Wat is er speciaal aan een K&K bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Wat is er speciaal aan een K&K bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 17:22

Ik lees de laatste tijd veel over deze bitten van mensen die het aanschaffen en er tevreden over zijn. Maar wat doet dit bit en waarom is het zo speciaal? Ik heb een gewone gebroken bustrens (denk ik) bij Sweety en ik was aan het denken om een appelbitje te kopen zo 1 met appelsmaak. maar misschien is zo een K&K bit beter? Wie geeft uitleg? Bedankt Haha!

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:44

Een K&K bit is van gespeciaal spul waardoor een paard eerder gaat kauwen en die bitten zijn zacht in de mond doordat het dubbelgebroken is en het tussenstuk is bol.

Appelbitje zou ik niet kopen als ik jou was, dat gaat op een gegeven moment slijten en dan komen er scherpe stukjes aan.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:47

Die appelsmaak is toch van plastic? Ik houd niet van plastic, als ze het soepeler wordt, je paard kauwt het kapot en het paard zn tong komt in die scheur, dan kun je de reactie van je paard wel raden............

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:48

Ik zou niet zo'n plastic bitje kopen hoor, vind dat ook helemaal niks.

Ik heb zelf ook een K&K argentan, van dat speciale spul. Ik heb een gewoon dubbelgebroken bit, ook overgestapt na een normaal dubbel gebroken bitje. en dit bit bevalt me prima!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 17:51

Oké bedankt en wat voor een soort K&K raden jullie me dan aan? Sweety is wel een beetje sterk in de mond maar ik vind niet dat ik dit met een scherper bit oplos die fout ligt bij mezelf en er word aan gewerkt Lachen wat voor een K&K moet ik dan nemen en welke verschillen zijn er? Misschien fototje?

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:59

Ik heb dus de K&K dubbelgebroken. maat 15!!! (ja mijn paard het een ERG grote mond whahahahahaha)

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:52

Een K&K - bit is gewoonweg een hele mooie kwaliteit , heel keurig afgewerkt , vakwerkje Lachen

En dan natuurlijk de mooie rondingen en anatomische , zachte vormen.

En de voor het paard prettigere materialen met koper erin , dus Argentaan en Aurigan.

Je merkt in de praktijk dat paarden een K&K , en zeker die van Aurigan/Argentaan , makkelijk en tevreden aannemen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een dubbelgebroken (met mooi , zacht bol tussenstukje) BUS-trensje.

Ik reed Rena voorheen op een K&K Ultra , maar houd eigenlijk niet zo van watertrenzen met die losse wiebelringen...

Nu hou ik sowieso niet van dat metaal in een paard z'n mond te proppen , dus ik rij lekker op een hackamoortje en val me paard niet lastig met dat staal in die mond Lachen

Wil je per-se een bit , dan een K&K


Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 19:22

Tja probleem is dat ik nu gewoon wat anders wil dan mij Bustrens. ik ben NHS-lessen aan het volgen dus in een bebaalde tijd zou ik in theorie ook zonder bit moeten kunnen rijden. maar nu dus nog niet. Daarom dacht ik een zo prettig en fijn mogelijk bit te nemen voor nu. Tot ik zonder bit kan.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:55

Dan zou ik dus voor een dubbelgebroken K&K-bitje gaan , fijn ding hoor Lachen . Bustrens daarvan omdat die wat rustiger in de mond ligt , gee n gedraai enzo Lachen

Maar bustrens is behoorlijk duur daarvan , en watertrens is ook prima verder.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 20:53

Heeft iemand een site waar die bitjes opstaan met de prijzen? Dan weet ik waaraan ik mij moet verwachten als ik erachter vraag in de ruitershop.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:53

www.divoza.com

Maar de K&k word door veel paarden zo vriendlijk ervaren, door de hele andere vorm en ook doordat de werking meer op de tong werkt.
Een enkelgebroken trens steekt eerder in het gehemelte en werkt als een notenkraker wat een dubbelgebroken bit niet doet.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 21:06

Wow zeg nu ben ik dus geschrokken Wow! 72.58 Euro kost dat bit dat ik dan zou willen.K&K Conrad Ultra Aurigan 21mm. Jee dat is wel erg veel voor een bit. Zijn ze overal zo duur?

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:32

Nee, bij Horselover zijn ze MAAR € 67.50 Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:42

Citaat:
Ik heb dus de K&K dubbelgebroken. maat 15!!! (ja mijn paard het een ERG grote mond whahahahahaha

valt wel mee hoor, de mijn heeft 17,5 cm! Haha!

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:40

Boogiegirl schreef:
Een K&K bit is van gespeciaal spul waardoor een paard eerder gaat kauwen en die bitten zijn zacht in de mond doordat het dubbelgebroken is en het tussenstuk is bol.

Appelbitje zou ik niet kopen als ik jou was, dat gaat op een gegeven moment slijten en dan komen er scherpe stukjes aan.


Goh, laat eens foto's zien. Ik heb al jaren zo'n bit en nergens last van. Nou gebruik ik 'm ook niet zoveel, maar ook mensen die 'm heel intensief gebruiken, heb ik er nooit over gehoord.
Die K&K bitten zijn verder wel prima, daar heb ik er ook twee van, maar ik zou m'n appeltje toch ook niet graag missen. En nee, als Patricia er niet meer is zijn ze NIET te koop.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 06:51

Er zijn ook neppe dubbelgebroken met toch een bol tussenstukje te koop.
Zover ik weet (mijn informatie is wellicht een beetje achterhaald Haha! ) alleen in RVS , maar het model lijkt hetzelfde. En de prijs is dan een derde ofzo. Ook fijne bitjes !

Misschien dat er tegenwoordig ook goedkopere ''echte namaak'' van te krijgen is hoor , dat weet iemand anders misschien wel Lachen

Van Harry's Horse oid misschien ?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:04

Ik heb ook een dubbelgebroken bustrensje voor Apollon, met een bol middenstukje. Ze kauwt er snel op en ze loopt er stukken fijner op dan eerdere bitten.
Het merk weet ik niet meer iig geen K&K want hij kostte lang niet zo veel.
(ik mag geen overdreven dure dingen meer kopen voor m'n knolleke van ons pap, komt omdat hier regelmatig van alles weggejat wordt, het wordt wel weer verzekerd maar om elke keer aan te komen met een paar duizend euro hoef je niet te verwachten dat ze dat elke keer vergoeden...
We hebben dat 1 keer gedaan, niet echt naar de prijs gekeken, maar na een paar maandjes was alles weer weg.......)
en deze zijn van net zo'n goede kwaliteit vind ik!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:17

De mijne heb ik 2e hands gekocht voor iets van 30 euro. Het is ook een dubbelgebroken watertrensje met bol tussenstuk. Ze zijn echt erg duur, maar zo tweedehands is het goed te betalen.

Imker doet het er erg fijn op!

Toos paardloos

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:52

pmarena schreef:
Er zijn ook neppe dubbelgebroken met toch een bol tussenstukje te koop.
Zover ik weet (mijn informatie is wellicht een beetje achterhaald Haha! ) alleen in RVS , maar het model lijkt hetzelfde. En de prijs is dan een derde ofzo. Ook fijne bitjes !

Misschien dat er tegenwoordig ook goedkopere ''echte namaak'' van te krijgen is hoor , dat weet iemand anders misschien wel Lachen

Van Harry's Horse oid misschien ?


Er is "echte nep" in de handel, die zijn echter zo slecht afgewerkt dat je je handen eraan open haalt nog voordat je het in je paard hebt hangen. Kijk hier dus voor uit, goedkoop is duurkoop. Die RVS bitjes zijn ook wel goed, een beetje uitproberen wat je paard het prettigst vind.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:56

Quinzy schreef:
Wow zeg nu ben ik dus geschrokken Wow! 72.58 Euro kost dat bit dat ik dan zou willen.K&K Conrad Ultra Aurigan 21mm. Jee dat is wel erg veel voor een bit. Zijn ze overal zo duur?


Dan heb je nog geluk, ik heb er laatst € 110,- voor betaald Scheve mond Boos!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:26

ikke : dat is dus geen ECHTE nep dan he Knipoog

De echte nep ziet er precies hetzelfde uit , ook net zo netjes afgewerkt en net hetzelfde gevormd , maar dan bvb. alleen in RVS leverbaar ipv in een duurder materiaal Lachen .

Dus het woordje ''echte'' is essentieel , anders is het gewoon nep , als in troep

Ik meen dat die echte nepperds die ik wel tegen ben gekomen van HH waren dus Lachen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:14

in de divoza gids staat ook een nep K&K
de sjabro africhtingstrens. is een kopie van de K&K volgens de catalogus en koste geloof ik minder dan 25 euro

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 20:30

Bedankt allemaal voor jullie nuttige tips. ik ga waarschijnlijk morgen een K&K bit kopen voor sweety. Volgens jullie reacties is het zijn prijs wel waard denk ik. Of ze er ook die nep verkopen weet ik niet maar ik zal eens kijken. nogmaals bedankt.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:47

Ik rijd al 2 jaar met appelbitje (heb nu mijn tweede omdat ander paard um gemold had). Maar heb er nog nooit scherpe randjes aan gehad hoor !
Heb een dubbelgebroken appelbitje. Nou perfect bit hoor. Alleen prijzen verschillen wel erg per ruitersportzaak heb ik ontdekt!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, ComscoreBot en 20 bezoekers