plaatje op de paardenmarkt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

plaatje op de paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 11:52

Vanmorgen ben ik even in Voorschoten op de paardenmarkt wezen kijken, erg druk natuurlijk en vooral heel veel inimini-shetlanders! Verder eigelijk weinig bijzonders tot mijn oog viel op een donker schimmeltje. Nou val ik toch al gauw op schimmeltjes maar deze was echt mooi!
Een merrie van krap 1.60m., 4 jaar oud, mooi modelletje en nette slanke beentjes. En zowaar met een heel mooi KWPN-papier! Junior STV X nog iets wat ik nu even kwijt ben, maar ook goed KWPN-bloed.
En wat vragen ze ervoor... 1500 euro!
Ik snap er niks van, ik had het diertje zo mee genomen! Maar wat is er met zo'n paardje, dat het op zo'n markt terecht komt met zo'n afstamming?? Daar ga ik dan ontzettend aan twijfelen.
Is ze gewoon te klein naar de zin van de fokker/eigenaar of is er iets anders mee aan de hand???
Daarvoor heb ik toch te weinig 'marktervaring' om daar doorheen te kijken helaas...
Daarbij zou ze voor mij toch te klein zijn, maar goed, het was zo'n plaatje! Dus helaas... met pijn in m'n hard merrietje en Voorschoten weer verlaten in de hoop dat er nog een lief nieuw baasje voor haar langs zal komen!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:02

1500 euro is wel weinig ja.... maar het paardje zou natuurlijk gedragsproblemen kunnen hebben... of een traumatische ervaring hebben meegemaakt.... of ze is ongeneeslijk ziek Verward zo kan er vanalles mis zijn met die marktpaarden. Ik ben ook wel eens op een paardenmarkt geweest en ik vertrouw het allemaal niet zo. Ik zou ook nooit een paardje van de paardenmarkt kopen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:12

Dat is erg weinig dus ik denk dat er toch iets mis is met haar.
Maar als je serieus geintresseerd zou zijn geweest dan had je wel het adres van die handelaar kunnen vragen (waar hij de stal heeft) en dan zou je hem ook kunnen laten keuren enzo.
Een paar jaar geleden zag ik ook een leuke 1,5 jarige haflingerhengst, toen heb ik het adres van die verkoper gevraagd en dan zouden we hem daar kunnen kopen, en laten keuren enzo.
Maar dat heb ik niet gedaan omdat hij voor een 1,5 jarige al best breed was, en ik wou een slanke Haf Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:20

ik zou het dan ook niet vertrouwen... ik zou ook nummer van die fokker vragen en later nog eens proberen...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 17:32

Ik heb het nummer van de verkoper/fokker niet gevraagd. Is misschien maar beter ook, ze was toch niet groot genoeg voor mij en daarbij heb ik nu helemaal geen tijd en geld voor een 2e paard Haha! !
Maar ik viel er gewoon gelijk op en daarom heb ik wat doorgevraagd bij de verkoper. Ik had nooit verwacht dat het beestje papieren zou hebben en maar zo weinig zou kosten...
Dat zet je dan toch wel aan het denken.
Ik moet er trouwens nog steeds aan denken en zou dan eigenlijk best graag willen weten wat er nu met haar gebeurt, is er nog iemand gekomen die haar echt heeft gekocht of is ze weer met de verkoper mee naar huis, en dan????

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:42

Het kan best een goed paard zijn, er zijn niet alleen maar slechte paarden op een paardenmarkt, maar op zo'n markt mag je bij bijna alle markten niet op het paard rijden,hoogsten mee stappen/draven, dus mischien is het wel een kreng van een beest, of staat hij zwaar op medicijnen, maar het hoeft natuurlijk niet.meestal kopen manege's zon paard, voor de slacht is hij te duur.en particulieren gaan vaak niet naar een paardenmarkt.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 17:48

jackim schreef:
Het kan best een goed paard zijn, er zijn niet alleen maar slechte paarden op een paardenmarkt, maar op zo'n markt mag je bij bijna alle markten niet op het paard rijden,hoogsten mee stappen/draven, dus mischien is het wel een kreng van een beest, of staat hij zwaar op medicijnen, maar het hoeft natuurlijk niet.meestal kopen manege's zon paard, voor de slacht is hij te duur.en particulieren gaan vaak niet naar een paardenmarkt.


Ik heb haar zien stappen en draven aan de hand, en daar was niks mis mee zo op het eerste gezicht.
maar ja, wat doet ze als je er op gaat zitten inderdaad...
Dat is het nadeel van zo'n markt, je kunt niks uitproberen. Wie weet was het wel een fantastisch paardje geweest!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:54

ik ben ook geweest! waar stond ze ergens dan? ik kan me niet herinneren dat ik een donkere schimmel heb zien staan van die afmeting.... ik heb wel wat kleinere zien staan en echt hele witte schimmels met van die (ehm hoe noem je dat?) "lichte" ogen maar geen donkere schimmel geloof ik..

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:52

Volgens mij heeft een man bij ons op stal haar gekocht. Inderdaad wel een leuk beestje!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:03

Ja stagave heeft gelijk, het paardje staat bij ons op stal. Dat moet wel, want het is een 4-jarige KWPN merrie van Junior, zoals jij haar beschreef. Ik heb haar vandaag aan de longeerlijn zien lopen. Er zitten best mooie gangen onder, maar het enige wat ze doet is strekken. Het lijkt wel alsof ze niet anders kan dan haar benen strekken! Een normale draf zit er niet in. Dat lijkt mij ook niet helemaal goed, nietwaar?

Maar ze is weggedaan omdat de eigenaren internationaal wilden starten en daar was ze te klein voor. Er gaat nu iemand op rijden die best wel goed met paarden om kan gaan en ze wil wedstrijden starten. Ze is er helemaal gek op, dus om liefde en aandacht hoef je je geen zorgen te maken.

Groetjes, Denise.

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:06

hye ik ben ook op de paardenmarkt geweest er waren zkkr heeeeeeeeeeel veel mini shetjes maar dat was wel schattig Tong uitsteken

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:08

ben er ook geweest, waren idd veen mini shetlanders zeg! maar 1500 euro is wel erg goedkoop, volgens mij heb ik die ook gezien ik weet niet zeker maar ik hoorde mensen erover praten van kijk die kwpn is maar bla bla nog wat ik verstond 1200 ofzo maar als het die is, ik vond het wel een mooi beesie

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:59

ik heb hem ook zien staan, leuk beesje om te zien. Er was wel veel intresse voor. Ook niet veel later was hij weg. Maar idd 1500 is niet veel geld voor zo'n paard er zal idd wel wat aan gemankeerd hebben...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:03

Op de markt weet je nooit wat je koopt. Het kan een goede zijn voor weinig maar voor het zelfde geld heb je een slechte gekocht voor erg veel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:07

1500 voor wat ik nu allemaal weet.......... zucht.
het is maar goed dat ik daar niet was. Dat strekken in draf is denk ik gewoon gebrek aan balans.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 22:37

YouKnowWho schreef:
Ja stagave heeft gelijk, het paardje staat bij ons op stal. Dat moet wel, want het is een 4-jarige KWPN merrie van Junior, zoals jij haar beschreef. Ik heb haar vandaag aan de longeerlijn zien lopen. Er zitten best mooie gangen onder, maar het enige wat ze doet is strekken. Het lijkt wel alsof ze niet anders kan dan haar benen strekken! Een normale draf zit er niet in. Dat lijkt mij ook niet helemaal goed, nietwaar?

Maar ze is weggedaan omdat de eigenaren internationaal wilden starten en daar was ze te klein voor. Er gaat nu iemand op rijden die best wel goed met paarden om kan gaan en ze wil wedstrijden starten. Ze is er helemaal gek op, dus om liefde en aandacht hoef je je geen zorgen te maken.

Groetjes, Denise.


Oef, dat geeft een dubbel gevoel...
Aan de ene kant ben ik ontzettend blij dat ik weet dat ze een goed tehuis heeft gekregen, iemand waar ze een goede opleiding en de juiste aandacht en verzorging zal krijgen.
Aan de andere kant denk ik ook wat Desiree ook denkt,
kans gemist???? Als er inderdaad niks mis is met haar en dat de enige reden is, dan was het een spotprijsje!
(maar ja, ik heb toch geen geld en tijd voor twee paarden...)

Maar wel ontzettend toevallig zeg, dat er Bokkers zijn die weten waar het paardje terecht is gekomen!
Ik ben toch maar even blij dat ik dit topic heb geopend!

Willen jullie haar een knuffel van mij geven en mij af en toe eens vertellen hoe het met haar gaat?
Ze heette volgens mij iets van Silly Girl ofzo, klopt dat? Het was in ieder geval iets met Silly...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 22:41

guidolover schreef:
ik ben ook geweest! waar stond ze ergens dan? ik kan me niet herinneren dat ik een donkere schimmel heb zien staan van die afmeting.... ik heb wel wat kleinere zien staan en echt hele witte schimmels met van die (ehm hoe noem je dat?) "lichte" ogen maar geen donkere schimmel geloof ik..


Aan de linkerkant als je vanaf de marktkant aan kwam lopen, en dan over de helft ongeveer. Iets ervoor stond achter die rij paarden een hoefsmid.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:38

Nouvel"]
[quote="guidolover schreef:
ik ben ook geweest! waar stond ze ergens dan? ik kan me niet herinneren dat ik een donkere schimmel heb zien staan van die afmeting.... ik heb wel wat kleinere zien staan en echt hele witte schimmels met van die (ehm hoe noem je dat?) "lichte" ogen maar geen donkere schimmel geloof ik..


Aan de linkerkant als je vanaf de marktkant aan kwam lopen, en dan over de helft ongeveer. Iets ervoor stond achter die rij paarden een hoefsmid.
[/quote]

Ik heb wel aan die kant een schimmeltje zien staan,ik heb heel lang bij een vriendin gestaan(stond met een bruinbonte pony)maar die was volgens mij niet 1m60.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:15

Ook al willen de eigenaren internationaal starten en is die schimmel te klein, dan nog is 1500 euro veel te weinig, als het dier niks mankeert kunnen ze er het 3 dubbele voor vangen zo niet meer, zeker met zo'n papier.
Ik zou een hele dikke adder vermoeden als zo'n dier op de markt staat voor zo'n spotprijsje.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:09

je kunt idd geluk hebben, dat iemand 'm gewoon kwijt wil.
Maar ik zou het zelf niet durven.
Ik heb voor de mijne als 3 jarige 4000,- betaald en toen was ze licht zadelmak en dat was al niet veel voor een paardje met haar afstamming.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:15

Vippie schreef:
Ook al willen de eigenaren internationaal starten en is die schimmel te klein, dan nog is 1500 euro veel te weinig, als het dier niks mankeert kunnen ze er het 3 dubbele voor vangen zo niet meer, zeker met zo'n papier.
Ik zou een hele dikke adder vermoeden als zo'n dier op de markt staat voor zo'n spotprijsje.


Precies, wij hebben drie/vierjarigen staan die nooit het internationale niveau zullen halen en die toch een tikkeltje duurder zijn Haha! Haha!

De reden dat ie dus te klein is voor het internationale werk, klinkt leuk maar is natuurlijk niet de werkelijke reden

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:44

Hoi Hoi

Dat paardje heb ik ook gezien op de markt. Ik vond het ook een mooi beestje. Ze draafde ook heel mooi. Ik vind het maar niks zo'n paardenmarkt.
Lag het aan mij of zag ik heel veel veulentjes zonder mama. En wat stonden die dieren dicht op elkaar.
En hoe ze dan met dieren omgingen. Nee hoor niks voor mij.

Groetjes Felicity

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:48

Nouvel schreef:
Ze heette volgens mij iets van Silly Girl ofzo, klopt dat? Het was in ieder geval iets met Silly...


Juist, dat is haar naam! Klopt helemaal, hebben we het zeker te weten over hetzelfde paard!

En maak je geen zorgen, ik houd je wel op de hoogte over hoe het met Silly gaat via de pb, oké?

DaiSyJaCcO

Berichten: 445
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:51

ik was ook op de paardenmarkt ik heb der ook gezien was een heel mooi beesiej

DaiSyJaCcO

Berichten: 445
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:54

ze hebben gezegdt dat dat paardje veelste druk was om op stal te kunnen stal en niemand kon hem berijden ze hebben hem gespoten (heb ik gehoort) ik weet niet og het waar is maar ik zou het wel heel banketstaaf vinden om der te kopen en dat ze morgen zo wild om stal staat wij wouden hem kopen maar toen we dat hadden gehoort hebben we het paardje een beetje in de gaten gehouden