen wat je wilt; het zal je niet helpen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 23:56

Scheve mond maar dat is toch niet normaal meer!
Zo'n hengst als Charmander is 5, top bloed, zonde om dat te verpesten.
Maar dan verspeel je er ook de goede naam mee van de ruiter en van de stal.
Dus ik mag hopen dat dit niet bij Charmander het geval is.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:03

Ik ga mee met excuseme, Holsteiners springen vaak meer op kracht. Zet daar een ruiter als Ulli op en het resultaat zoals beschreven is daar. Ulli is een ster in een paard zo te rijden, en voor een hengsten competitie weet hij heel goed dat het oog van het publiek spectaculaire sprongen wil zien. Is toch wel de bekende Deutsche Reitweise, veel druk en dan op het juiste moment lucht geven. Natuurlijk moet je ook wel voldoende talent onder je reet hebben. Barreren heeft bij zowel een hele goede als een hele slechte toch geen enkele nut.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:38

Ga eens kijken op het voorterrein voortaan mensen bij een wedstrijd/hengstencompetitie, dan zie je pas echt hoe veel hengsten springen.

Ik zie ze liever aan een lang teugeltje door het parcours met weinig druk, dan zie je pas wat voor kwaliteit een paard van zichzelf heeft. Die ruiter krijg je er bij je veulen niet bij hoor.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 15:44

Klopt, maar daar gaat in mijn geval ook niet om, Charmander komt uit dezelfde stam als Josiane.
En van die stam staan 32 paarden geregisteert, 16 hebben in de sport gelopen.
2 merries zijn nog actief, waarvan 1 met een staatspremie.
En dus Charmander.
Daarom heb ik belangstelling in deze hengst.

Maar heb jij hem al eens zien springen Rick?
Vond je hem niet goed genoeg?

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:15

Ik fok niet met bloedlijn.

Verder ja, ik heb hem zien springen en ik ben er niet kapot van. Weke rug. Heb hem alleen op het voorterrein gezien, sprong traag, ulli deed er alles aan om hem flink te bareren. Springt slecht een steilsprong., met de kop in de lucht. Nee, niet mijn hengst.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 18:42

Vandaag met de eigenaar gebeld.
Charmander mag springen op het Bundeschampionat.
Heeft 5 kwalificaties gesprongen en alle 5 gewonnen.
De hengst is nu in Duitsland en blijft daar naar alle waarschijnlijkheid ook.

PJ
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:50

Beste meneer Rick,


Ik ben een zeer onregelmatige bezoeker van deze site.

Ik heb U echter nu al voor de tweede keer betrapt op het doen van uitlatingen over personen (nu is het Kirchhoff de vorige keer was het van der Schans).

Wilt U nu met bewijzen komen!! Kunt U dat niet stop dan alstublieft met deze onzin.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:38

Beste PJ, u bent VDL-fan!
Eenieder mag op een forum zijn mening geven, ook over 'bekende personen'.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:00

Charmander ook al als jongere hengst gezien van 2,5 jaar op stal. Leuk en lief beest. Kan ook goed springen en komt uit een goede stam.

Ik zeg niet dat Ullrich ze niet goed voorbrengt, hij laat ze super springen maar ik beoordeel liever een paard dat ontspannen en relaxed met minder druk wordt rondgereden zodat je kunt zien of de hengst handig is en zelf ook mee denkt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:09

Volgens mij heb ik die ook al eens bij Dobber gezien,
wat ermee uitgespookt wordt kan niemand weten Haha!, er is niemand zo gek om midden in de nacht te kijken hoe Arnoud traint Dromen Ik lig dan op 1 oor iig!

(Dobber brengt zijn paarden al geruime tijd bij Kirchhoff, is niet iets van de laatste tijd)

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:12

Oh, over Ulli, of hij ze al dan niet barreert... ik heb m wel eens zien springen met hengsten waar hij voor t eerst opzat (incl. het losrijden), geen barreren gezien, maar hoe hij het doet is mij een raadsel, ze springen ontiegelijk. Druk geven en op het juiste moment loslaten, is echt een kunst die hij als geen ander verstaat, vandaar ook al gauw het getrixte plaatje.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:15

Sjuimpje schreef:
Volgens mij heb ik die ook al eens bij Dobber gezien,
wat ermee uitgespookt wordt kan niemand weten Haha!, er is niemand zo gek om midden in de nacht te kijken hoe Arnoud traint Dromen Ik lig dan op 1 oor iig!

(Dobber brengt zijn paarden al geruime tijd bij Kirchhoff, is niet iets van de laatste tijd)


Doet hij sinds een jaar 2 en je hoeft bij Dobber niet te gaan kijken want als er iemand eerlijk met zijn paarden omgaat is Dobber het wel. is begonnen met Action Hero. Super hengsteneigenaar/houder. De paarden die door Ullrich getraind worden staan gewoon daar op stal in Duitsland om getraind te worden. En wat Ullrich er verder mee uitvreet weet ik niet als hij de paarden 'helpt' doet hij het wel goed want hij doet het wel zo dat ze abnormaal springen maar toch niet stoppen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:18

Ik heb Dobber vaak zat zien rijden, en inderdaad nog nooit iets gezien waarbij ik ook maar de kleinste twijfel had.
Was ook maar als grapje bedoeld hoor, omdat hij altijd tot in het holst van de nacht (ochtend) door traint.