zadelmak...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

zadelmak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 08:11

Mijn quarter is nog niet echt zadel mak. Nu hoorde ik de naam van ene Marco S vallen. Kan iemand mij vertellen hoe deze man is? Zodat mijn quarter ook loopt zoals het behoord.


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:16

Ik persoonlijk zou er gewoon eens langsgaan om te kijken en een praatje te maken. Wat ik bv goed kan vinden kan jij helemaal niks vinden en andersom. Als je geen afspraak hoeft te maken van te voren zou ik gewoon eens onverwachts langs gaan en even goed rondkijken. Ook hoe de paarden er zelf bijstaan etc.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:09

er stond een tijdje terug een prachtig Dromen artikel over deze meneer in het WRAN blad. Zo mooi............het was bijna te mooi om waar te zijn Knipoog

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:58

Ik zou héél goed kijken wat hij te bieden heeft......en blijven controleren, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Ik heb al meer verhalen gehoord (niet persé over Marco) over ergens je paard in training zetten en er komt niets van terecht, of erger: je paardje wordt verpest en wel veel geld moeten betalen.

Ga ook eens bij anderen kijken en neem dan je beslissing.

mandy88
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:20

Citaat:
[k heb al meer verhalen gehoord (niet persé over Marco) over ergens je paard in training zetten en er komt niets van terecht
[/quote]


hoi.
ik ken heel wat trainers die paarden zadelmak maken, heb er ook een paar meegemaakt.
het gebeurt inderdaad veel dat je paard word verpest of met heel veel geweld word zademak word gemaakt...
niet leuk dus Verdrietig
ook gebeurt er vaak dat je paard door heel iemand anders word zadelmak gemaakt, die er veel minder verstant van heeft, en je er dan wel een hoop geld voor moet neer tikken... Scheve mond

ik zelf sta op manege klaverhoek in wijdewormer,
daar worden ook heel veel paarden zadelmak gemaakt, en goed ook.
voor elk paard nemen ze goed de tijd en gaan nauwkeurig te werk.
ook nadat je paard zadelmak is gemaakt door hun, word je als je wilt verder geholpen zodat je met je paard verder leert! OK dan!

veel suc6 met je paardje...
groetjes... Pling

Gooise Trut Blond Whoosh!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:26

hendrik703 schreef:
Zodat mijn quarter ook loopt zoals het behoord.

Dit is al een wijds begrip Cool
Misschien zijn er meer mensen die hun paard door hem hebben laten zadelmak maken en willen die ervaring delen, mag uiteraard ook per PB Schijnheilig
Het feit dat iemand dicht bij je in de buurt zit is misschien handig, maar mag niet de hele reden zijn om voor iemand te kiezen.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:30

Was dat die meneer in het wran blad waar je de eerste paar weken van het zadelmak maken niet mag komen kijken? Mijn eerste gevoel is dan: nee niet voor mij. Ik ga me dan afvragen wat het is dat ik niet mag zien Verward
Ik vond het net leuk te zien hoe Dusty voor het eerst gereden werd. Ik heb het ook op video opgenomen en kon zo vaak gaan kijken naar haar training als ik wilde.
Dus ik sluit me bij de overige opmerkingen hier aan: kijk goed rond voor je een trainer kiest die je paard zadelmak gaat maken.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:50

Jolande schreef:
Was dat die meneer in het wran blad waar je de eerste paar weken van het zadelmak maken niet mag komen kijken? Mijn eerste gevoel is dan: nee niet voor mij. Ik ga me dan afvragen wat het is dat ik niet mag zien Verward


Daar zou ik dan persoonlijk niet voor kiezen. Ik denk niet dat ik mijn eigen paard snel in zou rijden, simpelweg omdat ik denk dat ik zelf niet genoeg ervaring heb om een paard goed in te rijden. Wat de een zijn stijl is, kan de ander zijn stijl totaal niet zijn. Ik heb enkele trainers zien rijden waar ik mijn paard nooit en te nimmer door zou laten inrijden. Ga dus echt goed kijken echter welke manier van training en welke rijstijl je staat en wat jij precies van de trainer verwacht. Het klinkt misschien stom, maar ik zou ook niet teveel naar de prijs kijken. Liever een paard goed en netjes ingereden voor wat meer geld dan een paard verpest omdat je op je centen wilde letten...
Het is niet makkelijk, maar orienteer je gewoon goed

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:40

misschien is ook voor jou monique een optie.
ze is erg rustig met een paard maar dat ligt al helemaal eraan waar je woont want ze komt bij je thuis.

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:31

Volgens mij woont ze in Utrecht en ik denk dat dat wel ver is voor Monique. Aan de andere kant wil ik misschien ook nog wat lessen hebben en misschien kan dat gecombineerd.. Alhoewel, ik kan ook niet makkelijk met paard naar Utrecht...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:55

Ik heb je gepbt Haha!

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 10:46

Tja, ben nog niet echt veel veder. Ik wacht nog wat reacties af over deze persoon. En anders ga ik een dezer dagen eens een babbeltje maken...

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:33

Al heb ik alles uit 2e hand van m'n stalgenoten, ik heb weinig goeds gehoord over deze persoon. Als je geinteresseerd bent in deze 2e hands "info" PB me dan maar even.

Verder valt mij op dat deze persoon zich verdacht anoniem presenteert. Altijd Marco S. ipv met volledige achternaam en de advertenties in de Quarter geven alleen een 06-nummer en geen adres (je wilt toch even langs kunnen rijden). Samen met de geruchten geeft mij dat geen goed gevoel.

Maar ga in de eerste plaats zelf kijken en ga ook bij andere trainers kijken. Ik ken Martina Weichert (zie www.easyhorse.nl) vrij goed en ben dan ook zeer gecharmeerd van haar trainingswijze en zij zit nabij Zaltbommel wat goed aan te rijden is vanuit Utrecht.

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:42

ik heb toevallig deze persoon vandaag aan de telefoon gehad, en het klonk mij allemaal goed aan.
Hij legde ook uit waarom hij soms 1 weekje de mensen er niet bij wilde hebben met training, en had daar voor mij dan, een goede uitleg over.
ik zou zeggen, bel hem gewoon op, en maak een afspraakje.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:45

western schreef:
Hij legde ook uit waarom hij soms 1 weekje de mensen er niet bij wilde hebben met training, en had daar voor mij dan, een goede uitleg over.

Zou hij er bezwaar tegen hebben als jij vertelt waarom hij dit doet Verward Dat scheelt misschien weer een hoop gebel voor hem Lachen

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 09:00

Ik ga even langs bij Marco. Ik weet het anders ook niet meer.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:08

Ik denk dat dat toch wel de beste keus is Lachen

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 09:12

Ik ga vandaag de "stoute" laarzen maar eens aan trekken en ik ga eens even kijken daar bij Marco. Eerst maar eens kijken hoe de paarden erbij staan en wie weet kan ik nog een gesprek hebben met Marco. Ik laat jullie zeker weten wat ik met mijn paardje doe. Ga zeker niet over 1 nacht ijs.

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 14:32

Beetje laat maar dat heeft met het warme weer te maken. Ik heb dus de stoute laarzen aangetrokken en ben naar Marco gegeen. Ik had/heb ook waqt pb over hem ontvangen dus ik was..... voorbereid. Ik moet toegeven dat ik Marco een "paardenmens" vindt. heb open en eerlijk met hem gesproken over mijn paard maar ook over andere paarden die bij hem op stal staan. Het is ook iemand waarbij het paard op de eerste plaats komt. Ook heeft hij me uitgelegd hoe hij met zijn paarden omgaat en hoe Marco probeert een band te krijgen met het paard dat hem wordt toevertrouwd om hem beter te doen luisteren... zoals mijn paard. Al met al denk ik dat Marco de juiste persoon is voor mijn paard.

Kan iemand mij nog wat vertellen over Marco, of...... zal ik de stap zetten en mijn paardtje aan hem toevertrouwen......

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:43

Die beslissing kun je uiteindelijk alleen maar zelf nemen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:44

Tja, dat zal toch een persoonlijke keus zijn. Maar ik ben wat dat betreft nog wat sceptischer Cool iemand kan alles mooi vertellen maar ik wil graag ook dan wat in de praktijk zien. Maar als je er een goed gevoel over hebt moet je het gewoon doen, waarom niet?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:48

Volgens mij stond ook in dat artikel waarom hij dat doet van die drie weken. Dat komt namelijk omdat hij heel vaak paarden krijgt waar de eigenaar niet mee om kan gaan. De eigenaar er dat niet bij lijkt me een heel goed idee. Persoonlijk doe ik het ook liever alleen. Publiek stoort meestal.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:54

als de eigenaar er niet mee om kan gaan is het juist belangrijk om die van het begin af aan erbij te betrekken.
als ze dan zien dat de "nieuwe aanpak" werkt, worden ze zich er ook van bewust waarom het juist bij hun niet goed ging

die eerste weken zijn dan juist erg belangrijk lijkt mij.
en als het publiek stoort, kan je ze ook vragen om hun mond te houden en stil te gaan zitten kijken waar je mee bezig bent, en na afloop vragen te stellen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:01

Jos schreef:
als de eigenaar er niet mee om kan gaan is het juist belangrijk om die van het begin af aan erbij te betrekken.

Niet mee eens, omdat de invloed van de eigenaar verder reikt dan je denkt. Als ze vanuit de woonkamer kijken naar het paard 50 mter verderop, dan is het ok.

Citaat:
en als het publiek stoort, kan je ze ook vragen om hun mond te houden en stil te gaan zitten kijken waar je mee bezig bent, en na afloop vragen te stellen.

Bij goed opgevoed publiek wel Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:06

Ik ben het er mee eens dat de invloed van de eigenaar ver reikt en je training kan verstoren. Ik vind echter wel dat je niet per definitie aan een paard moet werken zonder de eigenaar, tenslotte gaat het om deze combi en niet de combi van jou en het paard.
Vaak is het goed om te zien hoe het paard reageert terwijl de eigenaar in de buurt is. Geeft toch een indicatie waar het probleem ligt.
In dit geval gaat het om zadelmak maken. Ik kan me voorstellen dat je wilt zien hoe je paard dit oppakt en niet na 3 weken "verrast" wilt worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers