welk merk biks gebruiken jullie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

welk merk biks gebruiken jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 18:59

wat voor bix gebruik je voor je paarden en waarom juist die?
en waar kopen jullie het?

ik gebruik nu pavo condition van de fouragehandel uit de buurt, en betaal iest van 7 euro nogwat per 25 kilo....
kuist dit gebruik ik vanwege het lage eiwitgehalte en toegevoegde vitamines/granen etc.


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:10

Ik voer Subli. Ik voer het al sinds ik pony's heb, en dat is 7 jaar.
En het wordt aan huis bezorgd. Dit is wel handig, ook kan ik zo ontwormspuiten en andere artikelen thuis krijgen.
En kost 6 euro nog wat per zak (25kg). Muesli is duurder.
Ik voer prestatiebrok en ponybrok, vanwege dat er meer mineralen etc inzit, dan in basisbrok en sportbrok.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 19:17

wat is het verschil tussen prestatiebrok en sportbrok?
waar is ponybrok het meest geschikt voor?(welke rassen?)

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:20

ik gebruik fytogold en ben e rerg tevreden over...
het kost 12 euro per 20 kg maar het is het wel waard..

ONDERSCHRIFTLOOS

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:21

Ponybrok is vooral voor sobere rassen. Er zitten wel veel vitaminen etc in. Maar niet dat ze dik worden.
En prestatiebrok is eigenlijk voor paarden die nog niet voldoende binnen krijgen met sportbrok. Dit omdat mijn pony's het op alleen ponybrok niet goed genoeg doen denk ik. Er zit wel ongeveer dezelfde hoeveelheid mineralen etc in, als in prestatiebrok.
Vroeger voerde ik half basis en half sport. Nu voer ik 2/3 pony en 1/3 prestatiebrok. Ze doen het er prima op.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:44

Voor skip heb ik voor een keerje een emmer gekocht met voer, kruiden en allemaal andere dingentjes. Ruikt erg lekker! Dat was een actie, had 1 emmer voor 2 euro (zo'n grote emmer dan hè Haha!)
Arco krijgt pavo sportbrok

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:09

eerst voerde ik pavo 1000 bij. skippie krijgt 2 kilo basisbrok en 2 kilo sportbrok. nu ga ik op aanraden van de dierenarts en op aanraden van een aantal mensen over op havens. ik moet elektrolyten bijvoeren en die zitten al in de havensmuesli en brok.

het moment maakt de man, de eeuw de vrouw!!!

leer de schone kunst van het elegant te laat komen!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:12

De ene keer Subli basisbrok de andere keer racing horse feed basis.
Ligt er aan hoe duurt het is denk ik (niet mijn pony)

22 Januari verwachten we ons kleintje

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:31

Havens, zoals op een ander topic ook al gemeld.
Pavo stopt erg veel in promotie, dat moeten ze ergens op verdienen.
Qua prijs kwaliteit verhouding is Havens goedkoper en geeft prima resultaat.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:37

Ik voer nu pavo condition maar voer eigenlijk iedere keer wat anders, na een maand is mn paard het zat en wil hij wat anders. Best frusti zo'n kieskeurig paard.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:51

Relrite krijgt tijdelijk de vitaminebrok van Besterley. Hier hoef ik minder van te voeren om hetzelfde vitaminegehalte e.d. te behouden als in een normale portie brok. Ze was geopereerd en de mest moest dun blijven, dus dit was een mooie oplossing samen met slobber, koeienkuil en extra lijnzaad. Ze staat sinds dit weekend weer op de wei en ik stap nu over naar haar normale rantsoen.

Normaal krijgt ze Pavo Condition brok (aangevuld met Havens kruiden muesli).


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:58

Op het moment weer subli sportbrok, daarvoor havens draversbrok. To The Point krijgt vaak ook wat haver, in de winter kreeg Tammy (die getrained werd) nog luzerne. Verder staan ze allemaal 24u per dag buiten, dus op gras.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:04

Wij (lageveld en ik) voeren brok van een onbekend merk. 5 euro nog wat per 25 kg.
Mijn paard, die toch wel 4-5 x per week intensief gereden wordt, doet het er super op (krijgt 2 kg / dag) en ook de welshes zien er super uit (krijgen tot 1 kg / dag)
Ik ben er super tevreden over!!!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:13

Wij voeren Subli sportbrok. Mijn tink krijgt dat dus ook Haha! Word in de silo geblazen dus heb niet zoveel keus wat brokken betreft. Mijn vader geeft alle paarden hetzelfde. Veulens krijgen nog veulenbrok van Subli en als de zak leeg is krijgen ze ook sportbrok

21-5-2010 Luc geboren!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:19

sharir krijgt nu pavo condition en die kruidenmusli van pavo
maar hij krijgt amper wat. per dag in totaal een kwart tot halve schep biks en een kwart tot halve schep musli en bietenpulp (om de knoflook en zeewier door te kunnen roeren Haha! )
ik koop het altijd bij een veevoerhandelaar, tenminste zo noem ik het altijd Verward kan het ook gewoon een voerwinkel noemen. maar tis een loods zegmaar Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:10

Ik voer Havens de basisbrok en de muslie van Sublie idd vanwege de prijs Havens is goed en niet de duurste.De paarden doen het er goed op en zitten heel mooi in hun vacht.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:12

Bij ons wordt ook Havens gevoerd. Prestatie voor de paarden die veel uitgebracht worden en de basis voor de jongere paarden. Aangevuld met kuil, muesli en/of gepunte haver.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:14

Ik voer ook Havens: de Draversbrok en Kruiden-Reformmuesli.
Verder voer ik in de winter Hartog Lucerne en Zemelen.


Qua prijs-kwaliteitverhouding vind ik Havens (nog steeds) de beste.

Toos paardloos

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:28

Ik heb voer van Treurniet (de plaatselijke voederfabriek) en gebruik daar de sportbrok, 5 granenmix en muesli van.
Waarom juist deze: heb eerst pavo gevoerd maar dat is amper verkrijgbaar (lees: als je nodig hebt is het uitverkocht) en deze fabriek zit om de hoek dus why not. Tjo doet het er super op.
Ik betaal ook iets van rond de 7 euro voor 25kg.

Voerde eerst onderhoudsbrok van een onbekend merk maar daar zat toch net ff te weinig voedingsstoffen in en Tjo begon heel erg in te vallen en zat duidelijk niet goed in dr vel. Nu met de sportbrok en 5 granenmix is dat helemaal over.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:34

mijn merrie krijgt nu merriebrok en structuurmusly van subli maar als ze geen velenheft krijgt ze basisbrok van subli en het veulen heb ik veulenbrok voor van subli./
Ik heb een halfinger

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:58

Ik voer momenteel pavo condition. Totdat ik op mijn huidige pensionstal kwam heeft ze altijd subli basisbrok en later sportbrok gehad.
Op mijn stal wordt bij de volpension pavo condition gevoerd en om bij overstap van half naar volpension niet nog eens te moeten overstappen ben ik zelf al over gestapt.
Tevens is dit nu voor mij gemakkelijker verkrijgbaar omdat ik niet meer langs de Welkoop kom de 'voerboer' maximaal 2 maal per week langs komt voer brengen als die besteld is.
Daarnaast krijgt ze bij arbeid granenmix+ van Subli nog wel eens wat muesli wat ook van Subli is.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:15

Kaspar Faunafood Horsequick Onderhoudsbrok voeren wij. Zowel de pony's als de 2 groten krijgen dit.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:10

Vroeger reed ik naar Duitsland naar een Molenaar, die zelf nog brokken maakte, omdat ik het er toen al niet mee eens was dat er diermeel in de meeste commerciele brokken werd verwerkt (heb het nu over zo'n 10-5 jaar geleden) omdat ik dat niet meer kon ivm werk ben ik overgegaan op Pavo want zij zijn daar als (1 vd)eerste mee gestopt. Is wel wat duurder maar ik weet van mijn leverancier bv dat Pavo als ze maar enigzins twijfelen ze de producten terughalen (bv dyoxine in de grondstoffen o.i.d)

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:33

Ik ben nog zoekende naar brok waar mijn pony voldoende pit door krijgt. Heb een tijdje pavo 2 en later 1. Toen fyto gold en nu pavo energie control (voorheen 1000) dit voer ik nu een maand en lijkt goed te gaan.

Wat is het verschil tussen havens draversbrok en havens prestatiebrok? reageren de paarden er anders op? Ik wil mijn pony graag wat meer looplust meegeven Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers