Barnsby AVG op breder paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Barnsby AVG op breder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 08:23

Ik wilde een Barnsby AVG kopen en ik had een perfect zadel gevonden. Dus ik vol goede hoop ermee naar mijn paard, maar het past niet!!!
Het was een 17,5 ''

Het zadel lag te hoog op mijn paard, ik denk dat de boom te smal is. Heeft iemand enig idee of er in de 17,5'' nog weer verschillende maten zijn?
Ik wil zo graag zo een zadel, ik weet niet of ik nu naar iets heel anders moet gaan uitkijken of dat ik misschien toch een passende zou kunnen vinden.

Of weet iemand een vergelijkbaar zadel, die eventueel wel zou passen. Mijn paard heeft heel weinig schoft en is vrij breed aan de bovenkant. Niet omdat ze veel te dik is, maar dat is een beetje haar bouw.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:31

Een goede zadelmaker langs laten komen met diverse zadels. Je moet je niet richten op een merk omdat jij dat toevallig een leuk zadel vindt. Ten eerste moet een zadel goed liggen op je paard en dan pas kom jij aan de beurt. De Barnsby AVG heeft een hoge boom die vaak wordt toegepast bij paarden met een hele hoge schoft.

Van de meeste goede zadels zijn verschillende boommaten bij verschillende zitmaten te krijgen. Richt je niet teveel op een merk en zoek een goed passen zadel.

Succes

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:34

17,5 zegt niks over de breedte van het zadel, alleen maar over de lengte!

Barnsby AVG is trouwens een fijn (relatief goedkoop) zadel, maar is geloof ik uit productie genomen of wordt nauwelijks meer geleverd.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:22

CGJ12 schreef:

Barnsby AVG is trouwens een fijn (relatief goedkoop) zadel, maar is geloof ik uit productie genomen of wordt nauwelijks meer geleverd.


Volgens mij bij Divoza en Den Besten oa nog verkrijgbaar en kosten tussen de 3100 en 3400 gulden.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:59

Hoi,
ik heb nu een Barnsby gekocht via Van Triest uit Meppel.
Ik rij een Fries, dus ook geen echt slank paardje met superhoge schoft.....
Mijn paardje is heel breed en heeft bijna geen schoft, dit is best lastig maar ja Tong uitsteken
Mijn ervaring met barnsby is dat ze hem uit elkaar kunnen halen en er dan een andere boom in kunnen plaatsen die wel past op jou paard, dus als je echt dit zadel wilt hebben, kan ik je Van Triest zeer aanbevelen!! Haha!
Veel succes met je keuze en misschien ben je er inmiddels al wel uit!? Verward

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:23

die 17,5 " gaat puur over de lengte, oftewel de zitmaat van het zadel
voor de maar voor het paard moet je de kamerbreedte weten van het zadel
smel , medium, wijd en extra wijd, voor paarden met een smelle, normale, brede en zeer brede schoft
en dan komt ook nog eens de vorm van de kussens en dergelijk erbij kijken, die moet ook nog goed zijn voor je paard