Vakantie-bijrijdster

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Vakantie-bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 13:46

Effe een vraag, wat doen jullie met je paard als je op vakantie gaat?

Ik heb telkens problemen, voorbeeld:
Dit jaar had ik in maart/april een bijrijdster geregeld voor mijn paard, ze zou iedere dag komen om te poetsen en te rijden of longeren.
Ze kende het paard, heeft er al vaker op gereden.

Puntje bij paaltje, 1 dag voor mijn vakantie belde ze dat ze waarschijnlijk niet iedere dag kon komen! Ik in paniek, snel geregeld dat als ze niet zou komen de stal-eigenaresse haar in de paddock zou zetten.
(ivm blessure kon ze niet op het weiland).
Geregeld dacht ik.

Zit ik in spanje, wordt er weer gebeld dat ze mijn paard helemaal niet meer kan doen!
Gelukkig weer kunnen regelen met de stal-eigenaresse, ze zou haar buiten gaan zetten.

Ik trek het aan ofzo, ik heb al eerder gehad dat mensen het vlak voor mijn vakantie laten afweten, hebben jullie dit ook?
Of hebben jullie een andere oplossing.

Ik zit er over te denken om mijn paard volgend jaar maar gewoon op het land te laten zetten, ik weet het anders ook niet meer.

Groetjes
Tamara


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:57

Mijn stalgenootjes zorgen in de vakantie voor Yorghos. Hij wordt in mijn vakantie niet gereden, maar krijgt alles wat hij nodig heeft.
Voorheen stond hij op een pensionstal en ook daar hoefde ik me over zijn verzorging geen zorgen te maken. Als ik op vakntie ga heeft Yorghos ook vrij, dus wordt hij niet gereden.

* To Belg, or not to Belg *

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:06

Stalgenootjes willen meestal wel op hem letten. Hij staat gelukkig in de kudde gewoon in de wei. Begin dit jaar ben ik op stage geweest en kon Ewald in het begin niet mee dus kon ik alleen weekends komen, in die tijd poetste de stalhoudster helemaal vrijwillig Ewald. Zijn zulke lieve mensen Lovers

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:33

ik zou ook iemand van stal proberen te regelen de volgende keer als ik jou was!

Dag lieve mama...

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 15:41

Het probleem is alleen dat mijn paardje vrij temperamentvol is, en we zijn maar met z'n 7en op stal, waarvan misschien 1 iemand haar zou willen rijden, maar die heeft geen tijd.
De anderen willen haar niet rijden, en zo'n draak is het nou ook weer niet, je moet alleen wel vertrouwen in jezelf hebben, en haar goed onder controle houden.
Ik heb dat meisje geregeld voor ik ging verhuizen met mijn paard (1km), en ze wist waar ze aan begon, waarom houden mensen zich dan niet aan de afspraak, ze heeft me bijna gesmeekt of ze mocht rijden, en dan doet ze dit??

Nog andere ideeen?

groetjes
Tamara

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:56

De mensen bij ons op stal houden er een oogje op.
Mijn instructrice wilt proberen afentoe bij haar te kijken.
En mijn vaste verzorgmeisje komt natuurlijk wat vaker in de week.

Ook wel een reden waarom ik een verzorgmeisje heb, zij gaat al langer met Par om dus dat is geen probleem.

Ik zou niet zomaar iemand durven te vragen om voor Par te zorgen omdat ze elkaar dan toch niet kennen enzo.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:00

Ik wil niet vervelend doen maar ik bied Vakantiestalling aan Haha!
Kijk eens in mijn profiel, daar staat het in uitgelegd.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:28

Esme_27 schreef:
Ik wil niet vervelend doen maar ik bied Vakantiestalling aan Haha!
Kijk eens in mijn profiel, daar staat het in uitgelegd.


Off-topic: heb je profiel gelezen, wat een geweldig afwisseldn paardenleven heb jij OK dan!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:39

Ik hoor laatste tijd best vaak dat mensen problemen hebben met bijrijdsters.. komen niet opdagen/bellen af/houden niet aan afspraken enso. Zelf geen last van want wil zelf juist graag bijrijden

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:45

Ik ben zo'n "vakantiebijrijdster" en dat bevalt me goed hoor, vind dat je als je het beloofd je je er ook aan moet houden!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:17

Ik had vorig jaar ook een vakantie bijrijdster. Een aantal keer meegeweest en gereden. De erste dag van de vakantie valt ze er af en daarna is ze niet meer geweest, alleen een enkele keer om wat te voeren in het land... Ze had ook wel last van haar rug, maar ik baalde er wel flink van. Staleigenaar had gezegd dat ze me maar niet moest bellen, hij zou er wel op letten. Pony had dus flinke mok toen ik thuis kam en een schuurplek omdat hij zijn dek had afgehad (werd ook niet geborsteld, dus ja... wat was erger?...

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 09:29

Goed idee zeg vakantie-stalling!
Alleen een beetje ver weg voor mij...

Ik ben ondertussen naar mijn paardje geweest, en de stal-eigenaresse heeft veel meer vertrouwen in haar, ze rijd pas 1 jaar, en toen ik voor de grap vroeg of zij volgend jaar wil rijden zei ze niet eens nee!

Ik sta pas sinds mei op deze nieuwe stal, vandaar de problemen, mijn paard komt weleens over als hittepetit, maar ze hebben nu gezien dat ze gewoon heel lief en rustig is, en alleen druk wordt als je haar aan het werk zet.

Ik heb ook al een aanbieding van een bokker gekregen!

Leuke reactie's !

Dank jullie allemaal, krijg weer een beetje vertrouwen voor de volgende vakantie!

Groetjes
Tamara

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:31

Als ik op vakantie ga kan ik mijn beide pony`s met een gerust hart bij Eva (vriendin en haar zusje achterlaten. Zij rijden iedere dag lekker buiten met Beau en Pjelk, zorgen dat de wei een beetje toonbaar blijft door dagelijksde drollen op te ruimen en vinden het nog hartstikke leuk ook! Wat wil je nog meer?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:57

He Tamara,

Mocht je nog eens echt in nood zitten voor de vakantie, wil ik je best uit de brand helpen hoor....
We staan vlak bij elkaar wat stalling betreft en we krijgen les van dezelfde instructeur, dus qua rijden leren we op dezelfde methodes rijden.

ik hoor het wel en misschien tot a.s. vrijdag (kom ik effe spieken bij je les)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:37

Wij regelen onderling dat de paardjes gevoerd worden en wat evt nodig is (dekens ofzo). Rijden gebeurt niet. Wij vrij = pony vrij Lachen (uiteraard wel op de weide zodat ze niet heel de dag duf op stal hoeven staan).

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 8 bezoekers