Hekel aan shetten???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Hekel aan shetten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 22:09

Ik heb altijd een beetje een hekel aan shetjes gehad. Heel klein, stront eigenwijs en wat moet je ermee???
Nu llopt er sinds kort een shetje voor de kids bij mijn verzorgfriezen. Ik ben helemaal weg van haar!!! Waarom????
Kijk en oordeel zelf!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Jaa nu zeg ik niks meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:25

wat een mega staart zeg!! K dacht ff wat is nu de voorkant...maaarre ik heb dat ook met shetjes ze kunnen zo koppig zijn....

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:20

Lobke98 schreef:
Ik heb altijd een beetje een hekel aan shetjes gehad. Heel klein, stront eigenwijs en wat moet je ermee???


Dit is zo'n verschrikkelijke domme vraag Schijnheilig
Wat je ermee moet? Pfff.. al moet ik dat nog allemaal op noemen.
Met een shet kan je heel veel hoor
En waarom een hekel aan die eigenwijsheid?
Het ligt aan het karakter of de shet eigenwijs is, maar er zijn nog
genoeg andere pony's die ik ken die nóg eigenwijzer zijn dan mijn shet! Verward

Mooie shet hoor Cheese! Vingers aflikken

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:37

hoi,
ik ben als klein guppy begonnen op de shetjes[met 6jaar] en ook meteen vanaf dag 1 hopelooooos verliefd op ze .......denk er heel zeker van te zijn dat deze verliefdheid nooooit meer zal ophouden ,... klein van stuk met een mega karakter en ongelofelijk dapper!!!!!...... super gewoon!!!!
gr,sas.

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:04

Jeetje, weet je zeker dat het een haar is? Met die enorme staart lijkt het wel een hengstje!

Wij hebben een poosje met shetlanders gefokt en hadden er altijd wel een stuk of 10 ergens rondlopen. Zeker ze zijn koppig en eigenwijs maar dat is toch het leuke van shetlanders?

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:13

Lientie schreef:
Jeetje, weet je zeker dat het een haar is? Met die enorme staart lijkt het wel een hengstje!


Hebben alleen hengsten zo'n staart dan Verward Lijkt me toch niet Knipoog

Ik vind ze leuk om te zien, maar de Shets die ik ken(de), vernielden altijd mijn spullen, dus zo leuk vind ik ze niet meer Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:28

Ik vind Shetlanders geweldig!
Zo klein als ze zijn is het minder gewicht wat op je tenen staat Lachen

Dit shetje is iid leuk! En die manen en staart! Wauw!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:36

Eerst vond ik ze ook maar niks
Maar heb nu 2 super shetjes leren kennen Lovers en ben al helemaal om hoor Lovers

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:19

ik vind shetjes wel gaaf maar ze zijn zo klein.......en ze zijn ook strond eigenwijs ik ben ong. 1.50 en we hebben een shet op de manege die is iets van 1.7 of zow en ik rij heel soms op haar en dan ga je galloperen en dan draait ze ineens om of ze staat ineens stil en ze doet der hoofd naar beneden en dan kiept dat zadel naar voor dus je kont wordt uit dat zadel gedrukt!! dus dan lig je er snel af Huilen Knipoog

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:32

geweldig diertje!Ik had er vroeger 1, die had een mooie staart, maar niet zo mooi als deze!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:58

minimonsters vond ik het altijd.. Haha! Maar idd als je er een tegen komt die leuk is ben je helemaal om!!!
Kijk bijv Ukkiepuk hier op bokt heeft mijn paard in een kleinere uitvoering Knipoog ... Dat kan ik natuurlijk niet niet leuk vinden Tong uitsteken !!!!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:15

Ligt eraan, als ze allemaal doet wat IK wil hou ik van ze, maar zo gauw ze gemeen gaan doen.. Haha!

Maar er zijn inderdaad genoeg dingen die je met de je shet kan doen hoor

En de staart van jou shet, wauw !

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:26

shetlanders die netjes opgevoed worden zijn niet stront eigenwijs.
Maarja, papa heeft een stukje gras in de tuin, geen zin om te maaien, dochter van 3 wil een pony... en tja, dan worden het snel oliebol ja...

Je kan trouwens zat met shetlanders. Er is meer in het leven dan rijden

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:45

Wat stef zegt: .

Mijn super shet zou ik ook nooit kwijt willen. Als er een pony bij komt word het ook een shet. Zelfs nu Dennis op een stal tussen de grotere paarden staat vind iedereen hem super. Zelfs onder het zadel doet Dennis het beter dan menig ander paardje(zelfs nu hij dus op een vreemde stal staat tussen de vreemde merries en last heeft van zijn hormoontjes).
Vraag ook maar even aan ukkiepuk hier op bokt Haha! .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:09

shetjes zijn super! je kunt er redelijk lang op blinven rijden want ze zijn heel sterk en er zijn natuurlijk hele eigenwijze shetten maar ik ken nog meer shetjes die zo mak zijn als een lam en alles goedvinden! ik vind trouwens dat shetjes (pony`s ook daarom vind ik pony`s leuker dan paarden) iets leuks uitstralen.....

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:58

stef schreef:
shetlanders die netjes opgevoed worden zijn niet stront eigenwijs.
Maarja, papa heeft een stukje gras in de tuin, geen zin om te maaien, dochter van 3 wil een pony... en tja, dan worden het snel oliebollanders ja...

Je kan trouwens zat met shetlanders. Er is meer in het leven dan rijden


Vind ik ook. OK dan! Onze shetten zijn ook niet heel eigenwijs. Wel als het gaat om het binnen een weiland houden. Dat is een hele klus hoor. Haha!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:44

Ik heb al 9 jaar een shet, hij is al 21 maar blijft stronteigenwijs! Hij laat zich haast nooit pakken uit de wei en na een week kan ik hem dan wel schieten! maar ja dan komt ie 1 keer in de zoveel tijd toch wel en dan wil ie met je knuffelen en dan ben ik weer helmaal happy met mijn shettie! Lovers
Maar ja hij is ook zo mooi en helemaal wit (erg bijzonder voor een grote shet) Haha!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:17

ik viund shetjes ook wel leuk hoor...
de broer van mijn vriend heeft er eentje gekregen toen hij ging trouwen nou ja eigenlijk zijn dochtertje heeft `m gekregen maar goed...
en door dat de gevers er niet bij na hadden gedacht dat ook zo`n kleine pony verzorging nodig had werd ik aangewezen om dat beestje elke dag even aan de hand mee te nemen... maar op mijn advies hebben ze `m maar weggedaan naar een oom toe hier 500 meter verderop en die heeft `m een grote schuur gegeven waar menig groot paard jaloers op zou zijn en een grote paddock waar hij lekker mag blijven staan maar mijn mond viel open hoe lief hij was... het was een hengstje van 1,5 jaar oud... geweldig sindsdien vind ik shetjes ook errug leuk !!!

XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:56

hihi wat een cutie Ik vind shetjes niet geweldig behalve die van Lucas.....Fred en Bart zijn echt leuk haha!

I Luv MareL


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:12

wij hebben een heel lief (uhum) shetje als ik sommige reacties hier zo lees, ze breekt niet uit (ook al is de draad maar 40cm ofzo) ze vreet zich niet dik, je kunt er op zitten zonder dat ze er vandoor gaat enz.
Een paar nadelen van haar zijn: Ze breekt haar schuilhut telkens af.....grrr.
Ze heeft me er een keer lekker hard onderuit getrapt (heb nu meer dan een jaar later nog steeds last van m;n heup)
en ze kan af en toe bijten als de beste. Maar toch vind ik haar een schatje!
En ik moet eerlijk zeggen, voordat we Bonnie hadden vind ik shetjes ook niet zo leuk, ik had er ook een beetje een hekel aan. Maar dat is nu helemaal over!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:15

Idd een goedopgevoede shet is een wereldpaardje!
Ik ben er helemaal gek op en heb meer lol met mijn shetten dan de grote waar je op kunt rijden. Liever een shet dan een rijpaard!
Ze leven en denken echt met je mee.
Als je gaat zitten komen ze bij je staan om te waken (wat ze ook bij de veulens doen) Ze zijn zooooo lief!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:22

Lobke98 schreef:
Ik heb altijd een beetje een hekel aan shetjes gehad. Heel klein, stront eigenwijs en wat moet je ermee???


In mijn ogen zijn het perfecte grasmaaiers voor je tuin Haha!
Mijn vriend en ik hebben een huisje op het oog met weiland en aangezien ik Flet niet alleen wil hebben staan ben ik zo half markplaats aan het afstruinen voor zo´n grasmaaiertje om Flet ook gezelschap te houden.
En daarbij..... aan zulke beestje kun je toch gewoon geen hekel hebben? Daar zijn ze veels te klein, lief en schattig voor Lovers

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:25

Ik heb nog een hengtveulentje, is bij een goed tehuis tegen dekgeldkosten af te halen!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:40

shetjes zijn toch zoooooooooooooooooow lief!!! lekker ondeugend enz.!!!
hihihi voor mij zijn ze helemaal toppie, ook al kan ik niet meer op een shetlander rijden, ben veel te groot.

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:44

ze zijn heel liewf ik snap niet dat je een hekel aan ze hebt gehad maar ja Haha!
ik vind ze heeeel lief ik heb zelf ook een verzorgshet

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers